Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:38

Ja inderdaad, drinken is het belangrijkste! En een paraplu meenemen :). Zorgt daar dr niet voor dat je droog blijft maar ideaal om schaduw te creeeren :D.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:02

ik begreep ook dat je veel muntjes/1 pond biljetten moet hebben
zeg maar wisselgeld voor tip
klopt dat en hoe kom je daar aan??

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:40

_Kimmm schreef:
Ahhh welk hotel en deel in Egypte raaden jullie éecht aan?

Dreams beach resort - Sharm el sheik :D

Echt een mooi en goed hotel :j

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:37

Dreams Beach Resort inderdaad. :D
Ga niet zo snel terug naar eenzelfde plaats of hotel, maar daar ben ik inmiddels 3x geweest.. :)

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:45

Ik wil eind oktober naar Egypte gaan met mijn vriend en ben op zoek naar een niet al te duur maar goed hotel.
hoe is het weer in oktober volgens mij nog best warm toch?

En wat ik wel belangrijk vind is dat het direct aan een (prive) strans ligt en dat je er een rif voor de deur hebt ivm snorkelen. Wil ook nog een snorkel excursie gaan doen, maar vind het ook leuk als je aan het strand leuk kan snorkelen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:57

Oktober is echt een prima tijd om te gaan. :j Ben twee keer in april geweest, een keer in december en een keer in oktober. In oktober vond ik persoonlijk het klimaat het fijnst. Het is nog lekker warm maar niet té en de zee is ook echt super fijn qua temperatuur dan.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:01

ik vroeg mij of je in egypte ook met id kan komen?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:02

Nee, voor Egypte heb je echt een paspoort nodig..

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:05

:\ balen ik had al zo`n vermoeden iemand enig idee hoelang het duuurt voor dat je paspoort is aangevraagd?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:06

Moet je even kijken op de site van je gemeente, daar staat het vast aangegeven. :j

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:07

Als je het met spoed doet (kost geloof ik 40 euro extra) ligt ie de volgende dag voor je klaar ;)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:08

oh echt dat valt mee idd. :) We hebben nog ff bedoel we zouden pas gaan als we gaan de 20 ste!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:08

septëmber :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:14

Destiny22 schreef:
Ik wil eind oktober naar Egypte gaan met mijn vriend en ben op zoek naar een niet al te duur maar goed hotel.
hoe is het weer in oktober volgens mij nog best warm toch?

En wat ik wel belangrijk vind is dat het direct aan een (prive) strans ligt en dat je er een rif voor de deur hebt ivm snorkelen. Wil ook nog een snorkel excursie gaan doen, maar vind het ook leuk als je aan het strand leuk kan snorkelen.

Dan moet je ook naar Dreams beach gaan in Sharm el sheik :)) . Je kunt trouwens beter niet besparen op je hotel in Egypte, de duurdere (en dus vaak betere) hotels hebben een veel betere hygiëne (o.a. met het voedsel), en dat is zo belangrijk in zo'n land. Als je een hotel gevonden hebt, zoek dan even naar recensies op internet, daar heb je vaak veel meer aan dan het mooie praatje op de site of in de folder.
Dreams beach heeft een prive strand met enorm veel vissen, rif enz. en je hebt er ook de mogelijkheid om te duiken.

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:52

Heb het topic al een tijdje gevolgd, maar nu gaan wij zelf toch ook echt! 19 Augustus ga ik met m'n ouders het laatste jaartje mee naar Egypte, El Gouna. Heb het topic grotendeels doorgelezen, maar kan me even niet meer herinneren of er mensen hier zijn die daar ook geweest zijn? Ben heel benieuwd hoe het is daar.

Verder nog even een vraagje. Ik wil graag m'n laptop meenemen op vakantie om er wat boeken op te lezen en m'n foto's er telkens op over te kunnen zetten. Iemand enig idee of dat ding in de handbagage meekan of dat hij in de koffer moet? Gaat wel om een standaard formaat laptop, dus niet zo'n mini.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:18

Zidore: Kleinmuntgeld is wel handig idd, maar dat kan ook gewoon 50cent en 1 euro's zijn enz... Komen ze vanzelf wel weer ruilen. Wij verlaten Egypte altijd met een hele zak kleingeld :D.

