Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:16

Ik heb paar jaar terug prima gevlogen vanaf Rotterdam. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:56

Ik ook :j het is jammer dat het vanaf hier zo'n eind weg is, anders zou ik vaker vanaf Rotterdam gaan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:01

Charmaine schreef:
Mijn vlucht via Corendon bij Transavia werd vd week geannuleerd en omgeboekt naar een vlucht van Corendon zelf. Nu kregen we vandaag bericht dat we niet vanaf Amsterdam vliegen, maar vanaf Rotterdam. Maakt voor ons niet veel gezien onze woonplaats. Maar wel rete irritant dat ik alles om moet zetten en zo extra kosten heb. Stoelreservering bij Transavia moet ik claimen. Parkeerplaats Schiphol moet ik ook afzeggen...Nu maar hopen dat het fijn vliegen is vanaf Rotterdam. Moet je daar ook zo vroeg van tevoren er zijn?

Toch wel minimaal twee uur volgens mij maar ik vind het zoveel fijner om vanaf Rotterdam te vliegen, exht!
Je kan ook parkeren reserveren daar, wij hadden Valetparking ofzo.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:20

Heb way too quick op de knop van Corendon gedrukt om mijn parkeerplek van Schiphol over te zetten merk ik nu...We hebben zelf bij P3 gereserveerd. Maar nu blijkt Corendon samen te werken met Quickparking. Wordt niet echt vrolijk van de reviews die ik lees. Heb nog niet betaald dus ff kijken of en hoe ik daar onderuit kom. Op de luchthaven zelf is wel 2x zo duur zie ik. Maar voelt wel stuk betrouwbaarder...

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:22

Meer dan twee uur van tevoren heeft niet zoveel zin op Rotterdam. Buiten zijn er 5 rijen met de eerstvolgende 5 bestemmingen en eentje voor als je al ingecheckt bent en alleen handbagage hebt. Die rij gaat niet eerder dan 2 uur van tevoren open.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:42

Wat wij hadden stond er iemand keurig te wachten, filmde de auto aan de buitenkant en de km stand en we konden naar binnen.
Bij de terugweg stond hij er toen we buiten kwamen, allemaal keurig geregeld.
Was de eerste keer dat we dat deden omdat we op een rottijd daar moesten zijn.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:54

Charmaine schreef:
Heb way too quick op de knop van Corendon gedrukt om mijn parkeerplek van Schiphol over te zetten merk ik nu...We hebben zelf bij P3 gereserveerd. Maar nu blijkt Corendon samen te werken met Quickparking. Wordt niet echt vrolijk van de reviews die ik lees. Heb nog niet betaald dus ff kijken of en hoe ik daar onderuit kom. Op de luchthaven zelf is wel 2x zo duur zie ik. Maar voelt wel stuk betrouwbaarder...

Ik heb dit voorjaar via parkos geboekt bij Walk & Fly Rotterdam Airport, mocht die nog beschikbaar zijn dan is het echt een aanrader. Dat was toen 10 euro per dag, net als P3 meestal.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:51

Yessy schreef:
Charmaine schreef:

Ik heb dit voorjaar via parkos geboekt bij Walk & Fly Rotterdam Airport, mocht die nog beschikbaar zijn dan is het echt een aanrader. Dat was toen 10 euro per dag, net als P3 meestal.

Dank voor de tip! Ik kon de parking bij Corendon nog annuleren en heb nu hier bij geboekt.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:42

Dido2316 schreef:
Meer dan twee uur van tevoren heeft niet zoveel zin op Rotterdam. Buiten zijn er 5 rijen met de eerstvolgende 5 bestemmingen en eentje voor als je al ingecheckt bent en alleen handbagage hebt. Die rij gaat niet eerder dan 2 uur van tevoren open.

Dat hangt er vanaf, TUI opent 3 uur van tevoren op Rotterdam.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:44

Charmaine schreef:
Yessy schreef:

Dank voor de tip! Ik kon de parking bij Corendon nog annuleren en heb nu hier bij geboekt.

