Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 22:15

Krtek schreef:
Wij willen volgend jaar naar een land buiten Europa. We hebben nog niet echt een idee waarheen maar het moet wel een land zijn wat in deze periode goed is qua weer (dus augustus of september). Liefst een land met veel natuurlijk. Iemand nog leuke tips?

Tja je hebt natuurlijk aardig wat opties :P
Wat is je budget, hoe lang wil je weg blijven? Wat voor activiteiten wil je nog meer doen?

germie

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 05:01

Hier nog 2 reizen naar Azie gepland staan, is toch wel mijn favo werelddeel. Beiden low budget, week Egypte is duurder dan 2 weken daar. Wel zonder reisbureau want dan kost elke reis 1000 euro per persoon meer.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 07:48

Ik ben nu ook op vakantie en dan zitten mijn reizen er voor dit jaar op.

Ik wil in januari weer, maar weet nog niet precies wat en waar. Ik heb nu een strand vakantie dus misschien weer wat zien. Ik neig nu naar Thailand. Combinatie van natuur en strand lijkt me wel wat. Ideeen altijd welkom.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 08:51

Wij willen volgend jaar naar Aruba.
Dan hebben we de ABC eilanden uitgespeeld _O-

Nog tips?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 09:04

Hier staat ook Aruba op de planning voor maart. Echter vond ik de hotelprijzen voor de enigszins luxe (vanaf 3/4 sterren) hotels wel hoog, voor 400-600 per nacht de goedkopere kamers. Dus wij overwegen een nette AirBnB met privé zwembad. Of we gaan toch naar Curacao.

In de zomer willen we dan nog naar Disneyland Parijs en helemaal eind volgend jaar een weekje terug naar de Malediven.

Aruba/Curacao zal denk ik wel met onze jonge baby zijn, Disney en Malediven doen we samen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 09:10

Leuk weer al die plannen en ideeen.

Wij gaan in november nog naar Gambia en dan waarschijnlijk rond de meivakantie naar Italië (Toscane en de meren).

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 10:24

Nessie schreef:
Hier staat ook Aruba op de planning voor maart. Echter vond ik de hotelprijzen voor de enigszins luxe (vanaf 3/4 sterren) hotels wel hoog, voor 400-600 per nacht de goedkopere kamers. Dus wij overwegen een nette AirBnB met privé zwembad. Of we gaan toch naar Curacao.

In de zomer willen we dan nog naar Disneyland Parijs en helemaal eind volgend jaar een weekje terug naar de Malediven.

Aruba/Curacao zal denk ik wel met onze jonge baby zijn, Disney en Malediven doen we samen.

Nou daar lopen wij ook een beetje tegen aan.
Die prijzen zijn niet mals.

Hier dus ook al aan het kijken naar een Airbnb met privé zwembad.
Heb er een paar opgeslagen op loopafstand van palmbeach en eaglebeach.
Als het ons te duur wordt dan gaan wij denk ik weer naar Bonaire of misschien toch naar Mauritius.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 10:35

Ja ik vind het totaal uit verhouding, want zo luxe zijn de meeste hotels ook weer niet en sommigen zijn zelfs best gedateerd. Zeker ten opzichte van de luxe resorts op de Malediven welke een stuk goedkoper zijn dan dit. Maar we zijn redelijk regio gebonden aan de Antillen voor dat moment, dus daarom toch maar op zoek naar wat dat in verhouding is. Of uitwijken naar Curacao waar het aanbod wat ruimer en normaler geprijsd is.

Aruba is gewoon erg gericht op de Amerikaanse toerist welke maar een korte periode per jaar vakantie heeft en dan daar gewoon alles financieel voor over heeft.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 11:04

Azië vind ik daarom alleen al veel leuker. Daar krijg je zoveel meer luxe voor je geld. Maar ja dat is wel een paar uurtjes verder vliegen natuurlijk :)

@Fitzroy, wij zijn op de eilanden Koh Samui en Koh Tao geweest. Die eerste is niet zoveel te beleven, die 2e echter is echt heel tof! Prachtige baaien, geweldig mooi snorkelen, lekkere strandjes om te chillen, en verder is het groen groen groen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 12:47

Earth schreef:
Azië vind ik daarom alleen al veel leuker. Daar krijg je zoveel meer luxe voor je geld. Maar ja dat is wel een paar uurtjes verder vliegen natuurlijk :)

@Fitzroy, wij zijn op de eilanden Koh Samui en Koh Tao geweest. Die eerste is niet zoveel te beleven, die 2e echter is echt heel tof! Prachtige baaien, geweldig mooi snorkelen, lekkere strandjes om te chillen, en verder is het groen groen groen.

