Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanie22

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 09:27

Ik zet mijn schoenen met dichte sluitingen weg. Ze zijn op maat gemaakt en als ze los blijven, gaan ze draaien en is het niet meer zoals aangepast. Ik haal de binnenschoen er nooit uit, maar als ik het zo lees is dat wel een idee om te gaan doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 09:43

in de wintersportweek zet ik ze open weg.
Maar als je ze voor langere tijd gaat opruimen altijd met dichte bindingen weg zetten! Anders gaat de spanning eraf.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:00

Echt doen die binnenschoen! Je zal er van versteld staan hoe nat die is.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:22

Zelfde als verootjoo. Op vakantie gewoon open maar na de vakantie haal ik een dag de binnenschoen er uit zodat die goed kan drogen, daarna alles weer in elkaar en met de sluiting (in mijn geval veters) dicht opbergen.

Ski's en snowboards bij voorkeur gewaxt wegzetten maar moet toegeven dat ik dat niet altijd doe.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:08

Wij zijn weer onderweg naar huis.
Heerlijke week gehad met veel zon.
Volgend jaar weer !!!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:06

Momenteel zitten wij in La Plagne! In Plagne 1800. Sneeuw is echt helemaal top hier! Het is tussen de -5 & 0 graden. Gevoelstemperatuur is 4 graden. Windstil, geen bewolking, echt super!! Ligt op top 2m sneeuw en in het dal bijna 1,5m dus meer dan genoeg. En ook echt heel rustig/stil op de pistes. En dat in het weekend. Zal morgen helemaal rustig zijn....

Afbeelding

Afbeelding

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:38

Wow wat heerlijk zeg! Stalgenootje is net terug uit Oostenrijk maar daar was het toch flink aan het smelten allemaal.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:38

Wow strak blauwe lucht. Mooi. Genieten dan. Hopelijk blijft het rustig.

Hier weer thuis, huis is een stapel was en spullen hihi. Zag dat Winterberg meer open is nu.

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:29

Wat heerlijk! Ik ga eind januari ook naar La Plagne :D wij zitten altijd in Belle Plagne.
Dit jaar ga ik voor het eerst snowboarden na ruim 10 jaar skiën. Ik heb momenteel al les op een indoor rollerband, dus de voorpret is al begonnen (nouja vooral veel vallen en opstaan O:) )

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:38

jilinda schreef:
Wat heerlijk! Ik ga eind januari ook naar La Plagne :D wij zitten altijd in Belle Plagne.
Dit jaar ga ik voor het eerst snowboarden na ruim 10 jaar skiën. Ik heb momenteel al les op een indoor rollerband, dus de voorpret is al begonnen (nouja vooral veel vallen en opstaan O:) )

Ik zit dan ook in La Plagne :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:54

Net weer twee dagen snowworld gedaan, gisteren was niet leuk zo druk maar vandaag heerlijk geskied en aan techniek gewerkt met mn favo skilerares :D

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:19

iirrssjjee schreef:
Momenteel zitten wij in La Plagne! In Plagne 1800. Sneeuw is echt helemaal top hier! Het is tussen de -5 & 0 graden. Gevoelstemperatuur is 4 graden. Windstil, geen bewolking, echt super!! Ligt op top 2m sneeuw en in het dal bijna 1,5m dus meer dan genoeg. En ook echt heel rustig/stil op de pistes. En dat in het weekend. Zal morgen helemaal rustig zijn....

[ [url=m/P4EuWs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sb6yd3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er geweldig uit! Nog vijf nachtjes slapen en dan vertrekken wij richting La Plagne. Heb geen geduld meer!! Enne je weet het, als je zin en tijd hebt hoor ik graag de aanraders qua niet al te steile pistes van je ;-) (andere tips ook welkom!!). Veel plezier!!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:23

Een La Plagne tip: neem niet de Route des Bauches piste omdat hij er uitziet als een mooie blauwe lekker door de vallei. Die piste is zo plat als een pannenkoek, het is anderhalve kilometer prikken/steppen...

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:41

Indy_Mouse_9 schreef:
Een La Plagne tip: neem niet de Route des Bauches piste omdat hij er uitziet als een mooie blauwe lekker door de vallei. Die piste is zo plat als een pannenkoek, het is anderhalve kilometer prikken/steppen...

Is dat niet die piste met zo’n kabel waar je je aan vast kan houden?

