Disneyland Parijs deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:22

wij hebben het toen met 2,5 tank gedaan :) a €40,- p.t.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:23

SteffiiY schreef:
_Daniella schreef:
Auto is goed te doen hoor stef, hebben wij ook gedaan! (wel vanaf melvin)
Ik heb toen ook met grote agentenkorting gedaan! :))
Was toen 90,- p.p voor 2 dagen entree 2 nachten in hotel new york :))

oja is zelfe voor mij!! mijne kost 100,- per persoon voor 2 nachten en 3 dagen park!

Disneystars? :))

Jes

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:36

De Thalys kan goedkoop zijn, mits je 3 maanden van te voren boekt. Aan de andere kant is vanaf twee personen vaak alweer goedkoper om met de auto te gaan. (vergeet niet de tol te berekenen in je prijs).

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:53

Klopt, maar dan moet je er snel bij zijn en mijn ervaring is dat dan de tijden helemaal niet aansluiten op een bezoek aan Disneyland. Je wilt dan toch vroeg vertrekken en ergens eind van de middag weer richting huis. Kortom, het is mij nog niet gelukt.

Maar het is wel fijn om met de trein te gaan.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:26

@daniella: ja disneystars :j jij ook zeker!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:39

Hoi!

Ik neem aan dat alle disney-experts hier zitten :)
Mag ik jullie advies?

Ik wil volgend jaar in april met 6 volwassenen naar Disney. Vrijdag aankomen (s'avonds), zaterdag, zondag, maandag park, maandagavond of dinsdagochtend naar huis. Zaterdag en zondag park kan ook nog wel maar liever maandag ook nog.

Vriendlief en ik hebben vorig jaar betrekkelijk goedkoop in het dreamcastle gezeten en dit beviel heel goed! Vooral het treintje was super fijn. Maar nu met 6 personen komt daar in 1x een heel ander prijskaartje uit rollen.... een camping in de buurt (stacaravan/chalet) mag ook, zolang het maar niet langer dan 45 min. rijden is.

Weten jullie reisbureau's die 'goedkoop' zijn? Hebben jullie advies?

Bedankt!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:51

vaak is ergens via internet boeken goedkoper als een reisbureau hoor ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:19

Wij boeken via bookings.com geloof ik en gasn steeds naar het val d'europe is een hotel op 3 minuten met de metro en er rijdt ook een gratis shuttle bus. Het hotel hoort toch bij het "disney pakket" en je kan dus al om 8 uur het park in. Is een luxe hotel, goed onderhouden met een goed bed en mooie badkamer. Als je via internet boekt heb je soms kamers voor de helft van de prijs.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:22

Je zou ook kunnen zoeken naar een appartement. Er zitten er zeker wat in de buurt en niet al te duur. Volgens mij bij dat winkelcentrum in de buurt. Heet dat ook niet Val d'Europe?!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:23

Dat is idd ook val d'europe

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:49

bedankt!!! Met 'reisbureau's' bedoel ik ook meer online winkels (peter langhout, neckerman, vrij uit etc) sorry voor de onduidelijkheid! Ik ga eens zoeken naar val d'europe!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:49

Ik had ook wt goedkope parken met chalets gevonden maar is dat op 70km afstand of 1,5uur rijden :/

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:39

Dat lijkt me wat ver. Er zou toch wel iets dichter in de buurt wat te vinden moeten zijn.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:31

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Vandaag over precies 10 weken gaan we naar disney land.

We gaan verblijven in het disneyhotel bij de ingang van het park.

van 12 tm 15 maart gaan we heen 4 dagen 3 nachten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:01

Leuk :D
Dat hotel lijkt me zo gaaf!!!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:21

Vriendlief en ik zijn in februari 5 jaar bij elkaar en aangezien ik nog nooit in Disneyland ben geweest, vind ik het toch wel een heel leuk idee om het daar te vieren :D
Ben al druk aan het google'n geweest, maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer, dus misschien kunnen jullie me adviseren?

We hebben geen rijbewijs, dus we moeten met de bus, trein of met het vliegtuig. Wat is volgend jullie het handigst en voordeligst?
En is het handig om een complete reis te boeken (vervoer, entree, hotel) of is het voordeliger als ik het los boek?
En kan ik beter naar een reisbureau gaan of zelf via internet boeken?

