Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 17:53

Ja dat weet ik nog van jullie eerste keer hierheen. Enorm noodweer onderweg en ik zat buiten in de zon :+ en de laatste keer dat ik hierwas. 20 km verderop extreem veel hagelschade :oo en ik had drie druppels regen :))

Maar welke neuf .. staan jullie Lukka? Mag ook per pb :j

De voorspellingen zwabberen heen en weer voor vannacht en morgen. Droog of regen en onweer. Wat is het nu? In ieder geval warm :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 11-08-23 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

ChantalAM

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 18:01

Lol ze hebben het idd over onweer hier.. maar dat kan zomaar voorbij waaien.
Ik zwaai altijd even.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 18:05

Ik hoop droog. De knagerij is buiten voor het gemeentehuis en ik moet best een stukje lopen naar huis. Ik moet mijn eigen eten meenemen wel :Y) voor nu 100 + aanmeldingen. Best een prestatie voor net 200 mensen over drie dorpen verdeeld.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 18:07

Neuf chatel bray

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 18:09

Ah treport en berck plage zijn de moeite waard. Berck heeft veel zeehonden. Via de cap gris en cap blanc kustweg is een mooie route ook. Maar mogelijk net te ver west

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:08

Wat een mooie fotos allemaal, gaaf ook die vlinders!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 16:54

Mijn tijdelijke vervoer voor vandaag. Ik kreeg een lift terug naar beneden :D *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Links is de chauffeur :D rechtse meneer is gestapo :)) en kwart duits dus hij mag iedereen vandaag afblaffen in het duits }> het kampement in het bos haal ik helaas niet, jammer maar niks aan te doen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/quote]

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:05

Gaaf! Je hebt je wel weer vermaakt zo te zien

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 18:22

Ja alleen jammer van het campement, maar dat is te voet voor mij domweg niet haalbaar. -O-

Mijn eten voor vanavond staat al klaar. :Y) Ik moet het zelf meenemen. Sla, komkommer, ui, tomaat tonijn en dressing, stokbrood en twee toetjes. Wat stoofperen en een chocolade mousse. Toen ik vanmiddag boven was stond de bbq al aan, rokend en wel uiteraard. Een goede franse bbq op een dorpsfeest rookt :))

Zal wel pittig worden kwa communicatie, veel mensen, veel tafels en veel gekwek. :P Ik ben benieuwd of de andere nederlanders er ook zijn.

Was wel leuk, er staan nu nieuwe infoborden met veel historische dingen :list: . Op een van die staat een oude foto uit 1943 met wat kindjes. Staat mijn schuin overbuurman naast me en vraagt met een grijns of ik hem herkend had? :D hij staat op de foto als 3 jarig pukkie samen met zijn oudere zus en een paar neefjes en nichtjes.
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-08-23 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:25

Wat cool!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 18:40

Zo buiten mijn comfortzone vanavond. :') Zin in maar ook slik %) ik ben geen groepsmens maar vind het te belangrijk te laten schieten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:08

Komt wel goed :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 00:00

Zo nu pas thuis :+ was razend gezellig en lift gehad heen en terug van overburen dat was wel fijn. Bij wildvreemden gezeten aan tafel. er was een tafelindeling. En Obelix was er ook :D

Fotos met toestemming

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 10:08

Wat leuk!
Ziet eruit als een geslaagd feest

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 16:55

De eerste mirabellen zijn nu moes. De wecker is nu aan het voorbereiden. Dan weckpotten vullen. Ik ben benieuwd hoeveel het er zijn, 1,78 kg schoongemaakte pruimen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de stroom is gelukt *\o/* en redelijk weggewerkt voor nu. Maar mijn lijf is er ook echt wel klaar mee. Rotklus deels boven mijn hoofd omdat er een stukje bijna vergaan hout ingehakt moest worden voor de kabel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 17:32

Wat leuk het feest!! Echt leuk om mee te maken denk ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 17:55

Het was ook erg gezellig en het eten was eenvoudig maar rook goed, en er was meer dan genoeg :') goh wat kon iedereen eten zeg en er was nog over :oo

