USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:39

Misschien zijn ze in de war met een camper ?
Daarmee mag je niet door Death Valley in de zomermaanden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 20:51

Daar heb ik idd nog nooit van gehoord...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:32

Misschien dat Kilroy een eigen policy heeft met huurwagens? Maar als zij gewoon een tussenpersoon zijn tussen jou en Hertz, waar je je huurwagen aan betaalt en ophaalt, dan volg je gewoon de regels van Hertz. Je moet inderdaad wel goed naar de regels luisteren in Death Valley, dus bijtanken aan het laatste benzinestation en minstens een bepaalde hoeveelheid water per persoon voorzien, maar verder kan het echt geen kwaad.

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:56

Ooh dat is een goede tip, wij gaan ook sowieso door the death valley. En twijfelen nu nog tussen een kleine camper en auto. Maar met camper mag je er dus niet doorheen. Vandaag weer even een overleg met mijn vriend dus

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:26

Let wel: enkel in de zomermaanden mag je niet met een camper door Death Valley, buiten die maanden mag het natuurlijk wel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:37

Ha Amerika-kenners!

Mag ik mij hier ook melden?

Ik was vandaag wat rond aan het klikken op het internet en kwam toen een rondreis door West-Amerika tegen. Ik wil héél graag nog een keer naar de USA, maar ja. Hoe? Wanneer? Met wie? Ik heb nou dus een rondreis van rond de 20 dagen gevonden, volledig georganiseerd. Van San Francisco naar Los Angeles.

Georganiseerd heeft mijn voorkeur, ik werk fulltime en heb geen tijd (of zin :o ) om zelf een hele reis uit te stippelen en daarbij excursies, hotel, vervoer etc te regelen.

Grote vraag is nou dus, wanneer ga je? Zomermaanden (t/m augustus) vallen af, dan krijg ik geen vrij van m'n werk. En met welke organisatie? Ik heb nou bij de ANWB (via FOX) een mooie reis gevonden. Hebben jullie tips of juist afraders qua organisaties?

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:46

Berdien schreef:
Ha Amerika-kenners!

Mag ik mij hier ook melden?

Ik was vandaag wat rond aan het klikken op het internet en kwam toen een rondreis door West-Amerika tegen. Ik wil héél graag nog een keer naar de USA, maar ja. Hoe? Wanneer? Met wie? Ik heb nou dus een rondreis van rond de 20 dagen gevonden, volledig georganiseerd. Van San Francisco naar Los Angeles.

Georganiseerd heeft mijn voorkeur, ik werk fulltime en heb geen tijd (of zin :o ) om zelf een hele reis uit te stippelen en daarbij excursies, hotel, vervoer etc te regelen.

Grote vraag is nou dus, wanneer ga je? Zomermaanden (t/m augustus) vallen af, dan krijg ik geen vrij van m'n werk. En met welke organisatie? Ik heb nou bij de ANWB (via FOX) een mooie reis gevonden. Hebben jullie tips of juist afraders qua organisaties?

Californië kent bijna geen slecht tijd. Het is vrijwel altijd mooi weer. Je hebt wel maanden dat het wat minder is. In december en januari heb je kans op regen. Zowel LA en SF zou ik in de zomer vermijden. In LA is het in de zomer heet en SF heb je juist wat slechter weer "the coldest winters are the summers in San Francisco" :P September tot november zijn goede maanden voor SF en ook voor LA. April en Mei zijn meestal ook wel goede maanden. Met een organisatie kan ik je niet helpen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:46

Als je wel zelf zou willen rijden, dan kan je bij Exit-reizen je wensen doorgeven en zij stellen een reis samen. Dus vlucht, hotels en auto.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:49

Zelf rijden is op zich wel een optie, heb een rijbewijs en de reisgenoot die ik in gedachten heb ook. Maaaar... heb nou meerdere georganiseerde reizen gedaan en hoewel je beperkt ben qua vrijheid in wanneer je wat doet, vind ik het comfort ook wel prettig :))

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:51

Dan is exit reizen een fijne organisatie, die heeft voor ons meerdere reizen in het verleden voor ons samengesteld. Je geeft aan wat je wil zien, hoe lang en dergelijke. En zij geven een reis aan.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:54

Leuk Berdien! Die "beperking van vrijheid" is voor mij de reden om geen georganiseerde reizen te doen, al helemaal niet in een bus met steeds dezelfde mensen. Maar als jij dat niet bezwaarlijk vind, dan kun je inderdaad onbekommerd met je koffer instappen en gaan genieten :j .

