Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

citroen

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:32

@xmliss balen! Maar jullie hebben wel aardig wat sneeuw! *D vriest het s'nachts wel? Dat is ook irritant als het ijzig is ! :(
Hoop dat er bij ons ook ligt ! :D

Gaan over 7a8uurtjes rijden! Haha ik&me broertje blijven wakker, kunnen er niet tegen om 5uurtjes te slapen en dan er zo vroeg uit ! :o Slapen kan in de auto ! *D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:55

jana79 schreef:
Is hier toevallig iemand pas in winterberg geweest?
Hoe is het daar met de sneeuw?

De sneeuw is daar momenteel nogal groen, geloof ik :=

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 02:50

Yeah, over 20min papa wakker maken en dan gaan we over uurtje weg! *D *D *D

dOeeii iedereen!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:29

Heeel veel plezier voor de gene die gaan!

Ik kan niet wachten :oo nog 9 dagennn

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:25

Heel veel plezier citroen!

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:08

Nicolletje schreef:
jana79 schreef:
Is hier toevallig iemand pas in winterberg geweest?
Hoe is het daar met de sneeuw?

De sneeuw is daar momenteel nogal groen, geloof ik :=

Ben de webcam aan het bekijken daar ligt wel sneeuw alleen waar de piste ligt!
En kunst sneeuw staat erbij.
Heb nog nooit kunstsneeuw gehad hoe is dat?
Is dat een beetje skieen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:14

Ik weet het niet, ben er alleen geweest toen er zoveel sneeuw lag..
Maar iemand anders zei dat het overal (behalve op de piste) nogal groen was.
Je komt naar beneden met kunstsneeuw daar, maar verwacht er niet teveel van...

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:40

:):) :):)

love_chris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:38

Hallo,

Ik ben sinds gisteravond weer van mijn wintersportvakantie in Kappl :D !
Het was super leuk, ook nog een dagje naar Ischgl wezen apresskien ;) .
Het weer was niet zo super helaas, erg veel sneeuw gehad.
Maar ondanks dat was het een topvakantie :o !

Groetjes

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:15

nog 8 dagen! :):) en dan ga ik ooook!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:18

Mooi dat je vakantie geslaagd was love_chris!!
Aaah over 5 uurtjes stap ik de bus in :):) :):) :):)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:21

citroen schreef:
1.40 is wel lekker!

In Tsjechie waar wij gaan ligt er maar 45cm in het dal en 80 op de berg... sneeuw kwaliteit was hard hoop dat t nog goed gaat komen! :P

Morge nacht tussen 3&4 gaan we de auto in! En dan gaan we rond 12uur winkelen in Polen en hopen dan tussen 3&4 in Tsjechie te zijn smiddags! :D :D

@1232 waar in Deutsland ga je ? *D

Feldberg :)

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:04

Ik ga vrijdag ook eindelijk op vakantie (naar Kirchgberg). Ging net even kijken in Haarlem voor de verhuur van schoenen en een board want vorig jaar had ik echt te grote schoenen en schoof lekker heen en weer erin. Dus dacht dit jaar maar vast huren in nederland dan kan ik goed passen en het is goedkoper. Sta ik daar beetje rond te kijken staat er een heel leuk groen board met witte bindingen voor 150 euro. Tja dat is net duur.....dus vanaf donderdag is ie van mij, whahaha!! Niet in de planning (wilde volgend jaar aan kijken) maar wel super leuk!! Nu donderdag nog beslissen of ik dit jaar schoenen huur of dat ik die ook voor een mooie prijs kan krijgen (dat hoop ik wel).
Het board is van atomic is is 2 jaar oud. 2x een week op wintersport geweest en ziet er echt nog goed uit. Hij wordt nog even geslepen en gewaxed, alleen bij 1 van de bindingen is de voorste strap zwart ipv wit want die was stuk gegaan. Maar dat vind ik niet zo erg, mijn broek is zwart/wit gestreept, jas wit met een soort groene bloem erop dus volgens mij prima combi zo samen.

