Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSannee schreef:Haha met onze Corgi hadden we ruimte zat in de 2persoons hut, maar het is inderdaad niet megagroot.
Kan met voorstellen met grotere honden of 2 stuks dat het wat krapper is.
Maargoed onze hond komt binnen, snuffelt even, gaat liggen en chillt de hele reis. Dus dat voordeel hebben we dan ook wel weer.
Vanaf Calais rijd je er wel even over denk ik? Hoe lang is dat ongeveer?
boedjang schreef:xSannee schreef:Haha met onze Corgi hadden we ruimte zat in de 2persoons hut, maar het is inderdaad niet megagroot.
Kan met voorstellen met grotere honden of 2 stuks dat het wat krapper is.
Maargoed onze hond komt binnen, snuffelt even, gaat liggen en chillt de hele reis. Dus dat voordeel hebben we dan ook wel weer.
Vanaf Calais rijd je er wel even over denk ik? Hoe lang is dat ongeveer?
Ligt eraan waar je woont. Maar die paar uurtjes ben je denk ook kwijt met op de boot zitten . Wij hebben het ook in deeltjes gehakt hadden ook wales mee genomen net als jojoleinee
paddington schreef:Wij zaten vrijdag op de nachtboot van Hoek van holland naar Harwich en er gingen best veel honden mee.
Was een leuk gezicht al die verschillende honden die wij zagen lopen.
Al waren wij wel van mening dat zo'n vaart dus niets voor onze oude hond is dus die zit nu ook op zijn eigen vakantie adress.
magda_90 schreef:Maar als jullie met de boot gaan, vinden jullie de reistijd door Engeland dan niet zonde van de tijd in Schotland? Wij hebben er ook wel eens over na gedacht maar dan lijken de highlands echt nog verder weg. Of pak je dan gerust drie of meer weken vakantie?
Sellyxx schreef:Ik lees al een tijd mee in dit topic en we gaan onze Schotland reis nu echt vastleggen, ik kan niet wachten!![]()
M.b.t. de overtocht kijken we momenteel naar de overtocht Ijmuiden - Newcastle (DFDS). Aangezien hier vast veel mensen zitten met ervaring met een auto/camper op de ferry, heb ik een vraag.
We gaan op reis met een (gehuurde) Volkswagen T5 (4,9 m. lang en 2 m. hoog) wat in principe nog onder de afmetingen van een 'Hoge auto' (Hoge auto volgens DFDS = max 6 meter lang en 2,2 meter hoog) past, maar tegelijkertijd dient hij multivan/camper. (Kleine camper volgens DFDS= max 7 meter lang en 4 meter hoog).
Ik las ergens op het internet (vanuit een reactie van DFDS zelf) dat het leidend is hoe de camper geregistreerd staat. Nadat ik het kenteken heb opgezocht via het internet krijg ik de volgende informatie.
Classificatie: Personenauto
Merk: VOLKSWAGEN
Model: CALIFORNIA
Ik neem aan dat wij dit busje dus 'gewoon' onder een 'hoge auto' kunnen boeken? Ik kan het morgen ook even aan de klantenservice vragen maar ik was eigenlijk van plan om vanavond eindelijk te boeken
xDenies schreef:Wij zijn weer onderweg in Nederland naar thuis. Maar afgelopen donderdag zijn we met de ferry vertrokken. Ik heb echt genoten van Schotland en alles volgens plan kunnen bezoeken en doen. Mijn chat gpt planning was echt netjes haha.
Ik wil weer terug