Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:04

Gister ook met de trein geweest, en was echt een zooitje op Deventer. Alle treinen binnenkomend op spoor 3 hadden ongeveer 5 min vertraging en de automatische borden klopte ook steeds niet..

Maar toch pluim in de reet van ns! Want stonden 3 mensen van de ns, over gehele spoor te schreeuwen welke trein het was...

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:10

Nou ik ben niet ver gekomen.
Heb bijna een uur stil gestaan tussen Utrecht en Woerden.
Trein stuk.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:12

Ojee Maaike, en nu? Alsnog door met een ander of weer terug?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:57

We hebben een uur gestaan bij Harmelen.
Uiteindelijk hebben we Woerden bereikt en ben ik bij "mijn" trein gebleven totdat al "mijn" reizigers hun reis hebben vervolgd.
Moet zeggen dat de communicatie naar ons erg goed was en alles stond klaar voor een evacuatie, zelf ProRail was na 45 min aanwezig bij de trein.
Gelukkig hebben we uiteindelijk niet hoeven te evacueren.
We zijn om 07:29 vertrokken en de machinist en ik waren uiteindelijk om ongeveer 10:00 weer terug in Utrecht.

Trein was opgeheven en kon niet verder met reizigers, dus die konden over op een andere intercity die een extra stop heeft gemaakt voor mijn reizigers.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:47

Ik moet nu ook weer iedere maandag en vrijdag tussen arnhem en den haag reizen :P ben benieuwd hoe het dit jaar gaat... Ivm storingen enzo

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:54

Dan ben ik blij dat ik vanochtend niet bedacht heb dat ik wel via leiden naar Utrecht kon reizen. Via Schiphol ging het goed, netjes op tijd heen en weer geweest tussen Nw-Vennep en Utrecht.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:05

Horsefreak schreef:
Dan ben ik blij dat ik vanochtend niet bedacht heb dat ik wel via leiden naar Utrecht kon reizen. Via Schiphol ging het goed, netjes op tijd heen en weer geweest tussen Nw-Vennep en Utrecht.

Als dit te gerelateerd is aan mijn bericht kan ik je geruststellen.

Je zou er geen last van hebben gehad, ten eerste zou ik naar Den Haag CS gaan, ten tweede stonden we "mooi" precies op een plek dat aan beide kanten treinen konden passeren.
Er was geen verstoring en de andere treinen hebben gewoon gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:08

Stond je tussen Gouda en Woerden? Op dat driesporige stukje?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:11

Jans schreef:
Stond je tussen Gouda en Woerden? Op dat driesporige stukje?

Nee ik stond bij aansluiting Harmelen, voorste cabine/bak stond onder de fly over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:12

Ah :D Die weet ik ook te vinden inderdaad :j ook een keer met pech gestaan. Beter daar dan midden op het tweespoor :=

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:13

Dat valt mee, gelukkig maar dat jullie zo netjes stonden. Ik heb wel eens in een trein gezeten die tot 3x toe kapot ging tussen Schiphol en Utrecht. De eerste keer precies voor de stroomloze brug tussen Schiphol en Zuid, deed de trein het moest ie weer in zijn achteruit om die brug met voldoende vaart over te komen, toen op Amsterdam Zuid weer problemen en vlak na Abcoude weer. Nog nooit zo blij geweest dat ik er was. Tussen Schiphol en Zuid stond die trein toen ook heerlijk in de weg, kon weinig langs.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:14

Ik zit (alweer) in een niet zo stille stiltecoupe.. 2 tot 4 x per week mag ik van Etten-Leur naar Emmen met de trein, en terug. Wat een ramp, 4uur per x, en altijd wel vertraging helaas :(

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:15

hee zie dit topic nu pas :)
ik reis elke dag van alphen aan den rijn naar arnhem en weer terug.
deze week moest ik al een keer omreizen via gouda omdat er een seinstoring was tussen alphen en bodegraven :(

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:26

@maaike zit je vaker op dat traject? Misschien hebben we elkaar dan wel eens gezien. Reis dagelijks tussen Gouda en Utrecht.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:53

Ja ik zit vaker op dit traject.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:59

Helaas, volgend weekend moet ik naar Utrecht voor een feestje, maar precies de weekenden dat ik daar heen wil rijden de treinen niet. Helaas zit in het alternatieve advies: ga met de bus naar de bijlmer, maar dan moet ik 3x inchecken (bij ns, connexxion en gvu) kost me weer extra geld en tijd. Mag je niet omreizen via Amsterdam CS? dat was ook meestal goed te doen, helaas staat de omreis optie niet aangegeven bij de werkzaamheden. Daar staat dat je tussen schiphol en utrecht eerst met de 300 naar de Bijlmer moet en dan met de trein verder. Al kan ik dan beter met 310 - 300 en dan pas de trein op de Bijlmer pakken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:21

Als het meezit, ga ik volgende week zaterdag met mijn vriend van Groningen naar Amsterdam CS (en van hier naar Groningen natuurlijk, maar dat is via Arriva).... hopen dat er geen werkzaamheden uitlopen, of dat er andere verstoringen gaan komen, op welke manier dan ook...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:36

Horsefreak schreef:
Helaas, volgend weekend moet ik naar Utrecht voor een feestje, maar precies de weekenden dat ik daar heen wil rijden de treinen niet. Helaas zit in het alternatieve advies: ga met de bus naar de bijlmer, maar dan moet ik 3x inchecken (bij ns, connexxion en gvu) kost me weer extra geld en tijd. Mag je niet omreizen via Amsterdam CS? dat was ook meestal goed te doen, helaas staat de omreis optie niet aangegeven bij de werkzaamheden. Daar staat dat je tussen schiphol en utrecht eerst met de 300 naar de Bijlmer moet en dan met de trein verder. Al kan ik dan beter met 310 - 300 en dan pas de trein op de Bijlmer pakken.

