curacao iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:48

Noah2006 schreef:
@Klijn: wat toevallig, alleen een minpunt, als mijn vriend kwam logeren vroeg ze gelijk 25 euro per nacht extra. Terwijl we zelf water en elektra betaalden. Ken ik niet Villa Esperansa, welk gedeelte ligt dit? Er zijn best veel mogelijkheden voor kinderopvang op het eiland trouwens.
Als iemand nog het beheer wil regelen voor onze bungalow of iemand weet iets, hoor ik het graag ;).

Ja klopt! Mijn vriend had daar een tweepersoons appartement (en betaalde dus al voor 2 personen) maar als ik bleef slapen moest hij ook extra betalen :x

Ik heb al gegoogld op Villa Esperansa maar kan niks vinden .. heb wel iets gevonden van Goede Hoop dat schijnt hetzelfde te zijn. Ik ga nog even door google :+

Hebben jullie een bungalow op Curacao? Welk gedeelte? ook voor lange termijn huur :P

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:17

Mijn ouders zijn net terug van twee weken grillen 8-) Ze bevestigden inderdaad - zoals ik pas een discussie had hier met iemand - dat er een stuk minder zwerfhonden rondlopen, en de chollers (zwervers) ook in aantal flink zijn afgenomen.

Was toch wel leuk om de foto's te zien, stukje jeugdsentiment blijft het toch wel :)

Replay

Re: curacao iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:32

Leuk, waar hebben ze gezeten?

Idd die zwerfhonden en choller vallen best mee hoor, sommige plekken niet natuurlijk maar dat heb je in NL ook!(dan geen zwerfhonden maar alleen zwervers)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:02

Replay schreef:
Leuk, waar hebben ze gezeten?

Idd die zwerfhonden en choller vallen best mee hoor, sommige plekken niet natuurlijk maar dat heb je in NL ook!(dan geen zwerfhonden maar alleen zwervers)

Klopt, maar toen ik er woonde (1992 tot 1996) waren ze wel in grote aantallen aanwezig. Veel zwerfhonden over het hele eiland, zwervers etc. Dat schijnt nu dus veel minder te zijn, goede ontwikkeling!

Ze hebben bij Jan Thiel gezeten, Chogogo geloof ik.. of ik haal het nu door de war met de andere optie, want er waren meerdere resorts waar ze nog een keuze uit moesten maken. Toen we in 1996 vertrokken hebben we een paar weken op Chogogo gezeten, toen was het allemaal nog in aanbouw, haha :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:06

Mijn duikinstructeur zit er nu ook nog tot zondag :) om een huisje te kopen en de duikschool over te kopen :)

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:57

Leuk, duikschool!

Jan Tiel is mooi :j leuke plek!

3 jaar geleden vond ik er wel veel chollers zitten, maar ik woonde dan ook in Punda..

Net ook even contact gelegd met iemand die appartementen verhuurd in Bottelier.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 01:47

Welke duikschool gaat je instructeur overnemen? Werk namelijk ook bij een duikschool dus ben benieuwd.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:23

Replay schreef:
Welke duikschool gaat je instructeur overnemen? Werk namelijk ook bij een duikschool dus ben benieuwd.

Bij welke duikschool werk jij?

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:39

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:01

Als het goed is, is hij vandaag terug gekomen :)
zal van de weeek even informeren :)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:08

Heeft er ook iemand in het v/d Valk Kontiki Beach Resort overnacht? Mijn soort van fam. is er een soort van mede-eigenaar van. ;)

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:09

Dat is nu Cabana Beach toch? Eten daar regelmatig wat op het terras, omdat het er zo mooi uitziet! Je moet er alleen wel de tijd hebben, drinken bestellen en krijgen duurt een half uur!

Wel héle mooie huisjes zijn ze aan het bouwen hoor!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:57

@Klijn: ja echt mega irritant was dat!
Je kan wel voor lange termijn huren, maar in de zomer willen mijn ouders er wel in haha. Dus weet niet of dat een probleem is, voor hoelang zouden jullie willen huren?

