Voor het eerst vliegen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:43

LuvdaTossa schreef:
frankiej schreef:
is niet nieuw, heb dit al in een eerdere post kenbaar gemaakt...

Ik heb er in mijn omgeving nu al drie over gehoord, daarvoor nog nooit. Mijn moeder mocht een paar jaar geleden wel door naar USA met een foute naam. Ook op tv en internet zie ik het opeens voorbij komen.

14 uur is wel pittig voor de eerste keer, ik heb binnenkort 10 uur. Valt nog redelijk mee, het is wel een nachtvlucht en ik ben niet zo'n slaper in het vliegtuig.

mijn moeder mogt ook gewoon naar mallorca terwijl haar naam verkeers was ingevoerd...

purny

Re: Voor het eerst vliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:12

Misschien hebben ze dat verscherpt na de aanslagen? Alles is goed gekomen met mijn boeking.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 21:15

Nou, ik ben weer terug!
Vliegen stelde inderdaad niet zo veel voor. De eerste keer opstijgen was wel gek. En je oren gaan wat dicht zitten.
Verder vond ik het een beetje saai. Het landen vond ik wel grappig. Uitzicht was ook goed.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:18

Oooh das waar ook! Hoe vond je je vakantie verder?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:51

Goed om te horen! Leuke vakantie gehad verder?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 10:23

De vakantie was heerlijk. We waren erg lui!
Heel veel aan het strand gelegen.
Ook hebben we 2 dagen een auto gehuurd. Het is nog een behoorlijke sport om met een auto door de bergen te rijden met aan de zijkant een ravijn...
Ben ik dat ook helemaal niet gewend natuurlijk.
Onderweg hebben we schildpadden gezien en dat was erg leuk.
Verder was de omgeving ook heel mooi het weer was goed dus wat wil je nog meer.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:22

Hmm door alle positieve verhalen hier heb ik zelfs zin gekregen in het vliegen :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:43

ik vlieg maandag. heb nu al de kriebels haha :D

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:05

Ik heb al vaker gevlogen. Maar momenteel heb ik eigenlijk niks in mn handbagage, wat stoppen jullie daar altijd in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:07

Gittekit schreef:
Ik heb al vaker gevlogen. Maar momenteel heb ik eigenlijk niks in mn handbagage, wat stoppen jullie daar altijd in?

Wat tijdschriften, ik denk dat ik er nu ook een dun, lichtgewicht boek in stop (ik moet langer vliegen), verder koop ik altijd wat eten/drinken op het vliegveld om mee te nemen het vliegtuig in. Zo lang ik eet word ik niet zenuwachtig :D

Verder hebben wij altijd de informatie die we gelijk nodig hebben op vakantie in de handbagage. Zo nu de papieren voor onze lease-auto en dat soort ongein. Vervelend als je daar nog voor moet gaan zoeken.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:18

Gittekit schreef:

Reservekleding voor het geval je koffer kwijtraakt, verder alles wat niet meer in m'n koffer past :D.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 17:12

Ik had ook een setje kleding inclusief badlaken en bikini erin gestopt. Je weet maar nooit?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:45

Gittekit schreef:

Ligt er natuurlijk aan met wie je vliegt en waarheen.
Afgelopen week heb ik alleen maar handbagage meegehad.
Dus alles voor de hele week mee het vliegtuig in.

Anders iig zorgen dat al je belangrijke papieren, fototoestel etc in je handbagage hebt zitten.
Wat eten, Ipod, boekje etc etc
En een vest oid voor als je het koud krijgt.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:57

Ik mag komende week met slaapzak én slaapmatje maar 18kg. in mijn tas hebben. Daarnaast nog 6kg. handbagage. Sowieso stop ik altijd een extra set ondergoed en kleren in de handbagage. Vooral als het hier warm is (en daar ook) neem ik een trui mee en een paar sokken in het vliegtuig. Daarnaast neem ik voor lange vluchten standaard een tandenborstel en tandpasta mee :j

Oja wat nog meer in handbagage gaat is een boek en sudoku om de tijd mee te doden. En daarnaast pillen! (malaria) Ik neem ook een klein kussentje mee, slaap ik iets beter op in het vliegtuig dan die slappe vliegtuigkussens.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:18

Laura1589 schreef:
Hmm door alle positieve verhalen hier heb ik zelfs zin gekregen in het vliegen :D

Ik heb altijd zin om te vliegen :D Heb zelfs al 2x een poging gedaan daar mijn werk van te maken helaas zonder succes.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:21

Gittekit schreef:

Normaal stopte ik er ook niks in maar de laatste keer had ik er toch een extra onderbroek in gedaan en een paar sokken.
Kleding kan je meestal wel een paar dagen aanhebben maar ondergoed...nee dank je.
Als je dan vast komt te zitten op een vliegveld kun je altijd in de wc met zeep je onderbroekie nog ff wassen en deze laten drogen over een stoel ofzo.

Tja...je bent een reiziger of niet he :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:58

Ik vind vliegen ook super leuk :j Ik vind het echt totaal niet eng :))

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:23

Gittekit schreef:

Afgelopen vakantie zat er bij mij een tosti-ijzer in. De douane mensen moesten erg lachen toen ze die uit m'n tas haalden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:26

Vooràl geen crashvideos op YouTube kijken in ieder geval :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:38

Ik heb een vrij kleine koffer maar ik weet niet of ik die mee mag nemen als handbagage.. kan ik daar mooi nog wat andere kleding instoppen.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:56

HorseyDude schreef:
Vooràl geen crashvideos op YouTube kijken in ieder geval :)

Ik snap dat eerlijk gezegd niet. Voordat je in een auto stapt ga je toch ook geen crashfilmpjes kijken?
Overal kan wat misgaan, slapend, in een auto, zelfs op de fiets
gaan er mensen dood. Dat als een vliegtuig crasht veel mensen in 1 keer overlijden (meestal,
70% van de mensen overleefd een crash) maakt veel indruk en daardoor worden mensen bang.
Maar de meeste ongelukkgen gebeuren nog steeds met een auto hoor! Vliegen is het veiligste vervoers
middel statistisch gezien. :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 22:51

Vliegen is idd het veiligst. Maar als het mis gaat is het gelijk echt mis....
Maar daar moet je natuurlijk niet vanuit gaan.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 07:59

Nou voor mij is het ook bijna zover! Ik vertrek vannacht naar het vliegveld en vlieg morgenochtend om 06.00 uur... Zie het meest op tegen het opstijgen, dat lijkt mij het engst.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:35

Nou ik ga ook vliegen, zondag vanaf Bremen naar Riga met Ryanair. Ik heb bij het online boeken alleen mijn eerste voornaam opgegeven en niet mijn tweede voornaam := zouden ze dat accepteren bij de controle?
Ik hoop het maar, anders wordt het toch nog een duur geintje met die goedkope maatschappij.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:37

altijd je eerste DOOPnaam opgeven. als die toevallig hetzelfde is als je roepnaam heb je mazzel. anders gaat t idd knaken kosten. je kunt het tegen flinke betaling (maar goedkoper dan bij de incheckbalie) ook thuis nog telefonisch laten wijzigen