[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 17:13

Kijk. Daar doe je het voor :). Die twee naast elkaar zegt genoeg toch? Erwin op een gouden wolkje natuurlijk :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-25 17:28

balance schreef:
Kijk. Daar doe je het voor :). Die twee naast elkaar zegt genoeg toch? Erwin op een gouden wolkje natuurlijk :D

Ja, die is helemaal happy, hij komt telkens even binnen om te vertellen wat ie nu weer voor hendeltje heeft gebruikt. Er zijn erg veel hendels nodig om de 4 slangen te bedienen van de maaier en dan ook nog hendels voor het liften en sturen ermee omdat het ding zelf kan bewegen. Helemaal zijn ding en hij leert steeds beter ermee omgaan. Dus als hij straks alle achterstand van máánden heeft ingehaald, kunnen we weer dingen aan het huis gaan doen, yes!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 19:35

:+ geweldig toch

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-25 19:39

balance schreef:
:+ geweldig toch

Ja helemaal. Hadden we toch veel eerder moeten doen, maar ja het is nogal geen beslissing en uitgave.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 19:43

En een flinke aanvulling op YOUtime. Meer vrije tijd om samen leuke dingen te kunnen doen. Het leven is maar kort hoor.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-25 19:45

balance schreef:
En een flinke aanvulling op YOUtime. Meer vrije tijd om samen leuke dingen te kunnen doen. Het leven is maar kort hoor.

Zekers, dank je. Ik hoop dat we nu weer samen aan het huis verder kunnen bouwen. Dat heeft nu al weken stil gelegen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 22:20

Fijn dat het zo lekker opgeschoten is net jullie nieuwe werkpaard!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 07:37

Prairy schreef:
Fijn dat het zo lekker opgeschoten is net jullie nieuwe werkpaard!

Ja, dank je, echt, ik grapte dat we het veel eerder hadden moeten doen, maar het is wel zo. Als we 5 jaar geleden dit ons beseft hadden was de investering sowieso al beter geweest, meer lol van je geld qua tijd, maar ook wat hadden we dan veel tijd voor andere dingen gehad. Het scheelt per jaar echt wéken. Afijn, what's done is done. Maar nu dan heel veel plezier ervan.

Gisteren stond Quarbonne aan de verkeerde kant van het draad. Ook een gevolg van achterstallig weilandbeheer. Spanning voel je nauwelijks doordat het onkruid zo afleid.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 16:03

https://youtu.be/LxyT2ZNyItw

Het kopje-thee-moment-met-Mo is er weer, met Callas in de nesten, met mooie drone-opnames, erg fraaie vos gespot en natuurlijk Kees en Aagje. Fijn weekend iedereen!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 17:08

Leuk filmpje weer. Gladgeschoren is mooi, ze horen gewoon bij elkaar, die twee.
Ging perfect zo met Callas. Note to self... ik moet ook gaan oefenen voor calamiteiten +:)+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 17:39

balance schreef:
Leuk filmpje weer. Gladgeschoren is mooi, ze horen gewoon bij elkaar, die twee.
Ging perfect zo met Callas. Note to self... ik moet ook gaan oefenen voor calamiteiten +:)+

Ja ik had wel eerder aan het stikje gedacht, maar iets met straks paniekt ze daardoor juist meer, maar het ging echt top. Zo mooi om te zien hoe ze nadenkt, het duurt een paar seconden, dan spiergeheugen denk ik ook, daar tikken is achterwaarts en keurig netjes beheerst ook. Ze is duidelijk niet bang voor de stick anders had ze naar achteren gevlogen. Ze had er echt hulp aan.

En wij zijn ook erg blij met het gladscheren. Als Erwin maar wel zijn baard laat staan ;-)

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 17:45

Leuk filmpje, en gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! Ze zijn ook maar meteen aan het werk gezet, en dat doen ze goed!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 17:48

Veldbloem schreef:
Leuk filmpje, en gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! Ze zijn ook maar meteen aan het werk gezet, en dat doen ze goed!

Dank je, Veldbloempje, ja wij zijn ook blij met de kinderen. Wel een vreemde relatie, hij is 40+ en zij net geboren, maar ze doen het goed samen ;-)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 19:42

Heerlijk weer. Ik geniet en leef mee met alles!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 20:46

Dank je Muga, fijn dat we mensen kunnen laten meegenieten met ons plekje

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 20:50

Altijd wat te beleven daar bij jullie in Frankrijk !!

Grappig verteld ook weer over Kees en Aagje :D
Ik kan me voorstellen dat Erwin zich de koning te rijk voelt nu :j

Prima afgehandeld met Callas. Op het filmpje was het voor mij minder duidelijk hoe 'tricky' het juist was. Daar leek het of ze gewoon achteruit had kunnen stappen, maar aan je uitleg te horen, was het absoluut niet zo evident. Gelukkig hield iedereen het hoofd erbij, Callas incluis !

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 20:53

Wat een gezellig filmpje weer.. en zo te zien gaat het heel goed tussen die ouwe Kees en dat jonge grietje Aagje.
Callas.. ik geloof niet dat ze het nog een keer zal doen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 21:42

Marilu schreef:
Altijd wat te beleven daar bij jullie in Frankrijk !!

