USA - Kansas, 3 maanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:41

Herfstwind schreef:
Roosch schreef:
Houden jullie er rekening mee dat dit topic openbaar is en ook door de douane opgezocht kan worden? :)

Vind ik eigenlijk wel een goeie, zouden ze dat echt doen?

Als ze iemand hebben gevonden die Nederlands kan lezen wel ja. Er staan al genoeg goeie searchtags in dit topic in elk geval.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 14:44

ik zit niet op dit bedrijf he :) ik zit hier voor 1 weekje :) ik vertrek vandaag weer.

Cher.... Ik vind het in elk geval heel rot voor je, je had je heel erg verheugd op je vakantie hier, We zouden veel rodeo's samen bezoeken en mensen...

daNiielle_ geeft het je een goed gevoel om je gal te spuwen hier? Sorry hoor, maar berichten uit topics van jaren oud hierbij halen...

daNiielle_

Re: USA - Kansas, 3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:46

Geeft me een goed gevoel dat de douane zijn werk doet, en een ander niet de mogelijkheid krijgt om dingen te doen die volgens de wet niet toegestaan zijn.

En het geeft me een misselijk gevoel dat iemand er zo simpel over doet, en alsof het de schuld van een ander is.

Keek met plezier naar de prachtige foto's en super idee om samen daar te zijn, jammer dat het op een manier moet dat gewoon niet mag.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 14:48

er word helemaal niet simpel over gedaan en niemand heeft de schuld gekregen ;) dus dat gedeelte snap ik niet.

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:50

Wat er ook gebeurd is, het is en blijft heel vervelend en naar voor Dreamy. :(:)

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:50

daNiielle_ schreef:
Geeft me een goed gevoel dat de douane zijn werk doet, en een ander niet de mogelijkheid krijgt om dingen te doen die volgens de wet niet toegestaan zijn.

En het geeft me een misselijk gevoel dat iemand er zo simpel over doet, en alsof het de schuld van een ander is.

Keek met plezier naar de prachtige foto's en super idee om samen daar te zijn, jammer dat het op een manier moet dat gewoon niet mag.

Net als jou ilegaal verkregen foto's in je profiel. Pot verwijt de ketel imo.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:52

Ivonka schreef:
d
Net als jou ilegaal verkregen foto's in je profiel. Pot verwijt de ketel imo.

Sorry, waar trek je die conclusie uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:53

Nou, wie gooit er even wat popcorn in de pan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:57

Ik snap daNiielle_ wel hoor, het zou niet eens in me opkomen om een vlucht te boeken om in het buitenland te werken terwijl dat eigenlijk niet mag. :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:11

Dat was vorig jaar mensen... en als ik toen de banketstaaf was geweest prima. Dit keer ging ik er echt niet om te werken, die ranch had mijn hulp nieteens nodig! Ik ging Renee vergezellen, had een auto geregeld en zou vrienden gaan bezoeken.
Ik ga nu beginnen van voor af aan.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:15

Balen Dreamy!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:23

Eerste keer dat ik ging, ging ik om te kijken wat er zoal te doen was in Kansas. WillieB wilde een guestranch opzetten en wilde kijken of dat interessant genoeg zou zijn voor betaalde gasten. Ik en een vriendin mochten 6 weken komen testen alleen op kosten van vliegticket. Wij werden toen niet ondervraagd, was prima. Hebben veel paardgereden en meegekeken met het werk van de cowboys (ook zelf mogen doen onder begeleiding) en rondgereden in de auto's en vanalles gezien en gedaan. Gewone vakantie dus.

Tweede keer ging ik, wel dmv WillieB (verder alles met de andere contactpersoon geregeld dus WillieB stond hier verder buiten), naar mensen die ik de 1e keer had leren kennen met een heeeeleboel paarden. Waar Renee nu dus zit. Ik ging daarnaartoe om te helpen en heb daar idd meegewerkt/werkzaamheden verricht. Ik ben toen op die heenweg ook ondervraagd en heb toen gezegd dat ik voor het promoten van de guestranch zou gaan rondkijken wat er zoal te doen was en ik het kon gaan promoten op internet (wat ik eigenlijk de eerste keer dus had gedaan, dit zagen zij dus niet als werk). Dit was ook een van de dingen die ik echt zou doen, kijk maar op bokt/hyves/facebook. Heb toen niks gezegd over de werkzaamheden met de paarden verder en ze lieten mij toen gaan.

