Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Dee_Es schreef:Wij zijn al druk aan het aftellen voor Solden maar inmiddels kan ik nog een vakantie toevoegen aan ons lijstje want ik heb een vakantie naar Meribel gewonnen (trois vallees). Da's echt ons favoriete gebied dus we zijn super blij hier. Morgen alvast de boards waxen, voorpret.
blackstar schreef:Wij zijn vanochtend vroeg aangekomen in solden.
Heerlijk zonnetje, pistes zijn goed.
Vanochtend al 5 pistes gedaan en vanmiddag 1. Nu ben ik helemaal op.
Vorig jaar deed ik 5 pistes in 2 dagen.
Heb 4 lessen gehad op een rolbaan in Dordrecht en dat heeft echt zo goed geholpen, en na de vakantie ga ik daarmee verder.
verootjoo schreef:Zie dat je in ede woont. In Amersfoort zit Wim Jacquet en daar kunnen ze je goed adviseren over welke soort schoenen en ski’s je nodig hebt. Ze bekijken je voeten, weten welke merken je kunt kopen en als je aangeeft wat voor type skiër je bent kiezen ze daar een geschikte schoen bij.
En ze weten wanneer een schoen goed past. Veel mensen kopen hun schoenen eigenlijk te groot en krijgen dan kramp in de voeten. Je ziet sowieso vaak dat als mensen op eigen houtje schoenen gaan kopen dat het dan tijdens het skiën toch niet helemaal lekker zit en dat gaat dan toch ten koste van je skiplezier.
Ze hebben daar ook wel goedkopere schoenen. Wat je dan wel ziet is dat dat echt de recreatieve schoenen zijn, wat flexibelere buiten schaal en wat meer rechtere schoenen. De echte sportschoenen zijn al gauw duurder. Maar skiën echt fijner. Hoewel voor een beginner dan weer minder, omdat het hele directe schoenen zijn.
Maar net wat je wil dus.
Ski’s zou ik eerst een paar jaar goed gaan kijken wat je wilt qua stugheid, radius, lengte etc voor je gaat kopen. Je kan daar snel miskopen als je niet weet wat je zoekt.
sureido schreef:Haal je de binnenkant van je schoen er wel uit? Die is altijd erg vochtig en moet eruit worden gehaald om te drogen.