Wie gaan er ook naar Kroatie 2009?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cherish

Re: Wie gaan er ook naar Kroatie 2009?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:29

klinkt leuk kroatie!
wij (mijn vriend en ik) zijn er ook naar aan het kijken, dan willen we er met de auto heen.
naar het plaatje Pakostane, kent iemand dat?

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:37

Mijn vriend en ik gaan ook met de auto naar Kroatie. Ik ben al eens in Rovinj geweest en na 1x heb je dat wel gezien vind ik dus zijn we van plan om naar Pula te gaan.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:55

ielsjj_ schreef:
Wij gaan een weekje vanaf 10 of 11 juli :)

Wordt een weekje later :P
Wij gaan richting Zaton.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:56

Wij zijn ondertussen al weer even terug en hebben het erg leuk gehad! Niet het meest mooie weer zo nu en dan en we waren ook niet erg onder de indruk van de gastvrijheid, maar absoluut wel een mooi land met goede campings!
Istrie vond ik wat minder indrukwekkend, maar de regio rondom de Plitvice meren en het Nationaal park Paklenika zijn echt super mooi! Qua stadje vonden wij Omis het leukste, gezellig toeristisch maar niet het opdringerige wat we in Istrie tegen kwamen. En we hebben wat rondgetourd met de auto in het binnenland, de huizen met oorlogschade zijn dan wel even slikken...

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:42

Ik ga van de zomer met mijn ouders, zus en haar vriend naar Kroatië met de camper. Misschien rijden mijn zus en vriend er achteraan met de auto van mijn moeder, omdat het anders vrij krap is.
We willen van 4 aug. tot 19 aug. gaan. Dat zijn dus vijftien dagen. Mijn zus en vriend slapen in één tentje en ik in één tentje. We willen natuurlijk wel een leuke jongere camping. Ik wordt 10 aug. zeventien en als ik dan op een "ouwemensencamping" zit dan baal ik toch best. Mijn ouders (en ik eigenlijk ook wel) willen natuur zien. Ik wil graag ook eens naar een stadje.
We willen één dag overnachten onderweg. Daarma willen we ongeveer 5 á 6 dagen op een vaste plek staan. Daarna een stukje verder rijden. Op de terugweg wouden mijn ouders nog langs het Garda-meer bij mijn vriendin.
Nu was mijn vraag dus; Waar is er een leuke jongere camping, mooie natuur en leuke stadjes?
Ik hoop dat iemand mij hier wat informatie kan geven. Mijn ouders zijn van plan om gewoon in te stappen en te zien waar wij uitkomen. Ik heb liever toch de zekerheid op een leuke camping, i.v.m. mijn verjaardag.
Alvast bedankt
Lieke

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:40

Toen ik ongeveer jouw leeftijd was, gingen we altijd naar Lanterna (in de buurt van Porec, ligt pal aan zee). Dat is een camping/bungalowpark, waar altijd best veel te doen was. Wij (ging altijd tegelijk met een nichtje van ongeveer even oud) vonden het super daar!! Elke avond stappen in de discotheek op de camping en overdag met een hele groep jongeren bij het zwembad of bij het strand.

Maar.... Ik ben er voor het laatst geweest in 2001, dus ik durf niet te zeggen hoe het daar nu is.... Misschien eens op internet zoeken of je wat kunt vinden?? In ieder geval alvast veel plezier in Kroatie!!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:13

@Barramundi; bedankt!
Ik heb even gekeken, ziet er wel leuk uit.
Ik lees ook slechte recensies. Dat de disco ong. een halfuur lopen is. Gelukkig hebben wij fietsen mee :+ En anders moet mijn zus maar rijden!
Ik heb het al even naar mijn moeder doorgestuurd. Het is iets verder als waar wij twee jaar geleden zaten. Ik hoop dat zij 't leuk vind, ik iig wel!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:56

Dat van een half uur lopen zou best kunnen. Lanterna is nl heel groot, dus als je net a.d. 'verkeerde' kant staat :+
Wij gingen ook altijd met de fiets, dat was goed te doen! Succes met overhalen van je moeder ;)

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:03

Wij gaan al jaren naar Vrsar, de camping Porto Sole. Deze camping ligt vlak naast het plaatsje Vrsar, wat vanaf de camping ongeveer 5 á 10 minuutjes lopen is.
Op de camping zelf zit al tijden niet meer een discotheek, maar in het plaatsje Vrsar zitten verschillende (cocktail) bars, cafés en ik geloof ook een discotheek (don't shoot me if i'm wrong) Er zit aardig wat jeugd op deze camping om bovenstaande reden, er is in het plaatsje altijd wel wat te doen ;)

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:22

Hoe is het weer nu in Kroatie?
Wij gaan volgende week :)

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:25

Wanneer ga je iloveiwan? Wij vertrekken ook volgende week, dinsdagnacht :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:26

Wij gaan ook naar Kroatië dit jaar. Gaan eind juli weg met de auto en zo'n 2.5 week.

