Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lshannah

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:38

Ziet er prachtig uit! Geen drukte lijkt wel?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 00:16

Wij zijn al druk aan het aftellen voor Solden maar inmiddels kan ik nog een vakantie toevoegen aan ons lijstje want ik heb een vakantie naar Meribel gewonnen (trois vallees). Da's echt ons favoriete gebied dus we zijn super blij hier. Morgen alvast de boards waxen, voorpret.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 06:28

Oh mazzelaar. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen.

In vergelijk met vorig jaar zelfde periode erg rustig idd. Misschien helpt het rare weer ook niet om mensen uit de buurt te laten skieen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 09:29

Vanmorgen vroeg begonnen met sneeuw scheppen. Meter weg te halen. Dit was een uur geleden. Zonnepaneel en koelkast uitlaat zijn vrij dan. Hoe nu is geen idee. Weg is een ijsbaan. Wegkomen? Of blijven staan. Als we wegkomen is het 400 m omhoog en naar beneden naar de camper plaats. Verder wagen we ons voorlopig niet.

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 10:00

:?
Mijn neef is daar ongeveer een uur geleden met de wagen toegekomen zonder noemenswaardige
problemen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 10:33

Dee_Es schreef:
Wij zijn al druk aan het aftellen voor Solden maar inmiddels kan ik nog een vakantie toevoegen aan ons lijstje want ik heb een vakantie naar Meribel gewonnen (trois vallees). Da's echt ons favoriete gebied dus we zijn super blij hier. Morgen alvast de boards waxen, voorpret.

Wat gaaf! Waarmee heb je hem gewonnen? Ik ga dit jaar wel mee maar niet boarden. Heb mijn voet gebroken en hersteld niet goed |(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 11:20

Lucifertje balen zeg.

Pandora helemaal tot op forest nivo? En met een personenauto of iets groters? Weg bovenlangs na de slagboom is een ijsbaan. Mensen die wel weg moeten schuiven alle kanten op. Zelfs met kettingen voor schuift achter weg. Eenmaal 3 km verderop is het idd goed te doen hebben we gehoord. Maar wij komen domweg nog niet eens van de plek. Zijn wel even aan het sneeuwscheppen nog.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:21

Vrienden zijn gedropt aan Les Terrasses de Véret. Geen idee of dat niveau fôret is.
Hijzelf geeft les, dus andere locatie :P

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:46

Wij zijn vanochtend vroeg aangekomen in solden.
Heerlijk zonnetje, pistes zijn goed.

Vanochtend al 5 pistes gedaan en vanmiddag 1. Nu ben ik helemaal op.
Vorig jaar deed ik 5 pistes in 2 dagen.

Heb 4 lessen gehad op een rolbaan in Dordrecht en dat heeft echt zo goed geholpen, en na de vakantie ga ik daarmee verder.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:13

blackstar schreef:
Wij zijn vanochtend vroeg aangekomen in solden.
Heerlijk zonnetje, pistes zijn goed.

Vanochtend al 5 pistes gedaan en vanmiddag 1. Nu ben ik helemaal op.
Vorig jaar deed ik 5 pistes in 2 dagen.

Heb 4 lessen gehad op een rolbaan in Dordrecht en dat heeft echt zo goed geholpen, en na de vakantie ga ik daarmee verder.

Nu ben ik jaloers :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:15

Jaloers!

Webcams winterberg; alles is wit nu en het lijkt zelfs te sneeuwen :#

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:04

Mooi mooi volhouden voor Winterberg dan.
Veel geskied voor eerste dag meteen. Oef
Terrasse de veret ander nivo een lager daar was het goed te doen. We zijn van de plek. In totaal 3 uur geschept. Mensen met fourwheel drive kwamen wel weg anderen lastig. Met veel geglibber achteruit weggekomen gekeerd en met tegenhouden verkeer glijdend omhoog. Daarna was de weg goed. Zijn lager op camperplek. Accu mwa koud hebben vannacht denk ik. Maar lopende band 50 m of zo hihi

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:24

Wat maak je toch veel mee Karuna,

Heel de week blijft het als het goed is zonnig.
Vorig jaar waren vele liften dicht vanwege slecht weer en harde wind. Vorig jaar was het echt afzien.

