Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:44

Ik heb mijn skies er sowieso al uit, denk dat ik zo’n 25x snowworld heb gedaan dit jaar en dan wintersport komend jaar :j

Onderhoud doet Duijvestein voor me. Ik poets ze alleen elke keer na skieen netjes op en eventueel koude wax erop :j

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:01

Wim is dan misschien ook nog wel een idee, zal me er eens in verdiepen binnenkort :)

Ski's huren vind ik op zich ook nog wel prima voor de komende paar jaar, maar schoenen vind ik qua hygiëne en pasvorm toch wel fijn. Ik heb maat 39-40. Wissel daar met gewone schoenen altijd tussen dus denk dat zo iemand als Wim dan niet verkeerd is om eens mee af te spreken :)

Duivenstijn en oefenen bij Snowworld had ik idd wel gezien, maar loopt dan ook zo snel weer op in de kosten. Zeker als je uiteindelijk toch niks koopt.. Maar bij de Uithof kan je dus ook testen? Dat is een stuk dichterbij dus wellicht tzt ook nog een idee!
Allemaal wel alvast heel erg bedankt voor het meedenken! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:48

Gister, tjsa gister. Ski technisch maar hard vergeten. Het ging gewoon helemaal niet. Waar ik de dag ervoor redelijk ok beneden kwam wilde het gister niet. De lift naar boven met snowboots was het gemartel waard. Rest van de dag niks gedaan.

Nu dikke sneeuwval. Vandaag plan omgegooid. Ik ga kort iets uitproberen met de melkpakjes omhoog en naar beneden. Gv gaat camper pakken en koffie drinken en toekijken.

We vertrekken vandaag vast. Skieen is niet te doen boven. Eind rijden en de berg af is met deze sneeuw al een uitdaging. Kettingen om. We rijden vast een stuk richting Flaine.
Wordt vannacht hier nog veel meer sneeuw verwacht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:47

Heerlijk verse sneeuw!

Maar Karuna, geniet jij wel van het skiën? Want ik zie alleen maar geklaag en goedpraten dat het voor iedereen moeilijk is :+ maar ik denk dat een gemiddelde skiër dit prima allemaal wel lukt hoor.

Ik moet nog een maandje wachten en dan vertrek ik ook! Heb er zoveel zin in :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:24

Ja hoor beleef er lol aan. Ga alleen trager dan anderen in leren. Heb ik geen enkel probleem mee. Gister was gewoon tjsa geen idee. Lijf had geen enkel benul van hoe je met skies omgaat. Gebeurd soms met andere dingen ook wel. Dat went.lijf heeft natuurlijk tijd helemaal stil gelegen letterlijk. Zit daarin wat restschade. Dan is het gewoon nee geen zin in ga maar zonder me. Hihi vandaar dat ik zo traag leer.

Was daarom martelen. Maar moest wel omdat ik anders niet boven kwam. Stuk is via blauw wat net aan lukt als het lekker gaat. Was erg de moeite waard. Vandaag in sneeuw ging goed.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:44

Ik geniet wel van je foto's hoor karuna, heerlijk! En ondanks dat je lijf niet meewerkt kan je natuurlijk op jouw tempo ook genieten. Ik heb een vriendin die ook heel erg haar tijd neemt (niet zo zeer door lichamelijke klachten) en die geniet ook gewoon ook al moet ze soms wat barrieres overwinnen.

Ik heb vorig jaar mijn app veel aangehad en als we gewoon lekker aan het toeren zijn zitten we zo rond de 45/50 km/u als cruise snelheid op de piste. Dat is voor ons lekker relaxt de piste af maar dat hoeft voor iemand anders natuurlijk helemaal niet zo te zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:03

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:21

Wow pittig! Veel plezier in flaine morgen. Hopelijk op een lekker zacht laagje verse sneeuw.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 08:06

Nu regent het stevig. Op hoogte is dat sneeuw. Zijn een eind gekomen. Maar was de meest enerverende rit ooit. Eerst de sneeuw, heftige regen een loslopende hond. Overstroomde weg meerdere malen. Heel veel bochten omhoog en naar beneden. 10% hellingen in de mist in schemer en donker. De eigenlijke route kon niet ivm afgesloten passen. Hebben moeten omrijden. Goed dat we gisteren zijn vertrokken.

