Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 09:42

Volgens nu.nl stond er een vrachtwagen op een overweg het treinverkeer te blokkeren :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:10

_Tara_ schreef:
Snappen die mensen dan echt niet dat dat niet kan :') Vanuit Haarlem, langs Breda en dan in Leiden eindigen...

Nu verwacht ik ook niet dat iedereen de hele topografie van Nederland weet hoor, maar soms is het gewoon te erg :D .
Zo heb ik een keer in Schiphol gestaan, dat er iemand naar me toe kwam met de vraag welk deel er naar Leiden gaat. Toen ik zij dat de hele trein naar Leiden zou gaan, werd hij boos, want er stond toch duidelijk op het bord dat de trein in Roosendaal zou worden gesplitst := _O- .
Ach, en er zijn ook nog steeds mensen die je wijs kan maklen dat het onderste of het bovenste deel ergens achter blijft :') .

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 11:38

Dat wil ik wel eens zien :P En ik blijf me altijd verbazen over hoeveel mensen er in de trein van schiphol naar utrecht stappen, die naar Amsterdam CS willen, terwijl op de borden duidelijk staat dat ie niet op Amsterdam CS stopt.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:07

haha echt te droog weer allemaal :P

De trein die in utrecht splitst voor den haag en rotterdam is ook altijd dikke lol hoor, altijd weer mensen verkeerd enzo :P Of komen aan lopen voor den haag, zien op het bord voor B zijde rotterdam en rennen dan weer terug naar de hal :Y)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:11

Gister was ik 's avonds met de trein onderweg van Goes naar Den haag HS. Ik vond het goed dat de NS de trein stilzette om de mensen te herdenken van de tweede wereldoorlog. Maar bij Dordrecht kregen we te horen dat er iets bij Rotterdam was dus dat we niet verder konden. Stonden we op spoor 4 ging die trein maar tot Lombardijen. De conducteurs hadden net doorgekregen van de problemen en moesten maar gelijk met oplossingen komen volgens reizigers.. beetje lastig natuurlijk als je net 2 minuten geleden te horen heb gekregen dat er geen stroom was in de tunnel bij Blaak. Maar uiteindelijk had ik maar een kwartiertje vertraging.

Echt die mensen snap ik echt niet, ze verwachten gewoon dat de NS mensen alles kennen weten.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 00:02

Ik ga morgen van Hengelo naar Utrecht en daarna met dinnetje van Utrecht naar Nijmegen naar een ander dinnetje.
En uiteraard Starbucks scoren op Utrecht. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:25

Omweg via Utrecht :D

Ik zit vandaag eens vroeg in de intercity naar Utrecht..

echt ga je in de stiltecoupe zitten voor je rust zitten er twee troela's luidruchtig te giebelen..

Ga er zo wat van zeggen

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:37

Helaas, tripje gaat niet door. ;(
dnnetje uit Nijmegen kon onverwachts niet. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:40

Maar dan kan je nog wel naar Utrecht :j ik rij daar nu net binnen :))

Wat een schattig jong broekie is de conducteur nog :+: komtie heel schuchter vragen in de coupe of alles naar wens is :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:42

dat heb ik nog nooit iemand zien vragen. :')

nee, ik blijf lekker thuis. :P schoolwerk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 18:55

Ik reis soms ook om voor de Starbucks. Helaas moet ik nog even wachten voordat ie in Den haag komt. Ik probeer zowiezo 1 keer per week richting Utrecht of Leiden te gaan om een Starbucks

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:00

Ik kom er echt nooit en ze zitten wel op de route, zowel op leiden, utrecht als schiphol.

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:02

Ik ging dinsdag met de trein. en ik was nogal hard aan het praten toen ik aan de telefoon was.. ( ja wist ik veel dat ik zo hard praatte... :o )
ik kreeg echt zoveel boze blikken naar me toe! haha..
maargoed. dat was mijn trein ervaring :o

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:09

Dit topic doet me opeens denken aan me treinreis van Groningen naar Amsterdam op Koninginnendag. Ik was heel blij dat ik er vanaf Groningen in zat, had ik tenminste een zitplekje. Maar die opmerkingen weer, vooral de terugreis. Maar de heenreis was er ook een mooie, het was natuurlijk druk en er stonden allemaal mensen. Opeens de conducteur: "Dames en heren, zoals u merkt is het enigszins druk, wij verzoeken u dan ook om van de balkons af te gaan." En echt iedereen: Balkons? Is er een balkon? Waar is de trap naar het balkon? Is wel lekker joh op een balkonnetje in de zon." Scheen die het over die tussenstukken te hebben, echt... zijn dat balkons? Dat kun je toch gewoon de tussenruimtes noemen? Een balkon? Naja, weer wat geleerd. :+

En de terugreis. Toen gingen we met de stoptrein naar Amersfoort en was echt heel vaag, er was een conducteur die door die intercom praatte wanneer je dan weer bij een station kwam, maar paar seconden later hoorde je opeens een buitenlands accent, enigszins dronken/aangeschoten met echt de meest briljante opmerkingen. 'Jaaaaa dames en heren! Welkom weer, als u nu aan uw linkerkant naar buiten kijkt, *stilte* ja kijken we allemaal? Mooi, nou... dan ziet u rechts dus duidelijk niets!" en dan een gegrinnik door die intercom en een gelach door de trein. Of hoe die van alles aankondigde: "Jaaaaaaaaaaaa dames en heren, het volgende station is Baarrrrrrrrrrrrrrrn. Baarrrrrrrrrrrrn, baarrrrrrrrrn, mooi hè mijn rollende rrr?" Echt hilarisch maar o zo vaag aangezien de conducteur gewoon de hele tijd ervoor netjes zei waar we waren etc.

