Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Horsefreak schreef:Dan ben ik blij dat ik vanochtend niet bedacht heb dat ik wel via leiden naar Utrecht kon reizen. Via Schiphol ging het goed, netjes op tijd heen en weer geweest tussen Nw-Vennep en Utrecht.
Horsefreak schreef:Helaas, volgend weekend moet ik naar Utrecht voor een feestje, maar precies de weekenden dat ik daar heen wil rijden de treinen niet. Helaas zit in het alternatieve advies: ga met de bus naar de bijlmer, maar dan moet ik 3x inchecken (bij ns, connexxion en gvu) kost me weer extra geld en tijd. Mag je niet omreizen via Amsterdam CS? dat was ook meestal goed te doen, helaas staat de omreis optie niet aangegeven bij de werkzaamheden. Daar staat dat je tussen schiphol en utrecht eerst met de 300 naar de Bijlmer moet en dan met de trein verder. Al kan ik dan beter met 310 - 300 en dan pas de trein op de Bijlmer pakken.
maaike5581 schreef:Ja ik zit vaker op dit traject.
Szan schreef:Moet je van Schiphol naar Utrecht? Dan is omreizen via Amsterdam Centraal geen optie, want er zijn ook werkzaamheden tussen Schiphol en Utrecht.
Maar het verhaal van extra inchecken klopt niet helemaal: je checkt gewoon in op Schiphol (bij NS). Daar stap je zonder in te checken in de stopbus, daarna weer bij Amsterdam Bijlmer ArenA op de NS trein naar Utrecht. Pas in Utrecht check je uit; zo betaal je alleen maar voor het NS stuk van Schiphol tot Utrecht, ondanks je 'uitstapje' met de busAlleen bij het GVU moet je natuurlijk daarna nog inchecken, maar dat spreekt voor zich en heeft niets met de werkzaamheden te maken.
simodi schreef:maaike5581 schreef:Ja ik zit vaker op dit traject.
Zoals je schrijft, ben je geen reiziger maar werk je bij de NS, klopt dat?
Ik ga nog niet zo lang regelmatig met de trein, maar betrap me er op dat als ik echt belangrijke afspraken heb 's morgens, waar ik op tijd moet zijn, ik toch voor de zekerheid met de auto ga!![]()
Citaat:U krijgt geld terug
Als u door een vertraging 30 minuten of meer te laat op uw bestemmingsstation aankomt.
In principe ongeacht de oorzaak van de vertraging.
Voor alle binnenlandse reizen die u met NS maakt.
De regeling geldt ook voor extra vervoerbewijzen, zoals Railrunners of een Dagkaart fiets.
U krijgt geen geld terug
Als de vergoeding minder bedraagt dan € 2,20.
Als wij een langere reistijd vooraf hebben aangekondigd. Informatie over werkzaamheden vindt u bij Werk aan het spoor.
Als uw reisrecht (bijivoorbeeld een abonnement) op een OV-chipkaart staat en u niet heeft ingecheckt en uitgecheckt.
Voor vertraging die u oploopt met andere vervoerders, zoals bijvoorbeeld Arriva en Syntus.
In bijzondere gevallen van overmacht, zoals bijvoorbeeld een stroomstoring met landelijke uitstraling.
Voor internationale vervoerbewijzen (inclusief Fyra) geldt de regeling Compensatie bij vertraging van NS Hispeed.