

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Charles schreef:Mijn trein vanaf Utrecht vandaag ging niet rijden want de conducteur was kwijtUiteindelijk 20 minuten te laat vertrokken maar toen was ik inmiddels vertrokken naar spoor 18, welke 10 minuten vertraging had vanwege problemen met koppelen
Ik maak wel de goede keuze merk ik weer haha.
Dobel schreef:ik wil een eticket kopen voor mijn moeder: ik heb OV krijgt zij dan korting?
Charles schreef:Mijn trein vanaf Utrecht vandaag ging niet rijden want de conducteur was kwijtUiteindelijk 20 minuten te laat vertrokken maar toen was ik inmiddels vertrokken naar spoor 18, welke 10 minuten vertraging had vanwege problemen met koppelen
Ik maak wel de goede keuze merk ik weer haha.
SimoneDV schreef:Charles schreef:Mijn trein vanaf Utrecht vandaag ging niet rijden want de conducteur was kwijtUiteindelijk 20 minuten te laat vertrokken maar toen was ik inmiddels vertrokken naar spoor 18, welke 10 minuten vertraging had vanwege problemen met koppelen
Ik maak wel de goede keuze merk ik weer haha.
Ik had dat vanmiddag met de trein van 13.47 vanaf utrecht naar rotterdam maar dan met de machinistuiteindelijk ging ie iets van een kwartier later weg.
maaike5581 schreef:Toevallig weet ik uit zeer betrouwbare bron dat hier de bijsturing in zwolle een fout heeft gemaakt.
De desbetreffende machinist zou zijn rust (die verplicht is na 5,5 uur rijden) in Leeuwarden hebben.
Maar omdat de trein daar met +20min binnen kwam heeft de machinist aangeboden om de trein direct te keren zodat die trein niet bleef staan in Leeuwarden.
Zijn verplichte rust is dus op dat moment komen te vervallen.
Er is toen afgesproken om de verplichte rust te verschuiven naar Utrecht, inmiddels had die machinist bij binnenkomst in utrecht al 7 uur gereden en moest dus echt van de trein af.
Helaas heeft de bijsturing in Zwolle dit vergeten door te geven aan de bijsturing in Utrecht (dit waarschijnlijk door alle bijsturingen die ze moesten doen ivm verstoring rond Zwolle).
Met als gevolg dat er dus geen machinist gebeld is (reserve machinist).
Nadat het duidelijk was wat er was moest de reserve machinist gebeld worden en die moest nog naar de trein toe met als gevolg vertraging.
Het bijsturen van personeel is een grote klus en helaas gebeurd het wel eens dat dit wat langer duurt of fout kan gaan maar op zich is dat niet vreemd als je ziet wat een enorm proces het is met veel personeel en veel treinen.
Voor 1 zieke (of verslaper) moeten er 6 diensten aangepast worden dus ja...
Hier gaat het dus om een communicatie fout bij de bijsturing.