Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:46

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:48

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:49

Super, heel erg bedankt! Ik moet ook aardig wat paardrijzooi meezeulen dus die 20kg handbagage is wel een mooie extra! :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:14

Inmiddels heb ik een auto gekocht in Canada. Het is belangrijk om een internationaal rijbewijs te hebben voor het halen van je AB license of voor het verzekeren van je auto op je nederlands rijbewijs. Op jaarlijkse basis was het kosten verschil met verzekeren met nederlands rijbewijs of met AB license maar netto 200 dollar. Dus ik heb nu op m'n NL verzekerd, en kan dan altijd een alberta license nemen en dan passen ze het aan en krijg je het teveel betaalde geld terug. Ik heb geen collision vezekering genomen (oudere auto), enkel liability en een verzekering voor diefstal/vandalisme/een hert overrijd etc, de kosten zijn ca. 125 dollar per maand. Dus dat viel me 100% mee. Verder zal niet iedere maatschappij jou een verzekering geven met een nederlands + international rijbewijs. Als je een auto in NL verzekerd hebt, dan zeker een bewijs meenemen van schadevrije jaren oid, hiermee kun je een goedkopere verzekering krijgen (ook voor dit geld, niet iedere maatschappij zal het accepteren). Helaas heb ik in NL nooit een auto op m'n naam gehad, omdat ik die van m'n ouders gebruikte, daarom wordt ik ingedeeld in grid 0 (nieuwe bestuurder).

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:22

Die kosten vallen erg mee zo te lezen, _Linda. Regels kunnen per provincie nogal schelen. Ook bv qua invoertaxes.

Wij zijn net terug van een weekje Toronto. :) Weet iemand een goede banensite voor BC (evt. Alberta)? Als tip heb ik http://www.monsterboard.ca gekregen en http://www.workopolis.ca Die laatste is wel goed te navigeren, vind ik. :) Monsterboard heb ik nog niet op gekeken.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:49

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:56

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:45

Bedankt Steaming. Ik had al gemerkt dat googlen uit NL haast niet te doen is. Mede doo het probleem dat jij ook omschrijft. Maar in Ca was googlen ook niet echt gemakkelijk (terwijl ik in NL/Europa juist zeer goede zoekresultaten krijg op google).

Fijn die link naar jobbank. Die (her)kende ik, maar ik was deze al lang weer vergeten.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:36

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:50

Wauw! Doe je goed!

Ik mis canada verschrikkelijk. Maar gezien mijn relatie afgelopen is kan ik daar niet heen. Kreeg net al van mijn nicht te horen dat ik altijd welkom ben. Dat maakt het nog erger.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 07:56

Linda, bedankt voor je info over een auto kopen. Inderdaad de kosten vallen erg mee. We gaan hier zeker iets mee doen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:43

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:06

HippoLogic schreef:
Flaaf schreef:
Jongens, dit gaan jullie niet geloven, maar ik vlieg 25 augustus voor 346 euro naar vancouver :D

https://www.ebookers.nl/book/bookingpath?execution=e1s1

En wat kost de terugweg? ;) :+

Is het een retourtje?

Goede prijs zeg! En dat in het hoogseizoen.

Ik ga een jaar daar naartoe met m'n WHP, dus dit is een enkele reis :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:00

Wat is WHP?

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:32

Working holiday permit ( als ik het goed heb)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:31

En wat voor baantje heb je? Ik neem aan iets in de paarden. ;) Gaaf hoor.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 15:49

Helaas heb ik nog geen baantje! Ik ben nog druk met zoeken en het staat nog steeds in de planning even een CV te maken in het Engels, maar omdat ik nu al een tijdje 7 dagen per week aan het werk ben (of voor pampus op bed lig) wil het maar niet vlotten.
Was dus maar wat blij dat ik dat ticket per toeval tegenkwam. Mijn neef uit Canada sprak ik wel toevallig en die vond het heel leuk als ik langskwam.
In het begin is het dus de bedoeling om in etappes van Vancouver naar Ponoka te gaan reizen. Naar een baantje zoeken blijf ik dus mee bezig, en iets met paarden lijkt me echt geweldig natuurlijk ;)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:57

Ik heb ook een WHP en ga 29 augustus voor een jaar.
Ik heb al stage gelopen dus ik heb al connecties.

Flaaf: ik weet niet waar je heen wilt maar ik heb gewerkt voor iemand die erg veel mensen kent dus ik kan je altijd haar email adre geven. Maar ze zal vooral veel mensen kennen in ontario..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:12

Ik vertrek 28 augustus (Brussel-Londen, Londen-Vancouver) voor 5 maanden om in Vancouver te studeren. Heb er echt zin in, ben al eerder in Vancouver geweest en vond het een geweldige stad, dus ik kijk er heel erg naar uit om er te wonen. Alleen wat een gedoe met al die bagage. Ik neem 2x 23kg ruimbagage mee (1 x 23kg is gratis, de 2de 23kg ga ik betalen) en dan neem ik als handbagage nog een trolly mee om mijn camera, laptop, boeken etc. in kwijt te kunnen. Handbagage mag godzijdank tot 23kg zijn.

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:57

@Yasmine: Wat veel! :p Ik vertrek morgen voor 6 maanden naar Canada en kom makkelijk toe met 23kg bagage + 20kg handbagage. Volgens mij doe ik iets fout... :D

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:50

Toen ik weg ging voor stage had ik mijn camera + lenzen, laptop + alle zooi & rijspullen.
Dat tikt heel erg aan als dat allemaal mee moet :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:41

Ja precies, ik heb een camera met 4 lenzen + alle andere accessoires, een laptop + lader, veel studieboeken (aangezien ik daar ga studeren) en dat weegt allemaal erg veel.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:14

Ja idd..
Ik moet nog even kijken voor een 2e koffer maar miss koop ik daar wel gewoon veel nieuwe kleren.
Heb toch niet echt geschikte kleren voor in de winter daar :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:29

Ik ga ook mijn 2x 23kg niet helemaal vol proppen, want ik ga er inderdaad wel van uit dat ik daar ook veel nieuwe kleren ga kopen :D Maar mijn ouders komen eind oktober wel op bezoek, dus die ga ik dan een gedeelte van mijn zomerkledij meegeven.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 05:37

Hallo allemaal!

Nou ik ben nu officieel verhuisd! :) op schiphol was het echt verschrikkeliijk, allemaal lieve vrienden en familie die ons kwamen uitzwaaien, maar ik ben zo slecht in afscheid nemen, ik was ontroostbaar.. Gevolg, ik zag er niet uit de rest van de reis.. Maar goed, ik verdwijn niet van de wereld. We zijn van Calgary naar Cold Lake gereden vandaag, het was gelukkig maar 7,5 uur rijden... ;) Onze poezen zijn hier ook al, die hebben ook wat meegemaakt zeg, zo'n reis! Ons huis staat er nog en het ziet er hier prachtig uit, alles groen en lekker weer!

Alleen, er moest iets misgaan.. Onze huisraad staat in Montreal... Dus gedwongen wonen we nu in een hotel, maar ja, ook dat komt wel weer goed! Als het goed is komen onze spullen vrijdag of maandag aan.

Fijne avond, ochtend, middag.. Ik ben de tijdzones een beetje kwijt..