Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:18

Ik heb gister ook moeten omreizen via deventer.
Zat gelukkig in de allereerste omrijdende trein. :) Dus die was nog niet vol.

Kan ik weer een kaartje declareren. :)
Tikt leuk aan nu.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:21

Dan zat je als het goed is bij mij in de trein. Van Amersfoort- Deventer was niet vol nee. Maar Deventer- Zwolle wel.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:22

maroescha schreef:
Dan zat je als het goed is bij mij in de trein. Van Amersfoort- Deventer was niet vol nee. Maar Deventer- Zwolle wel.

Ik moest naar Rotterdam.
Ik ging van Zwolle naar Deventer en toen Amersfoort en daar stond de aansluiting nog naar Den Haag/ Rotterdam. :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:26

Werd heel de trein omgeleid? Normaal heb je vanaf Deventer al aansluiting naar Rotterdam. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:48

Aah :) andere kant op dus hihi.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:31

Geen goed weekend voor de NS deze week. Een man die in Zeist om het leven is gekomen bij het redden van een vrouw die wilde springen, en een in elkaar geslagen conducteur bij Geldrop :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:55

Echt belachelijk he.. :n :n

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:30

Ik las het, verschrikkelijk.. Allebei.. :n

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:34

Jeetje wat erg!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:38

Wat erg!

Vrijdag had ik ook weer een heerlijk ritje van Groningen naar Amsterdam... tot Amersfoort ging alles goed, maar daarna stond de verkeerde trein op de borden zodat ik mijn rechtstreekse trein naar Zuid miste, daarna ging ik dus maar naar centraal (want dat zei de conducteur) en op centraal zeiden ze dat ik beter via Duivendrecht had kunnen gaan maar dat ik ook met de metro kon. Ik baalde daar al van, want de metro is niet gratis. Maar ik had haast en was inmiddels al behoorlijk vertraagd. En toen reed de metro niet! Uiteindelijk 3 kwartier staan wachten voor dat ding gerepareerd was :n

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:41

Ik had me ergens al eens eerder gemeld maar topic een beetje uit het oog verloren.
Vandaag in een stampvolle trein richting zwolle op andere stations konden mensen gewoon niet bij in stappen.
Viel er een meisje flauw, pfff schrikke.
Me BHV toch nog van pas gekomen trein gemist daarna maar nu onderweg naar Leeuwarden, beetje laat..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:53

Die IC's naar Almere reden gisteravond alweer niet. Wat is dit nou zeg.
Gister was 't echt heel druk in de treinen, pfff!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:58

Zaterdag moesten we tussen Geldermalsen en Den Bosch met bussen.. heen ging dat prima. :j Terug bedachten we dat we even aan een conducteur met railpocket zouden vragen of we niet beter via Utrecht konden gaan; dus met de intercity. Maar dan zouden we in utrecht een half uur op de trein naar Houten moeten wachten dus de bus was wel sneller.

Bus was wat laat maar vertrok op tijd. Alleen door van die asociale gabbers die op weg waren naar een house feest en echt heel veel overlast in de bus veroorzaakten waren we dus 5 minuten te laat op Geldermalsen en moesten we daar in de kou op de trein wachten. En dat is als het vriest om half 11 in de avond niet fijn :+

Daarom de dag erna maar evne met de auto op en neer gereden :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:13

Moest gister van Harderwijk naar Rotterdam Noord en van Rotterdam Noord naar Hilversum.
Wat een *** aansluiting zeg! Op Gouda 20 minuten staan kouwkleumen en op Rotterdam Noord heb ik ook nog eens een half uur gestaan. Oh my god. ^) Wat een kouw.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:18

Was ie vertraagd dan Courses? Normaal moet die aansluiting op Gouda sneller gaan. Is idd geen fijne wacht-temperatuur. :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:29

Zaterdag moesten we naar Eindhoven vanaf Houten. Volgens de borden zouden er gewoon sprinters rijden, alleen 's nachts niet, en laat in de avond. Nouja wij met de bus. Ging prima op de heenweg. Terug sloot de bus (die wel aan moest sluiten) door asociaal gedrag van enkele gabbers die naar een housefeest gingen, dus niet aan op de trein en stonden we 29 minuten te blauwbekken op Geldermalsen := in de vrieskou in de late avond. Spijt dat we niet vai utrecht gingen, maar daar hadden we ook 29 minuten moeten blauwbekken anders.