Je ziet, ik ben behoorlijk het spoor bijster :') alle tips zijn welkom, ook hotel aan- en afraders! Alvast dank :)

Edit; het gaat trouwens om het weekend van 4februari, en dan vrijdag heen, zondag terug

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:54

wij hebben gebeld en de meneer die wij hebben gesproken ws heel eerlijk gaf aan dat zelf boeken bij de talys goedkoper is als alles in een maal bij hun te boeken. Wij hebben 1e kerstdag geboekt.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:57

En wie heb je gebeld? :)

Ik heb bij Peter Langhout reizen gekeken en voor een busreis, 2 dagen entree, en overnachtingen in het Kyriad hotel zouden we in totaal (voor 2pers. dus) 438 euro kwijt zijn
Is dat reeël denken jullie? Het nadeel van PL is wel dat de opstapplaatsen ontzettend uit de buurt liggen :\

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:35

Heb je ook bij OAD gekeken. Die bieden ook busreizen aan. En niet dat Kyriad niet goed is, maar het is misschien leuker om in een van de disney hotels te zitten.

Maar ik begrijp wat je bedoel met die opstapplaatsen. Daar hebben wij ook last van in noord noordholland. De opstapplaats is niet zo'n probleem, maar wij zitten aan het begin, de reis naar parijs is wel erg lang. De trein lijkt mij veel fijner, maar dan ben je waarschijnlijk wel meer geld kwijt.

Die prijs vind ik best aan de hoge kant. Dat zou wel goedkoper kunnen lijkt mij.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:38

OAD heb ik gekeken, inderdaad die bieden busreizen aan :j maar daar zit het entreegeld dan weer niet bij in :\

En trein is inderdaad veel duurder, dan kom je over de 600 heen voor 2 personen..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:44

Corelli schreef:

Ik heb bij Peter Langhout reizen gekeken en voor een busreis, 2 dagen entree, en overnachtingen in het Kyriad hotel zouden we in totaal (voor 2pers. dus) 438 euro kwijt zijn
Is dat reeël denken jullie? Het nadeel van PL is wel dat de opstapplaatsen ontzettend uit de buurt liggen :\

:j wij hadden ook zelf bij peterlang hout gereserveerd toen 200 pp ook bij t kyriad hotel was prima te doen hoor een goed bed en schone kamers smorges eten daar en daarna hele dag in t hotel vertoeven
smiddag kwamen we bij t hotel aan en daarna gingen we met de bus naar disney....
had toen gezien dat er een trein station vlakbij t hotel was(5 minuten lopen) dus 1 avond hadden we de bus gemist(wij waren uren te laat bus ging weg om 10 uur ofzo en wij bleven in de wild west show die was afgelopen om 11 ofzo) en zijn we vanuit disney naar t hotel gegaan met de tram was goed te doen...

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:38

Gewoon het telefoonnummer van disneyland gebeld op de site een 0900 nummer geloof ik. Zal het later navragen.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:17

Vreemd dat bij Oad geen entree zit met de busreizen..
Ik ga al tig jaar met de bus met Oad en daar zit altijd de entree bij in :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:17

Hmm, misschien heb ik dan verkeerd gekeken! Ik kijk het nog even na, bedankt!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:50

NathalietjeB schreef:
Corelli schreef:

:j wij hadden ook zelf bij peterlang hout gereserveerd toen 200 pp ook bij t kyriad hotel was prima te doen hoor een goed bed en schone kamers smorges eten daar en daarna hele dag in t hotel vertoeven
smiddag kwamen we bij t hotel aan en daarna gingen we met de bus naar disney....
had toen gezien dat er een trein station vlakbij t hotel was(5 minuten lopen) dus 1 avond hadden we de bus gemist(wij waren uren te laat bus ging weg om 10 uur ofzo en wij bleven in de wild west show die was afgelopen om 11 ofzo) en zijn we vanuit disney naar t hotel gegaan met de tram was goed te doen...

Dit lijkt wel een andere Kyriad als waar wij hebben gelogeerd. Wij zaten in Kyriad vlakbij Disneyland. Er ging geen trein/tram heen, wel een pendelbus en wij zijn de heenweg gaan lopen.

Die prijzen van OAD zijn wel inclusief entree, maar ik kan me voorstellen dat het een beetje verwarrend overkomt.