USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 08:29

Nee daar heb je ook niet genoeg dagen voor. Wat zal jouw lichaam van slag zijn als je straks weer terug bent. :D
Heb je wel een rechtstreekse vlucht?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:05

Ik heb nu al een jetlag. Gisteren pas heel laat klaar met alles en vanmorgen om 4.45 al richting Schiphol. Heen heb ik in ieder geval een directe vlucht, terug zoals het er nu uit ziet ook maar het is op basis van beschikbaarheid.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:17

goeie reis, even op en neer naar LA; ik moet er niet aan denken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:40

Ik meld me hier even, ga in oktober naar New York :))

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:00

zijn er ook mensen die 4 oktober in las vegas zijn?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:56

pfff ff op en neer, moet er ook niet aan denken!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 02:10

Op was in ieder geval heel erg gaaf met de paarden. Ik ben wel eens vaker meegevlogen maar was dan altijd het 5e wiel aan de wagen en zag niet zoveel van de paarden.
Nu heb ik er bij de start en de landing bij gestaan en dat was heel indrukwekkend maar ook wel heftig omdat het paard wat ik bij me had heel erg gespannen was.
Ik ben nu vooral heel erg, afgelopen nacht twee uurtjes geslapen en aan boord eigenlijk niet. Is hier nu net na vijven dus ik ga lekker eten, douchen en dan gewoon vroeg slapen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 07:43

Het lijkt me ook een gave ervaring Katja. Lekker uitrusten en dan nog even genieten van LA.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:44

Hoi iedereen,

Ik wil me ook even aanmelden op dit topic. Volgend jaar gaan wij een vijftal weken naar de States. We zullen naar alle waarschijnlijkheid starten in Orlando, dan zo naar boven via Savannah en Atlanta naar Smokey mountains, vandaar naar Mephis, Oklahoma, Dallas, San Antonio, Houston, New Orleans en dan langs de kust terug naar Florida om te eindigen in Miami.

Ik zie het al volledig zitten. natuurlijk is de route misschien niet zo voor de hand liggend, maar dat zijn de dingen die we zeker willen zien en doen. En later willen we dan wel een klassiek NP tourtje in het westen doen.

Oh ja, in Texas willen we wel ergens een paardrijtochtje doen. Iemand ideetjes ? Ofwel in de Smokey Mountains (Blue Ridge).

@MoniqueT, ben jij soms van het AllesAmerikaforum? Dan heb ik zeker al jouw reisverhalen gelezen (van miami naar Dallas? of waren jullie dat niet? Want ik mis soms met anderen)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:00

Citaat:
@MoniqueT, ben jij soms van het AllesAmerikaforum? Dan heb ik zeker al jouw reisverhalen gelezen (van miami naar Dallas? of waren jullie dat niet? Want ik mis soms met anderen)

Yes, that's me!! Ik heet daar 'nieuwenoord'.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:19

Smokey Mountains waren wel heel veel ranches dus ik denk dat je daar keuze genoeg hebt. Misschien heb je nog wat aan een gedeelte van ons blog van vorig jaar: http://washingtonorlando.wordpress.com/

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 15:23

Wat een gave reis Fleur! Veel plezier alvast met de voorbereidingen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:22

Ben je al terug, Katja? Hoe was het nog? Lijkt me een heel gave ervaring, zo vliegen met een paard.

Heeft iemand ervaring met het zuiden (Florida etc.) in januari? Ik zat eerst te denken om in januari 2 weken een rondje Californië te doen, maar daar ben ik al zo vaak geweest. Het lijkt me leuker om een deel te doen waar ik nog nooit ben geweest.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:10

Ik meld me hier ook even! Ik vertrek in september naar Scottsdale, AZ voor een job!!
Ben verder nog nooit naar de States geweest dus tips zijn welkom :j

Ik lees het topic zsm door, ben benieuwd

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:20

Scottsdale in het najaar: heerlijk! In de winter nog beter trouwens, het is er in de zomer bloedjeheet, maar Arizona heeft geweldige winters in de buurt van Phoenix. Mooie natuur ook, probeer de Apachetrail eens te rijden, helemaal geweldig is dat.

