Canada

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:20

Ach Lenny, wat balen zeg! Gelukkig gaat het wel goedkomen. Kan me voorstellen dat dit extra naar is, als je net afscheid hebt genomen en nu 'voor het eggie' in Ca zit. Maar gelukkig zijn de poezen er wel al, dat is geweldig lijkt me.

@Yasmine: weet je wel dat in Ca de stroom anders is en dat je met een beetje pech een transformator moet aanschaffen (60 CAD) om je electronica op te laden? De stopcontacten zijn daar ook anders. Dat is iets waar wij geen rekening mee hadden gehouden. Uiteindelijk was het voor het opladen van een telefoon niet nodig om een transformator te kopen. Voor een laptop wel, dacht ik.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:39

HippoLogic, wij gaan ieder jaar naar Canada/Amerika en hebben er gewoond dus wij hebben hier zeker 10 transformators liggen. Geen probleem dus.

lennylenny, kan me voorstellen dat het afscheid nemen heftig is :(:) Maar je krijgt er wel een prachtig huis in een prachtig land voor terug :)

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:30

Het grootste gedeelte van mijn spullen kan gewoon op 110V dus geen probleem, ook mijn laptop en dergelijke :)
alleen dat je er een andere stekkers nodig heb maar die zijn een paar dollar :j

lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:53

Wat staan we ver weg.. Even een reactie zodat we weer op de eerste pagina staan! Inmiddels alweer twee weken in Canada, gaat best goed. Ik ben alleen niet zo fit, misschien heb ik meer stress dan ik denk.
We zijn inmiddels bijna uitgepakt, de poezen vinden het heerlijk hier. Ik heb al veel paardgereden en volgende week ga ik bij een potentiele kanjer voor mezelf kijken. Spannend! Ik mis mijn meisje, die achtergebleven is in NL heel erg natuurlijk, ook al weet ik dat me geen zorgen hoeft te maken om haar.

Gisteren hebben we een auto gekocht voor mij, nu hebben we weer twee auto's en dat maakt me een stuk onafhankelijker! Blij..! Verder is het natuurlijk vreemd dat iedereen zo ver weg is, lang leve skype!

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:22

Vorige week hebben wij bericht gekregen dt onze file in berlijn is aangekomen. 2 dagen later stond er al in process bij. Misschien hebben ze daar wat peper gevonden. Hopen dat we de aanvraag voor de medical ook snel krijgen :D

overigens gaan wij via een PNP voor NB.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:07

Ik vertrek over een maand, wat komt het plots dichtbij! Ben al wat aan het inpakken en moet nog veel te veel doen :+ Ik ga voor 5 maanden naar Vancouver <3

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:17

Ik vertrek over een maand en 4 dagen naar New Brunswick voor een jaar :D

Yoshimi
Berichten: 454
Geregistreerd: 01-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:25

Wat leuk, al die verhalen hier!
Ik ben zelf net 2 maanden terug uit Vancouver en ik mis het enorm... Heb echt heimwee! Ik mis Canada nu meer dan dat ik Nederland miste toen ik daar was..
Iedereen die nog gaat: heel veel plezier!

Simoon__
Berichten: 1187
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: Emmeloord

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 01:14

ik ben vandaag op de helft van mn stage in Canada! ik zit in, Nobleford in Alberta! Het is hier prachtig, maar ben ook wel blij om over 2 maand terug te gaan, als zal ik het land zelf wel missen! :)

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 02:16

Ik zie net dit topic. Ik ga dit najaar naar familie, vlakbij Toronto. Ben ook erg benieuwd naar Canada! :j

Flaaf
Berichten: 857
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:03

@_Elizabeth wat ga je doen in New Brunswick? :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:07

Yoshimi schreef:
Wat leuk, al die verhalen hier!
Ik ben zelf net 2 maanden terug uit Vancouver en ik mis het enorm... Heb echt heimwee! Ik mis Canada nu meer dan dat ik Nederland miste toen ik daar was..
Iedereen die nog gaat: heel veel plezier!

Ik denk dat ik dat ook ga hebben. Ben er al geweest en ik vond het een heerlijke stad :j


Simoon__ schreef:
ik ben vandaag op de helft van mn stage in Canada! ik zit in, Nobleford in Alberta! Het is hier prachtig, maar ben ook wel blij om over 2 maand terug te gaan, als zal ik het land zelf wel missen! :)

Hoe bevalt het daar? Mooi weer? :D

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:17

Flaaf schreef:
@_Elizabeth wat ga je doen in New Brunswick? :)



Ik ben er afgelopen zomer 4 maanden geweest voor stage.
Vanaf september ben ik er om een jaar te werken. Ik Heb de opleiding Paardenhouderij gedaan dus ik wil wel met paarden werken. Ik heb momenteel wel veel contacten in de regio van Fredericton dus die helpen me wel. Ook heb ik nu een bedrijf waar ik zou kunnen werken maar daar ben ik nog niet zeker van of ik daar wel heen wil.