love_chris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:51

@DieL_Zor, Haha ja inderdaad.
Wat leuk, heel veel plezier!
Waar ga je eigenlijk heen?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:19

Zo te lezen heb ik geluk gehad met een fantastische week in Oostenrijk :)

Zondag was de sneeuw mwoah, maar begon het te sneeuwen. Maandag lag er een verse laag op de piste maar een beetje te veel van t goede, 30cm tiefschnee op de piste is best zwaar skien! MAar goed, alles voor een mooie piste :) Dinsdag ook nog sneeuw maar heeeeeerlijk geskied. Woensdag was een topdag, stralend weer en een heel dun laagje poeder op de geprepareerde piste, geweldig!!! Donderdag was het tot 13.00 ook nog zonnig, weer zalig geskied :) Vrijdag was het weer aan het sneeuwen en heel erg mistig, zijn toen na de lunch terug gegaan en naar huis gereden waar we vannacht om 1 uur aankwamen, prima week gehad dus!! Ik geloof dat er 1 piste (en de rodelbaan) niet open was, maar verder konden we gewoon overal skien!

Mliss, jammer dat het zo tegenvalt. Ik denk dat een binnenbaan ook wel echt wat anders is, buiten heb je zowieso al meer verschillende sneeuwtoestanden, dat maakt het al lastiger. Boarden staat er natuurlijk ook wel om bekend dat om het te leren je lekker een week op je gat ligt :+

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:28

Voor mij komt het ook steeds dichterbij. Ben blij dat er sneeuw aan het vallen is. MAar goed ik ga niet naar oostenrijk. DUs hoop dat er bij ons ook wat valt.
Vandaag mail gehad met vertrektijd jeeeeeej.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:16

En ik ben ook weer veilig thuis. :=
Ondanks een bijna gebroken sleutelbeen. ^)
En bijna ongeluk op de snelweg. :x

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:20

oeww Over minder dan 7 uurtjes moet k alweer mn bed uit xD
K ga maar snel slapen! :P (gaan morgenochtend om 6 uur weg)
Heb echt het gevoel dat ik zowieso iets ga vergeten :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:31

Zo ik ben ook weer terug van een geweldige week wintersport in Gerlos!
Het sneeuwde toen we aankwamen. Volgende dag hadden we zon en toen gingen we nog even lekker een dagje relaxen. Volgende dag ook zon alleen in de middag wat bewolkt, maar met mijn extreme zonne allergie vond ik dat niet zo erg haha. Daarna hebben we nog 3 dagen de hele dag sneeuw gehad en 2 dagen de hele dag zon! We hebben weer mazzel gehad dat het zo onwijs gesneeuwd had, ook de laatste dag, dat was wel jammer want je zag geen klap. Ook een dag echt enorm koud, gevoels temperatuur -25, dat was écht koud! De pistes waren ook heel goed te doen. :D

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 10:09

felinetibor schreef:
Zo ik ben ook weer terug van een geweldige week wintersport in Gerlos!
Het sneeuwde toen we aankwamen. Volgende dag hadden we zon en toen gingen we nog even lekker een dagje relaxen. Volgende dag ook zon alleen in de middag wat bewolkt, maar met mijn extreme zonne allergie vond ik dat niet zo erg haha. Daarna hebben we nog 3 dagen de hele dag sneeuw gehad en 2 dagen de hele dag zon! We hebben weer mazzel gehad dat het zo onwijs gesneeuwd had, ook de laatste dag, dat was wel jammer want je zag geen klap. Ook een dag echt enorm koud, gevoels temperatuur -25, dat was écht koud! De pistes waren ook heel goed te doen. :D