Het is wel vrij lastig te vinden.
Als je de oprijlaan op rijd is het al snel een weggetje aan je rechterhand, dit is nog voor de parkeerplaats P- personeel :)
Linatebaan 101

Misschien ook handig om rekening mee te houden is dat je tegenwoordig je eigen drinken enZ weer mee mag nemen. Dat kan je een boel centjes schelen ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:39

Vanmorgen vroeg in Schiphol geen rij voor security

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:46

laura1987 schreef:
Misschien ook handig om rekening mee te houden is dat je tegenwoordig je eigen drinken enZ weer mee mag nemen. Dat kan je een boel centjes schelen ;)

Heb je hier een bron voor waar deze informatie staat. Ik was dit aan het uitzoeken voor onze reis, maar heb dit niet kunnen vinden: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ter%20zijn.

Ik vond wel veel en ook oudere links dat de EU hier mee bezig is, maar niet dat dit er al door is.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:01

Annemiek73 schreef:
laura1987 schreef:

Heb je hier een bron voor waar deze informatie staat. Ik was dit aan het uitzoeken voor onze reis, maar heb dit niet kunnen vinden: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ter%20zijn.

Ik vond wel veel en ook oudere links dat de EU hier mee bezig is, maar niet dat dit er al door is.

Ik werk er zelf bij de beveiliging dus ook op de security-check.
Sinds wij een vernieuwde check hebben mogen de vloeistoffen gewoon mee.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:04

Realiseer je dat voor de terugvlucht het meestal niet meer mee mag

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:05

fokfanaat schreef:
Realiseer je dat voor de terugvlucht het meestal niet meer mee mag

Dat klopt helemaal! Goed dat je dat nog even benoemd ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:08

Op Alicante deden ze mij afnemen met zo’n staaf met een doekje :wow:
Heb nog nooit zelfs maar een jointje aangeraakt maar dacht straks heb ik iets aangeraakt waar drugs aan of inzitten, schijterd _O-

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:23

laura1987 schreef:

Schiphol?
Kan ik dus ook meer dan 1 plastic zakje et vloeistoffen meenemen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:39

En is dat 100 ml per item?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:49

Nee je mag ook gewoon flesjes drinken enzo meenemen

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:30

Afgelopen vakantie heb ik zelf gezorgd dat belangrijke vloeistoffen zoals voor mijn lenzen gewoon aan de 100ml eis en in 1 literzak voldeed. Daarnaast een fles water mee. Houdt er wel rekening mee dat ze goed geïsoleerde flessen wel eruit kunnen pikken. Ik had hem voor de zekerheid leeg gehooid en daarna weer gevuld.

Edit:
Website schiphol: https://www.schiphol.nl/nl/pagina/vloei ... andbagage/

Dus mocht je zekerheid willen; voldoe aan de oude regels en neem alleen een fles water in grotere verpakking mee.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:35

Ik zou om 11.35 vertrekken van toulouse naar Schiphol. Maar helaas vertraging doordat er in het vliegtuig van Amsterdam naar toulouse bij Schiphol een vogel in de motor is gevlogen. Nu is er op toulouse niemand die er naar kan kijken dus nu moet er iemand op de volgende vlucht van Amsterdam naar toulouse meekomen om naar dat vliegtuig te kijken. Maar dat vliegtuig heeft ook 1 uur en 15 min vertraging. Ze zeggen nu dat we 17.30 vliegen maar geloof het nog niet helemaal. Hopelijk komen de koffers aan maar denk dat nu alles fout gaat haha.
Dacht vorige week lang op een vliegveld te zitten maar vandaag wint het haha. Krijgen denk alleen geen compensatie want hier kunnen ze niks aan doen. Gelukkig wel vouchers van 26 euro gekregen om eten en drinken te kopen.

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:18

laura1987 schreef:

Wow, super bedankt voor de informatie!

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:24

chanicha schreef:
Heb nog nooit zelfs maar een jointje aangeraakt maar dacht straks heb ik iets aangeraakt waar drugs aan of inzitten, schijterd _O-

Dit is voor explosieven, geen drugs :)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:36

Tiggs schreef:
laura1987 schreef:

Schiphol?
Kan ik dus ook meer dan 1 plastic zakje et vloeistoffen meenemen?

Ik heb het over Rotterdam AirPort ;)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:56

chanicha schreef:

Ik ken iemand die, zonder het te weten, met 1,5 gram mdma die nog in een broekzak in zijn ruim bagage zat, naar Costa Rica is gevlogen zonder dat ze dat gevonden hebben :=