Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xTitanic schreef:Nadir schreef:Wat gaaf beauty1love! Veel succes met het vinden van een gastgezin!
xTitanic, ik ben even nieuwschierig op welk visum jullie naar de VS gaan..? Vind je het wel leuk om te verhuizen, is dat met school evt te regelen? Kun je daar niet naar school gaan?
Mijn moeder gaat trouwen met haar hier in België. Als ze dan naar de vs gaat is het daar ook geen probleem om te blijven. Ik ga zelfstudie doen voor het laatste jaar, absoluut niet naar school gaan daar want het onderwijs is daar superlaag niveau. Het enigste nadeel is als ik en examen moet afleggen moet dat gebeuren bij de amerikaanse ambassade in Atlanta en dat is toch weer 5 uur rijden..
mayniac_val schreef:Onderwijs in Amerika slecht? Lekker vooroordeel... Het enige dat echt verschilt met onderwijs hier is dat ze heterogene klassen hebben in plaats van homogene. Natuurlijk zijn er wel eens wat problemen omtrent het curriculum en religie, maar om dan meteen te zeggen dat het onderwijs slecht is... Ik heb op een Amerikaanse basisschool gezeten, kon hier in Nederland prima mee komen
Rowdine schreef:mayniac_val schreef:Onderwijs in Amerika slecht? Lekker vooroordeel... Het enige dat echt verschilt met onderwijs hier is dat ze heterogene klassen hebben in plaats van homogene. Natuurlijk zijn er wel eens wat problemen omtrent het curriculum en religie, maar om dan meteen te zeggen dat het onderwijs slecht is... Ik heb op een Amerikaanse basisschool gezeten, kon hier in Nederland prima mee komen
Sommige undergrads zijn toch wel degelijk slecht.
Verder is het onderwijs natuurlijk heel anders. Je hebt college/undergrad hetgeen wij eigenlijk niet kennen. En alleen een school zoals medical school, law school etc kan je vergelijken met de Nederlandse universiteiten.
mayniac_val schreef:Undergrad heb je hier wel degelijk, het undergrad - grad systeem staat gelijk aan het BAMA stelsel dat we hier hebben. Bovendien zijn er ook scholen in Nederland reteslecht, dat betekent niet meteen dat àl het onderwijs hier verkeerd is.
Margee schreef:Rowdine schreef:
Sommige undergrads zijn toch wel degelijk slecht.
Verder is het onderwijs natuurlijk heel anders. Je hebt college/undergrad hetgeen wij eigenlijk niet kennen. En alleen een school zoals medical school, law school etc kan je vergelijken met de Nederlandse universiteiten.
Vreemd ... als die wel goed zijn, zul je toch wel een bepaald niveau moeten hebben voordat je dat kunt volgen??? Ik kan me niet voorstellen dat het onderwijs overal slecht is....
MacavityL schreef:Undergrad is een bachelor, in de VS moet je alleen eerst een bachelor hebben voordat je naar een Law of Med school kan, dat is hier anders. Net zoals je daar met een bacholor een PhD kan volgen (hier alleen na Master), alleen duurt zo'n PhD minimaal 5 jaar en volg je vakken (terwijl het hier in drie jaar kan en het meer als baan gezien wordt).
Wel klopt het dat er (voor dezelfde studierichting) veel niveau verschillen zijn en het dus afhangt naar welke universiteit je gaat (wat niet gelijk betekend dat Harvard altijd beter is).
Rowdine schreef:MacavityL schreef:Undergrad is een bachelor, in de VS moet je alleen eerst een bachelor hebben voordat je naar een Law of Med school kan, dat is hier anders. Net zoals je daar met een bacholor een PhD kan volgen (hier alleen na Master), alleen duurt zo'n PhD minimaal 5 jaar en volg je vakken (terwijl het hier in drie jaar kan en het meer als baan gezien wordt).
Wel klopt het dat er (voor dezelfde studierichting) veel niveau verschillen zijn en het dus afhangt naar welke universiteit je gaat (wat niet gelijk betekend dat Harvard altijd beter is).
Het niveau van undergrad is vaak niet vergelijkbaar met een bachelor, en de titel die je behaald is ook anders.
Dus nee, ik vind het niet vergelijkbaar
(overigens heb ik met eigen ogen mogen zien dat bachelor studenten in NL naar een college in de US gingen met met straight A's terug kwamen terwijl ze hier op de uni 6-jes halen.)
Lara_ schreef:Rowdine schreef:
Het niveau van undergrad is vaak niet vergelijkbaar met een bachelor, en de titel die je behaald is ook anders.
Dus nee, ik vind het niet vergelijkbaar
(overigens heb ik met eigen ogen mogen zien dat bachelor studenten in NL naar een college in de US gingen met met straight A's terug kwamen terwijl ze hier op de uni 6-jes halen.)
Dat is geheel afhankelijk van de universiteit. Als je naar een goede universiteit gaat komt jij echt niet met 6jes binnen! Zij zullen dus waarschijnlijk al niet naar een al te goede universiteit zijn gegaan.
MacavityL schreef:Welke titel haal je dan? Naar mijn weten gewoon een BA/BS (Bsc). Alleen bepaalde richtingen hebben andere titels (verpleegkundigen, etc).
Rowdine schreef:MacavityL schreef:Welke titel haal je dan? Naar mijn weten gewoon een BA/BS (Bsc). Alleen bepaalde richtingen hebben andere titels (verpleegkundigen, etc).
Niet alleen andere titels, maar ook bestaan vooropleidingen gewoon niet.
Je hebt in de US dus geen rechten bachelor, dus doe je een undergrad in whatever, political science. Vervolgens ga je 3 jaar naar law school en leer je eigenlijk hetzelfde als wat wij Nederlanders in 4 jaar law school leren.
Wij missen dus eigenlijk gewoon een hele undergrad in ons systeem.
Daarbij is het hier (in de US) de normaalste zaak van de wereld alleen een undergrad te doen, terwijl in NL bijna niemand alleen een bachelor doet.
Lara_ schreef:Rowdine schreef:
Niet alleen andere titels, maar ook bestaan vooropleidingen gewoon niet.
Je hebt in de US dus geen rechten bachelor, dus doe je een undergrad in whatever, political science. Vervolgens ga je 3 jaar naar law school en leer je eigenlijk hetzelfde als wat wij Nederlanders in 4 jaar law school leren.
Wij missen dus eigenlijk gewoon een hele undergrad in ons systeem.
Daarbij is het hier (in de US) de normaalste zaak van de wereld alleen een undergrad te doen, terwijl in NL bijna niemand alleen een bachelor doet.
Tjah als je de kosten vergelijkt vind ik dat niet zo gek. Een graduate degree kost hier een gods vermogen en daar hebben heel veel mensen gewoon het geld niet voor.
Lara_ schreef:Dan ben ik heel erg benieuwd naar welke uni zij zijn gegaan met hen 6jes. En zo happig zijn ze niet op buitenlandse studenten. Die kosten hen erg veel geld en tijd. Ze gaan hen tijd dus niet verdoen aan iemand met 6jes, ze moeten er wel iets voor terug krijgen