En me laatste treinreis was gister naar bevrijdingsfestival Zwolle. Weer vanaf Groningen, naja je kan verwachten dat het druk wordt naar Zwolle. Maar schijnbaar hadden ze daar geen rekening mee gehouden, dus vanaf Beilen stond het stampesvol. "Dames en heren, onze excuses voor de drukte, we hadden niet verwacht dat het zo druk zou zijn." 8)7 Ach ja, ik kon gelukkig nog zitten. Maar af en toe vraag ik me toch af hoe ze daar nou werken bij de ns. Al moet ik wel zeggen dat de ns mensen gisteravond héél behulpzaam waren op Zwolle. Ik had niet gerekend om s'avonds laat terug te moeten naar Groningen maar ik moest naar Groningen Noord en ik wist dus niet of me aansluitingen wel zouden gaan. Toen heeft zo'n ns mevrouw haar eigen mobiel met internet maar gebruikt om uit te vogelen hoe het zat. Echt, 2 duimpjes omhoog! :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:39

Haha, ja dat zijn balkons :D zo noemen ze dat al eeuwen :P je leert nog eens wat in de trein hè :D

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:06

mag ik mij ook melden.. ben zondag voor het eerst in mijn leven met de trein geweest!! :')

Ben in m'n uppie (met de hond) van goes naar maastricht gegaan.. dus de stations goes/dordrecht/eindhove/maastricht heb ik allemaal van dichtbij gezien..
Toevallig iemand op zondag 1 mei in 1 van die treinen gezeten :+

Maar wat is een trein relaxt! ik reis normaal altijd met de bus (hier hebben we geen trein :+ ) maar dit was echt stukken beter.
Vanaf de zomer zal ik elke week naar huis moeten vanaf omgeving utrecht naar zeeland.. dus zal het topic eens gaan doorlezen!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:18

Ik reisde de afgelopen 2 jaar ook iedere week op en neer tussen Goes en Utrecht :D
Nu dan niet meer helaas, anders was ik je waarschijnlijk wel regelmatig tegengekomen na de zomer :=

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:21

Oh wat toevallig! hoelang was jij elke keer onderweg??

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:27

2 uur van station naar station :) En soms wat langer, want ik wil niet weten hoe vaak ik mijn overstap in Rotterdam op de trein naar Vlissingen heb gemist :+
Heerlijk reisje, behalve op de drukke vrijdagmiddag vind ik zelf. Ga je in Utrecht studeren?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:34

Nee in Barneveld (de wel bekende groenhorst college :+ )
aah zit net op 9292ov.nl.... 5uur reistijd.. !!! dat is toch verzot??!!
moet via goes/boz/roosendaal/rotterdam/amersfoort/barneveld.. iemand een sneller idee?? :P ??
ja vrijdagmiddag zie ik erg tegen op.. heb het nu ook elke keer in de bus (nu plan ik mijn dagen zo dat ik vrijdag om 12 uur al klaar ben met school haha)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:43

5 uur?! Volgens NS is het 2 uur en 3 kwartier :P
En vrijdagmiddag is echt dé terugkeermiddag van studenten, die allemaal enorme koffers en tassen meenemen. Al een paar keer meegemaakt dat in Rotterdam niet iedereen in de trein paste, echt erg.. En als je al mee kan, moest ik meestal staan. Maar daar kan ik mee leven :)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:16

ja als je hem inderdaad op maandag zet dan is het maar 4 uur in totaal (van b'veld tot waar ik woon).. :+ ben maar een beetje blond hoor!!
Ja de vrijdagmiddag ken ik inderdaad al uit de bus.. 'gelukkig' loop ik nu al bijna een jaar met een kruk en zorg dus dat ik altijd kan zitten O:) hopelijk is mijn rooster zo dat ik de grootste drukte achter me laat,, maar ben bang van niet haha

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:19

Zo nathalie! dat is wel een eindje, ga je in Barneveld op kamers of op en neer? Ik zit zelf ook in barneveld op school ;) die trein is wel grappig vanaf amersfoort-barneveld, die treinen stinken soms ook gewoon naar school :') al die dieren haha.

edit: ik vind het niet erg, maar als je soms van die zakenmensen ziet die echt zo kijken van : ielll, hahah :P

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:24

Ja dat is inderdaad een 'stukje'.. Nee ik ga daar op kot gelukkig! anders is dat niet te doen (zo vroeg rijden hier die bussen echt niet hoor!)
ik ga wel (of ik dat tegen die tijd ook nog zeg.. :') ) elk weekend naar huis om te werken.. weet nog niet of dat haalbaar gaat zijn!
haha ik kan geloven dat die trein stinkt naar beest!! Maar doe nu de zelfde opleiding alleen dan iets dichter bij (kwaliteit is alleen niet zo best hier...)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 09:01

Zo, dat is inderdaad een flink eindje, Nathalie!

Ik had vanochtend een koploper waarvan een treinstelletje was blijven steken tussen Groningen en Zwolle,
met als gevolg dat het errug druk was. Stonden als haringen in een ton, met stoom op de ramen. :+