Wij zijn altijd in april/mei in San Diego geweest, mooi tot warm weer en geen regen gehad.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:54

Om in te gaan op de bustours mocht je die willen doen: Ben nog nooit met Fox naar Amerika geweest, maar heb wel 3 andere Fox reizen gemaakt en die zijn stuk voor stuk prima bevallen :j Goede organisatie in ieder geval :)) Wat je ook doet, boek iig geen reis met Taketours zelfs al is het verschrikkelijk goedkoop :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:57

He Berdien, leuk! :D Wil je per se met een Nederlandse organisatie gaan? Want ik hoorde van een vriendin heel veel goede verhalen over Trek America, dat is een Amerikaanse organisatie. Zij (en een paar anderen) waren laaiend enthousiast en zij heeft 2 tours van 1,5 maand met hen gedaan. Heel veel verschillende nationaliteiten ook :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:57

Wij hebben via Jan Doets geboekt. Zeer tevreden over :j

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:58

Je zou ook kunnen overwegen om een privé reis te doen via een organisatie. Dan kan je zelf bepalen wat je doet en zit je niet aan een groep vast.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:59

Ik ben van Ierland tot Italië georganiseerd op stap geweest, het bevalt eigenlijk altijd wel goed. Juist met een groter gezelschap heeft zo z'n voordelen dat je niet altijd tegen dezelfde persoon aan kijkt :)) En het niet zelf hoeven nadenken vind ik een pre op vakanties.

Nederlandse organisatie is geen must, zeker niet. Ik ga eens naar Trek America kijken :j

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:04

Ik zou als ik jou was wel goed kijken naar de planning van die reizen, ik heb zelf ook gekeken naar georganiseerd maar je ziet "te" veel in een korte tijd. Zo komen de meeste vaak maar 1 max 2 dagen in SF waar veel mensen zeggen je kan je er een week vermaken. Je hebt ook kans dat je tot een uur rijden buiten de parken slaapt(tot weer 2 uur heen en weer als je dr heen gaat vanuit je hotel). Ik heb dus uiteindelijk alles los geboekt en ik heb een erg fijne vlucht met overstap op londen ipv amerika.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:05

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:20

Een kennis van mij heeft ongeveer dezelfde reis op eigen gelegenheid met Fox gedaan en was daar zeer over te spreken. Persoonlijk moet ik niet denken aan zo'n vol 'sjees-ff fotootje maken- bus weer in' programma, maar als jij dat geen probleem vindt waarom niet?
Voor Yosemite bv. Is echt veel te weinig tijd in geruimd en ook rond Moab. Page slaan ze al helemaal over. Het nadeel van die reizen is vaak ook dat ze vanwege de prijzen buiten de NP's zien met hun hotels waardoor je gelijk alweer de bus in moet.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 21:06

Poeh, wat een gek programma. Je gaat 1,5 dag naar Bryce Canyon en je bent nog geen volle dag in Yosemite? :? Zonde ook dat ze Highway 1 helemaal niet laten zien, dat zou dan juist vanuit een bus wel weer erg leuk zijn. De reis van las Vegas naar Visalia is ook echt veel te lang, wij hebben dat ook gedaan en zaten een volle dag in de auto (dwars door Death Valley heen) maar een bus rijdt nog langzamer...

Hmm, ik weet het niet hoor. Je krijgt idd even een snelle blik van enkele highlights maar dat is het dan ook. Als je het zelf leuk vindt dan moet je uiteraard gewoon boeken maar ik vind het haast zonde van je geld. :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:20

Ik zeg niet dat we deze gaan doen he :) Dit is slechts één van de opties die ik er op het eerste oog goed uit vond zien.

Ben wel heel blij met jullie op- en aanmerkingen!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:06

Berdien schreef:
Ik zeg niet dat we deze gaan doen he :) Dit is slechts één van de opties die ik er op het eerste oog goed uit vond zien.

