USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:42

MoniqueT schreef:
Je hebt gelijk, het is daar inderdaad nog erger.

Ik reageerde hierop:

Citaat:
Denver 35°C-41°C
Yellowstone 26°C-32°C
San Francisco 31°C-35°C
Las Vegas 40°C-43°C

Ook voor daar wel warm, maar heel anders warm dan hier. Hoewel boven de 30 graden voor San Francisco ook al best pittig is.
Dat had ik begrepen. :)
Droge warmte is inderdaad veel minder vervelend maar wel gevaarlijker omdat je veel meer kans hebt om onopgemerkt uit te drogen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:11

[quote Katja]
Er zijn nog maar bepaalde beroepen die zomaar voor een visum in aanmerking komen. Moet je even Googlen ik weet de site niet zo uit mijn hoofd.[/quote]

Ik weet dat mannelijke strippers (echt) makkelijk binnen kwamen een tijdje LOL. Of dat nog zo is weet ik niet *D. Vakwerkers zoals lassers e.d. zijn ook erg nodig dus die zullen het ook wel makkelijker hebben.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:35

meld me weer even, ben naar binnen gevlucht. Het is nu al weer 2 weken boven de 35 graden en de heat index is nog hoger. Erg benauwd dus. Gister een mega onweersbui gehad, maar dat maakt het alleen nog maar benauwder. ik moet eigenlijk 6 paarden per dag rijden.......rij er nu 0 ze staan gewoon peentjes te zweten van het niksdoen.

Gister 2 nieuwe pension paarden erbij gekregen die ziek zijn van de warmte, mineralen tekort....ze lopen op eieren alsof ze stokkreupel zijn.
heb ze een homeopatisch middel gegeven en het gaat nu een stuk beter.
Ze stonden in Tennessee daar is het ook zo heet, veel warmer dan normaal.

Pfff arme Spirit (mijn Nederlandse paard) die is het helemaal niet gewend, die stond lekker langs de noord hollandse kust uit te waaien. Nu ligt hij languit in de pond te badderen :-)

edit...Hoor weer gerommel in de verte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 02:15

Yasmine schreef:
Die hitte is inderdaad niet leuk :n Wij waren begin juli aan de Oostkust en daar was het ook om te stikken. New York, Philadelphia, Washington DC met zo'n hitte is echt niet te doen...

Wij zitten nu in Philadelphia, hier valt het in principe wel mee. In Washington DC liepen wij met temperaturen rond de 40 graden zonder beschutting door de stad. Toen ik er echt ziek van werd (werd heel erg duizelig, licht in mijn hoofd, gevoel alsof ik flauw ging vallen) zijn we even gestopt ergens onder een boom en heb ik in twee happen een slice pizza naar binnen gewerkt. Daarna ging het wel weer, maar we zijn snel het Smithsonian in gedoken omdat het echt te warm was om alles te zien :n
Was wel jammer, want ik had graag eventjes het witte huis wat beter willen bekijken, het Capitol gewoon te zijn ipv vanuit de auto en ik was eigenlijk ook wel graag het Washington Monument op gegaan. Maarja, als je al bijna niet meer kan lopen als je de trap naar het Lincoln monument op bent gegaan, is het geen strak idee om die toren te gaan beklimmen :+

Ik ben trouwens alles aan het filmen, ofja, een relatief groot gedeelte. Alles gaat op YouTube dus ik zal hier wel een link plaatsen als algemeen verslag van mijn trip :)

Anoniem

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 02:18

Laatste dag in Washington hebben we trouwens een enorme storm gehad. Echt een extreme onweersbui en daarbij ook nog eens hevige regenval. We waren onder een museum gaan zitten, maar daar werden we weggestuurd middenin een hoosbui. Lekker hoor :+ Bleek dat er een of ander luxe feestje bezig was daar.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 02:24

Haha lekker dan :P
Ik wil hier ook wel eens een goede regenbui hebben, tis hier echt zo warm, is niet echt lekker uit te houden en vooral niet bij school... := In de lokalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 02:27

MelanieB schreef:
Haha lekker dan :P
Ik wil hier ook wel eens een goede regenbui hebben, tis hier echt zo warm, is niet echt lekker uit te houden en vooral niet bij school... := In de lokalen

Ohh kan ik me voorstellen ja :\ Het was hier vandaag al broeierig, heeft nu gelukkig even lekker geregend dus het valt weer mee :)

Ik ga denk ik zo stoppen met computeren, zit in de lobby en ik krijg al af en toe een schuine blik dat het niet de bedoeling is dat ik zo lang op de computer zit := Ik ga eventjes wat te drinken uit de automaat halen en dan wat tv kijken :)

Doeeg!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 04:41

Ik zit nu in mammoth lakes, morgen naar yosemite en daarna san francisco. Gister en afgelopen nacht doorgebracht in death valley, daar was het 50 graden pff. Maar gek genoeg was het niet vervelend ofzo, in new york was het veel moeilijker vol te houden met 30 graden. Weet iemand hoe warm t is in san francisco? We kwamen nederlanders tegen vorige week in sedona, die zeiden dat het er maar 10 graden was, maar net lees ik hierboven iets over 30 graden dus ik raak een beetje confused nu haha :o

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 07:55

Hier hebben we nog wel wat regen hoor pffffff

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:15

Mendy, er staat een heel aangenaam windje in SF, dus ook met 30 graden is het daar goed vol te houden. Toen wij er in juni waren was het rond de 20 graden en dat was gewoon koud door de wind. :+

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:40

30 graden in SF is uitzonderlijk hoor....

