USA - Kansas, 3 maanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: USA - Kansas, 3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:58

Gut ben benieuwd naar jou kant van het verhaal....

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:01

Jeetje!
Ik ben wel benieuwd naar het verhaal (van jou), erg rot voor je meid :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 14:18

Romytjuuh schreef:
Pfff jeetje wat klote.. Voor de volgende keer dus even met elkaar bespreken wat er wel en niet wordt verteld! Balen joh..

dit had inderdaad moeten gebeuren. maar dit voorzie je gewoon niet. We hadden die telefoon gewoon niet moeten opnemen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:21

lifaya schreef:
Romytjuuh schreef:
Pfff jeetje wat klote.. Voor de volgende keer dus even met elkaar bespreken wat er wel en niet wordt verteld! Balen joh..

dit had inderdaad moeten gebeuren. maar dit voorzie je gewoon niet. We hadden die telefoon gewoon niet moeten opnemen ;(

Nooooouuuuuu, ei-gen-lijk hadden jullie niet illegaal het land binnen moeten willen komen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:21

Houden jullie er rekening mee dat dit topic openbaar is en ook door de douane opgezocht kan worden? :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:22

Als je de telefoon niet had opgenomen, was ze ook teruggestuurd.

Heel erg zonde, maar het is de pech als je onvoorbereid naar Amerika gaat. Ze had gewoon moeten zeggen dat ze op vakantie ging bij een vriendin die daar op dit moment al zit. Op de vraag hoe ga je dat betalen, had ze als antwoord moeten geven dat ze een pinpas heeft met spaargeld erop. Het is beter om half half te vertellen dan absolute waarheid te vertellen. Zeker aangezien het om een guestranch gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:24

Iedereen kan nu wel zeggen 'jullie hadden moeten...' maar dat is toch achteraf gepraat. Het is nou eenmaal gebeurd.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:24

Misschien nu gewoon allemaal even het hele verhaal afwachten..

In plaats van:
Als Als Als Als...
en die heeft dit verkeerd gedaan, en dat klopt niet.. , en die had dit wel/niet moeten zeggen...

Schiet niemand iets mee op en wordt ook niemand vrolijker van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:25

Debbie schreef:
Misschien nu gewoon allemaal even het hele verhaal afwachten..

In plaats van:
Als Als Als Als...
en die heeft dit verkeerd gedaan, en dat klopt niet.. , en die had dit wel/niet moeten zeggen...

Schiet niemand iets mee op en wordt ook niemand vrolijker van :)

Wij zitten op een lijn _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:27

Desiree_1993 schreef:
Iedereen kan nu wel zeggen 'jullie hadden moeten...' maar dat is toch achteraf gepraat. Het is nou eenmaal gebeurd.

Niet helemaal. Dit is ook aan de orde geweest voordat Lifaya naar de US vertrok. Toen bleek al dat zij de waarheid niet kon vertellen omdat ze dan illegaal het land in zou komen om te werken. Zij heeft mazzel gehad en Dreamy is dus door de mand gevallen. Heel erg jammer en vervelend allemaal, maar het is zeker niet de schuld van immigration of Homeland Security.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:28

Idd.. die conclusies van bepaalde mensen word niemand vrolijk van of ermee geholpen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:30

Lovely schreef:
lifaya schreef:

Nooooouuuuuu, ei-gen-lijk hadden jullie niet illegaal het land binnen moeten willen komen.

_/-\o_

Was een stille meelezer, en in eerste instantie zat ik ook direct ' -O- ' bij het lezen dat ze naar huis moet. Tot ik las waarom.
Maar illegaal een land binnen komen, dat moet je helemaal niet willen!! :x :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 14:32

IK zie dit niet als werken, ik streste alleen omdat ik gewoon bang was dat ik gewoon iets verkeerd zou zeggen ;) dit is gewoon een vakantie waarbij je bezig bent met paarden, wat in mijn ogen huisdieren en een hobby zijn. Vind het niet netjes om dát hier aan te halen. Ik weet in elk geval wel dat dit voor mij de laatste keer is dat ik zoiets als dit ga doen, volgende keer ga ik gewoon een rondreis maken....