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:55

Wat een heerlijk plaatjes! Wij gaan over minder dan 6 weken, zijn al aan het aftellen. Vorige week een dagje Snowworld Landgraaf gedaan om er weer even in te komen. Erg druk, maar het ging lekker.
Voor de skiërs, hebben jullie aangepaste zolen in je skischoenen? Mijn schoenen zijn op maat gemaakt, maar ik heb geen aangepaste zooltjes genomen. En soms wel last van mijn voet, met name links waar een ontsteking zit.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 09:39

lshannah schreef:
iirrssjjee schreef:

[ [url=m/P4EuWs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sb6yd3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er geweldig uit! Nog vijf nachtjes slapen en dan vertrekken wij richting La Plagne. Heb geen geduld meer!! Enne je weet het, als je zin en tijd hebt hoor ik graag de aanraders qua niet al te steile pistes van je ;-) (andere tips ook welkom!!). Veel plezier!!

Voor nu is Mont Blanc erg leuk! Zit af en toe een steil stukje in, maar die is wel heel breed! Is een piste van bijna 6km! Alleen het allerlaatste stuk (laatste km ofzo) is alleen maar ijs, dus wij doen hem niet meer tor helemaal onderaan iig.

Route des bouches staat het ook aangegeven nu, dat het 2km lang alleen maar plat is! Wij hebben dat stuk overgeslagen en daar de lift al omhoog gepakt. Ik ben een snowboarder, dus dat is helemaal geen optie haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:08

Ik heb zooltjes in mijn schoenen :j scheelt zoveel kramp! (Nu geen kramp meer).

Als mn schoenen ooit op zijn (worden minimaal 2 dagen per maand gebruikt) ga ik ook voor maatwerk maar wel met zooltjes :j

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:39

Ben geen skiër maar heb wel op maat zooltjes. Ze zijn wel iets dunner dan de originele zooltjes van mijn snowboardboots dus ik moet nog even op zoek naar een heel dun zooltjes wat er nog onder kan. Ik had een klein drukplekje op mijn enkel omdat die naar binnen zakte en dat is met de zooltjes gewoon over. Ik geloof dat het 70euro was maar dat was het meer dan waard.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:01

Ik heb altijd kramp gehad bij mijn eigen schoenen, en als ik dan ging huren niet. Dus ik dacht, ik ga nieuwe schoenen kopen. Ik dus richting de Intersport maar bij de Intersport legde ze uit dat ik dan waarschijnlijk niet mijn hele voet gebruikte tijdens het skiën en ze waarschijnlijk een zelfde soort schoen weer meegaven. Nu zooltjes erin laten leggen en hopen dat dit werkt, ze zeiden dat dit namelijk bij 99% van de mensen werkt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:01

Hier ook zooltjes, eerst zonder gedaan en liep te prutsen met zere voeten, soorten sokken enz. Dit jaar zooltjes er extra in (heb ik normaal al ivm linkervoet die extra ondersteund moet worden).

En vorig jaar een paar sokken gekocht die goed bevallen, dit jaar nog een paar gekocht maar dan de orginele kleuren ipv landkleuren. Merkwaardig dunne sokken maar die ondersteunen ook nog eens extra. Geen natte zweetvoeten, geen koude tenen en geen zere voeten meer. Kost wat maar dan heb je ook wat. https://xsocks.nl/producten/x-socks/pro ... CW19W-G175 In Flaine gekocht. Dacht dit jaar met andere sokken ook wel te kunnen maar na twee dagen zere voeten was ik het zat. Eerste paar was in Risoul al viesgemaakt. :')

Wat ik nog niet verteld had, laatste dag skieen is de mist in gegaan. We wilden maandag nog skieen een halve dag en daarna langzaam op pad. Maar zijn 2,5 uur bezig geweest om twee paar skies en mijn schoenen weer op te duiken. %) :x .

Hele week spullen bij de spoedpost neergezet, ik mocht daar ook naar de wc. Een keer iets langer laten staan ivm een minibijeenkomst. En dat netjes gezegd. Zondag moesten we nog snel wat eten. Omdat camperplek lastig bereikbaar was moesten we dat meteen doen ipv later terugkomen. Spullen weer bij de post neergezet en het weer gemeld.

