USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikj

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:40

Het kan zijn dat ik erover heen heb gelezen, of dat het er niet staat, maar nemen jullie dan ook de laptops mee? (voor degene die langer gaan) En hoe neem je die mee in het vliegtuig, als handbagage?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:43

Wij nemen altijd een laptop mee, gewoon in je handbagage. Nooit inchecken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:40

Sterker nog, je mág je laptop niet eens in de ruimbagage doen. In de handbagage en bij security moet de laptop altijd apart in een bakje gelegd worden.

Wij nemen allebei onze laptop mee, kan niet zonder :-)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:56

En niet vergeten na de security je laptop weer uit dat speciale bakje in je tas te doen :o

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:57

Mag je eigenlijk naast je laptoptas nog een andere tas meenemen? (rugzakje oid)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:12

Ja

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:13

Je mag toch 2 stuks handbagage meenemen? Dacht ik in elk geval.. :P

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:14

Nee, niet zomaar 2 stuks handbagage. Handbagage plus één laptoptas, cameratas of handtas. Via Londen mag je maar één stuks handbagage, let daar mee op. Wij doen onze laptops in onze trolleys.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:16

Volgens mij is het 1 stuk maar een cameratas of laptop tas telt daar niet bij mee en als je een koffer bij je hebt mag je nog wel weer een handtasje meenemen.
Ik had de laatste keer een maximaal formaat koffer en een flinke laptoptas bij me en dat was geen enkel probleem ik vloog toen overigens via London.

Wij mij door BA verteld werd (maar dat maakt het niet waar) is dat je te maken hebt met de regeling van waar je instapt en niet waar je overstapt maar daar heb je weinig aan als je ergens staat en ze doen moeilijk.

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:41

Katja schreef:
Wij nemen altijd een laptop mee, gewoon in je handbagage. Nooit inchecken.

Wat bedoel je met nooit inchecken?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:44

Volgens mij mag je inderdaad 1 stuks handbagage meenemen + een laptop of cameratas.

Nikj schreef:

Dat je 'm niet in je koffer moet stoppen. ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:50

Wat Nadir zegt :j

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:43

Nadir schreef:
Volgens mij mag je inderdaad 1 stuks handbagage meenemen + een laptop of cameratas.

Nikj schreef:

Dat je 'm niet in je koffer moet stoppen. ;)

Oke!
Ik heb het nog nooit meegemaakt, vandaar dat ik het maar even vraag. :o
Bedankt!!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:41

Zowiezo nooit belangrijke dingen in je koffer doen.
Hoe vaak wij al niet passagiers hebben meegemaakt die hun huis en autosleutels in hun koffer hadden gedaan.Koffer kwam niet mee en daar sta je dan....Hoe dom kun je zijn ?!?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:40

meldt zich
ik ga deze vakantie naar new york new york new york :D :):)

Met Nathalie__ op bokt, we slapen bij mijn tante :j

ik heb er zooooo's zin in :j

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:47

Ik vertrek over iets meer dan 2 weken en heb er al helemaal zin in! Dit wekend hebben we de reis in grote lijnen gepland: we gaan eerst naar Houston waar vrienden wonen en mijn vader een beurs heeft. Hier zijn we een week en vervolgens stappen we in de auto richting het westen om via New Mexico en de route 66 naar de Grand Canyon en Las Vegas te gaan. Van daaruit rijden we door de Death Valley richting San Fransico. Het originele plan was om vanaf daar met de auto naar Vancouver te rijden ( daar is nog een beurs waar we heen gaan ) maar uiteindelijk besloten om vanaf San Fransico te vliegen.

Ik kom overigens al 5 jaar in Houston ( lang leve ouders met eigen bedrijven ) omdat toevallig deze beurs samen valt met de mei vakantie. Heb er weer erg veel zin in en er zal ook zeker even flink geshopt worden!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:51

Dat klinkt heel gaaf Menino!
Heb je al plannen gemaakt, wat je allemaal wilt zien?

marleeniej, dat is een hele onderneming! :D
Wel leuk, hoe lang gaan jullie?