In mijn geval gaat mijn broertje mee.
Hij is meervoudig gehandicapt waardoor hygiene heel hoog op het lijstje staat. En daarmee valt goedkoop Azië eigenlijk veelal af.

Japan staat nog wel op het lijstje.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 17:53

Wat een leuke plannen allemaal en mooie reizen zijn er weer gemaakt :)

Ik ben net terug uit Kirgizië, bijzonder land alleen helaas flink ziek geweest de laatste dagen. Nu snel herstellen, want zondag vlieg ik naar Oeganda :)

Voor volgend jaar wil ik ook naar Japan :) Daarnaast staat alles nog open, maar een bestemming als Spitsbergen of Groenland lijkt mij erg gaaf. Mocht iemand nog tips hebben, dan hoor ik die graag haha :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-25 14:10

Ohh ik word er toch altijd zoo blij van om te zoeken naar verblijven in Azië. En nu voornamelijk Bali.

Zoveel pareltjes.
Even een kleine impressie van een aantal locaties:

Mijn favoriet, of nee wacht, een van de...:

https://www.booking.com/Share-GpRbEci

Afbeelding

Het interieur is zeg maar helemaal mijn ding <3
Afbeelding

De privacy van je eigen tuin met zwembad en verschillende zitjes spreekt me erg aan.
Afbeelding

Kosten: iets meer dan €110.- per nacht. Bijna nog duur voor Bali _O-
2 nadelen; geen horizon en door het ontwerp niet geluidsdicht (logisch). Maar die zijn te overzien, zeker als je onze andere potentiële keuze ziet.

Want dit is mijn andere favoriet:

Ik zie mezelf al helemaal zwemmen hier :')
Afbeelding

Afbeelding

Dit uitzicht is echt...
Afbeelding

Had ik al gezegd dat je mooi uitzicht hebt?
Afbeelding

Privé dompelbad
Afbeelding

Ook al te boeken voor een schamele €97.- per nacht.

We gaan met mijn schoonouders naar Bali. Ze vinden het heel spannend want ze zijn nog nooit zo ver op reis geweest, maar ze willen heel graag nog een keer een mooie reis maken. En wij willen hen heeeel graag Azië laten zien. We gaan in September. Nu al heel veel zin in *\o/*

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 15:15

Leuk om hier verschillende plannen te lezen!
Gave foto's hierboven! Beide echt heel mooi!!

Ik heb niks meer op m'n lijstje staan. Wil de week voor kert misschien een mid week tot week weg of ergens eind januari begin februari. Vooral zin in een zon vakantie, hele dagen bij het zwembad hangen en niks doen.
Vooral niks doen kijk ik erg naar uit, dus mag ook in een huisje met openhaard, sauna/bad

Toch wel lastig om dat budget vriendelijk te vinden, als solo reiziger. Met de auto kan wel, maar zomerbanden moeten dan wel overal mogen.

Iemand tips?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-25 15:18

Ik zou dan denken aan Egypte? Kun je ook nog lekker snorkelen. Beetje all in bunkeren.
Want ik snap niet helemaal hoe je in de winter bij een zonbestemming komt met de auto? :P

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 15:31

Een zon bestemming met de auto zie ik ook niet gebeuren, zou wel ideaal zijn. Dan zou het een huisje met sauna, bad en openhaard worden. Meer om aan tegeven dat rijden naar Oostenrijk ofzo geen optie is.

Egypte ben ik 1x geweest en vond ik erg tegenvallen. Het weer was fijn! Het eten was net als in Turkije bij all ins niet mijn ding, verder vond ik de mensen ook niet echt vriendelijk. En ik ben bang voor vissen := ik heb daar geleerd dat ik onwijs hard kan schreeuwen door een snorkel... vonden de mensen die op de pier lagen erg grappig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 15:36

Hier nog 7 weken wachten voordat ik naar Vegas vertrek.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 17:01

Wat een mooie hotels hierboven!
Zoek je echt 30+ kosseh? Ietsje kouder, maar wel zonnig is bv Sicilie en Cyprus.

We zijn zelf aan het plannen voor Nieuw Zeeland, daar gaan we in januari heen, voor we daarheen vliegen hebben we eerst nog 4 dagen Australië (oudjaar in Sydney!)
We gaan naar het Zuidereiland en hebben een camper via Spaceships geboekt, dat beviel ons de vorige keer prima. Leuke tips qua wandelingen en uitstapjes zijn zeker welkom!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 17:09

kosseh schreef:
Een zon bestemming met de auto zie ik ook niet gebeuren, zou wel ideaal zijn. Dan zou het een huisje met sauna, bad en openhaard worden. Meer om aan tegeven dat rijden naar Oostenrijk ofzo geen optie is.