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:35

daNiielle_ schreef:
Lovely schreef:

_/-\o_

Was een stille meelezer, en in eerste instantie zat ik ook direct ' -O- ' bij het lezen dat ze naar huis moet. Tot ik las waarom.
Maar illegaal een land binnen komen, dat moet je helemaal niet willen!! :x :n

Illegaal?! Wtf :') ik doe zo mijn verhaal!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:35

Het gaat er toch niet om wat jij van je 'vakantie' denkt. Er zijn gewoon regels en wetten over dit soort vakanties, daar heeft jou eigen mening helemaal niks mee te maken!

Zullen we allemaal de regels gaan omzeilen met argumenten als 'in mijn ogen............'
Het mag niet, je hebt daar een werk visum voor nodig, klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:36

Lovely schreef:
Desiree_1993 schreef:

Niet helemaal. Dit is ook aan de orde geweest voordat Lifaya naar de US vertrok. Toen bleek al dat zij de waarheid niet kon vertellen omdat ze dan illegaal het land in zou komen om te werken. Zij heeft mazzel gehad en Dreamy is dus door de mand gevallen. Heel erg jammer en vervelend allemaal, maar het is zeker niet de schuld van immigration of Homeland Security.

Ik zeg ook absoluut niet dat het de schuld is van immigration of Homeland Security, het was niet goed geregeld dus was het hun goed recht om dit te doen.

Nadir

Jij ziet het dan wel niet als werken, maar dat ziet de US Immigrations wel zo. ;) Daarnaast mag je daar ook niet zomaar verblijven, je moet er iets voor doen, namelijk de paarden verzorgen. Dus het is zo gek niet dat ze dit niet zomaar toestaan.

Maar rondreizen is ook erg leuk hoor, alleen wat duurder ;)

daNiielle_

Dreamy schreef:
Illegaal?! Wtf :') ik doe zo mijn verhaal!

Als je legaal was geweest, was je echt niet naar huis gestuurd vanwege een 'miscommunicatie'.
Maar zal mijn mond houden tot jij je verhaal hebt gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:37

Jij ziet het niet als werken, maar als je niet betaalt voor je verblijf (of geen reele prijs). Dan vinden de autoriteiten wel dat je werkt. De mensen waar je bent, die hebben toch een bedrijf? Het is gewoon niet zo handig om met allerlei leugentjes het land binnen te komen.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:38

Laten we nou gewoon allemaal Cherry haar verhaal afwachten voordat we conclusies trekken en 'schuldigen' aanwijzen?

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:39

Roosch schreef:
Houden jullie er rekening mee dat dit topic openbaar is en ook door de douane opgezocht kan worden? :)

Vind ik eigenlijk wel een goeie, zouden ze dat echt doen?

Anoniem

esiebessie schreef:
Laten we nou gewoon allemaal Cherry haar verhaal afwachten voordat we conclusies trekken en 'schuldigen' aanwijzen?

Eerst eens zien of dat geloofwaardig is of niet :).

Smee__

Maar dat kun je nog niet zeggen voordat zij haar verhaal heeft gedaan. :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:40

Herfstwind schreef:
Roosch schreef:

Vind ik eigenlijk wel een goeie, zouden ze dat echt doen?

Bewust zoeken, geen idee, maar als ze hier zouden lezen dat Renee op hetzelfde bedrijf zit of er zit toevallig iemand van de douane op Bokt, dan zijn de rapen gaar..

Dames, ik zou even het verhaal van Cherry afwachten. Jullie kunnen wel gaan roepen en gillen maar de enige die hier de pineut is, is Cher.
Vind het echt heel vervelend voor je, meid. :(:)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:41

Dreamy ik heb destijds al een topic over jou in de US gevolgd, en mij toen geergerd aan deze post:

Dreamy schreef:
Ik ben idd met een visa waiver gegaan ;) Maar ze gaan je echt wel ondervragen als je als jong persoon voor zo'n lange periode blijft (mij pikte ze er iig uit).. gewoon uitleggen dat je naar kennissen of familie gaat ofzo ;)

Kennelijk weet je prima wat je fout doet, dat je echt niet onterecht weer in Nederland zit.