[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-25 22:58

Tinka schreef:
Hier ook niets gemerkt van een aardbeving.

Jet schreef:
Zouden de dieren van je ook niets hebben gemerkt? Paarden, honden, katten?

Wel fijn dat jullie het zelf niet gemerkt hebben, hopelijk hebben jullie nergens schade.

En die punch klinkt inderdaad erg lekker!

Nee, voor zover we weten geen schade. Er kan best een extra scheur in het huis zijn ontstaan, maar dat valt dan toch niet op, er zitten er wel meer.

Met de grote NLse aardbeving in Limburg richting 6 meen ik op de schaal van richter, ergens voor 2000 en na 1991, zeiden we later, aha, daarom waren de honden zo irritant. We hadden toen 2 honden en die waren zoooo verschrikkelijk vervelend en klierig die dag, dat was een zondag meen ik, echt heel ongewoon. We werden toen wakker heel vroeg in de ochtend van het schudden van het bed. Op maandag dus. Ik denk dat zij dus wel al voorbevingen die zondag toen gevoeld hadden. Maar wij hebben gisteren overdag niets gemerkt aan onze dieren.

SjonnieZ

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 23:06

Ach ja.. die aardbeving kan ik mij ook nog herinneren.
Gelukkig maar dat de schade van deze beving overall lijkt mij te vallen. Hier hebben we in elk geval over deze beving niks gehoord in het nieuws.

Ben jij van origine een Limburgse Monique?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 23:20

Best bijzonder dat je deze keer aan de dieren niets gemerkt hebt, ik ben wel benieuwd hoe zwaar de beving dan bij jullie geweest moet zijn.

En ja, ik snap wel dat je geen nieuwe scheuren gaat ontdekken bij jullie huis, maar misschien nog wel wat schade verder op het terrein.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:19

SjonnieZ schreef:
Ach ja.. die aardbeving kan ik mij ook nog herinneren.
Gelukkig maar dat de schade van deze beving overall lijkt mij te vallen. Hier hebben we in elk geval over deze beving niks gehoord in het nieuws.

Ben jij van origine een Limburgse Monique?

Hi Sjonnie, nee, ik ben een rasechte Rotterdamse, men zegt dat je dat aan mijn accent in de filmpje nog erg goed kan horen en dat vind ik ook niet erg hoor. Maar we woonden toen in Elst (U). Erg ver van Limburg af, maar toch werden we er wakker van. We waren vooral verbaasd en ongerust want we konden niet vinden wat er gebeurd was in huis, er was nergens in het dorp iets ontploft, dus wat was het? We grapten wel een aardbeving, maar ja in NL een aardbeving dat was zo vreemd, dat kon gewoon niet. Dus wel. Toen was er geen internet dus moest je het op het nieuws vernemen.

Jet schreef:
Best bijzonder dat je deze keer aan de dieren niets gemerkt hebt, ik ben wel benieuwd hoe zwaar de beving dan bij jullie geweest moet zijn.

En ja, ik snap wel dat je geen nieuwe scheuren gaat ontdekken bij jullie huis, maar misschien nog wel wat schade verder op het terrein.

Bij de aardbeving nu, is er eigenlijk nergens schade, ook bij het epicentrum nauwelijks begreep ik. En we hebben erg veel scheuren in het terrein, maar dat komt door de droogte.
En ik kan me niets herinneren van raar gedrag van de dieren. En als ze raar zouden zijn geweest zou ik het geweten hebben aan de drukte van de voorbereidingen voor de visite en de komst van de visite zelf. Het zou me niet opgevallen zijn. De paarden heb ik sowieso niets vreemds aan gemerkt. Die zijn wat natuurelementen betreft erg stoïcijns.

Afijn, vandaag wordt het zandgrind gestort hier om de inloopstal te gaan voorzien van een betonnen bodem. Het is gewoon niet uit te mesten nu. Ook het hooi komt dat op beton te staan ipv op zand, wat het langer droog houdt. Heel veel werk, maar wel zin in het resultaat! De stalmatten heb ik zo'n hekel aan, die mogen dan naar Erwin zijn auto's kan hij stofvrij en droog sleutelen als hij onder een auto moet liggen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:50

Oh… goede ontwikkeling dus. Zoveel makkelijker om bij te houden en hygiënischer. Ik heb ook een stalmat, bij slecht weer gaat het hooi er op.
Als ze er op plassen en mesten gaat het eronder soms broeien.