Ooehw je zat best dichtbij mij in de buurt *\o/*
Wij zaten in Mittersil & wederom een topvakantie gehad.
Hadden regelmatig het zonnetje, maar was wel onwijs koud.
Maargoed, de pistes lagen er top bij. _/-\o_

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 10:23

Ik ben weer terug uit St Johann!
Eerste dag was een drama dikke papsneeuw en slechte pistes! Daarna heeft het 2 dagen licht gesneeuwd en dat heeft wel veel goed gedaan.
Pistes waren een stuk beter alleen er lag wel een dikke ijslaag onder de sneeuw! Trauma vlog af en aan...
Wel mooie dagen gehad en toch redelijk kunnen skieen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 10:53

Arianne1993 schreef:
Ooehw je zat best dichtbij mij in de buurt *\o/*
Wij zaten in Mittersil & wederom een topvakantie gehad.
Hadden regelmatig het zonnetje, maar was wel onwijs koud.
Maargoed, de pistes lagen er top bij. _/-\o_

Dat is inderdaad redelijk dichtbij! Het was inderdaad écht heel erg koud. Toen wij gister wegreden (en de auto niet meer wilde starten :')) was het -12 in het dal, hoe koud moet het dan wel niet geweest zijn op de berg.. Brrrr koud hahaha.

Bij ons was de eerste dag ook pap-sneeuw Marnixx, daarna heeft het flink gesneeuwd en hadden we weer top sneeuw! Ik heb de trauma-heli eigenlijk maar 1x gehoord, geen een keer gezien.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:18

kan wel kloppen dat je de heli veel ziet in st.johan. volgens mij staat die daar namelijk gestationeerd voor het hele schneewinkelgebeid. maar moet bekennen dat ik hem in die maand met kerst ook al veel heb horen en zien vliegen. je leest het ook in de krant dat er veel ongelukken gebeuren, mede door de slechte sneeuwkwaliteit en heel veel mensen die denken te kunnen skien of boarden als ze in nederland van de (kunst)baan af komen...... en dan dus vervolgens te moeilijke afdalingen gaan nemen. dus ben je onervaren neem dan gewoon een paar dagen les. word je alleen maar beter van, is nog gezellig ook en je leert het gebeid kennen. (en het is veiliger voor iedereen :o )
gelukkig allemaal heel terug gekomen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:35

De heli in St. Johann pakt ook het hele gebied van Kitzbühel-Kirchberg er bij sinds het ziekenhuis in Kitzbühel gesloten is en er daarvandaan geen heli meer vliegt, dus die beslaat een heel groot gebied. Mijn moeder heeft vorig jaar nog een tijd in st. Johann in het ziekenhuis gelegen maar is toen ook met de ambulance vanaf de pistes in Kitzbühel naar st. Johann vervoert. Snap niet dat het ziekenhuis in Kitzbühel dicht is, het is zo'n enorm gebied, maar dat zal wel weer iets financieels zijn.

Mijn ouders zitten er nu nog altijd, er schijnt genoeg sneeuw te liggen alleen is het hun nu veel te druk, er staan nu dagelijks met gemak 16 touringcars bij de talstations en dan alle auto's nog. Aangezien mijn ouders er toch lang genoeg zitten houden ze het dus even bij wandelen en langlaufen tot de drukte voorbij is. M'n zusje gaat wel morgen met haar vriend die kant op, hoop dat ze mooi weer hebben!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:10

dan hebben ze het zeker druk. raar eigenlijk dat het ziekenhuis daar dicht is. maarja buiten het skiseizoen zal er wel niet zoveel te doen zijn.
nog een week of anderhalf dan is de meeste drukte weer voor bij ;)

je merkt het altijd goed aan de bussen als de pistes dichter bij duitsland slecht zijn dan word het bij ons ook altijd erg druk :P

mooi dat er in ieder geval weer sneeuw bij is gevallen toch nog maar is een vriendin mailen of ze ook nog zin heeft om een paar dagen te gaan