Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Allergie
En nu ritje met blauwe lichtjes en geluid gehad. Een kreng van een grondwesp vond het nodig me in mijn nek te steken en met allergie daartegen geen geslaagde combinatie. Echt top. Overbuurvrouw houdt beetje oogje in zeil. Bij mijn vader en hond. Ik lig nu ter observatie te wachten of het erger wordt
Citaat:Wanneer moet je medische hulp inschakelen?
Vellinga: “Als er in de mond, keel of hals gestoken is, is een bezoek aan een arts vaak nodig, ook als er geen sprake is van een allergie. Daarnaast is een klein deel van de bevolking allergisch voor wespengif. Bij deze mensen kan een 'anafylactische shock' ontstaan. Deze mensen ervaren naast de pijnlijke, jeukende schijf ook andere symptomen zoals kortademigheid, lage bloeddruk, duizeligheid, flauw vallen, misselijkheid, braken, diarree, opgezwollen gezicht of keel, angst en jeuk. Het is belangrijk zo snel mogelijk medische hulp te zoeken. Na behandeling door de arts met adrenaline en eventueel antihistaminica en steroïden zullen de symptomen weer zakken. Vaak krijgen patiënten dan een pen met adrenaline mee, zodat het snel kan worden gebruikt als ze opnieuw gestoken worden door een wesp.”