Moet je van Schiphol naar Utrecht? Dan is omreizen via Amsterdam Centraal geen optie, want er zijn ook werkzaamheden tussen Schiphol en Utrecht.
Maar het verhaal van extra inchecken klopt niet helemaal: je checkt gewoon in op Schiphol (bij NS). Daar stap je zonder in te checken in de stopbus, daarna weer bij Amsterdam Bijlmer ArenA op de NS trein naar Utrecht. Pas in Utrecht check je uit; zo betaal je alleen maar voor het NS stuk van Schiphol tot Utrecht, ondanks je 'uitstapje' met de bus ;) Alleen bij het GVU moet je natuurlijk daarna nog inchecken, maar dat spreekt voor zich en heeft niets met de werkzaamheden te maken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:38

maaike5581 schreef:

Zoals je schrijft, ben je geen reiziger maar werk je bij de NS, klopt dat? ;)

Ik ga nog niet zo lang regelmatig met de trein, maar betrap me er op dat als ik echt belangrijke afspraken heb 's morgens, waar ik op tijd moet zijn, ik toch voor de zekerheid met de auto ga! :j :o

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:46

Szan schreef:
Moet je van Schiphol naar Utrecht? Dan is omreizen via Amsterdam Centraal geen optie, want er zijn ook werkzaamheden tussen Schiphol en Utrecht.
Maar het verhaal van extra inchecken klopt niet helemaal: je checkt gewoon in op Schiphol (bij NS). Daar stap je zonder in te checken in de stopbus, daarna weer bij Amsterdam Bijlmer ArenA op de NS trein naar Utrecht. Pas in Utrecht check je uit; zo betaal je alleen maar voor het NS stuk van Schiphol tot Utrecht, ondanks je 'uitstapje' met de bus ;) Alleen bij het GVU moet je natuurlijk daarna nog inchecken, maar dat spreekt voor zich en heeft niets met de werkzaamheden te maken.

Oke dat valt mee qua inchecken, scheelt weer keer, GVU moet zowiezo dat weet ik. Maar als ik bij werkzaamheden kijkt, staat er niets over het traject Schiphol - Amsterdam CS of Amsterdam CS - Utrecht, dus dan zou dat toch ideale omreisoptie zijn? Tussen Bijlmer en Utrecht rijden wel treinen en dat is pas waar de treinen vanaf Amsterdam CS en Schiphol samenkomen (voor richting utrecht dan). Wat ik begrijp gaan ze ergens tussen Schiphol - Amsterdam Zuid - Rai - Duivendrecht/Bijlmer aan het werk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:52

Weet iemand eigenlijk hoe het zit als je, als je trein vertraging heeft en je daardoor een aansluiting mist, een alternatieve route neemt waardoor je wel geld moet betalen? Kun je dat nog terugvragen? (vast niet, maar ik hoop het wel).

Voorbeeld: je mist een aansluiting en moet een uur op de volgende trein wachten. De bus gaat echter over 5 minuten en die brengt je er ook :D.
Of: doordat de trein niet rijdt tot een bepaald station neem je de metro om je reistijd ongeveer een uur te verkorten.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:00

simodi schreef:
maaike5581 schreef:

Zoals je schrijft, ben je geen reiziger maar werk je bij de NS, klopt dat? ;)

Ik ga nog niet zo lang regelmatig met de trein, maar betrap me er op dat als ik echt belangrijke afspraken heb 's morgens, waar ik op tijd moet zijn, ik toch voor de zekerheid met de auto ga! :j :o

Klopt ik werk bij de NS.

Sheran, je kan idd geld terug krijgen dit vanaf een vertraging van een half uur.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:02

Citaat:
U krijgt geld terug 

Als u door een vertraging 30 minuten of meer te laat op uw bestemmingsstation aankomt.
In principe ongeacht de oorzaak van de vertraging.
Voor alle binnenlandse reizen die u met NS maakt.
De regeling geldt ook voor extra vervoerbewijzen, zoals Railrunners of een Dagkaart fiets.

U krijgt geen geld terug

Als de vergoeding minder bedraagt dan € 2,20.
Als wij een langere reistijd vooraf hebben aangekondigd. Informatie over werkzaamheden vindt u bij Werk aan het spoor. 
Als uw reisrecht (bijivoorbeeld een abonnement)  op een OV-chipkaart staat en u niet heeft ingecheckt en uitgecheckt.
Voor vertraging die u oploopt met andere vervoerders, zoals bijvoorbeeld Arriva en Syntus. 
In bijzondere gevallen van overmacht, zoals bijvoorbeeld een stroomstoring met landelijke uitstraling.
Voor internationale vervoerbewijzen (inclusief Fyra) geldt de regeling Compensatie bij vertraging van NS Hispeed.

Bron: http://www.ns.nl

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:06

Ga denk ik volgend weekend eens gebruik maken van mijn dagkaarten. Denk zelf aan Den haag - Groningen - Schiphol - Den haag. Moet wel voldoende zijn toch ;)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:08

Waarom loopt maandag altijd alles in de soep? Ben straks 2 uur langer onderweg dan gepland, pfff heb direct een begin van de week dip.