Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EquiPhoto

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:06

Wat grappig := Lijkt me inderdaad makkelijker om gewoon de borden ff te veranderen, maar das vast te simpel gedacht van ons :+

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:43

Die borden veranderen schijnt niet zo makkelijk te zijn. Op Utrecht centraal heeft ook een hele tijd gestaan dat de IC naar Almere tot Hilversum stopt op alle tussengelegen stations, wat niet zo is, hij slaat Hollandse Rading over en dan werd dat weer omgeroepen. Eigenlijk wel raar, het zijn digitale borden, daar zou je alles heel snel juist op moeten kunnen aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:55

Als je de analoge, dus de flapflap, borden hebt, die zijn erg lastig aan te passen want daar moeten nieuwe platen voor gemaakt worden. Digitale zijn een stuk makkelijker :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:24

Straks van Groningen naar Amsterdam reizen via Schiphol. (even een vriend afzetten op schiphol en dan naar huis :) )

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:31

Nee hoor, waren gewoon de digitale! Nu staat het er niet meer geloof ik, het werd in ieder geval niet meer omgeroepen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:41

Om een of andere reden die eigenlijk niemand snapt, zijn juist de digitale borden moeilijker te veranderen :+

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:25

Mijn trein vanaf Utrecht vandaag ging niet rijden want de conducteur was kwijt :+ Uiteindelijk 20 minuten te laat vertrokken maar toen was ik inmiddels vertrokken naar spoor 18, welke 10 minuten vertraging had vanwege problemen met koppelen :') Ik maak wel de goede keuze merk ik weer haha.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:54

Charles schreef:
Mijn trein vanaf Utrecht vandaag ging niet rijden want de conducteur was kwijt :+ Uiteindelijk 20 minuten te laat vertrokken maar toen was ik inmiddels vertrokken naar spoor 18, welke 10 minuten vertraging had vanwege problemen met koppelen :') Ik maak wel de goede keuze merk ik weer haha.

Hahahaha :') Omg :+

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:51

ik wil een eticket kopen voor mijn moeder: ik heb OV krijgt zij dan korting?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:56

Als je met OV bedoelt een studentenkaart, ja dan heeft zij korting. Maar volgens mij wel pas na 9.00u 's ochtends!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:58

ja dat wist ik maar ik heb inderdaad studentenkaart dus ik reis gratis

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:09

Dobel schreef:

Moet jij er wel bij blijven :)

hier was vannochtend aanrijding met een persoon tussen bergen op zoom- roosendaal, ik moest richting zeeland en mijn trein verviel ook. waardoor ik niet meer op tijd op school kwam dus ben weer naar huis gegaan. aan de bus te zien was ik niet de enige die dat dacht :+
(we hadden praktijk en daar gaan we met een bus heen, leraar heeft geen tijd om te wachten op ons, dus rijd gewoon naar praktijk ,dus vandaar dagje vrij)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:27

Charles schreef:

Ik had dat vanmiddag met de trein van 13.47 vanaf utrecht naar rotterdam maar dan met de machinist :+ uiteindelijk ging ie iets van een kwartier later weg.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:29

Dobel schreef:

Alleen als jij met haar meereist en het na 9 uur 's ochtends is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:33

Morgen weer met de trein :)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:50

Soms gebeurd het dat een machinist of conducteur gestrand is.
Hij/zij kan in of rond een verstoring zitten en er zal dan bijgestuurd moeten worden.
Dat gaat helaas vaak net zo makkelijk aangezien de diensten allemaal al ingepland zijn.
Het personeel zal dus of van een andere trein moeten komen of er zal een reserve ingezet worden.
Echter hebben ze over het algemeen maar 1 reserve machinist en 1 reserve conducteur per standplaats.
En ja dat kan dus beteken dat een trein te laat zal vertrekken.

Voorbeeld, laats kwam ik vanuit den haag cs en moest ik na aankomst op Utrecht 23 minuten later vertrekken naar Nijmegen.
Echter kwamen wij binnen met +21, hier diverse redenen voor.
Met gevolg dat rit Nijmegen dus ook vertraagd vertrekt.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:00

SimoneDV schreef:
Charles schreef:

Ik had dat vanmiddag met de trein van 13.47 vanaf utrecht naar rotterdam maar dan met de machinist :+ uiteindelijk ging ie iets van een kwartier later weg.