Flaine zou droog blijven. De nattigheid zit in de zuid/midden alpen. We gaan het zien vandaag

Gv heeft ook sktracker en zit idd ook rond 40/50 met tops van 60 plus ruim.. ik eh 10/15 per uur of zo hihi

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:00

Wat een rit, Karuna!
Ik heb ook skitracker. Vorig jaar was mijn snelheidsrecord iets van 70. Maar normaal ga ik rond de 45 de piste af. Ik dacht dat ik mega langzaam ga, maar als ik het zo lees valt dat wel mee.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:07

Ik vind van niet ;) al gaan skiërs meestal wel wat harder dan snowboarders. Mijn top ligt ook rond de 70. Afgelopen jaren veel verse sneeuw gehad dus dan ga ik stukken langzamer want dat remt flink af.

10/15km u vind ik te lastig om bochten te draaien maar als je niet veel druk op je benen en knieën kan hebben kan ik me voorstellen dat dat wel een prettige snelheid is.

Wat een reis Karuna! Vandaag weer zon?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:24

Nu wel onderweg weer zon.

Bochten is idd lastig. Maar met nieuwe skies wel beter. Blijven oefenen en wie weet wordt het ooit beter.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 17:27

Zon in Flaine.
Zitten al weer uur te wachten alleen in Flaine. Verrassing deja vu van Risoul. Trappen. Dit keer nog meer dan in Risoul.Hoe verrassend,ze hebben kennelijk gewoon een belangrijk stuk van de boeking vergeten door te geven. Benieuwd waar we neergezet gaan worden

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:09

Hebben eindelijk goed appartement gekregen. Kostte alleen bijna 4 uur. Avond begonnen met sneeuwen en dat doet het nu nog.

Maffe is voorpelling voor komend week waren gisteren zon en twee dagen mist. Gister strakblauw toen we aankwamen. En nu voorspellingen hele week sneeuwen en een dag zon. slecht zicht en niet alle liften open en terug pas af dan mogelijk met kettingen of weg dicht. Verwachting over de week meer dan een meter sneeuw. Maar daar kan het gemakkelijk overheen gaan. Nu al ruim 30 cm erbij.

Gaan zo wel wat doen. Mooi moment om te oefenen. Rustig nu en de sneeuw is vriendelijk dwarrelende vlokjes en geen wind.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:25

Afbeelding
*\o/* ik ben vooruit gegaan. Waar ik vorig jaar liep te worstelen ben ik vanmiddag redelijk ok vanaf gegaan. Een voor de eerste keer zonder vallen, lopen en in problemen komen. En twee keer mini blauw bedoeld voor beginners. Normaal link door voorbij vliegende kamikaze skiërs van hoger af maar nu fijn rustig. Was eerste keer beneden en keek rond waneer komende de steile bugels. Maar ik was er al :')

Woensdag middag een uur les weer. Kwam leraar weer tegen van vorig jaar die had al zitten loeren. Was hem kennelijk gepasseerd. Hij had me herkend en was erg tevreden. :D

Nieuwe topsnelheid, net geen 25 km/uur

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 01:22

*\o/* goed bezig!

Hopelijk blijft het zich redelijk en blijven er wat liften open als er zoveel sneeuwval is.

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:13

Prachtig plaatje! Als ik dit zo zie wil ik volgend jaar proberen om met oud en nieuw ook een week te gaan. Nu moeten we nog wachten tot de voorjaarsvakantie.
Fijn dat dat het zo lekker ging, Karuna!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:44

Er waren gisteren 2 stoeltjes open twee slepen en drie banden. De rest was dicht vanwege lawine gevaar. En ja hoor ik zat te rusten Nederlands gezin stoer vertellen dat ze offpiste waren gegaan bij de enige hogere stoel die open was. Sukkels.

