[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 16:31

Jeetje wat erg Monique! Dat had ik niet verwacht na je eerdere berichten over die man. Dat snap je ook helemaal niet, dat iemand zo met je dieren ( en je huis) omgaat, wat een onwijs grote domper!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 16:48

Fleuribelle schreef:
Dat is zeker balen. Je mag toch verwachten dat een oppasser doet wat er van hem verlangt wordt. Anders had hij er niet aan moeten beginnen. Arme Rocket, verwen hem maar extra zodat hij weer wat in gewicht aankomt. Is er wel goed voor de paarden gezorgd?

Ja, dat zou je verwachten, maar hij is denk ik te oud om het allemaal nog te behappen hier. Hij is 72, ik dacht dat dat wel zou kunnen, maar ik denk dat hij concentratieproblemen heeft.

Rocket heeft achter elkaar 2 zakjes natvoer opgegeten en ging toen nog door naar de droge brok. Dat doet hij niet zo vaak, hij vindt droge brok niet zo fijn.

De paarden waren oké, kan weinig mee mis gaan, maar onze zorgen zijn vooral dat hij kennelijk niet opmerkt als er iets fout gaat. Dat verrotte vlees, roken we al op een km afstand en je moet wel heel erg blind zijn om niet te zien dat het vlees zowat het bakje uitliep. Ik heb het gefilmd https://youtu.be/Y3kl81oTXAQ Toen ik dat filmde gisterenavond laat was dat nog het enige dus toen dacht ik nog het komt wel goed in september, maar naarmate we meer ontdekten niet dus.

Jet schreef:
Jeetje wat erg Monique! Dat had ik niet verwacht na je eerdere berichten over die man. Dat snap je ook helemaal niet, dat iemand zo met je dieren ( en je huis) omgaat, wat een onwijs grote domper!

Nee, wij hadden het ook niet verwacht van deze man. Hij krijgt erg goede reviews, maar mogelijk vinden mensen het moeilijk om hem een negatieve review te geven omdat hij zo super aardig en gul is en al zo ontzettend veel heeft opgepast. Dan denk je, het zal wel aan mij zelf liggen.

We hebben de hele dag besteed aan alles te noteren wat er verkeerd is gegaan en daarover een nette brief te schrijven en te vertalen (met een tool) naar engels, dat we hem niet meer zullen vragen.

Dus ik vermoed dat we nu geen oppas meer kunnen vinden op zo'n korte termijn. We zijn eigenlijk ook wel erg shocked hoeveel (ook kleine) dingen er ook fout kunnen gaan, dus of we nu nog weg durven weten we eigenlijk niet.

Kaatastrof

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 17:29

Oh gadver Mo, not fun. Op een huis passen is 1 ding, maar je dieren zijn toch wel je kinderen zowat. Ik zou daar dus ook niet blij om zijn.

Ik had heel graag op jullie huishouden gepast maar dat gaat praktisch voor me nu ook even niet, helaas. Ik zou het ook niet alleen durven zo in the middle of nowhere en zonder dat ik kan rijden. Anders, zo graag. Ik heb eigenlijk echt nood om even weer weg te zijn (zoals jullie dus.. hah).

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 17:44

Kaatastrof schreef:
Oh gadver Mo, not fun. Op een huis passen is 1 ding, maar je dieren zijn toch wel je kinderen zowat. Ik zou daar dus ook niet blij om zijn.

Ik had heel graag op jullie huishouden gepast maar dat gaat praktisch voor me nu ook even niet, helaas. Ik zou het ook niet alleen durven zo in the middle of nowhere en zonder dat ik kan rijden. Anders, zo graag. Ik heb eigenlijk echt nood om even weer weg te zijn (zoals jullie dus.. hah).

hi Kaat, inderdaad kunnen autorijden is wel erg fijn als je hier woont. Maar je mag ook met iemand komen die je vertrouwd én kan autorijden, dan ben je niet alleen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 18:53

Jeetje, dat is wel veel meer dan je eerst noemde. Hopelijk vinden jullie nog iemand anders die wel te vertrouwen is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 19:43

Tinka schreef:
Jeetje, dat is wel veel meer dan je eerst noemde. Hopelijk vinden jullie nog iemand anders die wel te vertrouwen is.

Zou leuk zijn, maar ook niet het einde van de wereld als het niet lukt. Het is maar een luxe probleem. Bij jullie langskomen gaat nog steeds lukken ;-)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:04

Balen Monique.. wellicht was deze opdracht net wat te veel werk voor deze meneer.
Hopelijk vinden jullie nog een vervanger.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:11

Leuk als jullie toch langskomen, kunnen we samen paardrijden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 21:11

SjonnieZ schreef:
Balen Monique.. wellicht was deze opdracht net wat te veel werk voor deze meneer.
Hopelijk vinden jullie nog een vervanger.

Ja dat denken wij ook, Sjonnie. Hij was toch al over de 70, maar omdat hij over de hele wereld oppast, met soms wel 2 adressen per maand en goede reviews kreeg en ook al voor paarden gezorgd had, dachten wij, fieve man, match. Hij bleef ook telkens zeggen dat hij het huis zo groot vond. Wel als compliment, maar ik vermoed ook dat het boven zijn pet ging.

Tinka schreef:
Leuk als jullie toch langskomen, kunnen we samen paardrijden.

Ja we hebben het er net over gehad, we gaan dan toch zeker nog wat uitjes doen, met de camper, dus 1 of 2 nachtjes weg en dan vraag ik Dorine mijn hondenvriendinnetje om even de katten te voeren en de paarden te checken, net als ik voorheen deed met die Engelse oppas Pip. Maar die loog alles bij elkaar, dus die mag ook al niet meer komen.
Dus bij jullie langskomen is zeker een optie en erg leuk als ik met je mee mag rijden! Mil en Er zullen dan wel heel veel bij te praten hebben over international tractors en zonnepanelen/collectoren bij zwembaden ;-)

o ps Dorine heeft 4 ezels, dus dat is dan meer vertrouwd qua paardenkennis