Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:45

x_Mliss schreef:
Wij overnachten ook ergens voor de grens van oostenrijk.
En zaterdag betijds weg zodat we voor de middag aankomen.
Zit nu nog tewachten op mams die elk moment thuis kan komen...

En zit me hier te vervelen!!!!
Niet normaal ik wil weg. _O-

Doen wij ook altijd :j Maar wij zitten op de piste, dus al onze spullen moeten met de lift mee. Dus dan moet je er wel op tijd zijn.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:47

elias schreef:
Wie van jullie heeft er allemaal ervaring met een Gaastra jas als ski jas, want ik heb echt een te gave jas gezien, maar m'n vader denkt dat hij niet geschikt is als ski jas.. ik zal zodirect even een foto plaatsen. :)

Waar en vanaf welke leeftijd is een helm nou ook alweer verplicht?

Ik heb een Gaastra ski-jas. Hij was heerlijk warm en super waterdicht. Hij heeft alleen 1 nadeel en dat is dat de zakken niet dicht kunnen, geen ritsen.... Hij had ook een sneeuwvanger, ook handig :)
edit, heb even naar je foto gekeken. Toffe jas zeg! Mijne heeft alleen geen naden in de stof zoals deze jas. Ik weet niet of je jas niet zal gaan lekken op de naden.
Dit is mijn jas (beetje moeilijk te zien, maar voor het idee).
Afbeelding

elias

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:21

Pytje heel erg bedant! Ik ga waarschijnlijk mirgen weer naar de winkel, en ik zal het dan even aan een verkoper vragen daar.
Het is alleen zo onhandig dat de jas geen zakken heeft op die 2 aan de voorkant na, zelfs geen binnenzak, maar gelukkig zijn de zakken van mn skibroek lekker groot :D

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:19

Hayy,

Hier een berichtje van uit Oostenrijk.
Sinds vanacht is het MEGA gaan sneeuwen er ligt nu 40 cm.
(Toen ik hier kwam was alles groen! Dus voor nu is het heel wat.) _O-
Maar het gaat flink door dus waarschijnlijk gaan morge de minder steile pistes open die ze dan gaan prepareren.
Nu zijn er 3 piste's open maar alle 3 zwart rood.
En ik kan hier ineens niet meer snowboarden! :\
Weet niet wat het is krijg het niet voor elkaar maar het is hier steil dat is gewoon geen doen.

Voor mij de eerste keer wintersport beginnend snowboarden nou nou wat een gedoe maar vandaag ging het iets beter.
Zat al te schreeuwen vandaag dat ik naar de uithof wilde laat mij daar maar klooien daar kan ik vol gas naar beneden maar ik weet niet wat dat hier is snap er echt geen snars van.
Lig meer op me knieen dan dat ik bezig ben. :\

Ow ja en ben ook nog wezen skieen en toen heb ik even een 360tie back flip gemaakt incl 2 kop rollen dus dat kon ik ook niet meer.
G=Helm heeft zijn werk dus al gedaan haha. :D

Lang leven de wintersport!!!!! *\o/*
Geweldig. :\

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:55

Tis nogal een verschil met een indoor gas erop of het echte werk op de piste. Op zwart moet je het van je techniek hebben, dus.... Oefenen!! Nu leer je pas echt boarden, succes!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:30

Ja dat viel wel even tegen maar ag morgen weer ga nu zo eerst eten.

Kreeg trouwens bij de verhuur de 2e dag te kleinen schoenen 37 en een board van 160 en ik ben zelf 165 en de bindingen die op het board zaten was voor maar 42!
Was een board van HEAD maar ook zo verschrikkelijk breed was na mijn ogen echt een mannen board dat kon haast niet anders.
Nou hij zei probeer het maar en wist me af te wimpelen... Maar ik wist allang dat dit niet ging werken ik kilometers om hoog helemaal in de top had al spijt dat ik in die lift zat.
En naar beneden nou dat werkte dus totaal niet en proberen proberen proberen nou ik werk gek.

Ik dat ding afgegooit ben ik helemaal van boven naar beneden gelopen ik dacht dat ik GEK werd.
Had het die dag HE LE MAAL gehad en iedereen stond me wazig aan tekijken van waar ben jij mee bezig.
En heb nog noooit zo'n pijn in mijn tenen gehad door het naar beneden lopen schuif je in je schoenen natuurlijk ook weer naar voren.
En nu kom ik iedere keer mensen tegen van heeey je hebt een kleiner board! *\o/*

(Mocht ook wel haha)

Oke ik ga jullie niet meer lastig vallen met mijn ervaringen. _O-
Verhaal word al weer veel telang.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:21

Wat een gedoe zeg, hopelijk valt het kwartje weer en kun je lekker verder boarden!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:45