Verder raad ik je aan om lid te worden van de forum van Alles Amerika!. Daar kan je echt alles vinden en vragen over Amerika.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:19

Leuk Jaycee, hoe lang ga je en wat ga je doen?

Ik ben weer terug in Nederland en zit enorm tegen de slaap te vechten. Ga morgen wel even een verslagje in elkaar klussen.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:32

Thanks voor de tips!
Ik ga er werken op een trainingsstal, eerst 30 dagen proeftijd dus dat wordt spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:42

Mijn tripje voor het einde van de zomer is ook geboekt :). Voor daarna gluur ik met een half oog naar de westkust en ook Boston is al voorbij gekomen.

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:46

Dan meld ik me ook maar aan! Ik ga begin oktober voor 17 dagen. We landen 2 oktober in San Francisco en dan gaan we wel zien waar we uitkomen. Geen verdere hotels geboekt dus en ook geen vaste route bepaald. Ja, het word waarschijnlijk natuurlijk het welbekende rondje maar hoe of wat, dat weten we nog niet.
Ik wilde wel wat dollars meenemen ipv alles met de pin/ creditcard betalen, maar weet iemand of het normaal is dat je bijna 80 dollar inlevert als je bij de bank geld besteld? Als je op wisselkoersen.nl kijkt, krijg je veel meer dollars voor 1000 euro dan wanneer ik het bij de bank wil bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:49

Sam2, het is niet echt nodig om hier al dollars te halen, die kun je daar op het vliegveld gewoon uit de muur trekken, dat is volgens mij het goedkoopste.

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:00

ja dat kan natuurlijk ook ja.. 8)7 :D

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 06:52

Ik ben gisteren terug gekomen van 3 weken geweldige vakantie in de USA :j
Onze dagelijkse verslagen zijn te lezen op www.usa2011rondreis.web-log.nl

Zijn er hier mensen met ervaringen bij Britisch Airways (naar de USA)?
Mijn ervaring na deze vakantie is in ieder geval om het iedereen af te raden met die maatschappij (via Londen, naar de USA en terug) te vliegen :=

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:27

Wij hebben vorig jaar twee keer met BA gevlogen via Londen. Wij vliegen vanwege ons forse formaat altijd Business Class naar Amerika. BA was gewoon 700 euro per ticket goedkoper, maar mijn hemel, wat een ellende op dat Heathrow. Wachten, vertragingen, gemiste vlucht naar Amsterdam. Veel lopen op het vliegveld en ook nog met busjes over het halve vliegveld met 60 man in een bus gepropt (staande).

Ik moet er hard over denken of we dat nog een keer doen. Bovendien is de Business Class bij BA ingedeeld met allemaal afgesloten hokken, ik word er gewoon claustrofobisch van. Geef mij maar rechtstreeks KLM of Delta.

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:42

We zijn dus niet de enige :=

Op de heenweg was onze vlucht A'dam - Londen vertraagd, half uur later gecancelled. I.p.v. 's ochtends zijn we toen 's avonds gevlogen, maar aansluiting uiteraard gemist, dus in Londen weer vlucht naar Orlando moeten regelen... Overnacht in Londen en volgende dag met Virgin Atlantic gevlogen. Maar wel een dag USA kwijt (en hotel / auto huur steeds omzetten).

Tussenvluchten met American Airline, no problems :n

Terugweg, zaterdag 16.00... Alle passagiers braaf op tijd, maar het boarden begon maar niet... Roepen ze om dat de crew in de file staat :roll: zal niet de eerste keer zijn geweest dat ze in LA overnacht hebben, dus weten ze dat het er druk is, kom op zeg. Uur vertraging daardoor! In het vliegtuig meer bezig met elkaar dan met de passagiers :x over Fly connection Amsterdam werd niks gezegd in het vliegtuig, mochten we mooi zelf gaan uitzoeken op Heathrow, gelukkig wel gehaald. Aangekomen in A'dam, hebben we maar 2 v.d. 5 koffers, 3 waren nog in Londen... Want door uur vertraging hadden ze in Londen blijkbaar niet genoeg tijd om alle containers over te laden, of door haast vergeten... *zucht*

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:44

Ik heb al drie keer met BA gevlogen (met elke keer twee layovers waarvan één in Londen) en nooit een enkel probleem gehad, mij is het prima bevallen :j