[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 15:55

Heeft hier trouwens iemand (naast poosje) ervaring met paarden transport NL-FR?
Ik ben nog op zoek naar een goede transporteur.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 16:09

JudithO schreef:
Heeft hier trouwens iemand (naast poosje) ervaring met paarden transport NL-FR?
Ik ben nog op zoek naar een goede transporteur.

Jeps, deze week rijdt er nog iemand voor me :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 16:45

Die ene die je me per pb stuurde? Die reageert niet op whatsapp en contactformulier...
Al moet ik zeggen dat ik het formulier gisteren pas heb ingevuld, maar de whapp is toch alweer een week geleden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:08

JudithO schreef:
Die ene die je me per pb stuurde? Die reageert niet op whatsapp en contactformulier...
Al moet ik zeggen dat ik het formulier gisteren pas heb ingevuld, maar de whapp is toch alweer een week geleden.

Weet niet meer welke ik je gestuurd heb :o

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:22

Je kan altijd eens horen bij EHS in Meetkerke. Veel luchttransport, maar ik denk ook wel via de weg en vragen kost niks :D
Was vroeger een klant van ons toen ik nog in de luchtvracht werkte. Toffe en kundige mensen !

Ik lees dat ze nu ook een bureau in Frankrijk opendoen trouwens :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:36

Ik was erg tevree over BSS indertijd maar ik geloof niet meer dat die bestaan.

Het beste is als je niet aan een datum vastzit, bij een internationale transporteur je vraag neerlegt en hen laten inplannen wanneer ze een rit deze kant op hebben. Dat kost je het minste. Zij regelen dat ook alle papieren voor je.

Let ook nog even op, want ze mogen maar een x aantal uren rijden met de paarden. Het liefst wil je ze op 1 dag over hebben, maar soms moeten ze overnachten. Dat betekent nog een keer uit- en inladen. Je moet beslissen of je dat wilt of niet.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:39

O trouwens gezellig dat je een vriendin over had! Ze was vast helemaal onder de indruk en jaloers ;-)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:40

Stonden die pony's niet in drenthe? Drost veetransport zit in Koekange.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 18:07

Ze staan inderdaad in Drenthe :)
Dank voor de tips! Ik zal er een aantal gaan contacten.

Poosje, je gebruikt er dus meerdere? Wie als ik vragen mag?

Monique, een vaste datum heb ik niet, maar binnen een range is wel lekker. Ivm zusje die dan ook deze kant opkomt. Maar dat komt vast goed! Halverwege overnachten maakt voor mij niet zoveel uit. Comfort voor de pony's en goed handelen is voor mij veel belangrijker.

En ja, vriendin vond het super gaaf hier!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:58

Gaaf dat je vriendin het gaaf vond. Was ze op doorreis of speciaal voor jouw verjaardag gekomen?

Overnachten vond ik jammer bij Quarbonne, ik vind het opnieuw af en opladen, vreemde stal, vreemde omgeving erg onrustig voor hem.

Vanaf Drenthe kunnen ze het niet in 1x rijden. Dus dat wordt idd overnachten. Ter vergelijk, Callas kwam uit Nord. Dat was exact grens Belgie frankrijk naar ons vorige huis in de Herault. Ze moesten 10 uur rijden. Dus ik nam aan dat dat in 1 dag kon. Maar een uur voor de finish belden ze op dat ze vanwege de taco niet verder mochten en het dus niet haalden (Ze waren binnendoor gegaan, foute keuze) Het was ongeveer 1000km. Dus 1000km kunnen ze niet in een dag want bij jullie moeten ze ook door de bergen. Dus vanaf drenthe naar jou zal zo'n 1200km zijn gok ik, dus dat wordt sowieso een overnachting.