Grappig verteld ook weer over Kees en Aagje :D
Ik kan me voorstellen dat Erwin zich de koning te rijk voelt nu :j

Prima afgehandeld met Callas. Op het filmpje was het voor mij minder duidelijk hoe 'tricky' het juist was. Daar leek het of ze gewoon achteruit had kunnen stappen, maar aan je uitleg te horen, was het absoluut niet zo evident. Gelukkig hield iedereen het hoofd erbij, Callas incluis !

Dank je Marilu, ja Erwin is weer helemaal happy.

Ze kon ook gewoon achteruitstappen, maar we kregen haar niet ervan overtuigd dat ze dat moest doen. Ze was er dus ingelopen en was onder de dakbalk doorgegaan. Eenmaal eronderdoor ging ze hoger het hooi op en dus was haar achterhand 5cm omhoog gekomen waardoor zij het gevoel had dat ze niet meer achteruit kon. Er drukte immers een balk in haar kont. Ze had wel haar hoofd heftig omhooggedaan want er was een dakplaat, die dus kennelijk los liggen, erg leerzaam, verschoven.
Afijn, zij vond dus dat ze vast zat. We hebben hooi weggehaald onder haar hoeven en ik neem haar achterbenen op om van het hooi af te zetten op de vaste grond. Dat lukte een paar keer, maar dan vond ze het toch te eng en stapte weer naar voren. Als ze nou eenmaal maar die achtervoeten op de grond had, dan zou ze voelen dat ze ruimte boven haar achterhand had en kon ze naar achteren maar zo redeneerde zij niet.
Helaas had ze dus niet voldoende vertrouwen in mij om achterwaarts in het diepe te stappen.
Wel had ze dan weer genoeg vertrouwen in het vertrouwde stickje en de achterwaartsoefening.

Dus ze kón wel naar achteren, maar zij had dat gevoel van niet.

SjonnieZ schreef:
Wat een gezellig filmpje weer.. en zo te zien gaat het heel goed tussen die ouwe Kees en dat jonge grietje Aagje.
Callas.. ik geloof niet dat ze het nog een keer zal doen.

Ja die Kees wordt nog een vieze snoeperd, hahaha.

En ze kan dit nu niet meer doen, want we hebben er een ijzeren balk voor geschroefd. Ik had indertijd toen we de ruif maakten hout ervoor gekocht, maar toen we dat gingen maken vond ik het te link. Als ze dat breken houd je van die enge splinters over. Er zou toen iets van ijzer komen, maar ja, dat is dan te lastig of zo en dan komt het er niet van, en dan gaat het jaren goed, tot nu. Dus nu kan ze het fysiek niet meer doen.
Maar Callas kennende zal er wel weer een dag komen dat ze iets anders geks doet. Ze is altijd op onderzoek uit.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 15:55

Filmpje gekeken, jullie nieuwe tractor is dan wel een stuk groter dan die van ons, maar van binnen ziet het er bijna hetzelfde uit, wel grappig.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 19:38

Tinka schreef:
Filmpje gekeken, jullie nieuwe tractor is dan wel een stuk groter dan die van ons, maar van binnen ziet het er bijna hetzelfde uit, wel grappig.

Grappig, dat het zo herkenbaar is. Is ook wel weer logisch natuurlijk, het is hetzelfde merk dus ze zullen wel dezelfde structuur aangehouden hebben.

Ik ben vandaag in mijn eentje een tochtje wezen maken. We gaan eigenlijk altijd op zondag, maar Erwin had geen zin vandaag. Dus ben ik mijn eentje met de honden, naar Spanje gereden. De grens dan. Ik ben er niet over gegaan, want Yoda heeft geen rabius. Erg bizar om dit alleen te doen. We leuk ook, het is erg mooi daar, was prachtig in de bergen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:58

We hadden vannacht (kennelijk) een aardbeving bijna 4 op schaal van Richter! Het was in de Pyreneeën en is gevoeld tot op ruim 350 km ervanaf. Maar wij waren bewusteloos. We hadden gisterenavond visite van Engelse vrienden en ik had o.a. punch gemaakt...

https://france3-regions.franceinfo.fr/o ... 1753884547

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:12

Haha, ik denk dat ik jouw punch wel eens wil proeven :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:29

Marilu schreef:
Haha, ik denk dat ik jouw punch wel eens wil proeven :D

Hij is echt supersuper lekker. Appelsap, Ambassadeur, scheut whiskey, veel pruimen, banaan, ananas, kaneel, kruidnagel, nootmuskaat. Verhoudingen weet ik niet, ik doe altijd maar wat. Echt, ik heb nog niet eerder zulke lekkere punch oftewel bowl gemaakt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:59

Hier ook niets gemerkt van een aardbeving.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:19

Zouden de dieren van je ook niets hebben gemerkt? Paarden, honden, katten?

Wel fijn dat jullie het zelf niet gemerkt hebben, hopelijk hebben jullie nergens schade.

En die punch klinkt inderdaad erg lekker!