Vaak kun je op tolwegen wel in kuna's én euro's betalen.
Inge_83
Geplaatst: 01-07-11 13:14
Dide, Dat durf ik niet te zeggen. Weet wel dat je op een aantal wegen tol moet betalen, maar wij hadden een (Kroatische) bus met chauffeur die gewoon in kuna's betaalde.
Zonnetje, een paar. Niet echt de moeite volgens mij. Zal even kijken. Heb wel wat foto's van kuna's voor de mensen die dat intressant vinden...
dide
Geplaatst: 01-07-11 13:20
Dan haal ik voor de zekerheid toch wat kuna's in nederland.
Kuna's: Ik heb niet alle munten en biljetten meer. 1 kuna is 100 lipa, net als onze euro 100 cent is.
wendely
Geplaatst: 01-07-11 13:45
dide schreef:
Dan haal ik voor de zekerheid toch wat kuna's in nederland.
Wij zijn er net 3 weken geweest en op alle tolwegen waar wij langs zijn geweest kon je met beide betalen..
dide
Geplaatst: 01-07-11 13:46
Ok dank je wel, dan pin ik wel als we aangekomen zijn in het hotel.
wendely
Geplaatst: 01-07-11 13:50
Let er alleen wel op dat ze je genoeg geld weer teruggeven. Ze drukken je wat in de hand en doen het poortje omhoog. Toen wij vroegen om het bonnetje kregen we die met nog extra geld want die man had ons dus gewoon veel te weinig teruggegeven. En dit is ons meer dan een keer overkomen, goed opletten dus en niet eerder wegrijden voor je je geld hebt.
Inge_83
Geplaatst: 01-07-11 13:52
Ik denk dat het er ook aan ligt waar je zit, of het toeristisch is of niet. Een vriend van mij ging vorig jaar naar Biograd, Dalmatië. Hij had ergens gelezen dat je er ook met euro's kon betalen, dus hij had geen kuna's bij zich. Bij aankomst moest hij meteen op zoek naar een pinautomaat omdat hij toch niet met zijn euro's kon betalen.
Aster, een wolkje is af en toe ook wel fijn hoor. Alleen maar zon is zo ontzettend warm. 20-30% kans op regen is niet heel veel. En als het dan toch valt, hopen dat het 's nachts valt.
Anneert
Geplaatst: 05-07-11 08:51
Toen wij voor het eerst gingen, betaalde we de tol in euros.. echt vet te veel betaald Ze gaven volgens mij gewoon maar wat terug. Denk dat we dit jaar gewoon minder euro geven
Ik ben nog steeds aan het nagenieten vooral..!! Mocht er behoefte zijn plaats ik hier wel foto's...
Anneert
Geplaatst: 18-07-11 13:48
Weet iemand toevallig hoeveel tol je moet betalen? Wij gaan met de auto naar Rovinj. Of bestaat er een site waar je het op kan zoeken? Ik heb nog wat kuna's gekregen van mijn schoonmoeder, zou mooi zijn als het genoeg is
Oh, lees net dat je op de snelweg in Istrie geen tol hoeft te betalen, klopt dit?
dide
Geplaatst: 18-07-11 14:22
CtjeLief schreef:
Ik ben nog steeds aan het nagenieten vooral..!! Mocht er behoefte zijn plaats ik hier wel foto's...
Kroatië is zoooo mooi! Wij gaan volgend jaar weer (beetje afwisselend houden) Zijn in Istrië geweest, in Vrsar om precies te zijn, maar natuurlijk ook Poreç, Pula en Rovinj bezocht!
Als het daar slecht weer wordt, is het ook écht gelijk ff slecht! Sjoe!! Maar dag erop gewoon weer 30+, dus niets aan de hand!
Ah laten we maar hopen op het beste! Zolang het in ieder geval een stuk warmer is als hier! We gaan twee weken, wil sowieso minstens een week lekkere zon!