Deze keer wilde ik al eerder dit jaar gaan ivm overlijden van de man waar ik vorig jaar verbleef. Ik wilde idd gaan werken als ik toen direct zou gaan. Maar aangezien ik nog met mijn studie zat, kon ik niet vertrekken. Sinds vorige week heb ik mijn studie afgerond en mocht ik van die vrouw wel komen, ze zou alleen mijn hulp niet nodig hebben ivm een oud leerling van haar die haar al zou helpen (is nu ook bij Renee). Ik zou daar dus niet gaan werken, mocht wel verblijven (en dan zou ik ook boodschappen betalen hoor enzo, maar verder gratis aangezien ik vorig jaar ook heb geholpen). Ook bij WillieB zou ik terecht kunnen, ook omdat ik het eerste jaar heb geholpen met promoten etc.,.
Doordat ik dus niet hoefde te werken daar, heb ik ook contact gezocht met inmiddels al mijn kennissen daar om leuke dingen te gaan doen en Renee ook wat te laten zien van dat alles. Dus gewoon een echte vakantie.
Heb onder het mom van "Als dank dat ik hun heb gepromoot mag ik gratis terug komen", dan ook mijn verhaal gedaan bij de douane. Dit is dus niet gelogen. Zij vonden dit uiteraard onwerkelijk, dat ik daadwerkelijk 2 maanden gratis (had wel gezegd boodschappen enzo zou betalen) zou verblijven, waarop zij naar WillieB hebben gebeld. Deze kregen zij niet te pakken en toen hebben zij verder gebeld en kregen mensen (die in bezit zijn van de ranch, maar deze uitlenen aan WillieB en dus verder niet zoveel ervanaf weten) aan de lijn die zeiden dat ik 800,- zou hebben betaald naar hem. Ik was flabbergasted, want ik heb dat natuurlijk niet betaald en de security zou dat ook kunnen nachecken. Door deze fout is het uiteindelijk dus helemaal misgelopen.

Dus, oordeel maar.. :\

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:32

Pff dat is wel een verhaal, fijn om te lezen dat je niet illegaal bezig was!

Mag je nu het land niet meer in, of wat is het plan??

:(:)

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:33

Jeetje, daar kon je niks aan doen! Is er geen enkele mogelijkheid om te bewijzen dat jouw verhaal de goeie was? :(:)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:35

Ik kan bewijzen dat ik niet heb betaald, ik had al bewezen dat ik hier een baan heb/vriend heb/etc. alles om daar niet te hoeven gaan werken incl. ticket terug. Ik heb misschien nog wel ergens gesprekken waarin staat dat ik gratis terug mag komen wanneer ik wil, maar dan moet ik heel ver spitten.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:36

Maar waarom zei die eigenaar van de ranch dat dan? :oo

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:38

Jeetje wat balen joh.. :\
Hoe kunnen ze nou zoiets zeggen? Heel apart...

Maar als je kunt aantonen dat de douane verkeerd zit, krijg je dan je geld terug ofzo? (*sorry ik ben een leek* :+)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:38

esiebessie schreef:
Maar waarom zei die eigenaar van de ranch dat dan? :oo

De man waarvan de ranch/grond zelf is, die is niet van alles op de hoogte. Die heeft het aan WillieB "gegeven" en die regelt alles eromheen zegmaar. Hem kregen ze echter niet te pakken, dus vandaar dat ze bij die man uitkwamen. Deze heeft dat gezegd omdat een van hun programma's zoveel kost en hij er wss vanuit ging dat ik dat zou gaan doen.

