USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:47

Je weet dat je absoluut niet mag werken zonder visum? Kijk daar wel goed mee uit.

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:59

Yasmine schreef:
Het is ook maar de vraag in hoeverre vertragingen aan de maatschappij zelf liggen :)

Maar de crew en de vliegtuigen behoren toch tot een maatschappij? Dan ligt de schuld toch bij (het personeel van) BA als de crew van een vlucht te laat is? En voor vliegtuigen die niet (goed) werken precies hetzelfde. De maatschappij is toch één geheel?!

Maar iedereen moet inderdaad kiezen voor de maatschappij die zij het prettigst vinden!
Ik wou in ieder geval gewoon even spuien over onze ervaring en weet hierdoor wel dat ik niet meer met BA zal vliegen :)

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:05

op www.mobissimo.com of kayak.com beide sites kun je goedkope vluchten vinden
ook met het invoeren van flexibele vlucht data kun je heel veel geld uitsparen!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:26

De vraag is, Heranda, of dat typisch iets is van BA of dat dat bij alle maatschappijen wel eens voorkomt en jij nu de pech had daar de dupe van te zijn. Neemt niet weg dat het je goed recht is om nooit meer met BA te vliegen natuurlijk! Gelukkig zijn er meerdere maatschappijen :D

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:31

Natuurlijk is er bij elke maatschappij wel wat en is er wel eens een vliegtuig kapot, of wat dan ook! We hadden dan ook de pech om van het één weer in 't ander te vallen en als je denkt dat het niet erger kan, wordt het nog erger :+
Maar ik had serieus nooit eerder gehoord van een crew die te laat is hoor :n en vind dat toch flink schandalig.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 12:36

Wij hadden vanuit Miami ook vertraging omdat de crew betrokken was bij een busongeluk. Tsja, daar doe je weinig aan natuurlijk...

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 07:15

Goede dag iedereen, wij gaan ook dit jaar weer naar de USA :j
Onze reis ziet er zo uit: New York > Boston > Montreal > Toronto > Washington DC > New York > San Francisco > Three Rivers > Williams (grand canyon) > Las Vegas

Nu wil ik eigenlijk heel erg graag in de Grand Canyon rijden maar ik kan tot nu toe alleen Mules vinden om te rijden.
Weet iemand misschien een ranch/stal die wel met paarden in de Grand Canyon komt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 07:18

Leuke verhalen, ik ga volgend jaar 5 weken naar amerika op vakantie dus vind het leuk om jullie verhalen te lezen.
Ben benieuwd wat ik allemaal ga zien en meemaken :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 07:23

Volgens mij zijn het allemaal mules die daar rondritten doen. Moet zeggen dat ik tijdens een rit in Yosemite erg blij was dat ik niet op een paard zat over al die stenen want het was een stapritje maar desondanks behoorlijk spannend.

Een verslagje van mijn reisje naar LA: [BEU] Ik ga naar L.A. en neem mee.....

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:35

We denken eraan om de reis om te gaan leggen naar Zion National Park, daar zou je wel met de paarden kunnen rijden.
Heeft iemand dat al gedaan?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:29

Mijn ervaring met 'paardrijden' in Amerika is dat je goed moet zoeken als je écht wil paardrijden. Het merendeel van de ritten die worden aangeboden zijn uitsluitend bedoeld om van de omgeving te genieten vanaf een paardenrug en zijn dus alleen stapritten. Opzich niet erg, maar als je kunt rijden is het natuurlijk ook best leuk om dat in de praktijk te kunnen brengen terwijl je van de omgeving geniet.

Ik heb zelf te paard de Bryce Canyon afgedaald in 2008, ik had eerlijk gezegd toen liever op een mule gezeten aangezien die toch een stuk vaster op hun beentjes staan op die stijle en smalle paadjes naast het ravijn! Ik vond het een hele belevenis en best spannend op sommige momenten!

Afgelopen vakantie (ben net terug) heb ik een rit gemaakt in het plaatsje Williams, niet ver van Flagstaff. Hier hebben we een rit door het Kaibab National Forest gemaakt. Ook alleen stappen helaas, maar toch ook zeker genoten van de mooie omgeving en het voelde toch ook wel stukken veiliger dan in de Bryce Canyon, zonder steeds een gigantische afgrond naast je te hebben. ;)

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:45

Wij zitten nu in Williams maar dat willen we dus gaan omzetten, ik wil echt in de canyon rijden en er niet langs.
Nu zie ik dat je bij Zion veel beter kan rijden :j
Stapritje is niet erg mijn vriend kan niet rijden :o

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:05

ik heb een paar weken geleden in Zion gereden, maar dat ligt eraan wat je onder rijden verstaat...

het is puur stappen en op plekken komen waar geen wandelpaden lopen. Een rit van een uur of 2 is echt zonde geld, dan zie je echt niks.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:14

hmm ik wou ook graag gaan reiden.. stapritje vind ik prima, maar wil wel graag wat zien.
mijn vriend kan niet paardrijden.. dus ga alleen.. dus wil niet uren weg zijn