Als je ze een marge geeft van 2 maanden, dan moeten ze makkelijk een goedkope combirit kunnen plannen. Je zou een transporteur moeten vinden die op Portugal of West-spanje rijdt, dan komt ie bijna door jou heen ;-)

Hoever zit je van de A20 een uur? Anders kun je er ook nog voor kiezen om ze bij een manege ergens makkelijk bereikbaar te laten afzetten, dat je ze zelf verder transporteert naar jou vanaf daar. Want ik denk dat grote vrachtw bij jou toch niet het wegje opkunnen?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:07

JudithO schreef:
Ze staan inderdaad in Drenthe :)
Dank voor de tips! Ik zal er een aantal gaan contacten.

Poosje, je gebruikt er dus meerdere? Wie als ik vragen mag?

Monique, een vaste datum heb ik niet, maar binnen een range is wel lekker. Ivm zusje die dan ook deze kant opkomt. Maar dat komt vast goed! Halverwege overnachten maakt voor mij niet zoveel uit. Comfort voor de pony's en goed handelen is voor mij veel belangrijker.

En ja, vriendin vond het super gaaf hier!

Koekkoek in Slagharen
Quality Horse Transport (zit in Spanje maar rijdt heel vaak op NL > FR)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 19:22

Mijn vriendin was hier op vakantie, ze is hier anderhalve week geweest. Mega gezellig!

Ik snap je gevoel bij Quarbonne. Maar ik heb natuurlijk een drietal, wat al bijna 14 jaar onveranderd in deze samenstelling staat. Dat helpt natuurlijk enorm! Ik heb in het verleden nooit veel gemerkt van verhuizingen, ze hebben echt enorm veel steun aan elkaar.

Grote vrachtwagens kunnen bij mij inderdaad de weg niet op. Een paardenvrachtwagen kan dat wel, maar niet 1 waar je er bij wijze van 30 in kunt stoppen ;)

Dank je wel, Poosje!

Ik ga overal eens een balletje opgooien, daarna kijken we wel weer verder. Ik ben in elk geval redelijk op tijd, 7 maanden van tevoren :')

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 07:41

Ik heb de paarden met world horse transport laten komen, was ook het goedkoopste, scheelde 1000 euro met een andere. Ze zijn een paar dagen van te voren opgehaald bij mij thuis in Nederland. Hun regelen alles kwa papieren en keuring ed. Ze hebben zelf een mooie locatie met alle voorzieningen. Hun vrachtwagens hebben een soort ministallen dus ze hoeven niet vast te staan. Ze hebben nog overnachten in Toulouse. Ze waren wel op hun gemak want ze vertelden dat ze alledrie lagen te slapen daar op stal. Ze rijden met 2 chauffeurs. De vrachtwagen kon niet tot aan huis komen. Dus bij parkeerplaats aan de weg uitgeladen en de laatste 2 km gelopen. Er liep iemand van hun mee met het 3e paard.
Ik vond alleen de communicatie van wanneer ze weggingen en aankwamen niet duidelijk. Ze wouden eerst in het donker aankomen. Dat is natuurlijk niet handig als ze in het donker op een wei moeten op een berg. Uiteindelijk waren ze er begin van de middag dus dat was wel fijn.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 09:57

Bedankt Tinka, zo zal het bij ons waarschijnlijk ook gaan. Laatste km's lopen vind ik niet erg, dan is de stijfheid er ook een beetje af en weten ze ook weer dat ze in vertrouwde handen zijn.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:17

Ze waren heel braaf met lopen hoor, en inderdaad even lekker de benen strekken.
Ze vonden sowieso dat onze paarden super braaf en relaxed waren.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 15:06

Ik kan het me voorstellen, ze krijgen ze vast ook wel eens minder braaf ;)

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:55

World Horses transport is het oude BSS, zelfde eigenaar.
Ik lees dat iemand hier goede ervaringen mee heeft, heb hier ook meerdere goede dingen over gehoord.
Zij rijden veel vanuit Nederland richting Spanje, dus via Frankrijk.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:13

sas27 schreef:
World Horses transport is het oude BSS, zelfde eigenaar.
Ik lees dat iemand hier goede ervaringen mee heeft, heb hier ook meerdere goede dingen over gehoord.
Zij rijden veel vanuit Nederland richting Spanje, dus via Frankrijk.