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:00

Oo haha nee dat schiet dan ook niet echt op ;) Wij willen voor 2 jaar huren :)

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:08

Ikwashier schreef:
Heeft er ook iemand in het v/d Valk Kontiki Beach Resort overnacht? Mijn soort van fam. is er een soort van mede-eigenaar van. ;)

Wij gingen daar op vakantie graag eten! Het eerste jaar was het restaurant nog met van die hutjes waar je in zat te eten, echt super leuk!
Nu is het veranderd...Maar het word wel super mooi daar!
Mijn, nu niet meer, buurvrouw woont daar..En daar hebben ze elke week quiz avond bij Cafe de Tropen, En in hun groepje zit ook 1 vrouw die er werkt, en vorig jaar sprak ik er ook een vrouw die daar een kapsalon heeft geopend..En geloof dat zij ook een soort van eigenaresse van Kontiki was????
Iig erg mooi resort!

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:40

Sinds vandaag ben ik terug van Curaçao. We vlogen met Arkefly dus we hadden 4.5uur vertraging doordat 1 van de vliegtuigen de voorbije dagen stuk was gegaan.

Ben gaan rijden op manege SHC & ik vond het daar best gezellig. Mager vond ik de paarden er niet echt, sommige hebben wel een dunnere poep maar hun buikje is dan toch lekker dik. Heb er trouwens met Timmie gereden. Leigh & ik zijn samen met Wendy (dochter van de manege) een leuke buitenrit gaan maken.

Ik logeerde trouwens in Julianadorp.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 23:08

Wat grappig, mijn vriend heeft daar een tijdje gewerkt bij de Tropen. Helaas hebben ze nu geen maaltijden voor 10 gulden meer.
Ja kontiki wordt helemaal verbouwd, tenminste vorig jaar toen ik er was, was dat hele leuke tuintje helemaal weg! Ben benieuwd hoe het er nu uitziet.

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:12

De Tropen vond ik best tegenvallen. De prijs - kwaliteit verhouding was echt niet goed. We hebben veel te veel betaald voor veel te weinig eten.

Vriend was er 3jaar geleden ook gaan eten en toen was het nog goedkoop & veel zei hij.

Café De Heeren was voor ons wel een topper !

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:47

Cabana beach ziet er erg leuk uit hoor!! Net nog langs gelopen, het is alleen nog neit helemaal klaar. Gisteren echt tropische buien gehad, daarna nog wel op het strand gelegen. Ik heb het eiland nog nooit zo groen gezien, ongelooflijk.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:09

Haha, ja dat is de beste vriendin van mijn moeder. :D Die zijn nu bezig met het bouwen van een kapsalon ja> :j

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:29

Ik vind De Heeren ook leuker dan De Tropen hoor :) Maar de lokale bevolking gaat daar quizen om Maandag avond, Ik hoorde toen bij de Desperate housewives :+.
Ik ben ook kapster, En die vrouw van die kapsalon (ze kwam idd uit de buurt!! Ik woon dus in Emmen :P) zei dat als ik wou emigreren en werk zocht altijd even een briefje kon sturen..Maar is mij iets te ver weg :+

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:37

Haha grappig, nee daar zou ik ook niet even zo 1-2-3 gaan werken. :P

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:45

Ik heb gister geboekt en ga van 17 tm 31 mei naar Curacao! *\o/*
En alsof dat nog niet genoeg is, mag ik voor mijn werk de 6et.m de 9e ook naar Curacao ;). Dus ik ben daar volgende maand kind aan huis haha.
Klijn, heb je al een appartement gevonden?

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:12

Wat grappig ik heb net geboekt! Voor 7 september tot iig 10 februari (even carnaval vieren in Nederland :+ ) en daarna weer terug!

Ja we hebben iets gevonden in het Botteliertje :)

http://www.hetbotteliertje.nl/

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:57

carnaval vieren in Nederland???in Curacao is het veeel leuker!