Op Eindhoven kregen wij geen kaartje voor onze stationskluis zaterdag, bleek defect.. hebben we een conductrice op het station (medewerker service en veiligheid denk ik eigenlijk? ) gevraagd, en die heeft ons toen gratis het kluisje laten gebruiken: zij heeft hem voor ons geopend en gesloten. Echt top service +:)+ heel lief vrouwtje ook. Zijn haar ontzettend dankbaar!

Gisteren maar met de auto naar Eindhoven gegaan, want het is voor ons al een kwartier naar de trein toe vanaf huis (houten of culemborg station), en dan met de trein normaal 50 minuten excl overstap. Nu met de bus kwam daar 30 minuten bij. Terwijl het met de auto 3 kwartier is. :+ en ik vind het heerlijk om in de trein te lezen, daarom ga ik graag met de trein. Maar in de bus kan ik niet lezen -O- dus dan heb ik er ook geen zin in :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:30

MarrieLeen schreef:
Was ie vertraagd dan Courses? Normaal moet die aansluiting op Gouda sneller gaan. Is idd geen fijne wacht-temperatuur. :brr:

Nee, dat was die Sprinter naar Rotterdam vanaf Gouda, zit gewoon 20 minuten tussen! Ik stond nog tussen 2 muren in, maar waaide alsnog bijna weg ^) Pffff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:32

Je kan als je naar Noord moet beter tot Alexander in de intercity blijven zitten. daar kan je namelijk warm wachten :j

De sprinter naar Rotterdam rijdt alleen in de spits 4 keer per uur. Toen ik nog in Nieuwerkerk woonde baalde ik daar als een stekker van want ik moest standaard 25 minuten wachten. Pa heeft mij tig keer opgehaald in Gouda met de auto :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:34

Ja daar zat ik over te denken, maar was even kwijt of Alexander nou voor of na kwam dus ik dacht, nou ja dan speel ik op safe :') Dikke bak thee gehaald bij de Kiosk, stond ik daar te klappertanden op m'n Vansjes :+ Nee, goed verhaal weer haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:35

Alexander is nog voor :j daarna is het 5 minuten trein naar Noord. En andersom kan ook he; naar centraal en dan 5 minuten terug :j

Gouda heeft overigens warme wachthuisjes. Daar heb ik met de sneeuw uren in zitten lezen _O- want papa kon er toen ook niet door met de auto

Voor breukelen moest hij er wel door.. geen warme wachthuisjes.. en geen treinen de rest van de dag :')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:39

Hmm dan was het dat inderdaad, dat de sprinter alleen in de spits 4x rijdt, dan duurt het lang. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:40

Ik heb echt heel vaak tegen de NS gezegd; mag ik een extra sprinter *puppy-eyes* :D maar nu woon ik er niet meer en mijn broertje mag van mij best een half uur wachten :Y) en mijn zusje ook :Y)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:41

Huilie :') Ach, ik hoef er nu toch niet meer heen! :D
Ik blij haha.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:51

Pfff, gisteren was het weer feest hoor! Van een durpje bij Roermond naar een durpje bij Groningen, tot aan Utrecht ging het goed maar daar... Spoor 12, nee spoor 11, spoor 12 vooraan, nee spoor 11 achteraan, op vertrektijd geen trein te zien en steeds verspringende borden. Grote chaos. Verscheen uiteindelijk een trein, stond Den Haag bij, maar bleek uiteindelijk dus toch die naar Groningen te zijn. Twee wagonnetjes voor de gecombineerde IC naar het noorden op zondagmiddag-avond aan het eind vd herfstvakantie....tot aan het dak vol, kon echt niks meer bij. Door alle geklungel op Utrecht Centraal dik 10 minuten vertraging, waardoor ik in Groningen mijn aansluiting miste en bijna 3 kwartier op de volgende boemel moest wachten :(

Voordeel: helft vh treinkaartje vergoed :+

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:53

had even een vraagje: wil met mijn moeder vanaf Gorinchem naar Rotterdam Alexandrium. Ik heb gratis OV mijn moeder heeft niks. Nu kun je toch zo'n kortingskaartje kopen omdat ze met iemand die OV heeft reist? Waar kan ik die kopen, moet ik echt op station een kaartje kopen of kan dat ook via internet?