Wintersport 2009/2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:29

Sedaru schreef:
afwasborstel schreef:
Maar voorlopig mag het eerst wel ff gaan sneeuwen.... is wel handig voor de wintersport :+

Haha inderdaad! Ik ben nog op zoek naar een leuke nieuwe ski-jas (heb een witte broek). Suggesties?

op een witte broek kan eigenlijk alles... ik had vorig jaar een knaloranje was ook cool :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:47

afwasborstel schreef:
ja maar is ook nog een hoop groen hoor...

Komt wel goed :) Er is een heel goed seizoen voorspeld. Het gaat sowieso sinds 3 jaar weer supergoed met de sneeuw :j Al heb ik overigens nog nooit zonder sneeuw gezeten...

afwasborstel

Re: Wintersport 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:53

Nee ik ook niet hoor maar moet ik wel zeggen dat ik meestal in de hogere gebieden zit...
Wanneer ga jij verootjoo en welk gebied?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:56

1 week naar saalbach-hinterglemm-leogang in maart :)

Ons bin zûnig dit jaar :+

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:59

In maart lijkt me ook een keer leuk, ik ben eigenlijk alleen nog maar in januari geweest...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:03

januari is de beste tijd hoor. Géén kinderen, géén drukte en de hele pistes voor jezelf. Plus een heel stukkie goedkoper. Ik ga daarom meestal ook nog een weekje in januari.

Nu doe ik dit jaar even zuinig aan, en gaan we alleen in maart. We gaan met een paar vrienden en 1 ervan kon alleen in maart vrij krijgen. Anders was ik zeker in januari gegaan.

Het belangrijkste is dat je buiten de voorjaarsvakantie gaat :Y)

Ik ben ook een keer nog een klein weekje in april gegaan. Dat is ook heerlijk! Gewoon gekeken waar er nog lekkere sneeuw lag, en daar heen gegaan. Echt lekker, en heerlijk weer :P

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:08

Jaaa ik ga ook echt niet in de schoolvakanties, dan wordt ik gillend gek.... ben erg van lekker rustig op de piste :D heb graag alle plek voor mezelf.... haha

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:10

afwasborstel schreef:
Jaaa ik ga ook echt niet in de schoolvakanties, dan wordt ik gillend gek.... ben erg van lekker rustig op de piste :D heb graag alle plek voor mezelf.... haha

ik zal wel moeten!
ik ski ook echt al vanaf mn... 4e/5e? echt zo'n kleine wup in de skilessen, helemaal ingepakt met een dikke skijas en skibroek :+
en de wispo voor 2010 is ook alweer geboekt! voor de derde keer st. anton! en nu heerlijk onderaan de lift in het hotel :D
dus niet met de skibus of auto op en neer oid.
ik heb er zoooo'n zin in!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:35

Kom ik aanzetten, ik ben nog gebonden aan de vakanties ivm school en ouders gaan dit jaar niet, dus ik wil samen met vriendlief gaan...
Raden mensen een bustour aan (zonder dat je aan allerlei vaste programma's zit en niet zo'n extreem uitgaansgebied) ?
Of weet iemand iets wat ook nog enigszins betaalbaar en niet al te druk is in de vakanties?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:05

afwasborstel schreef:

Ben vorig jaar met kerstvakantie geweest, dat viel ook heel erg mee qua drukte.
Maar de voorjaarsvakantie := Dat is echt slalommen en amateurs ontwijken :\ Of ik ben de hele dag offpiste om de ik-kan-niet-skiën-maar-wel-graag-bezuinigen-op-les-mensen te ontwijken :P En ondertussen sta je nog voor elke lift in de wachtrij ook. Plus dat je onderweg naar je vakantie bij utrecht al in de file staat... Nee, echt geen voorjaarsvakantie voor mij. (totdat ik kids heb waarschijnlijk :P)

Verschrikkelijk. Sinds ik niet meer met mn ouders meega, ga ik altijd buiten het seizoen. Ook al ben ik gebonden aan schoolvakanties O:)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:10

desy_kuiken schreef:
LoveHorses12 schreef:
Ik ga ook weer op wintersport :D Al 7 jaar lang ofzo :P

Ga je ook al 7 jaar naar hetzelfde gebied of ?