Egypte ben ik 1x geweest en vond ik erg tegenvallen. Het weer was fijn! Het eten was net als in Turkije bij all ins niet mijn ding, verder vond ik de mensen ook niet echt vriendelijk. En ik ben bang voor vissen := ik heb daar geleerd dat ik onwijs hard kan schreeuwen door een snorkel... vonden de mensen die op de pier lagen erg grappig.

Gambia?
Heerlijk weer, niet zo duur.

Ik heb nog 9 dagen Tenerife geboekt met mijn zus in november.
Ik heb bijna niets aan de zomer gehad, door een hernia.
Onze vader is eind februari overleden en dat gaf nog eens veel werk.
Dus wij vonden dat we nog wel een week zon verdiende.
Geen eisen; zon, strand en lekker eten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-25 18:23

kosseh schreef:

Oh haha dan is dat niet wat _O- Egypte moet je ook wel een beetje liggen hoor. Ik vond het ook niet echt boeiend maar ik zou er alleen terug gaan voor het snorkelen.
Canarische eilanden dan? Dat is qua budget nog wel een beetje te doen. Voor een week:
Lanzarote: Vliegticket €155.- hotel €650.-.
Tenerife: Vliegticket €130.- Hotel/appartement €241.-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 18:51

Earth schreef:
kosseh schreef:

Oh haha dan is dat niet wat _O- Egypte moet je ook wel een beetje liggen hoor. Ik vond het ook niet echt boeiend maar ik zou er alleen terug gaan voor het snorkelen.
Canarische eilanden dan? Dat is qua budget nog wel een beetje te doen. Voor een week:
Lanzarote: Vliegticket €155.- hotel €650.-.
Tenerife: Vliegticket €130.- Hotel/appartement €241.-

Dat vind ik knap gevonden.
Mijn vliegticket was bijna € 200 excl. ruimbagage.
En een hotelkamer vinden voor € 241 ? Een appartement vinden voor € 400 pp op basis van 2 of 4 pp is al zeer positief.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-25 18:52

Dit vond ik met 10 minuten zoeken :D Skyscanner en Booking.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 19:00

Earth schreef:
Dit vond ik met 10 minuten zoeken :D Skyscanner en Booking.

Ja, ik weet hoe en waar ik moet zoeken, ik ga regelmatig op vakantie ;).

Maar als je gericht op een datum zoekt en een appartement wil in een bepaalde plaats en je hebt ook nog wat eisen, zoals airco, zwembad, loopafstand strand en restaurants, dan wordt het echt een andere prijs.
Zeker als je alleen reist.
Ik ga nu met mijn zus en ik wil een aparte slaapkamer (mijn zus snurkt namelijk) en ik ben samen met haar € 1400 kwijt, voor een huisje/appartent. Niet eens helemaal naar mijn zin. Maar voldoet wel aan mijn minimale eisen.
Als ik met mijn man zou gaan, dus 1 slaapkamer, dan had ik wel een stuk goedkoper uit geweest.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:40

Idd, het ligt er maar net aan wat je eisen zijn.

Mooie accommodaties, Earth.

Hier een reis naar Bonaire in de planning in januari. Nu al zin in. Ik heb getwijfeld tussen Gambia en Egypte vanwege de prijs. Maar je leeft maar 1 x en na een plotseling sterfgeval dacht ik: nu genieten, misschien komt later wel niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 11:49

Ik zoek het dicht bij huis. Ik woon in zuidwest Portugal (en eerlijk gezegd voelt dat al als permanente vakantie) en ga eigenlijk altijd binnen Portugal of net over de grens in Spanje op vakantie. Op de scooter of met de trein.
Ik had voor deze week iets uitgezocht, maar ik heb het verzet naar maart volgend jaar, rond mijn verjaardag. Het staat niet helemaal vast want ik moet wel altijd iemand hebben die hier op kan passen (5 paarden, 3 katten, 2 honden).
Ik houd van kastelen, forten en vestings steden/dorpen dus ik ga naar Elvas bij de Spaanse grens. Dat is namelijk de grootste vestingstad van Europa. Uitstapje naar Estremoz en wellicht Cáceres (Spanje). Er is ook een ruitercentrum, misschien nog een ritje of springles ofzo. Ik heb al tientallen jaren niet meer gesprongen, maar dat was wel mijn passie.
Goedkoop hotelletje in het midden van de oude binnenstad, kamer op de begaande grond, perfect.
https://espreitaromundo.com/visitar-elv ... da-europa/

Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 08:42

Is het ook voorpret als je het nieuws en weerbericht blijft checken of je vakantiebestemming overstroomd? :7
Wij gaan over 1,5 week een weekend naar Valencia en die krijgen de komende week helaas weer enorm veel regen de verduren. Hopelijk voor hen valt het mee!