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:42

Hahaha ja klopt, het idee kwam van de twee beursen die elkaar opvolgen en was in eerste instantie een grapje. Tot we bedachten dat het eigenlijk wel heel erg leuk is, daarbij is dit mijn laatste jaar als student en dus waarschijnlijk de laatste keer dat ik zo makkelijk mee kan naar de beurs in Houston.
Het enige nadeel is dat door die twee beurzen we niet heel veel tijd hebben en dus flink door moeten rijden. We zijn ongeveer 3 weken onderweg.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:46

Naar wat voor beurs gaan jullie eigenlijk?
Is dat wel een beetje leuk dan?

Je hebt gelijk hoor, dat je mee gaat. Nu kan het nog makkelijk! :j

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:26

Het is een beurs voor de olie indrustrie, niet heel spectaculair maar altijd wel grappig om heen te gaan. We staan in een soort Nederlands pavilioen en je kan erg lachen om de bijzondere mensen die daar allemaal rond lopen.... Verder is dat gewoon 4 (lange)dagen werken en daarna lekker vakantie vieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:04

Nadir schreef:
Dat klinkt heel gaaf Menino!
Heb je al plannen gemaakt, wat je allemaal wilt zien?

marleeniej, dat is een hele onderneming! :D
Wel leuk, hoe lang gaan jullie?

nee, ik ben er al een keer geweest. Nathalie gaat voor het eerst

Tante heeft wel aangeboden om nog een keertje naar washington te rijden en daar een hotel te pakken :j Washington ben ik ookal geweest, maar is erg gaaf natuurlijk...

We blijven wsl 2 weken ofzo in NY, we hebben nog niet geboekt :o (het is ook wel verleidelijk om langer te gaan :D We blijven toch niet in een hotel ofzo... Maar aan de andere kant, als ik er dan ben heb ik het na 2 weken echt wel gehad :o ) .... Maargoed, sowieso wordt het shoppen tot we er bij neervallen, hadden we besloten sowieso naar een broadway show te gaan (goede reden om een keer 's avonds ny in te gaan! Tante woont toch wel 3 kwartier van NY af, en vorige keer ben ik geen 1x 's avonds geweest... En dat lijkt me juist zo mooi!) Ellis Island, Rockefeller , en nog de brooklyn bridge over...

We houden allebei heel veel van fotograferen, dus we zien het allemaal wel :j (NY, fotogenieke stad natuurlijk :D ) Echte plannen hebben we nog niet helemaal, die moeten we nog even gaan maken :j

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:36

marleeniej, oké, dan is het wel de moeite waard! :)

Menino, wat tof dat je tante dat heeft aangeboden. Wel leuk als je 2 weken gaat om dan ook naar Washington te gaan. Twee weken NY lijkt mij ook wel erg lang...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:13

Heb het eens goed nagevraagd, we komen toe in Los Angelas en vertrekken in San Francisco. Als iemand aanraders heeft om te doen, laat het horen :D Sowieso Las Vegas en waarschijnlijk ook Grand Canyon met helikopter en misschien Bryce Canyon. We zouden graag ergens, bv. in een park, ook een rit te paard maken (kunnen allemaal paardrijden). Als iemand daarvoor iets kan aanraden hoor ik het graag :)
Zijn er verder nog belangrijke must see's die we zeker niet mogen overslaan? We willen wel niet elke dag 500 km rijden, dus wel iets beperekt in afstand.
Hoe veel dagen verbleven jullie in San Francisco, Los Angelas en Las Vegas?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:11

fiekhe, hou je van achtbanen? Wij gaan naar Six Flags Magic Mountain, vlakbij Los Angeles.

Als we in San Fransisco zijn gaan we naar Alcatraz. Dat is ook wel een aanrader.

Wij blijven 4,5 dag in Los Angeles, 2 dagen in Las Vegas en 3 dagen in San Fransisco.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:15

Ik zou eerst de rest van je trip plannen en dan pas kijken hoeveel dagen er voor de steden overblijven. Met de steden kan je altijd makkelijk schuiven, de rest is vaak moeilijker.