En daarbij zijn wij bezig met emigratie. Dus met een beetje geluk krijgen we binnen 2 maanden goedkeuring :)
Maarja even rustig afwachten.

Simoon__
Berichten: 1187
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: Emmeloord

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 03:54

@ Yasmine, het bevalt me hier wel goed! :) En het is nu ook eindelijk constant mooi weer! :) zit wel op een fijne plek, half uur van Lethbridge en 2 uur van Calgary, uur van Waterton National Park, Dus alles is vlakbij! :) Je kan het slechter treffen in Canada! :)

lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 05:22

Het weer is hier beter als in Holland :) Afgelopen dagen constant zon en 27 graden of warmer, nice!! Wat leuk, zoveel bokkers in Alberta.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:16

Hier is het meer een kwakkelzomer...veel regen en veeeeeel muggen. Echt niet normaal, nog nooit zoveel muggen gezien. Ik zit hier dan ook midden in het grasland. Ze lijken de laatste tijd wel een tikkeltje minder erg te zijn. Maar je gaat niet naar buiten zonder sterke muggenspray op te doen. Zelfs met 28 graden loop ik nog in een vest met lang mouwen rond.

Een idee van hoe het hier is, yep al die vlekjes zijn muggen:
Afbeelding

Afgelopen weekend was ik in Nanton, zuiden van Calgary, het was toch een hele opluchting om amper muggen te zien en relaxed in een tshirt buiten te zitten.

Maargoed, dit nog altijd liever dan terug naar NL ;).

lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:59

@ Linda, die muggen zijn inderdaad verschrikkelijk!! Als ik ga rijden dan word je levend opgegeten! De laatste dagen lijkt het mee te vallen, maar inderdaad, een groot nadeel. Gelukkig valt het rondom het huis wel mee en kan ik gewoon lekker buiten zitten, maar bij de paarden, die in het gras staan is het vreselijk. Lang leve de muggenspray, maar zelfs dit helpt niet!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:33

De OFF! mosquitoe spray voor 8 uur (blauwe of groene spraybus) vind ik super goed werken. Super ongezond volgens mij, maar in ieder geval gaan de meeste muggen niet meer op je zitten...

lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:55

Ja die heb ik ook! Ik douche me er bijna mee voordat ik naar de paarden ga! :)

Ik weet niet of jij dat ook hebt, maar ze prikken dwars door mijn broek heen!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 03:41

Hahaa, ik douche me er ook mee voordat ik de deur uitloop. Ze prikken idd dwars door je broek heen, daarom heb ik meestal met rijden m'n chinks aan.
Wanneer de muggen heel extreem zijn, maken we voor de paarden een smudge. Toen ze eenmaal hadden uitgevonden dat er minder muggen zijn bij de rook, staan ze echt met z'n allen er zo dicht mogelijk bij.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 03:54

Hoi
Ik meld me ook even hier
Ik ga zelf niet naar canada hoe ik het wel graag zou wille
Maar hebben wel familie daar wonen
De zus van mijn opa en haar kinderen + kleinkinderen
Weet zo niet wat dat van mij is
Maar goed
Me opa gaat daar dus vanaf september heen voor een tijdje. Iig tot na oud en nieuw
Ze komen eerst hier en dan gaat me opa mee terug
Naar het plaatsje... Nova Scotia of iets weet ik veel

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:08

Nova scotia is een schiereiland. Dat ligt bij New Brunswick en daar ga ik heen :)

Flaaf
Berichten: 857
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:07

Kreeg net een mailtje van m'n nicht: ik land 25 augustus in Vancouver en dan reis ik door naar Ponoka,AB om daar de eerste tijd door te brengen! ik heb er zin in :D

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:14

Als ik zo die verhalen (nouja, NIET die van al die muggen dan) heb ik ook zo'n zin om weer die kant op te gaan. Ik kan me een wandeling door de bossen herinneren bij Waterton lake, geloof ik. Leuk: 'even door de bossen' lopen. Levend opgegeten worden. Yeay.... lang leve The Wildlife. :D Maar aan het einde van de wandeling dan een Moose met jong te zien (aan de overkant van het water) maakte het helemaal de moeite waard.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:56

Oh gadver, die muggen hadden wij in Missouri ook. Verschrikkelijk :=

Nog maar 4 weken te gaan hier, wat gaat het snel. Ben al een packlist aan het maken, mijn medicijnenkit aan het samenstellen. Hotel voor de eerste nacht bij Vancouver Airport is al geboekt, de dag erna ga ik naar mijn studentenkamer. Dan lekker 1,5 week voor de colleges beginnen dus dan kan ik de stad weer verkennen. Net ook mijn kamer toegewezen gekregen (ik wist al in welk gebouw ik ging zitten, maar niet welke kamer) en heb al wat roommates terug gevonden. Kan niet wachten *\o/*