Destiny: Arabella/Arabia Azur zijn ook goede hotels met huisrif. In Egypte kan je inderdaad een wat hogere prijsklasse hotel kiezen, vriendin van mij zat ook een keer in een wat goedkopere en die zat dus met allemaal russen opgescheept :D. Wij hebben voor Arabella toen geloof ik in de 900 p.p. betaald voor 12 dagen, heb je een beetje een idee ;).

Jasmijn: Ik ben een keer in El Gouna geweest maar gewoon een avondje :). Het centrum is wel heel leuk met de tok tok's als ik het goed heb :). Van die kleine soort idiaanse electrische autotjes die iedereen overal heen brengen :D.

chippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:23

Ik ben aan het kijken voor vakantie in sept/okt naar hurghada/el gouna
Nou zag ik alleen als je met arke vliegt, dat de heenreis maar liefst 8 uur duurt......

Datum heenreis: do 30-09-2010
Vertrek Amsterdam: 14:30
Aankomst Hurghada: 22:35
ArkeFly, Economy

Nou weet ik dat ze wel eens een tussenlanding maken, maar dat kan toch nooit zo lang duren?
Ik heb vorig jaar via transavia, welke trouwens onwijs weinig beenruimte had, ook een tussenlanding gemaakt.
Toen moesten we ook het vliegtuig uit, werd schoongemaakt, en van nieuwe crew voorzien.
Dat heeft toen hooguit een uur geduurd.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
Is het een foutje, of gaat de piloot tussendoor op de luchthaven de ogen dicht doen ofzo?!

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:20

_Kimmm schreef:
ik vroeg mij of je in egypte ook met id kan komen?

met een Belgische id in ieder geval wel, dus ik zou het raar vinden als je daar in NL een paspoort voor nodig hebt?!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:24

Dat heb je toch echt wel :j Met alleen een ID kaart kom je Egypte niet in :n

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:48

Hmm er is zowiezo n uur verschil in tijd en als dan wel n tussenstop erbij rekent kan de tijd wel kloppen hoor

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:56

Je hebt ook nog tijdverschil inderdaad, en tussenlanding dan kan het inderdaad nog wel eens lang duren... Meestal is het rechtstreeks ongeveer 5 uur vliegen, maar je vliegt natuurlijk ook een beetje om als je een tussenlanding hebt. Plus het landen, naar de gate rijden of in ieder geval waar de trappen aangesloten worden, mensen die moeten uitstappen en koffers die uitgeladen moeten worden, weer terug taxieen en dan weer starten. Ben je denk wel aardig wat tijd kwijt...

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:01

Ik ben een paar weken geleden heen geweest en had bijna dezelfde vlieg- en aankomsttijden. Het klopt dus wel.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:08

Wij hebben gelukkig nog nooit een tussenlanding gehad, maar dat komt denk doordat wij in het egyptische hoogseizoen gaan :). Het is nu natuurlijk officieel laagseizoen in egypte :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:23

wij hebben ook een belgische ID,maar moesten toch een paspoort hebben??
het is denk ik niet alleen de tussen landing maar ook het uur verschil wat de lange vliegtijd maakt.
Wij hebben er zonder tussen landing heen 5 uur over gedaan en terug 5 1/2.Heeft soms ook met de wind te maken.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:37

Bianca, grappig dan dat jetair zegt dat je alleen een id nodig hebt...
ik heb een paspoort, maar mijn moeder, zus en vriend niet...
en zijn altijd al gewoon egypte in geraakt...

edit:
voor verblijven van minder dan 1 maand: voor Belgen is een identiteitskaart voldoende (nog minstens 3 maanden geldig na terugkeer). Een apart visum is wel noodzakelijk en u dient daarvoor 1 pasfoto mee te nemen.
- voor verblijven van langer dan 1 maand: Voor Belgen is een internationale reispas verplicht (nog minstens 6 maanden geldig na terugkeer) en één visum is noodzakelijk (geen pasfoto nodig).
Het verplichte visum ($ 15) is inbegrepen in onze pakketprijzen (ook voor kinderen). U dient dit dus niet meer zelf ter plaatse of op voorhand aan te kopen. U dient de voucher VISUM die zich in uw reisdocumenten bevindt, af te geven aan de lokale agent, die u staat op te wachten op de luchthaven bij aankomst.
Voor een laatste update: zie www.diplomatie.be
Niet-Belgische onderdanen: info op het consulaat.