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:42

wij hebben uiteraard ook alleen gestapt maar wel prachtige dingen gezien, ben bijna 4 uur weggeweest en ik vond dat wel prima.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:08

Ik wou inderdaad voor de halve dag rit gaan.
Nu eerst eens kijken wat ons hotel in Williams gaat zeggen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:00

Bij de Grand Canyon kan je alleen met een muildier in de canyon afdalen. Toen wij er waren (niet om te rijden overigens) vertelden ze dat ze eerst wel paarden hadden, maar dat ze daar om veiligheidsredenen mee moesten stoppen. Ik durf er bijna niet over na te denken hoe ze tot die beslissing gekomen zijn ... :')

Jaycee, om te werken heb je juist wel een visum nodig, zelfs als je maar voor 30 dagen gaat. Helaas zal het waarschijnlijk in jouw situatie vrij lastig zijn om een werkvisum te krijgen. Heeft je toekomstige werkgever je geen informatie gegeven over het aanvragen van een visum, of is dit de eerste keer dat zie iemand uit het buitenland aannemen? Ben je van plan om zonder visum onder het visa waiver programma te reizen? Daarvoor kan je beter een retourtje boeken want een enkele reis wordt altijd met argwaan bekeken.

Yasmine, ik heb afgelopen winter een kort, maar druk rondreisje gemaakt en dat was geweldig! Er staan foto's op mijn blog.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:48

Het hotel is geannuleerd :D weer een super service van Expedia :j
Als het geld weer terug is gestort kunnen we omboeken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:42

Guinevere schreef:
Yasmine, ik heb afgelopen winter een kort, maar druk rondreisje gemaakt en dat was geweldig! Er staan foto's op mijn blog.

Leuk, ik ga morgen eens lezen! Hoe is de temperatuur daar in de winter? Ik wil graag naar Florida, stiekem toch naar het Harry Potter park :P

Jaycee, ik zou wel opletten met werken zonder visum, hoor. Je moet er zeker niet te licht over denken, je kan er flink problemen mee krijgen en dan is het bye bye werk op de Amerikaanse stal (en volgens mij kunnen er nog consequenties aan hangen behalve weer naar huis gestuurd worden).

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:02

De kans dat je Amerika daarna niet meer in komt als je werkt zonder visum, is levensgroot.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:43

Ik verblijf eerst een maand op die ranch (dus als toerist) en van zodra ik daar ga werken, vraag ik uiteraard een visum aan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:46

Dus je vliegt dan sowieso na een maand terug?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:48

Jaycee_ schreef:
Ik verblijf eerst een maand op die ranch (dus als toerist) en van zodra ik daar ga werken, vraag ik uiteraard een visum aan.

Dat mag volgens mij niet.

Even van Wikipedia hoor, maar ik zou dit heel goed nazoeken. Je komt de US binnen via het Visa Waiver Program.

Citaat:
A person entering the United States under the VWP cannot request an extension of the original allowed period of stay in the U.S. (this practice is allowed to those holding regular visas). Additionally, a person who entered the U.S. under the VWP may not request a change of immigration status while in the U.S. (e.g. one is unable to change status from a tourist to a student). Moreover, if one seeks to enter the U.S and is denied at a port of entry, no path of appealing the denial of entry is allowed.

http://en.wikipedia.org/wiki/Visa_Waiver_Program

Je kan ontzettend in de problemen komen als je dit niet goed nazoekt, en voor een bepaald aantal jaar toegang tot de US ontzegt krijgen + weet ik wat allemaal nog meer.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:00

Yasmine schreef:
Leuk, ik ga morgen eens lezen! Hoe is de temperatuur daar in de winter? Ik wil graag naar Florida, stiekem toch naar het Harry Potter park :P

Normaal best lekker. Het is niet voor niks dat veel oude mensjes uit het noorden voor de winter naar Florida verkassen.

Wij hadden de pech dat er toen net een koudegolf was, waardoor het af en toe nog best fris was, maar toch veel in korte broek rondgelopen en gesnorkeld enzo. Het is door het koudere weer trouwens de beste tijd van het jaar om met de zeekoeien te snorkelen.

Als je besluit te gaan ben ik erg benieuwd naar je belevenissen in het Harry Potter park. Ik vind het geweldige films, maar het lijkt me zo moeilijk om die sfeer na te bootsen, dat ik bang ben dat het tegenvalt.

Jaycee, zoek alsjeblieft heel goed uit hoe je alles wil regelen. Ook ik denk dat je op deze manier allemaal problemen op de hals haalt. Sowieso kost het aanvragen van een werkvisum veel tijd. Misschien is het een goed idee om je aan te melden op het Alles Amerika forum en daar je vraag te plaatsen?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:05

Ik woon dan niet in Florida maar wel in het zuiden, de winters zijn hier stukken zachter dan in NL :)

De zomers zijn dan ook stukken warmer %)