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:39

Jolliegirl schreef:
Romytjuuh schreef:
Pfff jeetje wat klote.. Voor de volgende keer dus even met elkaar bespreken wat er wel en niet wordt verteld! Balen joh..

Of gewoon eerlijk zijn?
En niet zeggen dat iemand betaald voor het verblijf, als dat niet zo is?

Daarom is ze nu gewoon teruggestuurd...
Omdat er iets buiten de waarheid gezegd is...

Maargoed, ik ken ook enkel het verhaal van Cherry zelf en van wat Renee hier zegt...
Er zal vast nog wel meer achter zitten.

Maar liegen is gewoon not done, en dankzij een ander die niet de waarheid sprak, zit zij dus onderweg terug naar Nederland.

HOO EVEN!!!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:39

Muurp schreef:
Jeetje wat balen joh.. :\
Hoe kunnen ze nou zoiets zeggen? Heel apart...

Maar als je kunt aantonen dat de douane verkeerd zit, krijg je dan je geld terug ofzo? (*sorry ik ben een leek* :+)

Mijn moeder heeft met budgetair gebeld en die gaan er alles aan proberen te doen, maar dat zal dan hooguit een gedeelte zijn dat vergoed wordt.

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:40

Fitzroy schreef:
Ik heb het Amerika-topic gevolgd en lifaya zit daar ook gewoon op een Esta. Er is zelfs nog doorgenomen wat ze wel en niet mocht zeggen bij Immigrations. Ik denk dus dat de fout eerder bij Dreamy zelf zit. Die heeft verklaard daar gratis te verblijven, tja dan gaan er natuurlijk allemaal alarmbellen rinkelen bij Immigrations en niet ten onrechte.

HEEL JUIST en wanneer er alleen maar gecommuniceerd word via bokt en Facebook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:48

Nou ja oliebol hapens zullen we maar zeggen. Een ervaring waarvan je nu hebt geleert. Wij allemaal!
We mogen in onze handjes klappen dat het zo is gegaan en niet anders. Ze hadden je ook langer kunnen vast houden. En er zouden Konsekwenties aan vast kunnen zitten waar we allemaal akelig van worden. Niet enkel voor jouw maar ook aan de ranche's ect die je zou bezoeken. Hoop van harte dat ze dat laten rusten!

Nu moet je veder niet bij het pakken neer blijven zitten maar door. Je kunt je onschuld bewijzen en een 2e poging wagen. Of een anderen weg inslaan. Het is immers vakantie :D ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:54

Inderdaad, maar ik vraag me af waarop ze me verder zouden kunnen vasthouden. Want ik heb dit keer niet gelogen. Ze (security) hebben ook tegen mij gelogen om dingen "uit mij te willen krijgen", hoor ik nu allemaal achteraf. Dingen die niet waar zijn en waar ik ook niet aan heb toegegeven, want dat zouden ze nooit hebben gezegd dacht ik al :n

Voelde me echt voorschut. Werd door een hele lieve securityman naar vliegtuig begeleid :') mocht als eerste erin en 1e klas gevlogen had hij geregeld voor me :+ Dat dan weer wel..

Ik mag gelukkig er wel nog in hoor, alleen niet met de Visa Waiver/Esta die je via de site kunt verkrijgen. Ik moet dan even langs het bureau in Amsterdam, aangezien ik nu dus geweigerd ben :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:56

Wat ontzettend rot dat het dan zo allemaal misloopt zeg.. En helemaal door een stom foutje als ik dat zo hoor.. Maargoed, wat ookal gezegd is; niks meer aan te doen nu helaas..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:58

Nee precies, heb daar ook vrij relaxed gezeten uiteindelijk. Ik weet mijn kant van het verhaal en ik heb ze ook de hand geschud daar en ik snap dat het hun werk is. Door een stom antwoord stonk het zaakje, en het is hun goedrecht om dan het zekere voor het onzekere te nemen. Werk zelf in de beveiliging en dan weet je ook wel dat je gewoon streng moet zijn, klopt er iets niet.. dan houdt het al snel op. :)