Hier drie weckpotten van bijna 500 ml gevuld. Die zijn nu aan het wecken. En een bakje van vergelijkbare hoeveelheid voor in de koelkast. Dan heb ik voor de volgende lading valfruit deze week nog genoeg potten over. Ik had er maar 6 gekocht. (Min dan die gebruikte die in de kelder liggen maar ik vertik die te legen en te gebruiken :r ). Desnoods gaat de rest als pruim mee naar nl en doe ik die op de mij bekende manier. Ondersteboven in een pot met schroefdeksel op een theedoek na vullen met hete inhoud.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 20:06

karuna schreef:
Desnoods gaat de rest als pruim mee naar nl en doe ik die op de mij bekende manier. Ondersteboven in een pot met schroefdeksel op een theedoek na vullen met hete inhoud.

oeiiiii je weet dat dat niet meer kan tegenwoordig he (blijkt ook geen enkel nut te hebben vergeleken met gewoon laten staan, gaat echt om het laagje in de deksel dat je hiermee oplost/beschadigd omdat daar tegenwoordig weekmakers inzitten)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 20:19

Wat gek de potten worden er wel voor verkocht.

Op deze manier dood je alle bacteriën die eventueel nog in de bokaal of op het dekseltje zitten en dat komt de houdbaarheid van je confituur absoluut ten goede. Laat de bokaal minstens 5 minuten ondersteboven staan – langer mag natuurlijk ook.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 21:27

Deksels in kokend water leggen werkt ook.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 22:36

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 00:50

Dat dus zou het toch echt niet meer doen.

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:38

Klopt ja van die potten met draaideksels :j
He leuk! Ik zag dat je ook een trompetter tegen de gevel hebt staan. Geeft mooie bloemen!Ik vind het wel knap hoor,dat je jezelf toch aan zo'n dorpsfeest waagt :o
Groetjes :evaw:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 16:53

Groetjes terug vanuit een warme plek. Poe warm en vochtig, niet mijn weer :n , vannacht en vanmorgen fiks regen en onweer, een paar inslagen vanmorgen op max 600 m. Wat een klappen, sterke geur van ozon ook. Nu bloedhete zon, en samen met het vocht weer waar ik niet bepaald tegen kan. %) kleine korte dingen per keer (echt max 5 minuten of zo) en dan weer binnen drinken en uitzweten en afkoelen. Oude dame vindt het ook wel best,

Ik heb er nog een op een andere plek staan, die groeit ook goed maar nog zonder bloemen, deze is geel of diep rood. Ik weet niet welke van de twee het ks :P

Wel toch wat gedaan. Voor bij de garage stonden wat plantjes in de weg, een witte vlinderstruik en een kaardebol. Beiden zijn overgehuisd naar achteren voor wat meer kleur ook. Ook wat gele bloemen van voor die op het grind staan naar achter verplaatst in dezelfde rij.

En ik hoop vandaag toe te komen aan verplaatsen van een ietwat belabberde houten plantbak die in die droge hitte gewoon niks voor elkaar krijgt. Ik merkte dat hij geen bodem had alleen -O- kwa verplaatsen niet tof waar ik hem voor wil gebruiken juist gunstig. :+ en hij moet daar toch een keer weg ivm de septic tank.

Tegen dat tussenmuurtje voor wil ik wat planten. Maar de grond is een grote gruis, steentjes meuk. Als ik die bak daar neerzet en weer beter afvul met aarde. Kunnen de planten daarin, de worteltjes kunnen dan wel hun weg vinden door het gruis/grond laagje. Scheelt mij scheppen.

Maar het is nu echt te warm. Dat komt vanavond wel. Of morgen of overmorgen :') Siesta tijd is beter.
Er staat al een wijnbes, ik wil daar twee druiven nog bij zetten. En aan de voorkant dan de rest van de bollen terugzetten en de gele bloemen herplanten weer terug. :j

De feestavond, tjsa doodeng ook maar ik dacht ach in het ergste geval knaag ik mijn eigen meegenomen eten op en ga vroeg naar huis onder het mom de hond of te moe. Maar dan heb ik in ieder geval mijn neus laten zien en laten merken dat ik mijn best wil doen met hier wonen. :) maar het was echt gezellig. Aan mijn tafel zat ook visite uit Nice die op vakantie was bij haar zus. Compleet ander slag mens wel echt stads en met voldoende geld. :') Maar er was echt meer dan voldoende gespreksstof over van alles en nogwat. :list:

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 18:24

Ik heb er misschien overheen gelezen, maar wat is de reden dat je je eigen eten meenam naar de feestavond? :)