ZIt er iemand in de buurt van Solden/ Ötz? Ik ben benieuwd of het daar ook zo hard sneeuwt! We gaan half maart, dan moet er wel een voorraadje zijn! :-)

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:59

Wij zijn net terug vanuit Espace Killy - Tignes en het was echt heel erg groen, met pistes zonder dikke laag sneeuw maar met een dikke laag ijs... := Ziet er wel prachtig glanzend uit vanuit de lift! :D :D :')
Als je dan onderuit gaat op rood of zwart (Frans, dus bordeaux rood en zwarter dan zwart) dan ga je echt als een speer.. En je boardje de sneeuw in slaan om te stoppen, ho maar :n :=
Heel veel schade dus, twee nieuwe boards mee, beide kapot (beide mensen hebben 10 jaar ervaring) en ontzettend veel stenen door de piste..
Erg jammer, we konden niet echt lekker los, maar op de zonnige dagen was het goed vertoeven :D
Hopen dat we eind april wat meer los kunnen :D

Hopen op veel sneeuw dus!!
Iedereen ontzettend veel plezier gewenst!!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:27

x_Mliss schreef:
..ten een board van 160 en ik ben zelf 165 en de bindingen die op het board zaten was voor maar 42!

Dat is echt HUGE!!! :wow: :=

Da's nog groter dan het board van mijn vriend! :oo Die heeft een 158 board en is 1.82 en 87 kg :=
Ik ben ook maar 1.63 en maatje xxs en heb een 142 board, groot zat :D

Respect dat je beneden bent gekomen met een board zo groot als jezelf _/-\o_ :D

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:39

aankomende vrijdag stappen mijn vriend en ik in de bus richting Gerlos!
Heb er zo ontzettend veel zin in..
Mijn vriend gaat nu denk ik al voor de 7 a 8e keer op wintersport, en dit word mijn eerste keer, maar ben na een aantal weekendjes landgraaf verslaafd geraakt aan de kick van het snowboarden!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:53

Ben blij dat carnaval dit jaar zo laat valt, wie weet ligt er dan wel sneeuw in Neukirchen. Wij gaan dus vertrekken op 4 maart.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:38

Alina schreef:
Dat is echt HUGE!!! :wow: :=
Da's nog groter dan het board van mijn vriend! :oo Die heeft een 158 board en is 1.82 en 87 kg :=
Ik ben ook maar 1.63 en maatje xxs en heb een 142 board, groot zat :D
Respect dat je beneden bent gekomen met een board zo groot als jezelf _/-\o_ :D

Nou beneden met HEEL veel moeite heb de eerste afdaling geprobeerd was daarna zo pissig dat ik de rest ben gaan lopen naar beneden. ^)
Maar wat onwijs PIEP dat jij geen sneeuw had zeg!
Hopenlijk met je volgende vakantie wel!

Hier sneeuwd het trouwens nog steeds.
Hier 2 fototjes.

Dit was de 2e dag wij vreesde dus ook het ergste.
Alleen het 'oude' sneeuw/ijs lag er nog.
Afbeelding

En zo ziet het er hier nu uit stukke beter.
Vandaag moesten zelfs de sneeuwkettingen om. :=
Afbeelding

En de bomen hielden nu het sneeuw ook niet meer dus dat komt er ook uit dartelen haha.

Boarden gaat nu al stukken beter had het ineens weer tepakken. :D
Ging alleen wel knoert hard maar dit leek tenminste weer ergens op... :=

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:46

Oh Mlis die 2e foto ziet er heel fijn uit :D Gelukkig dat het boarden weer wat beter ging (ook niet gek dat het niet lukte met zo'n groot board := ) Veel plezier nog!

Op de webcam bij ons ligt ook aardig wat sneeuw :D Ik ga zo maar vast wat spulletjes klaarleggen, anders vergeet ik van alles :+

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:57

Alina schreef:
Wij zijn net terug vanuit Espace Killy - Tignes en het was echt heel erg groen, met pistes zonder dikke laag sneeuw maar met een dikke laag ijs... := Ziet er wel prachtig glanzend uit vanuit de lift! :D :D :')
Als je dan onderuit gaat op rood of zwart (Frans, dus bordeaux rood en zwarter dan zwart) dan ga je echt als een speer.. En je boardje de sneeuw in slaan om te stoppen, ho maar :n :=
Heel veel schade dus, twee nieuwe boards mee, beide kapot (beide mensen hebben 10 jaar ervaring) en ontzettend veel stenen door de piste..
Erg jammer, we konden niet echt lekker los, maar op de zonnige dagen was het goed vertoeven :D
Hopen dat we eind april wat meer los kunnen :D

Hopen op veel sneeuw dus!!
Iedereen ontzettend veel plezier gewenst!!