Toevallig weet ik uit zeer betrouwbare bron dat hier de bijsturing in zwolle een fout heeft gemaakt.
De desbetreffende machinist zou zijn rust (die verplicht is na 5,5 uur rijden) in Leeuwarden hebben.
Maar omdat de trein daar met +20min binnen kwam heeft de machinist aangeboden om de trein direct te keren zodat die trein niet bleef staan in Leeuwarden.
Zijn verplichte rust is dus op dat moment komen te vervallen.
Er is toen afgesproken om de verplichte rust te verschuiven naar Utrecht, inmiddels had die machinist bij binnenkomst in utrecht al 7 uur gereden en moest dus echt van de trein af.
Helaas heeft de bijsturing in Zwolle dit vergeten door te geven aan de bijsturing in Utrecht (dit waarschijnlijk door alle bijsturingen die ze moesten doen ivm verstoring rond Zwolle).
Met als gevolg dat er dus geen machinist gebeld is (reserve machinist).
Nadat het duidelijk was wat er was moest de reserve machinist gebeld worden en die moest nog naar de trein toe met als gevolg vertraging.

Het bijsturen van personeel is een grote klus en helaas gebeurd het wel eens dat dit wat langer duurt of fout kan gaan maar op zich is dat niet vreemd als je ziet wat een enorm proces het is met veel personeel en veel treinen.
Voor 1 zieke (of verslaper) moeten er 6 diensten aangepast worden dus ja...
Hier gaat het dus om een communicatie fout bij de bijsturing.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:02

Bah.. ik zat vandaag in een trein waarbij iemand ervoor gesprongen is.. Vond het erg naar om mee te maken..

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:03

Veseosunce schreef:
Bah.. ik zat vandaag in een trein waarbij iemand ervoor gesprongen is.. Vond het erg naar om mee te maken..

Is het ook.
Ben je ervan op de hoogte dat ns ook nazorg aan je kan bieden?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:06

Daar ben ik van op de hoogte ja. :) Is ons ook verteld. Maar, het is niet dat ik er wakker van lig.. Maar had nooit verwacht zoiets zelf mee te maken..

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:07

maaike5581 schreef:
Toevallig weet ik uit zeer betrouwbare bron dat hier de bijsturing in zwolle een fout heeft gemaakt.
De desbetreffende machinist zou zijn rust (die verplicht is na 5,5 uur rijden) in Leeuwarden hebben.
Maar omdat de trein daar met +20min binnen kwam heeft de machinist aangeboden om de trein direct te keren zodat die trein niet bleef staan in Leeuwarden.
Zijn verplichte rust is dus op dat moment komen te vervallen.
Er is toen afgesproken om de verplichte rust te verschuiven naar Utrecht, inmiddels had die machinist bij binnenkomst in utrecht al 7 uur gereden en moest dus echt van de trein af.
Helaas heeft de bijsturing in Zwolle dit vergeten door te geven aan de bijsturing in Utrecht (dit waarschijnlijk door alle bijsturingen die ze moesten doen ivm verstoring rond Zwolle).
Met als gevolg dat er dus geen machinist gebeld is (reserve machinist).
Nadat het duidelijk was wat er was moest de reserve machinist gebeld worden en die moest nog naar de trein toe met als gevolg vertraging.

Het bijsturen van personeel is een grote klus en helaas gebeurd het wel eens dat dit wat langer duurt of fout kan gaan maar op zich is dat niet vreemd als je ziet wat een enorm proces het is met veel personeel en veel treinen.
Voor 1 zieke (of verslaper) moeten er 6 diensten aangepast worden dus ja...
Hier gaat het dus om een communicatie fout bij de bijsturing.

ah bedankt voor de info. Had al een vermoeden dat dit soort dingen mee spelen dan.

Oei dat is naar zeg Veseosunce

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:56

Vandaag reizigersonderzoek mogen invullen over de reis die ik op dat moment maakte. Helaas kon ik niet zulke hoge cijfers geven, omdat het precies een soort pechdag was. Mijn vertrekstation is flink in verbouwing en daardoor een beetje rommelig. De fietsenstalling aan mijn kant van het station was het ook supervol. IC had een kleine vertraging maar daardoor wel aansluiting gemist en de trein daarna (waarin ik dus de enquete ging invullen) was een DDAR die heel smoelizig was van binnen en van buiten (ook dank daarvoor aan mijn medereizigers) en waarin de omroepberichten niet te verstaan waren. Gelukkig ook nog wat algemene vragen gehad en kon ik daar een heel stuk positiever zijn.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:41

Pff, vanmorgen op en neer geweest van Anna Paulowna naar Overveen en straks weer heen en weer :=
Ik word de laatste tijd echt vaak gecontroleerd! Is dat toeval of hebben ze bewust meer controle ingezet?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 07:03

Nee is toeval.

Vandaag mooi dagje.
Ga vandaag naar Baarn, Utrecht-Den Haag, Den Haag-Utrecht en om de dienst af te sluiten nog even naar Rhenen.
Ben benieuwd wat de dag vandaag weer gaat brengen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 08:31

Mag vandaag van Hilversum naar Utrecht, van daaruit naar Amsterdam dan Den Haag en afsluiter Rotterdam. Ik ben zeeeeer benieuwd.