Ik heb spierpijn in mijn benen....niet normaal meer :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:47

blackstar schreef:
Ik heb spierpijn in mijn benen....niet normaal meer :')

Geen masseur in de buurt ? Kan wonderen doen :P

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:49

verootjoo schreef:
Zie dat je in ede woont. In Amersfoort zit Wim Jacquet en daar kunnen ze je goed adviseren over welke soort schoenen en ski’s je nodig hebt. Ze bekijken je voeten, weten welke merken je kunt kopen en als je aangeeft wat voor type skiër je bent kiezen ze daar een geschikte schoen bij.
En ze weten wanneer een schoen goed past. Veel mensen kopen hun schoenen eigenlijk te groot en krijgen dan kramp in de voeten. Je ziet sowieso vaak dat als mensen op eigen houtje schoenen gaan kopen dat het dan tijdens het skiën toch niet helemaal lekker zit en dat gaat dan toch ten koste van je skiplezier.

Ze hebben daar ook wel goedkopere schoenen. Wat je dan wel ziet is dat dat echt de recreatieve schoenen zijn, wat flexibelere buiten schaal en wat meer rechtere schoenen. De echte sportschoenen zijn al gauw duurder. Maar skiën echt fijner. Hoewel voor een beginner dan weer minder, omdat het hele directe schoenen zijn.
Maar net wat je wil dus.

Ski’s zou ik eerst een paar jaar goed gaan kijken wat je wilt qua stugheid, radius, lengte etc voor je gaat kopen. Je kan daar snel miskopen als je niet weet wat je zoekt.

Wim Jacquet is tegenwoordig DAKA. Laatst even geweest en een hoop gepast :) Heb wel een paar Atomics aangehad die best wel goed zaten, maar twijfelde wat over de maat. En aangezien ik een behoorlijke doorsnee maat heb hadden ze ook niet alles meer in beide maten op voorraad om te kunnen vergelijken.

Maargoed, zoals het er nu naar uit ziet ga ik onverwachts in februari alsnog een week naar Oostenrijk en gaan we volgend seizoen 2 weken dus waarschijnlijk kijk ik in februari daar wel even. Kan ik ze ook gelijk uittesten :)

Wat Winterberg betreft, we zijn vorig jaar in de eerste week van februari geweest en gaan ip dit jaar in de laatste week van januari een dag. Hoop dat de kou wat aan blijft houden zodat er meer open gaat, maar moet eerlijk zeggen dat ik mij er niet heel erg druk om maak :)

En verder wordt ik vooral niet jaloers van al die foto's met bergen hoor :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:29

Dat weer ja volgende week, jaloers zeg.. Vorig jaar zat ik nu in Mayrhofen maar toen alleen maar volle bak sneeuw gehad :+

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:03

De foto’s zien er ieder geval wel erg gaaf uit Karuna!

Wij zijn ook aan het aftellen voor Kaprun - Zell am See en Skicircus Saalbach hinterglemm leogang fieberbrunn.

Ik ging vandaag mijn bindingen laten nakijken en pakte mijn schoenen uit de opbergtas na 2 jaar en tot mijn verbazing zijn ze helemaal verkleurd. Super zonde! Want ik heb ze 2 jaar geleden gekocht en maar 6 dagen gebruikt.

Zo kocht ik ze, ze zijn van Rossignol All track

Afbeelding

Nu zien ze er zo uit.

Afbeelding

Vorig jaar helaas niet mee gegaan op skivakantie, dus baal er echt van. Ik zat in de winkel bij het afstellen echt raar te kijken. Had het gevoel alsof het niet mijn eigen schoenen waren.