Geen idee wanneer nu wat open gaat we hebben vanuit de kamer zicht op een sleeplift dit keer. Voor de rest vanaf 7 uur vanmorgen boem. Net explosie 8 gehad. Hele gebied dicht tot lawine gevaar is geweken. Ik hoop dat iedereen de borden ook gelezen heeft. Tot nader order alles dicht ivm explosie gevaar om lawine gevaar te remmen.

Voorspellingen woensdag stopt de sneeuwval en vrijdag komt weer een dik pak. Daarna paar dagen zon. Maar gelukkig op de dingen die open zijn kun je nog lekker skieen ook ls ervaren skieer. De groene hebben ook steile stukken en uitwijk naar rood.
Vandaag gaan nieuwe skis mee. Morgen hopelijk nieuwe schoenen daarop afgestemd. De nieuwe skies zijn zo rap hihi.

Veel te doen komende week hier, meer dan vorig jaar. Vandaag markt en kerstmarkten morgen komt kerst man aan op de piste met vuurwerk of lasershow. Woensdag verlichte skidown (gaaf vorig jaar ook gezien, alle leraren uit het gebied (heel veel, meer dan 100) gaan met gekleurde fakkels piste af in het donker. Daarna vuurwerk en gaan we hapje eten.

Edit inmiddels is sleeplift open mooi
Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:28

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
De verkeerd geparkeerde auto werd net niet meegenomen door de sneeuwschuiver. De sneeuw op de auto is gevallen nu geschoven.

Vandaag met nieuwe skies ging ook ok. Net zijn nieuwe schoenen afgestemd erop. Morgen dus met nieuwe set.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 18:49

Hoe is het nu daar Karuna? Zag prachtige plaatjes van la Plagne met een strakblauwe lucht en zon. Dus vroeg me af hoe het nu in Flaine is. Nog geskied?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:49

Gister zowaar zon maar een ijsbaan vanwege de dag ervoor flinke regen. Les was nogal moeizaam daardoor veel bananen ook richting kliniek. Lawine gevaar aardig weg. Vandaag zon en zachte sneeuw. Ging goed. Morgen geen idee verwachting ergens tussen 30 en 100 cm sneeuw. Wegkomen zaterdag gaat uitdaging worden. Zijn slaapplek aan het regelen voor geval dat.

Gv heeft meeste wel gehad. Morgen weer stukje skieen hopelijk. Ik hak het nu in kleine stukjes per keer. Gaat beter dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 00:22

Fijn dat het gaat!

Ik hou de webcams van Winterberg een beetje bij, ligt nu sneeuw op 1 piste die elke dag open is :j en het blijft vooralsnog goed liggen dus ik durf af te gaan tellen naar februari nu :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 07:57

Die ene piste houdt idd goed vol.

Hier wakker van een heel harde boem op de berg boven ons. Wederom continue lawine explosies vanmorgen. Aardig pak sneeuw gevallen en het sneeuwt nog.

Ben ook blij dat iedere dag beetje beter gaat. Waag me hier nog niet op de lange blauwe pistes. Te lang als het toch te steil is nog. De kortere zijn dicht wegens lawinegevaar nog. Alleen een is wel open die lukt met ijs zelfs al.
Wel vreemd en balen. Kan vanmorgen oude schoenen weer op nieuwe skies laten zetten. Ondanks hier vier keer aanpassen blijkt het nieuwe paar te smal bij mijn kuiten. Gewoon lopen geen probleem zitten ze ruim. Maar skieen lukt er niet mee. Die moeten dus in de verkoop. Balen er raar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:51

Sneeuwt iets minder hard. Ondanks kniepijn daag ik mezelf vandaag uit. De sleeplift aan de groen/blauwe kant nemen hihi. Sneeuw is fijn. Gaat best ok vandaag.

Foto upload lukt niet ivm brak internet

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:51

[klaar voor vandaag. Veel gedaan, weer klaarde op. Nu zijn ze al boem aan het doen. Morgen per helicopter wordt voor gewaarschuwd.

Afbeelding

Afbeelding