Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flaaf

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:45

@Simoon gefeliciteerd! Ik heb m vorige week woensdag gehaald :D
Heb je geen gedoe met internationale rijbewijzen?

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:30

Ik hoorde in dit topic dat ik geen internationale aan hoef te vragen? Ik ga hem vrijdag bij de gemeente ophalen.. (nederlands rijbewijs)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 06:11

Citaat:
Visitors to Alberta

If you are visiting Alberta from outside the country, you must have your valid home jurisdiction drivers licence and an International Drivers Permit to drive on Alberta roads. You may drive in Alberta up to 1 year.

If you are visiting Alberta from another province, you may drive using your home jurisdiction licence.

http://www.servicealberta.gov.ab.ca/1741.cfm

Afgelopen jaar heb ik geen internationaal rijbewijs meegehad, gelukkig nooit aangehouden.

Voor BC:
Citaat:
If you are a visitor, you can drive in B.C. for up to 6 months with a valid driver’s licence from your country. If you hold an International Driving Permit, you must also carry the accompanying foreign licence.

http://www.welcomebc.ca/wbc/immigration ... cense.page

Dus misschien toch voor de zekerheid meenemen. Je kunt het heel gemakkelijk bij de anwb aanvragen en is meteen klaar (rijbewijs en een pasfoto meenemen), voor ca 16 euro.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:09

hee super bedankt Linda! Denk dat ik toch maar even langs de ANWB ga! Liever die 16 euro armer dan in Canada mijn rijbewijs kwijt bijv.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:58

Je hebt in Canada en VS absoluut geen internationale rijbewijs nodig, tenzij je uit China o.i.d. die voor de de instanties niet te lezen zijn. Op onze rijbewijs staat drivers-license en dat is gewoon meer dan genoeg.
Ik kom al 15 jaar regelmatig in Canada en VS en tig campers en huurauto's meegekregen men vraagt er niet eens naar. De politie ook niet trouwens. Je rijbewijs kwijt raken is gewoon onmogelijk.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:01

Wij hebben nog nooit een internationaal rijbewijs meegenomen naar Canada.
Nooit geen problemen, zal het geld lekker in je zak houden en een paar keer naar A&W gaan in Canada :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 04:38

Ik kon idd wel gewoon auto huren zonder internationaal rijbewijs. Dit jaar heb ik er wel eentje gekocht ivm evt. auto kopen en dan het verzekeren. Rijbewijs zul je niet kwijtraken, mocht net een politie is slecht humeur tegenkomen kun je pech hebben. Maargoed, zoals ik al zij, ben nog nooit aangehouden (en dan hoop ik ook zo te houden), dus hoe belangrijk het internationale is weet ik niet.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:13

-Linda, zul je ons op de hoogte houden met het kopen van een auto. Wij zijn het ook al jaren van plan, maar de verzekering zijn zo godsgruwelijk hoog... dat het eigenlijk onmogelijk is. Saskachewan heeft de goedkoopste verzekeringen. Zeker als je kunt bewijzen dat je al jaren schadevrij hebt gereden. Maar her en der hoor ik toch regelmatig bedragen langs komen van CAN$ 5000,- en meer. Mocht het jou lukken om vrij goedkoop een wagen te kopen en te verzekeren dan hoor ik dat heel graag.

Alvast bedankt,

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:31

Weet iemand een leuk hotel dichtbij Vancouver Airport? Ik kom de 28ste augustus aan om 20u plaatselijke tijd dus ik neem dan voor de eerste nacht een hotel dichtbij de luchthaven, zodat ik makkelijk een shuttle kan nemen en meteen in bed kan crashen. De dag erna kan ik normaal gezien meteen in mijn studentenkamer. Dus prijs maakt niet zoveel uit, het is één nacht voor één persoon :)

EveliNeroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:56

Hoi allemaal!

Mijn vriend en ik gaan van 17 juli tot 11 augustus naar Canada! We landen op en vertrekken vanaf Toronto. Wat zijn de must-see/must-go's in Toronto en omgeving? Heeft iemand nog leuke tips voor ons?

Alvast bedankt!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:53

Hangt ervan af wat je wilt doen in Toronto. CN Tower is geloof ik wel een must. Een wedstrijd van de Blue Jays zien is ook wel leuk. Hockey Hall of fame, verder moet je maar een rondtoer bus nemen. Er is ook een heel leuk openluchtmuseum in de buurt van Toronto, ook erg de moeite waard. En dan is er een heel best pretpark. Ook eens ondergronds gaan winkelen, onder de stad is een heel labyrint waar alle winkels aan elkaar hangen.

In de meeste provincies van Canada mag je 2 of 3 maanden rondrijden met een Europees rijbewijs. Daarna MOET je een lokaal rijbewijs aanschaffen, want ook internationale rijbewijzen zijn dan niet meer geldig in de meest provincies van Canada. Canada heeft het verdrag van Geneve over (internationale) rijbewijzen wel ondertekend, maar de provincies niet en die geven rijbewijzen uit. Wij hebben dus gezellig ons rijbewijs voor Ontario gehaald.

Als je een hotel wilt boeken in Canada, gewoon hotwired.com gebruiken. Ze zeggen de naam van het hotel niet, maar wij sliepen voor een prikje in het Sheraton van Toronto en Vancouver vorig jaar..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 00:39

yarrah schreef:
-Linda, zul je ons op de hoogte houden met het kopen van een auto. Wij zijn het ook al jaren van plan, maar de verzekering zijn zo godsgruwelijk hoog... dat het eigenlijk onmogelijk is. Saskachewan heeft de goedkoopste verzekeringen. Zeker als je kunt bewijzen dat je al jaren schadevrij hebt gereden. Maar her en der hoor ik toch regelmatig bedragen langs komen van CAN$ 5000,- en meer. Mocht het jou lukken om vrij goedkoop een wagen te kopen en te verzekeren dan hoor ik dat heel graag.