Nee dat niet,, anders word het zo saai weetje :+ We nemen wel elk jaar een ander skiegebied, ja het is maar 1 keer voortgekomen dat we al 2 keer op de zelfde piste waren. Maar meer niet. We gaan ook steeds naar andere plaatsjes enzo,, en ik houd echt van die professionele skipistes, die lage bergjes zijn niets voor mij :')
Ga trouwens met school ook skieën! In Oostenrijk, lijkt me ook harstikke leuk :D :9

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:11

elias schreef:
afwasborstel schreef:

ik zal wel moeten!
ik ski ook echt al vanaf mn... 4e/5e? echt zo'n kleine wup in de skilessen, helemaal ingepakt met een dikke skijas en skibroek :+
en de wispo voor 2010 is ook alweer geboekt! voor de derde keer st. anton! en nu heerlijk onderaan de lift in het hotel :D
dus niet met de skibus of auto op en neer oid.
ik heb er zoooo'n zin in!

Haha, ik ook :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:17

ik ook ja, vanaf toen ik kleuter was. Ik had alleen een heel pak, met zo'n capuchon eraan, met een skibril erover heen _O-

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:41

En een dikke muts! K heb laatst nog weer foto's daarvan gezien, broertje & k allebei in pak gehesen en de piste op :P Echt te grappig. Denk dat we een jaar of 2/3 waren toen we voor t eerst op de latjes stonden.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:04

Haha dat ziet er altijd zo vetschattig uit :+:
Ik ben vorig jaar pas voor het eerst geweest :Y) Mn ouders gaan nooit en kon toen met school mee en nu weer :):)
Maar ook in de voorjaarsvakantie. Gelukkig viel het vorig jaar daar mee met de drukte (Hopfgarten). Bijna geen wachtrijen en het viel nog wel mee met slalommen :Y) Hopelijk dit jaar ook.

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:07

WillemYntJee schreef:
En een dikke muts! K heb laatst nog weer foto's daarvan gezien, broertje & k allebei in pak gehesen en de piste op :P Echt te grappig. Denk dat we een jaar of 2/3 waren toen we voor t eerst op de latjes stonden.

ik had altijd samen met een ander meisje een knalgele helm op!
haha, komen we daar aan, met die helmen :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:40

elias schreef:
WillemYntJee schreef:

ik had altijd samen met een ander meisje een knalgele helm op!
haha, komen we daar aan, met die helmen :+

hadden jullie toen al helmen?? In mijn tijd hadden de kinderen nog geen helmpjes op. Ook waren er nog amper skilessen voor kinderen. Wij werden gewoon boven aan de berg gezet, kregen een duw en werden onderaan opgevangen :P Tussen de benen van je vader leerde je dat je bochtjes moest maken.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:14

Wij wilden geen helm, alhoewel dat voor mn broertje misschien wel beter was geweest :P Inderdaad tussen papa zn benen op de sleeplift en de berg af, heel zachtjes naar beneden slalommen hihi :+:

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:17

verootjoo: ik ben nu 14, en ja, ik had toen al een helm, geen idee hoe mn ouders eraan kwamen.
ben sinds afgelopen skivakantie weer met helm gegaan omdat ik bijna een skipunt in m'n hoofd had!
ik had toen geen helm op, maar een stevige muts, maar als ik dat niet had, dan had ik serieus een ski in mn hoofd gehad, dus toen was het veiliger om toch maar even weer met helm te skien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:32

ik ski nu sowieso met helm. Maar toen ik kleuter was, waren er nog helemaal geen helmen te koop :P Voel me nu oud :D Ik ben 23

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:33

Wij gaan voor het eerst naar Nadiers in Oostenrijk. Dit gebied zegt mij helemaal niks, misschien iemand in dit topic die daar al eens geweest is?

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:47

astridelise schreef:
Wij gaan voor het eerst naar Nadiers in Oostenrijk. Dit gebied zegt mij helemaal niks, misschien iemand in dit topic die daar al eens geweest is?

vast wel, maar ik kan me er niets meer van herinneren, ik zal toen 6 of 7 oid zijn geweest.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:37

Nu had ik vorige vakantie een probleempje ben benieuwd of jullie dat ook hebben.

Ik draag een bril en ik kan eigenlijk niet zonder want dan zie ik niet verder dan 300 meter scherp. Nu had ik dus vorig jaar mijn bril onder de skibril maar dat werkte niet echt.

Zijn er uberhaupt skibrillen op sterkte, zo ja wat zijn de kosten ongeveer ?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:00

Er zijn speciale skibrillen met extra ruimte zodat je gewoon je bril op kan houden (weet er alles van mn ouders en vriend zijn brildragers). Skibrillen op sterkte heb k nog nooit gezien, kan volgens mij ook niet doordat het kijkgedeelte te bol is.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:04

Ik ga naar Frankrijk Le Corbier 1e week van januari, het gaat aankomend week eindelijk sneeuwen. Sneeuwt laat dit jaar. Heb natuurlijk mn outfit al compleet. :D