Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:48

Phylos, ik ben naar de Cradle of Humankind geweest en vond dat best wel indrukwekkend, het besef dat we eigenlijk allemaal daar ontstaan moeten zijn en de vondsten daar van de tussenfases tussen mens en aap in, Mrs Ples en Little Foot, als je geinteresseerd bent in dat soort dingen is het echt wel de moeite waard. Met de rondleiding in de grotten moet je geen claustrofobie hebben, het is soms best wel nauw, maar de vele verhalen van de gids (stel vooral vragen!) zorgen voor een mooie ervaring en een verrijking van je kennis.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:48

Wij gaan last minute ook weer! 9/10 dagen naar zuid kruger. =)
Dit huisje: http://www.huisbijhetkrugerpark.nl

Vlucht op Joburg moeten we nog boeken, net zoals de huurauto.

Mensen nog tips in die omgeving?
Ook tips voor beste vliegticket?

2 jaar terug van kaapstad tot Joburg via Swaziland en kruger gereden in 3,5 week. Dus wel al aardig wat gezien..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:09

Wij vertrekken dinsdag voor drie weken rondreizen! Spannend, maar uiteraard heel veel zin in. Wat een gedoe altijd met koffer inpakken, alles wat je moet/wil kopen etc

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:09

Vooral de kleren die je mee moet nemen lijkt me lastig. Het is hier vanaf een uur of 6 echt verrekte koud af en toe.
Game drive vehicle hier heeft geen ramen, deuren of enige andere bescherming, dus je zit vol in de wind. Als we om 4 uur 's ochtends gaan of heel laat 's avonds heb ik een shirt met lange mouwen, een hoodie, een dik vest, een sjaal over mijn hoofd en een dekentje om mezelf te mummificeren :D En dan is het goed te doen! :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:37

Ja, inderdaad. Ik heb echt van alles in de koffer. Van dik vest tot bikini.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:30

Hebben jullie nog tips voor activiteiten en touroperators in st lucia. We hebben daar 3 dagen.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:45

ja! staat ook wel ergens hier in het topic.

quote:
In St Lucia zit een hele gave voor walvissenspotten!! Je kan daarbij ook meteen boeken voor de Tour over de rivier, dan zie je krokodillen en nijlpaarden *D Met het walvis spotten vaar je vanaf heg strand de zee op, de terugweg varen ze de boot dus ook keihard vanaf de branding het strand op, dus naast de walvissen is het ook spectaculair, haha.

http://advantagetours.co.za
Tip, wel boeken van te voren, sws paar dagen ervoor. ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:55

Voor goedkope tickets beste bij KLM en Air france inschrijven voor hun nieuwsbrief als je nog even tijd hebt. Die hebben soms supergoedkope aanbiedingen, meestal komt er één keer in de maand of twee maand een actie voorbij met tickets naar Johannesburg en Kaapstad. Vaak is Airfrance goedkoper dan KLM ondanks dat het eigenlijk één maatschappij is! Soms ook bij Etihad of Lufthansa hele goedkope tickets. Zoeken op http://www.goedkopevliegtuigtickets.be kan soms ook goed resultaten geven bij onverwachte maatschappijen. Let wel op dat als je overstaptijden hebt, deze niet te ver uit elkaar liggen!! Niets vervelender dan heel veel uren moeten wachten op een vliegveld!

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:38

@horseyfries
Bedankt, maar we hebben al geboekt bij KLM. Geen tijd om te wachten, aangezien we aan vaste data zitten met 5 personen.. Deze vlucht gaat rechtstreeks en was zelfs het goedkoopste.. Of we waren maarliefst 30u onderweg voor 300,- minder. Maar dan ben je dus ook 2 extra vakantiedagen kwijt..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:55

Wanneer ga je Noukie?

Ik vind de KLM onhandig omdat ze 's avonds laat aankomen, dan moet je eerst weer in een hotel. Heb nu een vlucht die 's ochtend om 7.30 aankomt, vind ik handiger. Kun je gelijk op pad :)
Vliegen eerst van Dusseldorf naar Munchen en dan door naar Johannesburg. Prima vliegtijden, alleen de heenreis vrij lange overstap. Maar goed tickets kosten maar 550 pp en dat vond ik voor augustus wel heel netjes :)

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:17

We gaan 13 augustus tot 24.
En dan komen we de 13de om 21.00 aan, dan inderdaad hotel op het vliegveld en de volgende morgen de auto ophalen.

Klinkt goed van jou... Heb je een linkje voor me? De tickets zijn nog niet definitief tot overmorgen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:23

Je kunt ook via Airfrance 's avonds met een nachtvlucht, ik ga altijd met KLM/Air France Amsterdam - Parijs 's avonds rond acht uur, en dan Parijs - Johannesburg, dan ben je de volgende morgen rond tien uur in Johannesburg. 's Avonds aankomen met de rechtstreekse vlucht is idd onhandig, dan moet je wel een hotel nemen en Johannesburg 's avonds is niet echt veilig.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:13

Noukie ik vlieg ook de 13e haha
Maar kan die tickets niet meer vinden. Hebben ze al poosje geleden geboekt.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:39

Ik vind de avond vlucht van de klm juist ideaal. 's Avonds aankomen en we boeken dan een hotel of B&B met shuttle service dus iemand die ons komt ophalen bij het vliegveld en naar het hotel brengt. Veilig en geen gedoe met sjouwen met de koffers. Lekker een nacht slapen en de volgende dag de auto ophalen of in dit geval de volgende ochtend ontbijten en de aansluitende vlucht nemen :)
Vaak gaan we eerst naar Pretoria voor 1 of 2 dagen (familiebezoek) en dan boeken we daar een hotel of B&B.
Nu blijven we vlakbij het vliegveld.

