Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:27

Ja flauw is dat he -O- ik hoop echt op een goede trein straks naar huis, moet sowieso eerst in de hitte de DDAR overleven :=

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:48

Ja ik mag over een halfuurtje al in de DDAR en daarna hopen dat er nog niet te veel passion kijkers naar Gouda willen. Maar wel lekker een lang weekend vrij in het zicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:49

Odamn ja, Passion is vanavond := dan hoop ik maar dat de DDAR en de VIRM (want een ICM laten ze heus niet rijden hoor := ) niet te vol en warm zijn. SLT gaat gelukkig bij gouda vandaan _O-

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 15:55

Hmm, Passion begint pas om 20.00u, dus denk dat dat nog wel meevalt.. :j

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:05

Viel idd wel mee, al zaten er al wel wat bezoekers in de trein en de DDAR viel qua hitte ook nog mee Nu dinsdag pas weer treinen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:14

De ddar was vol en druk :x de stoptrein was uitgevallen dus iedereen moest met de intercity.. En nu de virm naar gouda en rotterdam.. Druk!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:37

jeej heen en terug koplopertje, had ik lekker een plankje om te leren :P , airco stond gewoon goed, nietzoals die vrieskist VIRM van gister :P

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:07

Ik had gister zo'n heerlijke, warme, niet schoongemaakte Syntus trein; zónder wc.
En daar zit je dan 1 uur en ongeveer 10 minuten met je goede gedrag.

Naja, géén noemenswaardige vertraging, dus op zich, zo slecht was het ook weer niet :').

Ik hou ook echt van die wifi-koploper treinen. Heerlijk!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 21:15

Ik had vanmiddag een VIRM waar de airco stuk was, gisteren te hard gewerkt denk ik. :+
Maar was in ieder geval lekker plakkerig in de spits. :P

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:18

MarrieLeen schreef:
Ik had vanmiddag een VIRM waar de airco stuk was, gisteren te hard gewerkt denk ik. :+
Maar was in ieder geval lekker plakkerig in de spits. :P

oh :')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 12:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 12:38

:+

Ik ben naar Arnhem getreind :+

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:51

ik zit in een wifitrein naar huis. (koploper toch? :'))
00:24 op Hengelo! :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:35

en ik was zo positief...

Eerst op utrecht CS, iemand had de noodrem gebruikt en vervolgens zat er een storing in de deuren waar een monteur bij moest.schade: 20 minuten vertraging, welke na Deventer 15 minuten zou zijn.
Op Deventer bleek de stoptrein niet te rijden of weet ik het, dus werd de IC een stoptrein.
Ben eindelijk in Almelo! Nog een kwartiertje.
Totale schade: 25-30 minuten vertraging.
Arme paps die mij komt ophalen van station.
:')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:37

Ik sta in Utrecht bij mijn trein naar Deventer, en het is bijna vertrektijd, nog 45 seconden. Komt er een groepje jongeren mijn kant uit g-e-s-l-e-n-t-e-r-d :O :O :O . Vraagt 1 van die jongens of hij nog tijd heeft om zijn kaart op te laden :roll: . Ze waren nog beledigd ook toen ik zij dat ze in plaats van slenteren, beter op hadden kunnen schieten, en van te voren hadden moeten bedenken dat die kaart op orde moest zijn :+ .
De toekomst van Nederland := _O- _O- .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:10

Ino _O-

Al mijn treintjes reden heel netjes gisteren :j ik had zowaar 2 keer ICM tussen Rotterdam - Utrecht en andersom. En gezellig gebabbel met de machinist over het voordeel van VIRM tegenover ICM :j :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 02:16

Wat een dag :D

Er komt net na vertrek uit Breda een meisje naar ons toe, met de vraag of ze de aansluiting in Arnhem nog gaat halen, omdat onze trein vertraging had. De Collega vertellen haar dat we die 2 minuutjes er echt wel weer uit hebben voor Arnhem, tenzij er iets geks gebeurt :D . Zegt zij dat ze echt een hele krappe aansluiting heeft. Ik vraag hoe krap. 1 Minuut :oo . Dus de collega en ik vertellen haar dat dat dus geen aansluiting is, want aansluitingen zijn langer dan 1 minuut :) . Komt zij met het verhaal dat ze die trein moet halen, want het is de laatste trein naar Bremen. Collega en ik kijken elkaar verbaasd aan, en vragen haar maar eens voorzichtig waarom ze dan geen treintje eerder had genomen. Nou, de jongedame in kwestie was lekker op een bankje gaan zitten, want het is tenslotte heerlijk weer :D . Nu waren alle bankjes bezet, dus zat ze op het eind van het perron, en ze ziet zo haar trein voorbij komen. Die had ze niet zien staan := . Uiteindelijk bleef ze bij ons aandringen met de vraag wat wij zouden doen in haar situatie, ook al konden we er niet meer van maken dan dat ze maar moest duimen dat die trein wat later was. Maar we wilden eigenlijk allebei gewoon zeggen dat wij die eerste trein niet hadden gemist............. }> _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- .

