Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) om zelf een hele reis uit te stippelen en daarbij excursies, hotel, vervoer etc te regelen. Berdien schreef:Ha Amerika-kenners!
Mag ik mij hier ook melden?
Ik was vandaag wat rond aan het klikken op het internet en kwam toen een rondreis door West-Amerika tegen. Ik wil héél graag nog een keer naar de USA, maar ja. Hoe? Wanneer? Met wie? Ik heb nou dus een rondreis van rond de 20 dagen gevonden, volledig georganiseerd. Van San Francisco naar Los Angeles.
Georganiseerd heeft mijn voorkeur, ik werk fulltime en heb geen tijd (of zin) om zelf een hele reis uit te stippelen en daarbij excursies, hotel, vervoer etc te regelen.
Grote vraag is nou dus, wanneer ga je? Zomermaanden (t/m augustus) vallen af, dan krijg ik geen vrij van m'n werk. En met welke organisatie? Ik heb nou bij de ANWB (via FOX) een mooie reis gevonden. Hebben jullie tips of juist afraders qua organisaties?
September tot november zijn goede maanden voor SF en ook voor LA. April en Mei zijn meestal ook wel goede maanden. Met een organisatie kan ik je niet helpen.

.
Goede organisatie in ieder geval
Wat je ook doet, boek iig geen reis met Taketours zelfs al is het verschrikkelijk goedkoop
Wil je per se met een Nederlandse organisatie gaan? Want ik hoorde van een vriendin heel veel goede verhalen over Trek America, dat is een Amerikaanse organisatie. Zij (en een paar anderen) waren laaiend enthousiast en zij heeft 2 tours van 1,5 maand met hen gedaan. Heel veel verschillende nationaliteiten ook
En het niet zelf hoeven nadenken vind ik een pre op vakanties.
Zonde ook dat ze Highway 1 helemaal niet laten zien, dat zou dan juist vanuit een bus wel weer erg leuk zijn. De reis van las Vegas naar Visalia is ook echt veel te lang, wij hebben dat ook gedaan en zaten een volle dag in de auto (dwars door Death Valley heen) maar een bus rijdt nog langzamer...
Dit is slechts één van de opties die ik er op het eerste oog goed uit vond zien. Berdien schreef:Ik zeg niet dat we deze gaan doen heDit is slechts één van de opties die ik er op het eerste oog goed uit vond zien.
Ben wel heel blij met jullie op- en aanmerkingen!
Ik denk dat zij liever iets georganiseerds heeft ook. Zelf maakt het mij niet zo heel veel uit, maar ik heb gewoon geen tijd om een uitgebreide reis uit te stippelen... Hebben jullie ervaring met een reis van 2-3 weken in deze omgeving qua kosten? Je zit natuurlijk al met je ticket, hotels, huur van de auto, benzine (die is daar volgens mij niet €1.70 de liter
), toegangsprijzen, eten etc etc... maar
(die waren dus met Fox) Omdat mam geen zin heeft om alles uit te zoeken en ik doe dat niet zo snel omdat ze toch altijd wat anders wil. Plus zij betaald meestal dus dan vind ik alles wel prima. Ik zie vakanties met mn moeder ook altijd als rondsnuffel reis en de leuke plaatsen sla ik op zodat ik daar later zelf nog een keer naartoe kan. In Florida hebben we dan wel weer een weekje rondgereisd wat ik wel gewoon zelf had geregeld maarja toen woonde ik er en deed ik stage bij een reisorganisatie dus dan heb je wel tijd om alles uit te zoeken hahaha.