Via Parijs en Londen doe ik absoluut niet. Enige wat ik nog een keer wil doen is met de Emirates vliegen en dan via Dubai en 1 dag daar blijven.

Maar sowieso heeft KLM en Emirates hier de voorkeur ivm airmiles.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:10

Ik ben ook een keer via Dubai gegaan met Emirates. Erg prettig. Had wel een lange overstap maar scheelde me teveel geld.
Nu gaan we van Düsseldorf naar Frankfurt en dan naar Johannesburg. Wij vliegen 's nachts, vind ik erg fijn. Wij worden morgenochtend door de familie opgehaald, blijven 3 dagen en trekken dan verder.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 15:25

Wij zijn destijds ook via Dubai gevlogen, maar volgende x zoek ik wel een rechtstreekse vlucht met KLM. Vond het niks. Emirates vond ik sowieso tegenvallen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:31

Met Emirates en KLM kunnen we via het werk vaak business class vliegen en dan is Emirates een stuk fijner dan KLM. Zeker in die oude toestellen die op Johannesburg vliegen :\
Hoop dat we komende keer in de verbouwde toestellen zitten want de vorige keer was echt slecht met stoelen die niet te verstellen waren (gelukkig kregen we andere stoelen) en de boel is gewoon echt oud en het extra geld niet waard. Maar mijn vader is al in de 70 en wil die lange vluchten niet meer opgevouwen zitten in economy.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 15:35

Dat is wel relaxed dat dat kan!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:03

MarijeR schreef:
Ik vind de avond vlucht van de klm juist ideaal. 's Avonds aankomen en we boeken dan een hotel of B&B met shuttle service dus iemand die ons komt ophalen bij het vliegveld en naar het hotel brengt. Veilig en geen gedoe met sjouwen met de koffers. Lekker een nacht slapen en de volgende dag de auto ophalen of in dit geval de volgende ochtend ontbijten en de aansluitende vlucht nemen :)
Vaak gaan we eerst naar Pretoria voor 1 of 2 dagen (familiebezoek) en dan boeken we daar een hotel of B&B.
Nu blijven we vlakbij het vliegveld.

Via Parijs en Londen doe ik absoluut niet. Enige wat ik nog een keer wil doen is met de Emirates vliegen en dan via Dubai en 1 dag daar blijven.

Maar sowieso heeft KLM en Emirates hier de voorkeur ivm airmiles.

Ben je wel al eens via Parijs gevlogen? Want ik begrijp je aversie niet, doe het al jaren met veel plezier.
Londen kan ik me wel iets bij voorstellen, daar doen ze altijd zo moeilijk!
Emirates via Dubai is geen fijne verbinding, op zich wel een goede vliegtuigmaatschappij, maar lange wachttijden. 1 dag in Dubai is idd volgens veel mensen niet de moeite.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:58

Ik vond Londen echt een eitje eigenlijk.
Alleen zat mijn schoen vast in het scanapparaat en blokkeerde toen de hele boel _O-

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:00

Ja wel via Parijs en Londen gevlogen maar wat ik direct kan vliegen, ga ik niet meer voor overstappen :o
Dubai zou ik een keer willen doen omdat daar ook een klant zit die dan de leuke hot spots kan laten zien en zij er toch een appartement vrij hebben waar je dan kan overnachten.
Verder vind ik Groningen stad al te druk dus meerdere dagen in Dubai hoeft van mij ook niet :P

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:30

Ik vertrek volgende week voor 4 weken naar Zuid-Afrika, joepie!

Wij vliegen vrijdag de 17e via Düsseldorf - Johannesburg - Kaapstad en verblijven dan 5 dagen in Kaapstad. Dan vliegen we naar Port Elizabeth voor een super gave cursus met wildlife dierenartsen (heel veel zin in) en dan hebben we na de cursus nog wat dagen in Port Elizabeth en omgeving.
Nog must-sees voor Port Elizabeth en die omgeving?

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 12:52

PE kan je een leuke whale tour doen bij raggy. ff googlen.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:15

Wij gaan in oktober twee en halve week naar Zuid Afrika, beginnen in J-burg en willen afzakken naar Kaapstad met de auto. Eerste dagen zijn al geboekt. We beginnen met 1 nacht in J-burg, nacht in Hoedspruit en dan twee dagen naar private game reserve :) Vanuit daar moeten we afzakken richting Kaapstad, de eerste "echte bestemming" is Mosselbaai. Vanuit Mosselbaai willen we naar Stellenbosch en dan afsluiten met paar dagen Kaapstad. Iemand nog tips hoe het beste van hoedspruit naar Mosselbaai te rijden? Zijn er nog plaatsen op die route die de moeite echt waard zijn?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:19

Ben je al eerder in za geweest? Ik vind het een behoorlijk pittige afstand voor 2,5 week..