Ben wel heel blij met jullie op- en aanmerkingen!

Heb hem even bekeken haha!

Persoonlijk denk ik dat voor het aantal dagen Moab best uit de route ligt in deze reis, kan je beter een reis hebben die monument valley of zion national park neemt. Geeft je meer tijd om dingen te bekijken. Die dag las vegas wordt door veel mensen als zonde beschouwd als je kan kiezen extra dag vegas of SF, zou ik SF nemen(heb ik 3 dagen in mijn trip zitten). Mis inderdaad highway 1. Dit zijn al kleine opmerkingen haha!

Maar geloof dat er hier genoeg mensen zitten die je best handje kunnen helpen met de route! Ik kan je zo mijn route met hotels mailen als je wilt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 22:14

Berdien, een groepsreis zal idd in heel veel landen relaxt zijn. Ik heb dat zelf nog nooit gedaan, maar ik kan mij voorstellen dat dat in sommige landen erg prettig is. De VS zijn echter heel relaxt om op eigen houtje te verkennen. Het is er over het algemeen veilig, de mensen zijn er vriendelijk, de wegen zijn goed en het is een Westers land dus je kunt je er goed redden. Als je graag met een groep wil gaan dan moet je dat uiteraard doen, maar het is echt veel leuker om zelf een route samen te stellen en op ontdekkingsreis te gaan. ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:21

Ik moet het sowieso nog overleggen met mijn optionele reisgenoot. Mijn moeder :D _O- Ik denk dat zij liever iets georganiseerds heeft ook. Zelf maakt het mij niet zo heel veel uit, maar ik heb gewoon geen tijd om een uitgebreide reis uit te stippelen... Hebben jullie ervaring met een reis van 2-3 weken in deze omgeving qua kosten? Je zit natuurlijk al met je ticket, hotels, huur van de auto, benzine (die is daar volgens mij niet €1.70 de liter :)) ), toegangsprijzen, eten etc etc... maar

In plaats van Las Vegas kun je in deze reis ook optioneel kiezen voor Death Valley, dat lijkt mij leuker dan de hysterie van LV :o

Bij zo'n reis is het natuurlijk altijd geven en nemen. Dingen waar ik wel dagen door kan brengen zie je kort, en vice versa. Daarom zei ik al, ik zie het meer als een snuffelreis. Ik ben nog niet eerder aan die kant van de plas geweest, dan vind ik het wel net zo prettig om zonder al te hard na te hoeven denken/te regelen die kant op te gaan. Ik kan altijd later nog een keer zelf gaan, en dan de dingen die ik graag nog een keer/langer wil zien bezoeken.

Veel georganiseerde reizen zijn er niet, of ze duren te kort/te lang. Deze viel wat dat betreft positief op.

Wel enorm tóf dat jullie zo meedenken!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:29

Hahaha, grappig dat je je moeder zegt :'D Als ik met mn moeder ga gaan we vrijwel ook altijd op georganiseerde reizen :)) (die waren dus met Fox) Omdat mam geen zin heeft om alles uit te zoeken en ik doe dat niet zo snel omdat ze toch altijd wat anders wil. Plus zij betaald meestal dus dan vind ik alles wel prima. Ik zie vakanties met mn moeder ook altijd als rondsnuffel reis en de leuke plaatsen sla ik op zodat ik daar later zelf nog een keer naartoe kan. In Florida hebben we dan wel weer een weekje rondgereisd wat ik wel gewoon zelf had geregeld maarja toen woonde ik er en deed ik stage bij een reisorganisatie dus dan heb je wel tijd om alles uit te zoeken hahaha.

Verder ben ik met een vriendin de laatste week op een bustour geweest, ook in het westen, was een tour van maar 5 dagen en dan van LA naar SF en dan terug langs yosimite en dan nog een dag LA.. dan zie je dus ook ontzettend veel in een hele korte tijd. Maar opzich vond ik dat nog niet eens zo erg aan die tour (de rest was gewoon zwaar poedersuiker waardoor ik nooit meer daarmee zou gaan haha.) Je ziet dan toch van alles ene klein beetje en dan kun je achteraf wel gewoon zeggen waar je de volgende keer naartoe wil, dus ik vind van die 'snuffelreisjes' juist wel handig :))