Alvast bedankt,

Hoe zit dat met het verzekeren van een gekochte auto in Canada. Ik hoorde van iemand dat je wel een auto kunt kopen maar dat verzekeren moeilijk is. Helpt een internationaal rijbewijs daarbij? Weet iemand dat? Of moet je een Canadees rijbewijs halen? En heeft iemand daar ervaring mee? Is dat moeilijk? :Y)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:19

Hebben mensen nog tips voor een bezoekje aan Toronto?
Royal ontario museum, CN tower, chinatown heb ik allemaal al gezien. Heeft iemand misschien een leuke paard(rij)tip/ trip?

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:20

Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat je, wanneer je ranchwerk zoekt, je op wooff.ca moet kijken. Maar klopt het dat je hier voor moet betalen?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:12

HippoLogic schreef:
Hebben mensen nog tips voor een bezoekje aan Toronto?
Royal ontario museum, CN tower, chinatown heb ik allemaal al gezien. Heeft iemand misschien een leuke paard(rij)tip/ trip?

Sorry, Ik zie nu pas dat er een paar post hierboven hele leuke tips zijn gegeven. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:52

Flaaf schreef:
Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat je, wanneer je ranchwerk zoekt, je op wooff.ca moet kijken. Maar klopt het dat je hier voor moet betalen?

Klopt, lidmaatschap kost CAD45 voor een jaar.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:34

Ik vraag me af van degene die naar Canada zijn geëmigreerd: wie heeft zijn paard(en) meegenomen?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 00:11

Ik ben geemigreerd (trema werkt niet, sorry) en heb ze allemaal in NL gelaten. Kosten zijn erg hoog maar ik kan me voorstellen dat je ze desondanks toch mee wilt nemen. Het zal allicht wel schelen waar ze naartoe moeten qua kosten.
Klimaat ligt ook weer aan de provincie maar ik vind dat ze zelfs het landklimaat waar ik woon wel aankunnen hoor, mits ze ook in NL verder geen vachtproblemen hebben die roet in het eten kunnen gooien.

Bedankt voor de uit-tips over Toronto en Ontario, altijd handig!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:51

Mijn pony is half Exmoor en heeft altijd 24/7 buiten gestaan. Nu is Canada een stuk kouder, maar ik denk dat ze het wel kan overleven, mits de verhuizing in de lente/zomer plaatsvindt. Wij willen naar BC, dus niet het goedkoopst qua reizen. Ik moet alles over een paard verhuizen nog uitzoeken en dan een afweging maken. Ik weet dat ik voor hetzelfde geld in Canada een prachtig paard kan kopen, maar dan moet ik vanaf scratch beginnen met trainen/naar mijn hand zetten. Nouja, zo ver is het nog niet. :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 02:24

Wat betreft auto verzekeren: ik heb dus inmiddels met verzekeringsmaatschappijen gesproken. In alberta kun je het beste een alberta license halen (kosten ca. 120 dollar), je moet hiervoor wel opnieuw een theorie en praktijkexamen afleggen. Daarnaast wordt je rijbewijs (ze vroegen mij of ik m'n internationale bij me had) opgestuurd om te controleren of het een 'echt' rijbewijs is (duurt 10-14 dagen), vervolgens kun je je examen afleggen. Als ik met m'n nederlandse rijbewijs zou willen verzekering, dan zijn de kosten veel hoger en sommige verzekeringsmaatschappijen zullen je geen verzekering geven.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:15

Het is dus belangrijk een internationaal rijbewijs aan te vragen. Wat een goede tip!

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:57

Over drie weken verhuis ik naar Canada, spannend. We gaan meteen een auto kopen. De verzekering voor ons is ongeveer 120 dollar per maand. Ik heb een bewijs van schadevrijejaren in NL en ik heb een Canadees rijbewijs moeten halen.

Mijn paard zou eerst mee gaan, maar ik heb toch besloten haar hier te laten. We zijn in mei in Canada geweest en toen heb ik de opties bekeken. Wij gaan te noordelijk wonen, en ik heb weinig mogelijkheden gevonden voor mijn paard om te staan. Als ik in de buurt van Calgary zou gaan wonen had ik haar zeker meegenomen, maar de kosten zijn hoog. Voor een merrie, reken op 12000 euro, ruin is goedkoper. Ik weet zeker dat mijn paard happy is hier in NL, dus het is goed zo.

Ons huis in Canada is iig fantastisch, we wonen aan het meer met een geweldig uitzicht!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:36

Wat spannend Lennylenny. Waar in Canada ga je wonen? Heb je je Ca rijbewijs in Canada gehaald? In de 'vakantie' of zo?

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:32

Heeft iemand van jullie misschien ervaring met Air Canada?
Ik vraag me namelijk af hoeveel handbagage ik mag meenemen tijdens de vlucht.
Uit de site ( http://www.aircanada.com/en/travelinfo/ ... ry-on.html ) leid ik af dat ik in totaal 20kg mag meenemen als handbagage, verdeeld over 2 tassen... Maar anderen denken dat het maar 10kg is in totaal. En helaas vind ik nergens een telefoonnummer van Air Canada. Iemand die me kan helpen? :D

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:45

Is alweer drie jaar geleden, maar ik mocht met Air Canada inderdaad 20kg handbagage en nog eens 26 kilo in het ruim. Zoiets, het was iig 46 kilo bij elkaar. Erg fijn als je allemaal paardrijzooi mee moet sjouwen :)