Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En dan kan ik mn reis uitbreiden met een bezoek aan Great Barrier Reef, dus blijf ik een maandje langer denk ik.
Heb 6 mnd net boven Perth gewoond en ben er best regelmatig geweest. Ik vond Perth een 'gewone grote stad' (en eerlijk is eerlijk, ik houd niet zo van grote steden, dus mijn beeld kan wat gekleurd zijn). In de omgeving van Perth zijn wel leuke dingen/plaatsen zoals bijvoorbeeld Fremantle, en je hebt heerlijke stranden bij Perth waar het zeker in de zomer super gezellig is!
, mijn all-time favorite place in Australie, hahaha!!! Ik zou je Darwin altijd aanraden boven Perth, ware het niet dat je in oktober vertrekt, dan breekt in het noorden 'The Wet' aan: veel regen, temperaturen rond de 40 graden, luchtvochtigheid van 90 % en in de nabijgelegen nationale parken zullen veel dingen door het water onbereikbaar zijn..... Je moet ervan houden
Ik ben even kwijt hoe lang je Down Under blijft, maar als je rond april richting Darwin kunt gaan, is het daar schitterend. De regens zijn voorbij en 'The Dry' is nog niet zo lang bezig dat alles alweer verdord is, wat later in het jaar wel zo is. Tijdens 'The Dry' is het in Darwin hoogseizoen en is er genoeg te doen, wel veelal op het gebied van natuur/outdoor dingen, het is geen echte wereldstad zoals Sydney ofzo. 
ik ga ook naar Alice Springs in oktober dus dat zal dan ook wel regenachtig zijn? Daarna ga ik helemaal naar het zuiden, naar Adelaide..
.
Van de eerste heb je alleen wel grote kans dat het (deels) onbereikbaar is in The Wet, maar dat kun je ter plaatse bekijken.
Schijt alleen in mn broek van de crocs en de haaien, dus als je iemand hoort gillen vanuit Aussie dan ben ik het.

) 

)
SpikkelFire schreef:Leuk Samy! Wanneer in 2011? Ik ga in oktober.
Vraag aan mensen die al zijn geweest; hoe deden jullie dat met kleding wassen? Kan dat in hostels of moet je dan naar zo'n wasserette?
Ik vertrek over 13 dagen en heb er ontzettend veel zin in
)
)
Ik heb gisteren mijn backpack nog eens ingepakt, ik zit nu op 14 kilo
Ik had ook nog bedacht dat veiligheidsspelden handig zijn 

Alleen de eerste week hostel staat vast

Voor mij alweer bijna een jaar geleden dat ik vertrok en ben dus ook alweer heel wat maanden terug. Tijd gaat zo snel