Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 19:31

Allergie

En nu ritje met blauwe lichtjes en geluid gehad. Een kreng van een grondwesp vond het nodig me in mijn nek te steken en met allergie daartegen geen geslaagde combinatie. Echt top. Overbuurvrouw houdt beetje oogje in zeil. Bij mijn vader en hond. Ik lig nu ter observatie te wachten of het erger wordt

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:44

oh nee toch..
je hebt abonnement op ziekenhuis zo

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:53

Tjonge, never a dull moment :(
Schrikken hoor, ook voor je vader.
Beterschap.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 20:22

Zelfde bewaking zelfde arts :') . Ik hang mu aan het infuus met een bultt medicatie ben een halve Quasimodo nu in mijn gezicht het wordt gelukkig niet erger meer maar pff gemeen au en taxi terug vrees ik en ik heb honger. Was sla plukken voor diner. Daar zat wesp in.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:35

oww rotbeesten zijn het en dan nog in je eten ook nog. beterschap

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:40

Je bent iig in goede handen.
Beterschap!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:42

Wat een pech zeg!
Ik hoop dat de medicatie snel aanslaat.

Levensgevaarlijk zo'n moestuin :roll:

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:11

Je krijgt daar toch wel wat te eten als je moet blijven??
Beterschap!! Hoop dat de bult medicatie aanslaat :(:)

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:12

Je krijgt daar toch wel wat te eten als je moet blijven??
Beterschap!! Hoop dat de bult medicatie aanslaat :(:)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:16

Beterschap! Altijd naar zoiets.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:26

karuna schreef:
Allergie

En nu ritje met blauwe lichtjes en geluid gehad. Een kreng van een grondwesp vond het nodig me in mijn nek te steken en met allergie daartegen geen geslaagde combinatie. Echt top. Overbuurvrouw houdt beetje oogje in zeil. Bij mijn vader en hond. Ik lig nu ter observatie te wachten of het erger wordt

Oh dat had ik dan gemist inderdaad!

Jeetje wat een pech zeg, hopelijk wordt het niet erger en kun je straks naar huis.
Krijg je wel wat te eten?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 22:08

Jakkes geen vervoer terug. Na 2100 geen taxis meer hier. Aaargh. Even zien hoe op te ge lossen. Pff ik ging compleet knock out door de medicatie nu een beetje terug op aarde weer. Tuigspul

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 22:21

:oo <3 overburen zijn onderweg. Op naar huis zo duf als wat maar wel stuk beter. Wel honger en dorst nog steeds. Zo eten dan thuis. Gelukkig druivensuiker bij me altijd

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 00:04

:(:) Beterschap

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 00:10

Ik lig in eigen bedje nu hopen op goede slaap

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 00:10

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Eigen bed altijd beter dan een ziekenhuisbed :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:31

Het ging ook te voorspoedig eigenlijk.... dat heeft die wesp wel even opgelost. Hopelijk slaap je goed en word je een beetje okee wakker :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 08:42

Dankzij de medicijnen als een blok geslapen :+ helaas wreed verstoord door de wekker vanmorgen om half 8 ivm de bakker. Dat went niet :') maar vers stokbrood is me dat wel waard. Nog steeds duffig, gelukkig minder dikke plek maar nu is wel te zien dat ik vaker geprikt ben _-:( de komende dagen nog stevige medicatie.

Het voelt aardig branderig aan, niet prettig maar te doen. Ik ben nog even gaan liggen, er rommelt wat onweer rond ook.

Maar ja we hadden al steeds wat zou er dit keer zijn waardoor planning misgaat :') nou dit dus 8)7 . Lieve overbuurvrouw, gelukkig vandaag een feestdag dus heeft ze vrij. Gezellig gesprek gehad over van alles en nogwat :j ik wil kijken of ik iets typisch nederlands bij me heb aan eten voor haar als dankje. Even geen voertuig besturen vandaag met dat duffe hoofd van me. :O

Alles wat zo rood is is opgezet en voelt alsof ik in brand sta. Wel een heel stuk beter dan gisteravond. Toen was het een zwelling, nu meerdere kleinere plekjesdikker en de rest "gewoon" gezwollen. Zelfs mijn linkeroog zat half dicht gisteravond. >;)
Afbeelding

Het begon zo onschuldig gisteravond, een dikkere en twee kleintjes. De roodeid eromheen en de kronkel naar voren verraadde me al dat er een allergische reactie gaande was. Een teken dat ik moest gan bellen -O-

Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:00

Dat is schrikken zeg.
Misschien een idee om medicatie in huis te hebben zodat je meteen kan reageren.
In het buitenland heb je veel meer prikbeesten lijkt het wel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 09:10

Ik heb in huis maar die hielpen niet afdoende. :n eerst overleg met mijn eigen huisarts wat te doen. Gezien de rode vlek eromheen en het prikgebied was hulp zoeken helaas nodig. Voor iedereen overigens allergie of niet, hoofd hals gebied en wespen en bijensteken is gewoon link. %) zo is er niks loos maar voor je het weet kan je keel zwellen en met wat pech overlijdt je dan gewoon. Daar kun je ook zelf thuis niets tegen aanrichten. :n in nl moet je je dan ook melden bij een huisarts of spoed via de hap.

Citaat:
Wanneer moet je medische hulp inschakelen?

Vellinga: “Als er in de mond, keel of hals gestoken is, is een bezoek aan een arts vaak nodig, ook als er geen sprake is van een allergie. Daarnaast is een klein deel van de bevolking allergisch voor wespengif. Bij deze mensen kan een 'anafylactische shock' ontstaan. Deze mensen ervaren naast de pijnlijke, jeukende schijf ook andere symptomen zoals kortademigheid, lage bloeddruk, duizeligheid, flauw vallen, misselijkheid, braken, diarree, opgezwollen gezicht of keel, angst en jeuk. Het is belangrijk zo snel mogelijk medische hulp te zoeken. Na behandeling door de arts met adrenaline en eventueel antihistaminica en steroïden zullen de symptomen weer zakken. Vaak krijgen patiënten dan een pen met adrenaline mee, zodat het snel kan worden gebruikt als ze opnieuw gestoken worden door een wesp.”

Die klo terige grondwespen zijn zo agressief _-:(

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:29

Heb je nu wel zo'n epipen? Of kun je die in Nederland halen? Misschien toch prettig om dan nu als voorzorg te hebben.

Ik ben vorige week door een wesp in mijn borst gestoken. Die was schijnbaar onze slaapkamer in gevlogen, op een kussen gaan zitten en in het donker heb ik dat extra kussen gepakt en tegen mij aangedrukt. Heb even zitten jodelen in bed van de pijn en had daarna echt een giga voorgevel aan 1 kant. :+
Heeft ook echt dagen pijn gedaan en geklopt. En mijn vriend maar elke keer heel lief ijs er tegenaan houden. :')

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:12

Wat gek dat je in het ziekenhuis niks te eten hebt gehad :( en wat lief zeg van je buuf <3
Tjonge wat een avontuur weer, voor vandaag een fijne,rustige dag toegewenst :wave:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:13

Hoofd hals is inderdaad tricky dus beter bellen.

Om die reden dragen imkers minimaal een kap die hoofd/hals beschermd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 15:00

Ik heb vooral geslapen, eenmaal het infuus eruit weer mijn eigen kleren aan en wachten op de buurvrouw.

Ik heb ze gister wat lekkers uit Belgie gegeven dat ik had gekocht voor onszelf.

Verder gister een dag om snel te vergeten %) in alle opzichten grrr, -:(- -O- 8)7 %) |o :n ;( en zo voort.

Vannacht nog belabberd geslapen, weer stevige onweer en regen ook. Vanmorgen met veel moeite en koelhalsband de aardbeien geplant die meewaren vanuit nl. Dat was al teveel eigenlijk %) . Daarna weer een -:(- _-:( :x moment en daarna op een holletje op mijn tandvlees snel de grasmaaier rondgeslingerd zodat ik in ieder geval weer soort van met droge voeten wat paden kan lopen. Heel hard gegroeid. Hor is na veel -:(- _-:( |o nu eindelijk op orde en voorzien van (alweer) een verflaag en droogt nu.

Net op tijd klaar en weer zweetvrij voor het wederom noodweer :P . Nu knettert stormt en hoost het, alweer :') de rest van de dag koken afwassen hond uitlaten en vroeg naar bed

Deze kwam gistermiddag over. Nog niet eerder gezien

Afbeelding

Afbeelding

Gisteravond

Afbeelding

Afbeelding

De aardbeien op hun nieuwe stukje. Door de regen is de grond eindelijk werkbaar :j 2,5 bij 1 m. Lijkt kleiner op de foto :P

Afbeelding

Afbeelding

Het weer nu

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 20:28

De volgende bijna 2,8 kg (de pan is ongeveer 0,4 kg) aan pruimenmoes is bijna gaar en kan morgen geweckt of gevroren worden. Dankzij de stevige wind die de rijpe pruimen eraf heeft gewaaid vanmiddag.

Q music foute uur **\O/** aan en pruimen ontpitten en klein snijden :D heerlijk huiselijk. Mijn vader leest ondertussen een boek En oude dame is tussendoor even uit geweest. :j

Afbeelding
Dat maakt het totaalop bijna 4,5 kg pruimenmoes tot nu toe *\o/*

Van de week rijpe bramen plukken en invriezen. En ik zag dat de eerste druiven ook al bijna rijp zijn. Hoewel de groente dus niet echt iets is geworden, behalve die in de bak doet het fruit het goed al