Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:02

Ik kan gelukkig ook altijd zitten in mijn trein van nijverdal - Groningen (overstap Zwolle)
Wel heb ik echt een gruwelijke hekel aan die stomme I-pods en mp3 spelers. Die oordopjes mogen nog wel wat beter ontwikkeld worden. Een jongen was aan de ene kant van de coupé muziek aan het luisteren en ik kon gezellig mee genieten aan de andere kant van de coupé. Nou erg leuk een uur lang van die vervelende monotone muziek. En dat gebeurd regelmatig. Ze zullen er een gehoorbeschadiging aan over houden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:05

ik had wel virm weer daarnet. Ook een treinstel, maar wel een zesje. Dus wat meer ruimte. Bovendien is het op vrijdag niet zo druk. :D

Szan

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:35

@MarrieLeen Klopt! Meestal een virm rond de ochtend- en avondspits :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:42

Ik begrijp echt niet waarom er op het drukke traject in de spits virm4 wordt ingezet ipv 2x ICMm4 :=

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 09:08

Wellicht denken ze dat je dat ook kan bereiken met een dubbele laag, je hebt dan ook 2x 4 alleen dan boven elkaar. :+

Pff, het zit flink op de schop dit weekend op traject Gouda-Almelo.. := Drie tot vier keer overstappen en minimaal een uur langer reizen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:11

Nadeel is dat VIRM4 dus alleen die vierzitjes heeft.. En dus minder plek dan ICMm met zn coachopstelling :+ en gezien ik om medische redenen geen treinreizen meer mag staan.. Nee doe mij ICMm maar. :=

Whaha gaat alles op de schop dit weekend? Lekker dan :=

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 09:13

Jep, je moet sowieso tot Rijssen met de bus, vanuit Bad Bentheim en alles wat daar tussen zit. :=
En dan tussen Deventer en Amersfoort geloof ik ook nog vanalles, hij rijdt iig om via Hilversum. :+
Offf gewoon via Oldenzaal en Arnhem. :P

Ja, die ICM is wat dat betreft stukken praktischer. :j

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:52

geef mij ook maar koplopertjes, ik heb altijd ruzie met de benen van de persoon tegenover me in die 4 zits :+ , in een koploper probeer ik altijd in een 2 zits te gaan zitten.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:20

Ik ben wel blij met die oude treinen met die gele banken die om 6.44 vanaf Schiphol vertrekken, ik blijf dat de lekkerste treinen vinden, oke wel wat meer lawaai in de Schipholtunnel dan de dubbeldekkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:58

Die zijn heerlijk! Alleen bizar koude airco in de zomer.. Rijden ook roosendaal zwolle :j

Ik hoef lekker niet te virmen morgen.. Lekker tuffen met de auto :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:51

Sorry dat ik dit topic een schop geef. :=

Morgen ga ik met de trein van Hengelo naar Leiden.
Ik heb een studenten-week OV chipkaart.
Moet ik inmiddels al in- en uitchecken bij de trein?
Want daar kan ik niks over ontdekken op de site van de ov chipkaart.

En is mijn week OV goede vrijdag geldig?
Ik ga dat nog uitzoeken maar mocht iemand dat weten... O:)
edit: gevonden! Goede vrijdag is ook gratis reizen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:53

Nope niet in en uitcheckn en gewoon geldig :j

en eindelijk weer een koploper vandaag hooray voor zitplek!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 19:54

Nop Sani, je hoeft nog niet in te checken in de trein. :)
Geldigheid vrijdag zou je even na moeten kijken, dat is trouwens nog een goede ook, ik loop stage en moet 'm gebruiken. :=

Over koude airco's gesproken, gisteren in een VIRM was het net een vrieskist! :oo Ben maar even door gelopen. :=

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:54

Merci Jans en MarrieLeen! :D

MarrieLeen: Ik heb letterlijk gelezen op de ibsite dat zowel week als weekend gratis reist op Goede Vrijdag. :D
Laatst bijgewerkt door Sani op 20-04-11 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:54

OV is vrijdag geldig als je week OV hebt :j

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 20:00

Dat is fijn. :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:45

MarrieLeen schreef:
Nop Sani, je hoeft nog niet in te checken in de trein. :)
Geldigheid vrijdag zou je even na moeten kijken, dat is trouwens nog een goede ook, ik loop stage en moet 'm gebruiken. :=

Over koude airco's gesproken, gisteren in een VIRM was het net een vrieskist! :oo Ben maar even door gelopen. :=

vandaag ook in een VIRM, echt koud. :brr: Had mn jas gelukkig nog bij me en maar weer aan getrokken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:04

Ik vond het heerlijk in vriend VIRM vandaag. Ik vond het vooral heerlijk dat ik vanmorgen weer een koploper had na het debakel van gisteren :=

En de NS was gisteren 2 treinen kwijt tussen Utrecht en Gouda _O-

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 21:06

Nou, die stond w.s. nog op Den Haag CS, daar bleef een treinstel staan namelijk. :+ Alleen het voorste stel ging weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:08

_O- het was echt zo.. ik zat in de 18:17 naar Rotterdam op spoor 18.. maar die werd ineens die van 18:26 naar Leiden, want die eigenlijk naar Leiden moest waren ze kwijt. Vervolgens word er omgeroepen dat de .29 naar DH vanaf 18 ook niet ging, want daar wisten ze ook niet waar het treinstel gebleven was _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:09

hallo mag ik lekker mee kletsen? :P
nog 1,5 maanden zal ik elke doordeweekse dag naar amsterdam reizen vanaf leiden, heb mijn diploma bijna namelijk :+ heb dan 4 jaar dit traject gereisd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:10

Ha Renee :wave:

Geloof mij, de eerdere topics teruglezen maakt gegarandeerd aan het lachen als je leest wat we allemaal meemaken in de trein. En dan vooral de verhalen van Corine en Inoterry :))

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:11

Zo zat ik gisteren op Rotterdam Centraal in de trein met vertraging: 'Sorry dames en heren, we zullen straks met enkele minuten vertraging vertrekken, want we hebben nog geen machinist voor deze trein!' _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:13

Ik had een keer een conducteur met reserve dienst, dus die moest met onze trein mee maar dat waren ze hem vergeten te vertellen. Ik had wel te doen met die arme man :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:13

Ik had vandaag ook een hectische dag :)) mijn trein wou niet meer vertrekken vanaf sloterdijk :') ik kwam aan op perron en zag dat mijn trein er nog stond, bleken dus problemen te zijn dat de deuren niet open wouden gaan := ik dus in die ene deur die open kon naar binnen gaan, maar 10 minuten later werd vermeld dat die niet zou vertrekken :') leuk. Toen maar in de veeeeeel te korte trein gegaan die via schiphol ging. Echt absurd, was spits en maar de helft van wat we normaal krijgen, een volle trein dus :+ gezien alles dat via haarlem naar leiden etc reisde dus nu ook die trein moest hebben :')