Zitten de eerste week in de buurt van Split en de tweede week iets hoger maar Istrië wil ik mijden.
Ben niet zo van de grote campings en zo.
Liever rustig en primitief dan groot en modern zeg maar :Y) .

Willen graag naar de meren daar en wandelen in de bergen. Aan de foto's van iedereen te zien wordt het vast mooi.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:38

Oh, Istrië heeft niet alleen maar grote campings, wanneer je goed zoekt zijn er ook leuk, kleine en rustige campings. Maar de meren en wandelen in de bergen is vast net zo leuk :)

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:55

Wij gaan donderdagmidag. Wij gaan naar een camping in Rovinj. Voor de 5 x naar Kroatie :)

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:11

Okay, niet ver weg van mij dus. Wij gaan naar Vrsar, camping Porto Sole en ook al voor de 7e keer :)

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:33

Ik ga morgen alweer naar Kroatie!

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:29

veel pelzieeeer!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:31

@Hinata; veel plezier!

Mijn ouders willen naar Dalmatië, ofzo?
Ze willen iig niet naar Istrië. Ben een beetje bang dat daar geen leuke campings zijn.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:42

Dalmatie.. kan je geloof ik ook heen met een jongerenreis? weet het niet zeker hoor.. maar de naam komt me zo bekend voor :P misschien valt het allemaal wel mee als je er eenmaal bent ;)

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:46

_SteR_ schreef:
Okay, niet ver weg van mij dus. Wij gaan naar Vrsar, camping Porto Sole en ook al voor de 7e keer :)

Daar waren wij vorig jaar maar vonden wij geen leuke camping. we moeten ongeveer 10 min lopen voor het zwembad...

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:47

Miran schreef:
Wij zijn ondertussen al weer even terug en hebben het erg leuk gehad! Niet het meest mooie weer zo nu en dan en we waren ook niet erg onder de indruk van de gastvrijheid, maar absoluut wel een mooi land met goede campings!
Istrie vond ik wat minder indrukwekkend, maar de regio rondom de Plitvice meren en het Nationaal park Paklenika zijn echt super mooi! Qua stadje vonden wij Omis het leukste, gezellig toeristisch maar niet het opdringerige wat we in Istrie tegen kwamen. En we hebben wat rondgetourd met de auto in het binnenland, de huizen met oorlogschade zijn dan wel even slikken...

Leuk om te lezen! Ik zat vorig jaar in Omis op de camping, heb het er super naar mijn zin gehad. Lekker elke dag/avond heen en weer naar het 'stadje'.
Zeer vriendelijke mensen, zowel bij de restaurants als in de supermarkt & de winkeltjes!

We zijn toen ook een dagje naar Makarska geweest met de bus, was ook erg leuk om te zien. Dat was iets meer een stad, met een leuke markt! Alleen een overbevolkt strand daar :=

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:01

Mn pa is ziek, dus we weten nog niet of we morgen richting Kroatie gaan. Hij zei dat hij er geen zin in had. Maar lekker zeg, heb je betaalt ga je der niet heen :P

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:02

ik ga over 3 weken!! vorige week geboekt! naar pakostane! iedereen om me heen zegt dat kroatie zo super mooi schijnt te zijn!!!

kent iemand deze plaats en wat is leuk om heen te gaan of excursies?

heb er zin in!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:42

Ik ga vrijdag naar Kroatie met mijn vriend!! Heb er echt ontzettend veel zin in! We weten alleen nog steeds niet goed waar we heen willen. Het liefst richting de KraKra watervallen(nee weet niet hoe je het schrijft :D ).

Hebben jullie plaatsen waarvan je denkt; 'goh daar moet je zijn geweest' :D ?

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:09

ik vertrek maandag :D heb er echt heel veel zin in! ik ga met mijn vriend. Naar Porec, ben benieuwd! Nog aanraders om te doen daar?