Ik weet dat deze verkleuring niet weg zal gaan, maar mocht ik in de toekomst weer nieuwe schoenen kopen, hoe kan ik ze dan het beste bewaren? En hoe en waar bewaren jullie je schoenen? Deze schoenen heb ik zelf bewaard op kamertemperatuur in een goede schoenentas en droog opgeborgen, dus dat leek in mijn ogen goed....

Ook zag ik helaas dat tijdens de verhuizing waarschijnlijk aan de bovenkant van mijn binding is afgebroken, gelukkig heeft dit geen gevolgen voor de binding zelf maar ik baal er weer enorm van! Gelukkig was ik al stiekem aan het kijken voor nieuwe ski’s :o

Nog twee weekjes, en dan kan ik hopelijk ook zulke mooie foto’s plaatsen in dit topic! Zin in! *\o/*

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:05

Wat bizar. Lijkt net of ze verwisseld zijn met een ander paar :oo

Wij laten alles goed drogen als we thuis zijn en dan gaat alles in tassen de kast in

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:11

Haal je de binnenkant van je schoen er wel uit? Die is altijd erg vochtig en moet eruit worden gehaald om te drogen.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:14

sureido schreef:
Haal je de binnenkant van je schoen er wel uit? Die is altijd erg vochtig en moet eruit worden gehaald om te drogen.

Dat is een goede, ik heb dat niet gedaan aangezien wij in het huisje een skischoenen rek hadden met verwarming... schoenen voelden altijd droog, maar wellicht kan dat er wel mee te maken hebben :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:52

Ja, ik kreeg die tip laatst pas in de Intersport, die binnenkanten zijn best lastig eruit te trekken maar kan bij elke ski schoenen. Trok ze eruit en het was gewoon nog vochtig! Terwijl ze al 3 maanden niet gebruikt waren.
Ze zeiden dat je dat altijd na wintersport moet doen zodat de ski schoen echt goed kan drogen.

Jammer van de schoen, ze kunnen in de winkel wel zien of ze nog gebruikt kunnen worden en dan kan je eventueel ook vragen hoe je die binnenkant eruit kan trekken, of even googelen!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:37

Jeetje wat zonde Jadeleigh! Wij halen idd even de liner uit de boots na de vakantie of na een natte sneeuw dag. Daarna de liner weer terug in de boot en dicht wegzetten (anders verlies je vorm).

blackstar, hoe gaat het met de spierpijn? Even de sauna in helpt vaak en goed water drinken ;)

Wat een sneeuw karuna! Heerlijk voor op de piste maar op de weg is het minder handig.

Ik heb mijn boardje schoongemaakt, gewaxt, bindingen nagelopen....laat de vakantie maar komen *\o/*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:53

Ik haal de binnenschoenen elke dag eruit als ik ermee heb geskied.
Er blijft idd altijd een laagje water in staan en als je een koude dag hebt, krijg je ijsklonten onder je voeten en dan krijg je echt koude voeten :=
Dus elke dag die binnenschoenen eruit en lekker aan zo’n warme paal hangen.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:56

Spierpijn vandaag amper gehad. Vandaag ging prima.
Gister was een hel. 3 pistes gedaan en daarna gestopt. Komt doordat ik nog lerende ben en daardoor heel mijn benen verzuur met verkeerd staan en bochten niet goed voor elkaar krijgen.

En oja je moet mij niet voorop zetten als ik ergens niet bekend ben. Smal pad en dan heb je rechts een funslope zitten en links brede normale piste. En wat doe ik, ik ga rechts :')
Was wel heel grappig en super leuk

Als jullie je schoenen wegzetten is dat met dichte sluitingen of alles open.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 02:08

Ik heb alles open, maar dat is eerder uit luiheid dan dat er een reden achter zit.