Half uur later hapje op, skies en schoenen weg. >;) := Was nog iemand bij de post, en nee zij had niets gepakt en niets gezien. Slik ok.dag erop maar weer vragen dan. Niet lekker geslapen en dag erop vroeg weer omhoog. Weer gevraagd, drie medewerkers. Nee ze hadden niets gezien, wisten wel welke spullen het waren en nee zij hadden ook zeker weten niets opgeruimd.

Sjips spul gejat? Alle skishops afgegaan of zij iets binnen hadden gekregen? Nee niks maar overal hoorde ik dat de avond ervoor hier en daar wat gejat was, in de shops of bij mensen op de piste. -:(- Dus ja daaaaag skies :evaw: overal beschrijving gegeven en telefoonnummer. Door naar de vvv voor aangifte plek vinden. Goed balen en boos verdrietig enz.

Gv daarna toch nog maar even naar de spoedpost terug. Hij stapt naar binnen, een van de dames o ja jij hoort bij die dame :)* :j ik eeeeh bedacht me net iets :o ik heb ze wel opgeborgen. In de garage daar. Excuus excuus excuus Y;( :oo Pfffff en ja hoor netjes veilig weggeborgen onze spullen. Goddank niet weg. Daarna weer alle shops langs om het door te geven. Maar 2,5 uur was omgevlogen en geen tijd en fut meer om te skieen. Maar wat een stress.

Vandaag hopelijk alle spullen weer opbergen voor een maandje. Heb zin in Levi. Winterberg zal wel niks worden dit jaar denk ik.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:07

lshannah schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:

Is dat niet die piste met zo’n kabel waar je je aan vast kan houden?

Nee, het is echt een weggetje helemaal onderin de vallei. Geen idee waarom ze het als piste hebben aangemerkt behalve om een paar kilometer meer te kunnen claimen :)
Zoals iirrssjjee zegt, op de nieuwe pistekaarten staat wel een waarschuwing dat het plat is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:12

En het is wel blauw? Hoe komt die dan aan die indeling van kleur? Of is het per gebied soort van willekeurig wat welke kleur krijgt?

In Flaine is er onduidelijkheid over een groene piste :+ die was groen maar bestaat uit een plat stuk en een best steil einde. :') Die staat op de kaart als groen, maar dit jaar viel op dat bij de gratis melkpakjes de naamaanduiding blauw is geworden.

Risoul blauw was duidelijk gemakkelijker dan Flaine blauw, risoul groen was echt heel gemakkelijk, de flaine groen is best hard werken voor beginners soms. :P

In Levi is een piste blauw aangegeven, is verbinding maar die gaat zowat loodrecht naar beneden, zeggen ze daar ja eigenlijk is hij rood/zwart maar is blauw geworden zodat mensen toch die kant op komen :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:35

Hier geen zooltjes meer. Bij mijn vorige schoenen wel geprobeerd omdat ik zo'n kramp kreeg onder mijn voeten dat ik soms bijna zat te janken op de piste en heel vaak moest rusten.

Uiteindelijk na 3 paar heel internet af gespeurt naar tips en toen las ik de tip dat je tenen echt vrij moeten liggen in de schoen als je remt en stuurt. Dus daarna schoenen gepast op een snowboard. En zowaar de kramp is weg.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:37

Mijn man heeft ook altijd hele zere voeten.

Ik krijg alleen kramp in mijn rechtervoet (snowboarder en rechtsvoor). Dus heb nu mijn bindingen ietsjes losser gezet. Hopelijk werkt het.

Vandaag mijn man zover gekregen om een rode piste te proberen (inversens?), hij is redelijk beginnend, en had het nog nooit eerder gedaan, konden de hele piste vanuit de lift zien, zag er goed uit, niet al te steil en lekker breed. Stonden we beneden, zegt hij; oh. Deze is eigenlijk veel fijner dan de meeste blauwe.... Vanaf nu gaan we dus vaker rood doen hahaha.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:03

Bij mij gaat het soms pijn doen rondom de enkel, op die botjes aan de zijkant. Geen idee waarom. Soms is het wel zo, soms niet. Soms maar aan 1 kant. Maarja, ik huur altijd en ik moet het dan doen met de spullen die ik daar krijg. En daar vragen ze alleen naar je maat.
Vriend is vorig jaar wel 3x terug gegaan, die kreeg echt pijn aan zijn voet. Uiteindelijk stond er een ventje die er veel verstand van had en die gaf hem een smallere schoen. Opeens ging het skieen een stuk beter bij hem.