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:43

xMendy schreef:
We kwamen nederlanders tegen vorige week in sedona, die zeiden dat het er maar 10 graden was, maar net lees ik hierboven iets over 30 graden dus ik raak een beetje confused nu haha :o

Leuk Sedona, mooiste gemeente om te wonen in de USA (wordt gezegd)
Het is daar ook prachtig :)

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:24

Kokopelli schreef:
meld me weer even, ben naar binnen gevlucht. Het is nu al weer 2 weken boven de 35 graden en de heat index is nog hoger. Erg benauwd dus. Gister een mega onweersbui gehad, maar dat maakt het alleen nog maar benauwder. ik moet eigenlijk 6 paarden per dag rijden.......rij er nu 0 ze staan gewoon peentjes te zweten van het niksdoen.

Gister 2 nieuwe pension paarden erbij gekregen die ziek zijn van de warmte, mineralen tekort....ze lopen op eieren alsof ze stokkreupel zijn.
heb ze een homeopatisch middel gegeven en het gaat nu een stuk beter.
Ze stonden in Tennessee daar is het ook zo heet, veel warmer dan normaal.

Pfff arme Spirit (mijn Nederlandse paard) die is het helemaal niet gewend, die stond lekker langs de noord hollandse kust uit te waaien. Nu ligt hij languit in de pond te badderen :-)

edit...Hoor weer gerommel in de verte

Dat lijkt me echt vreselijk. Heb je airco in de slaaplkamer?
Als ik naar de lange termijnverwachting kijk (14 dgn) wordt het nog niet echt beter.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:37

wij hebben voor de vlucht naar Denver een overstap in Minneapolis,we hebben 1,5 uur overstaptijd,iemand ervaring?

we moeten onze koffers ook eerst ophalen en dan weer inleveren voor de 2e vlucht?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:53

Klopt Snoevie, je moet je koffers altijd zelf het land invoeren.
Kijk maar of het gaat lukken in die 1,5 uur. Als het niet lukt wordt je gewoon overgeboekt op de volgende vlucht.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:48

poeh ik zweet nu al,ik was al bang dat 1,5 uur erg kort was

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:54

wij moesten toen erg lang in de rij staan voor de controles als je amerika inkomt.
Maar als je zorgt dat je al geplast heb en gelijk vanuit het vliegtuig de rij in rent (zodat je voor alle andere mensen uit jou vlucht staat)
Oja en als je kan kiezen, plaatsen voorin het vliegtuig kiezen, zodat je snel eruit ben

Dan moet het te doen zijn.

Ik kom ook net terug uit Denver, zucht ik wil alweer terug!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:48

Ik zit lekker een beetje van voren, dus ik ben snel bij de immigrations

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:13

Wij hebben er 2,5 uur over gedaan om het land in te komen, de rij was niet normaal lang, maar er waren blijkbaar een aantal vluchten net na elkaar aangekomen. Ik hoop voor je dat het redt, vast wel :D .

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 06:10

ohh haha nu ben ik zenuwachtig!

ik heb gezien dat we vertrekken van dezelfde terminal als waar we aankwamen,misschien scheelt dat

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 06:11

Nu in SF, best wel fris hier haha.. kom net terug van shoppen/uiteten en moesten dus teruglopen naar het hotel, maar man wat een hoop daklozen.. ze zitten gewoon in het riool :oo echt sneu om te zien!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:14

Erg he Mendy...
Ik vond het echt een vreselijke stad, het is net Amsterdam. Het stinkt er, al die zwervers, ik voelde mij daar echt heel onveilig. Wij hebben 's avonds dus altijd een taxi naar het hotel gepakt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:30

Zielig al die zwervers. Ik vond het in NY nog wel meevallen maar mss heb ik niet goed gekeken. In parijs zitten er ook heel veel. Maar wat doe je eraan?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:39

Ik heb in SF nog $ 10 gegeven aan iemand die zich daar inzette voor de daklozen.
En er was iemand die echt van 's morgens vroeg tot 's avonds laat muziek aan het maken was op Fishermans Wharf. Die heb ik ook wat kleingeld gegeven. Hij probeerde er echt iets van te maken.

Maar nu ga ik misschien wel een beetje offtopic. :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:58

In SF is het inderdaad heel erg, al die zwervers... Ik voelde me er ook niet 100% op mijn gemak.

In NYC kwam ik deze tegen:
Afbeelding

Ach, hij is tenminste eerlijk :+