Kom ik in Rotterdam, komt er een man naar me toe die wat gebrekkig engels spreekt. (ik zet het verhaal voor het gemak even in het Nederlands :P ). De hele manier van doen van die man, houding en praten was eigenlijk best tenenkormmend irritant :+ .
M-Hoe laat gaat de trein naar Den Haag?
I-Wilt u naar Centraal of HS?
M-Nee, hoe laat gaat de trein naar Den Haag?
I-Bedoelt u de trein naar Den Haag Centraal of naar Hollands Spoor?
M-............ :?
I-Waar wilt u naar toe, centraal of hollands spoor?
M- :)* Centraal
I-(ik zoek het op in mijn railpocket) Op dit perron hier boven,over 1 minuut, dus even opschieten :) .
M-Nee, ik bedoel, hoe laat vertrekt de trein naar Den Haag
I- :oo := >;) Ik ben laat voor mijn trein :evaw: _O- _O- _O- _O-

We zijn aan het controleren, en er zit een groepje jongeren die meereizen met 2 personen met een studentenkaart. Ik pak 1 van die 2 kaarten aan, en hoop echt dat het ding het doet, want hij is behoorlijk gehavend := . Tot mijn opluchting werkt hij zonder aarzelen *\o/* .
I-(op vrolijke toon) Hij doet het *\o/* .
J- Ja jammer hè >;) .
I- :? Hoezo jammer :? ?
J- Ja, dat hij het doet :( .
I-Dat is toch alleen maar mooi, ik ben er in elk geval blij mee.
J-Ja, jij kan ook wel normaal reageren, en hoeft niet zo kattig te doen :( .
De toekomst van Nederland := _O- _O- _O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:14

Zucht hoe vaak gaan ze tussen Dordt en Breda die kant uit nog aan het spoor werken? No way dat ik eerst met moeite een bus heb naar Dordt voor een trein naar Zwijndrecht om dan daar een bus te moeten pakken naar Roosendaal voor de trein naar Antwerpen. Zucht vroeger gingen die bussen tenminste nog vanaf Dordt.

Bedankt spoormensjes, arme student zal dan morgen wel betalen voor het stuk in NL ipv enkel voor 63 cent het stukje in Belgie te betalen. Ga mijn kat echt geen anderhalf uur extra reistijd aandoen met dit weer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 18:39

Ino _O-

Ik heb lekker vier dagen de trein vermeden en ik hoop echt op een gewone intercity ICM ipv een VIRM :=

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 21:13

Haha Ino, wat maak jij toch een hoop mee. :))

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 16:07

Ik zit in een koploper met iets te enthousiaste ATB, na paar meter sprong ie erop. :=
Het lijkt nu verholpen te zijn, hopelijk blijft ie rijden tot minimaal het volgende station. :P

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 01:05

Ik sta in Den Haag HS, komt er een jongedame naar me toe.
J-Hoe laat komt de trein uit Leiden aan?
I-Welke trein uit Leiden :) ?
J-Mijn vriend zit er in.
I-(staat verwonderd af te vragen wat ik eigenlijk met die info moet :Y) ). Waar komt uw vriend vandaan dan?
J-Hij is in Haarlem ingestapt, en is ook al langs Breda geweest
I-( :oo :oo :oo ) Ehm, waar komt uw vriend nu vandaan dan? Vanuit Breda of vanuit Leiden?
J-Hij komt uit Leiden, en is net ook langs Breda geweest.
I-Nou, de trein vanuit Leiden en Haarlem komt op spoor 4, en komt uit die richting (wijst naar links), en daarna zal die trein door rijden naar Breda, en dat ligt weer aan die kant (wijst naar rechts }> }> }> }> )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 08:45

Inoterry schreef:
Ik sta in Den Haag HS, komt er een jongedame naar me toe.
J-Hoe laat komt de trein uit Leiden aan?
I-Welke trein uit Leiden :) ?
J-Mijn vriend zit er in.
I-(staat verwonderd af te vragen wat ik eigenlijk met die info moet :Y) ). Waar komt uw vriend vandaan dan?
J-Hij is in Haarlem ingestapt, en is ook al langs Breda geweest
I-( :oo :oo :oo ) Ehm, waar komt uw vriend nu vandaan dan? Vanuit Breda of vanuit Leiden?
J-Hij komt uit Leiden, en is net ook langs Breda geweest.
I-Nou, de trein vanuit Leiden en Haarlem komt op spoor 4, en komt uit die richting (wijst naar links), en daarna zal die trein door rijden naar Breda, en dat ligt weer aan die kant (wijst naar rechts }> }> }> }> )

Snappen die mensen dan echt niet dat dat niet kan :') Vanuit Haarlem, langs Breda en dan in Leiden eindigen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 08:54

echt Ino volgdens mij moet ik eemn dag met jou meelopen :')

straks met de trein naar antwerpen :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 09:30

Pff gisteren een vreselijke reis gehad van Groningen naar Nijverdal. 2,5 uur vertraging gehad...echt vreselijk. Mijn zusje en ik hebben met (minstens 1000 anderen) 2 uur staan wachten op een bus in Meppel die ons weer naar Zwolle kon brengen. Defecte bovenleiding zorgde dat er geen treinverkeer mogelijk was tussen Meppel en Zwolle.
Bussen en de hele begeleiding en ordening was weer slecht geregeld natuurlijk. We dachten op een gegeven moment echt dat we niet meer thuis zouden komen. Er ging steeds een handjevol mensen weg, maar er kwamen 2 handevol mensen weer aan met de trein...
Laatst bijgewerkt door Phylos op 30-04-11 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt