Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leo schreef:Muggen heb ik in de zomer niet veel gezien, midges daarentegen..maar die zijn er in mei mogelijk ook al.
Een week zou ik heel kort vinden, maar dat ligt natuurlijk ook wel aan je invulling.
Cemlys schreef:Leo schreef:Muggen heb ik in de zomer niet veel gezien, midges daarentegen..maar die zijn er in mei mogelijk ook al.
Een week zou ik heel kort vinden, maar dat ligt natuurlijk ook wel aan je invulling.
Behoren tot dezelfde ergernis toch?![]()
Het is niet lang, maar we zitten een beetje aan de schoolvakanties vast helaas.
Cemlys schreef:Ja we gaan even kijken wat leuk is en een beetje bij elkaar inde buurt, dus of een deel NC 500 of meer richting fort william/ben nevis/Loch lomond etc
Cemlys schreef:Nog 6 weken en dan is het zover, ik wacht er al 2 jaar op haha.
Volop aan het plannen, in eerste instantie hadden we maar een krappe week, maar bleek er toch 2 weken schoolvakantie te zijn, dus we maken er 10dgn van.
We vliegen eerst naar Aberdeen, vandaaruit een klein uurtje met de trein naar Huntly waar we een campervan huren (weet niet meer wie de tip gaf, maar bedankt hiervoor!). Op dag 1 willen we even langs Balmoral rijden en dan richting de avond naar Pitlochry, dag 2 vooral Pitlochry en buurt bekijken. Dag 3 willen we The Hermitage wandeling doen, misschien even stoppen bij Scone Palace en rustig afzakken naar Edinburgh. Op dag 4 willen we Edinburgh bekijken en daarna rijden we richting wat bens en lochs, vanaf daar vind ik tijd inschatten wel moeilijk, we hebben heel wat punten die we willen zien, maar zijn geen bergbeklimmers, dus we willen geen halve dagen hikes ondernemen. Dat moet ik nog allemaal verder uitzoeken. De eerste 4 dgn zijn goed haalbaar denk ik, met ruimte om te stoppen onderweg als we iets moois of leuks zien. Op de voorlaatste dag willen we (of ik) graag die rendierkudde in de cairgorms bekijken. Is dat de moeite om te zien?
Nu al zin in, maar eerst de voorpret van het plannen!
Domiinooo_ schreef:Cemlys schreef:Nog 6 weken en dan is het zover, ik wacht er al 2 jaar op haha.
Volop aan het plannen, in eerste instantie hadden we maar een krappe week, maar bleek er toch 2 weken schoolvakantie te zijn, dus we maken er 10dgn van.
We vliegen eerst naar Aberdeen, vandaaruit een klein uurtje met de trein naar Huntly waar we een campervan huren (weet niet meer wie de tip gaf, maar bedankt hiervoor!). Op dag 1 willen we even langs Balmoral rijden en dan richting de avond naar Pitlochry, dag 2 vooral Pitlochry en buurt bekijken. Dag 3 willen we The Hermitage wandeling doen, misschien even stoppen bij Scone Palace en rustig afzakken naar Edinburgh. Op dag 4 willen we Edinburgh bekijken en daarna rijden we richting wat bens en lochs, vanaf daar vind ik tijd inschatten wel moeilijk, we hebben heel wat punten die we willen zien, maar zijn geen bergbeklimmers, dus we willen geen halve dagen hikes ondernemen. Dat moet ik nog allemaal verder uitzoeken. De eerste 4 dgn zijn goed haalbaar denk ik, met ruimte om te stoppen onderweg als we iets moois of leuks zien. Op de voorlaatste dag willen we (of ik) graag die rendierkudde in de cairgorms bekijken. Is dat de moeite om te zien?
Nu al zin in, maar eerst de voorpret van het plannen!
Als je in Balmoral bent, stop dan zeker even bij The Highlanders Bakehouse
ual_95 schreef:Ik heb vorig jaar vrijwel altijd een t-shirt met eroverheen een fleecevest aan gehad, met daaroverheen een water- en winddicht jack. Goede wandelschoenen en een soepele broek. Maar ja, er zijn ook dagen geweest dat ik gewoon in een t-shirt buiten liep. 's Avonds koelde het bij ons wel fors af. Het kan alle kanten op!Tip: neem wel iets mee voor de muggen, zeker op Skye. Een netje en Deet, of iets dergelijks.
Jullie plannen zien er fantastisch uit! Zou ook zo weer teruggaan.