Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Re: [HK] Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 15:04

Ik zit in een koploper met gratis internet, hoe vet!
En hij heeft schermen met reisinformatie, die het alleen niet doen. :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:58

Station Deventer heeft 'muziek'. Of eigenlijk vreemde klanken. Een of andere proef.

Ik vind het he-le-maal niks, het zou rustgevend moeten werken maar ik word er alleen maar geïrriteerd van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:01

Muziek op Deventer? Hmm ben benieuwd?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:04

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:07

Ik zag trouwens een dag of wat geleden weer zo'n donkergele Buffel langsgaan, deze keer van Almelo richting Deventer. Deze had geen opdruk met plaatsnamen of provincies, alleen een getal (3415).

En gisteren zag ik op Amersfoort een Duitse trein, heel spacy: zilvergrijs, Protos stond erop en de naam van een onderzoeksinstituut (?) wat ik zo snel kon zien in het voorbijgaan.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:11

Staan die Protos dingen niet ergens naast het traject Amersfoort-A'dam? Ik zie ze heel vaak staan

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:13

Zou best kunnen, deze stond op het station in Amersfoort, op dat rangeerterreintje aan de linkerkant als je van Amersfoort richting Hilversum rijdt.

Al gevonden - KLIK - ze rijden van Amersfoort naar Barneveld en Ede-Wageningen. Weer wat geleerd. ;)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:15

Dat kan ja :) ik heb ze iig nog nooit zien rijden, stilstaan des te meer :D ze zien er inderdaad wel spacy uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:30

Protos zijn de Connexxiontreinen inderdaad :j normaal zijn ze blauw, maar er rijdt een onderzoeksgrijze rond :j

Een buffeltje zonder plaatsen, die rijden doorgaands Zwolle - Groningen en Zwolle - Enschede geloof ik :)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:32

Heb alleen de grijze nog maar gezien, waar zijn de blauwe? :D

Anoniem

Die rijden tussen Amersfoort - Barneveld - Ede :j

Karin

Zwolle - Enschede is voorlopig niet mogelijk. Waar ooit in Nijverdal een spoorlijn lag, ligt nu een kale strip alsof de Berlijnse Muur er heeft gestaan. :=

't Is nu Zwolle - Nijverdal West en Nijverdal - Enschede.

Maar het kan zijn dat daardoor nu die Buffels af en toe een omweg nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:34

Dat zou kunnen idd :j

Ligt Raalte normaal ook op dat Traject trouwens? Want daar rijden ze :+

En over de valleilijn: Valleilijn.nl

De mooiste trein van Nederland
Sinds september 2007 rijdt Connexxion met nieuwe treinstellen op de Valleilijn. De blauwe treinen van het type Protos hebben een transparante uitstraling en zijn modern gestileerd. Door gelijkvloerse instapmogelijkheden zijn de treinen prima toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Klimaatbeheersing regelt een aangename temperatuur. Glazen scheidingswanden en camera’s verhogen de sociale veiligheid.
Muziek, stilte, internet: kies maar!
Eén uiteinde van de nieuwe Valleilijn-treinen is voor jongeren ingericht. In deze 'Dance Vallei' zijn muziekzenders te volgen op grote beeldschermen. Aan het andere uiteinde van de trein is een stiltecoupé. Wie geen muziek maar ook geen volstrekte stilte wil, kan in het ruime middendeel van de trein terecht. De trein heeft verder een ruimte voor fietsen, kinderwagens en rolstoelen. Als extraatje biedt Connexxion draadloos internet aan in de trein en staan er drankautomaten.

Stations
Stations op de Valleilijn zijn Amersfoort, Barneveld Noord, Barneveld Centrum, Lunteren, Ede Centrum en Ede-Wageningen. In Barneveld Noord is bovendien een transferium met 250 gratis, overdekte parkeerplaatsen. Daar begint de filevrije route naar de Randstad.
Snelle aansluiting
De Valleilijn-trein rijdt elk kwartier tussen Amersfoort en Barneveld Centrum, en elk half uur tussen Amersfoort en Ede-Wageningen. In Ede-Wageningen is er aansluiting op de Valleilijn-bus naar Wageningen.
Verdubbeling spoor Barneveld-Noord
Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat betaalt mee aan de aanleg van een nieuw gedeelte dubbel spoor op de Valleilijn, ter hoogte van station Barneveld-Noord. De bedoeling is dat de werkzaamheden eind 2012 zijn afgerond. In november 2009 maakte de provincie Gelderland al bekend voor deze maatregel 5,8 miljoen euro uit te trekken. Het extra stuk spoor tussen het station en de aansluiting met het hoofdspoor tussen Amersfoort en Apeldoorn is nodig is om in de toekomst station Barneveld-Zuid in gebruik te kunnen nemen.

Nie slecht :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:35

Unwritten schreef:
Die rijden tussen Amersfoort - Barneveld - Ede :j

Ah, thanks!
Edit:
Wacht even, ik heb ze wel zien rijden! Bij Valleilijn valt de euro :D die komt altijd aan als ik moet wachten op mijn VIRM naar Enkhuizen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:38

Yup, Raalte ligt tussen Zwolle en Nijverdal-West. :j

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:38

Heb de Valleilijn weleens gezien op Amersfoort inderdaad. :j

Bah, die geluiden op Deventer, zou me er rot aan ergeren. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:39

Karin, daar rijden die buffeltjes ook :j ik kom ze daar wel eens tegen als ik voor de overweg in Raalte moet wachten :))

Ik moet begin juli met de trein naar Holten. *\o/* weer eens een station waar ik wel vaak langskom, maar nooit uitstap :D

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:41

Karin schreef:
Zou best kunnen, deze stond op het station in Amersfoort, op dat rangeerterreintje aan de linkerkant als je van Amersfoort richting Hilversum rijdt.

Al gevonden - KLIK - ze rijden van Amersfoort naar Barneveld en Ede-Wageningen. Weer wat geleerd. ;)

't Kippenlijntje. :D

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:51

Ja die irritante geluiden op Deventer werken mij ook aardig op de zenuwen :Y) .
Kijk als het nou een rustig muziekje is, maar nee, het zijn echt vreemde geluiden :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:34

Unwritten schreef:
Ik moet begin juli met de trein naar Holten. *\o/* weer eens een station waar ik wel vaak langskom, maar nooit uitstap :D

Ik heb er gewoond en (lang lang geleden) op school gezeten. :D

Wel heel mooi hoor, als je aan de Bergkant uit het raam kijkt. :+:

En het schattige kleine stationsgebouwtje wordt al een paar jaar antikraak bewoond, ook een creatieve oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:56

Antikraak is zeker een creatieve oplossing. Ik ga met ouders, oom, oma en broertje+zusje een weekje in een huisje in Holten. Lekker vlak bij het spoor, treintjes kijken :))

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:57

Oeh... als je zit waar ik denk dat jij zit, dan heb je idd heel wat treintjes te kijken! :))
Laatst bijgewerkt door Karin op 19-05-10 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:58

Twenhaarsveld :)) huisje 50, aan het weiland :+:

Ik zei al, camera gaat mee, eens kijken of ik treinen kan fotograferen :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:59

Ik hoor er net weer eentje langskomen op dat traject (ik woon ook vrijwel aan het spoor), jij vermaakt je wel! :D

KIMMM___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:22

Ik woon aan het spoor en zie dus elke dag rood witte treintjes van Arriva voorbij rijden.
Ook schud het huis een beetje als er een goederentrein langskomt Haha!