Hey ,ik ben ook net terug uit espace killy, tignes!!
ik vond de kwaliteit van de pistes erg meevallen! Ze hadden al 5 weken geen sneeuw gehad, ook afgelopen weekend piste we daar net naast de pot.
Ik heb het echt super gehad.
Welk deel van dorp zat jij? Wij in breviere.
En het zonnetje was inderdaad heerlijk!!
gaat zo snel voorbij.... nog in het funpark geweest?

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:14

Heeeeyy!

Hehe het is voor ons bijna zover! :D :D

We gaan vrijdag nacht richting Tsjechie ( naar spinderluvmlyn als k het zo goed schrijf.) Word al weer 6e jaar Tsjechie! <3 <3

Haha ga na 9jaar skieen/bigfooten maar eens snowboard les nemen! Wil de eerste dag 4uur priveles nemen, heb vorg jaar 3 dagen geboard ging opzig redelijk maar durfte geen bochtje te maken of recht naar beneden.. :o Dus na 4uurtjes moet het wel lukken hoop ik!

Iemand nog tips?? :p

mlis: Wouw lekker dikke laag! Kan je die sneeuw wolken niet even richting Tsjechie sturen, er ligt daar nog niet zo veel! :( :(

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:42

Hayy zo even relaxen achter de pc.
Ik ben net KEIHARD gevallen moest gewoon naar lucht happen want snowboard hapte en vloog zo voor over en net op mijn hardste punt.
Zooo ik maakt een schuiver. :=
En heb nu onwijs last van mijn schouder kan hem amper omhoog doen. |(

Maar de sauna staat al aan dus ga zo eerst een half uur in de sauna liggen en een lekkere hete douche nemen en dan voltare zalf er op en blijven bewegen en dan lekker eten.

Heb ik dat nou ik zie de lol er nog niet echt van in de wintersport. :n
Ja de gezelligheid met iedereen maar met boarden heb ik nog niet echt me gang kunnen gaan.
Het is gewoon te steil waardoor ik toch angst heb en dan niet voluit durf tegaan en in ga houden en juist dan gaat het fout.
Is gewoon even te veel van het goede en zo jammer dat de minder steile pistes niet open gaan.
Morge de laatste dag en dan mijn board weg brengen.
Vrijdag gaan we de hele dag schoppe en zaterdag ochtend naar huis.

@citroen
Ja zal ik doen na morgen oke. :D
Vandaag was de hele dag zon geen sneeuw maar morge hangt er weer een bui en overmorge ook zeggen ze hier.
Hoop voor je dat je ook sneeuw krijgt. :D
Voor iedereen natuurlijk. :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:02

Thank god ligt er bij ons ondertussen 140, dus we hebben goede hoop voor volgende week!
Spullen worden langzaamaan ingepakt dus t komt steeds dichterbij :D

Voor de mensen met een dakkoffer, wat stoppen jullie er nog meer in behalve ski's ?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:05

Nog 70 uur en dan stap ik de bus in *\o/*
Jammer dat de minder steile pistes dicht zijn Mlis :(:) Die zijn juist zo fijn om lekker te kloten en vertrouwen te krijgen...
Succes de laatste dagen en hopelijk kan je er nog een beetje van genieten :) Laat die wolken btw maar boven Oostenrijk hangen hoor O:)
WillemYntJee 140 m :wow: Waar ga je heen?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:19

Zwitserland, 4 vallées, Verbier :) Vindt die 140 nog wel mee vallen hoor! Hebben wel is jaren gehad dat er 2 meter of meer lag.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:21

Ahaa! Ja als je dan normaal 2 meter hebt ofzo valt die 140 wel mee, maar bij ons ligt er een halve meter, dan klinkt 140 ineens heel veel :') hihi. Wel lekker hoor!

Ik ga maar vast spulletjes pakken enzo. Morgen mn boardje toch nog maar van een extra laagje wax voorzien, eten inslaan en stuiteren :):)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:29

Zondag gaan we om 6:00 vertrekken @ Deutschland *D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:41

1.40 is wel lekker!

In Tsjechie waar wij gaan ligt er maar 45cm in het dal en 80 op de berg... sneeuw kwaliteit was hard hoop dat t nog goed gaat komen! :P

Morge nacht tussen 3&4 gaan we de auto in! En dan gaan we rond 12uur winkelen in Polen en hopen dan tussen 3&4 in Tsjechie te zijn smiddags! :D :D

@1232 waar in Deutsland ga je ? *D

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:43

Is hier toevallig iemand pas in winterberg geweest?
Hoe is het daar met de sneeuw?

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:17

Hier is de dooi er weer in...
Gister en vandaag veel zon...