Once upon a time.... begon die eigenaar als kleine transporteur met een 4x4 en een 2 paards trailer vanuit Emelo.
Dat kan ik me nog als de dag van gisteren herinneren en toen was ik zelf 17, dus 24 jaar geleden :D
Ik ken de eigenaar van dit tijd nog.

Anyway, BSS/WHT is zeker een goede, echter rijden die vaak met dusdanige grote combinaties dat ze niet graag van de snelweg af gaan en die kronkelweggetjes door rijden. En ze zijn redelijk aan de prijs ook.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 15:42

Voor mij waren ze juist het goedkoopste. En om bij mij te komen moet je een uur over kronkel wegen vanaf de snelweg.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:01

Ik vond ze vooral ontzettend lief voor de paarden. En erg sympa naar ons toe. En ik kon veel afdingen op de prijs voor Poupette. Ik grapte dat die wel in het dashboard meekon en dat ik daar toch niet voor hoefde te betalen. Ik weet niet meer wat ze rekenden, maar het was erg vriendelijk.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:26

Stille meelezer al een tijdje met ook wat lichte emigratieplannen voor Frankrijk.

Ik heb mijn paard vanuit FR naar NL laten komen met WHT. Ze hebben er lang over gedaan maar hij is netjes vervoerd. Vrachtwagen zag er prachtig uit. Was met ophalen daar een dingetje omdat ze ook niet tot op de locatie konden komen. Enige wat me tegenviel was hoe ik op de hoogte gehouden werd van de reis. Moest zelf overal achteraan bellen en kreeg nergens wat van mee. Geen beloofde foto van de overnachting, geen mededeling dat ze later gingen komen (waardoor ik midden in de nacht 2 uur voor niets op stal heb staan wachten). Scheen achteraf een foutje te zijn maar dat was toch wel een nare nasmaak. Gelukkig kwam pony goed de vrachtwagen af en hebben ze keurig voor hem gezorgd en dat was het aller belangrijkste. Later zijn ze nog een aantal keer terug gegaan naar diezelfde plek in FR en zijn ze speciaal met kleinere combinaties gereden. Dit zou je dus kunnen overleggen met ze!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 21:07

Bedankt voor alle ervaringen. WHT heeft al een offerte gegeven. Ze reageren erg snel en beantwoorden ook netjes alle vragen. Fijn om te lezen dat jullie er ook zulke goede ervaringen mee hebben!
Dank ook voor de tip, Celebi!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 21:17

Celebi schreef:
Stille meelezer al een tijdje met ook wat lichte emigratieplannen voor Frankrijk.

Ik heb mijn paard vanuit FR naar NL laten komen met WHT. Ze hebben er lang over gedaan maar hij is netjes vervoerd. Vrachtwagen zag er prachtig uit. Was met ophalen daar een dingetje omdat ze ook niet tot op de locatie konden komen. Enige wat me tegenviel was hoe ik op de hoogte gehouden werd van de reis. Moest zelf overal achteraan bellen en kreeg nergens wat van mee. Geen beloofde foto van de overnachting, geen mededeling dat ze later gingen komen (waardoor ik midden in de nacht 2 uur voor niets op stal heb staan wachten). Scheen achteraf een foutje te zijn maar dat was toch wel een nare nasmaak. Gelukkig kwam pony goed de vrachtwagen af en hebben ze keurig voor hem gezorgd en dat was het aller belangrijkste. Later zijn ze nog een aantal keer terug gegaan naar diezelfde plek in FR en zijn ze speciaal met kleinere combinaties gereden. Dit zou je dus kunnen overleggen met ze!

Die ervaring heb ik ook, slechte communicatie.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 13:28

Zijn er ook mensen die zelf hun paarden van NL naar FR hebben gehaald, of andersom?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:41

Ja wij in 2000. Omdat je zelf ook niet langer dan x mag rijden hebben we bij Parijs een manege gezocht om ze rust te geven.