Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:16

lennylenny schreef:
we kunnen wel een boktmeeting houden in Alberta!!

Lijkt me leuk! :)

Wij gaan deze zomer ook nog die kant op.

Simoon__

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:18

lijkt mij ook leuk, ik ben er ook van 17 mei tot 1 oktober! :)

oehh ik ga al bijna weg nog een kleine 2.5 week! :):)

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:50

Yasmine; die rondleiding klinkt tof, daar hou ik je aan mocht het zo ver komen :D
lennylenny, wat balen zeg! succes ermee.

Simoon, wat ga jij precies doen in canada? Studie?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:24

Serendipity1 schreef:
Yasmine; die rondleiding klinkt tof, daar hou ik je aan mocht het zo ver komen :D

Ja, leuk! Mijn vrienden hebben het geld/de tijd niet om op bezoek te komen helaas, dus alle andere bezoek is welkom :D

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:36

Oke dan :D Vind ik ook erg leuk, dan heb ik in ieder geval 1 aanspreekpunt als ik daar ganz allein kom! Ik meld me wel tzt :D

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 22:24

@ Cynthy, ik ga er 4.5 maand stage lopen/werken op een frieze paarden fokkerij/handelstal! Heb er heel erg veel zin in! :D

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 06:00

Inmiddels zijn we bijna een weekje hier, het bevalt me prima! Ons huis ziet er geweldig uit, grote tuin! Nu in Edmonton, vandaag wezen shoppen bij de west edmonton mall.. Best leuk! Morgen gaan we naar Jasper, en woensdag vliegen we weer terug naar huis. Om daarna weer terug te komen, maar dan met huisraad en poezen! Mijn paard wilde ik graag meenemen, maar nu ik hier geweest ben is het beter dat ik ze hier laat. Waar ik ga wonen zijn bijna geen stallen waar ik haar met een gerust hart kan laten en in de winter wordt het -40, dat kan ik haar niet aandoen! Heeft iemand een idee van een manege in de buurt van Cold Lake?

En over die boktmeeting, lijkt me serieus echt superleuk! Het is hier nu 2200, dus iedereen slaap lekker!

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 06:15

Weet iemand iets over bamberstock farms in Cold Lake?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 07:30

Fijn dat je het zo leuk had in de WEM lennylenny. Daar ben ik ook wel een paar keer per jaar te vinden.
Helaas kan ik je niet helpen met manege's. Die -40 doet haar niks hoor, echt niet. Tenminste, mijn paarden kunnen er heel goed mee overweg.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 03:49

De paarden hier doen de -40 inderdaad niks, 24h/dag buiten, ook zonder blanket doen de meeste het prima (het is vaker veel onaangenamer voor de paarden als het net boven 0 is en ze krijgen van die koude regen op hun. Zeker als ze al een beetje een zomervacht aan het krijgen zijn). Maargoed, ik heb geen ervaring met hoe een paard uit nederland hier acclimatiseert dus dat weet ik niet, maar in principe zouden ze er aan moeten kunnen wennen.

Het was trouwens grappig, ik had gister de greyhound vanuit edmonton. En toen we in reddeer even een tussenstop maakte vroeg die buschauffeur: Are you dutch? Ik zei: yes! En toen bleek hij dus nederlander te zijn en nu sinds 2 jaar hier te zijn. Hij hoorde een nederlands-achtig accent ;) .

Ik ben inmiddels ook alweer sinds donderdag terug in Canada. Viel even tegen toen er die dag nog even 20-30cm sneeuw viel...kwam ik net uit de zomer van NL. Maar gelukkig is het meeste weer weggesmolten en hadden we gister zelfs 17C (en toen werd het veulen ook geboren, dus hebben haar "spring" genoemd, een gezonde bay filly). Die lente mag nu wel beginnen hoor =D .

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 04:51

O god _Linda... dat doet me denken aan een busschauffeur die een tijdje geleden de rit overnam van de vaste schoolbus chauffeuze van mijn zoon.
Die belde op dat hij de rit zou overnemen. We vonden zo snel geen handset dus dan maar op de speakerphone. Hij sprak heel vreemd Engels, klopt dat? Zo vreemd dat ik dacht dat 'ie een borrel op had.

Dus toen hij tegen mijn zoon zei:"Ik kom je morgen ophalen", en hem de weg vroeg met nog een wat onsamenhangend klinkend verhaal riep ik in het nederlands tegen mijn zoon:"Vraag je wel of hij niet drinkt? volgens mij issie hartstikke bezopen" o.i.d.
Volgende dag stapte mijn zoon met een grijns de voordeur binnen. "Ik weet nu ook waarom hij zo vreemd klonk". Ik wachtte. "Hij is hartstikke Nederlands".

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:09

We zijn vreselijk bezig om in september nog even naar Alberta en BC te gaan..... we hebben heimwee.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 04:20

@ Balance, grappig verhaal. Maar geen idee of het dezelfde is, het is me niet opgevallen dat hij een heel vreemd accent had (nadat ik wist dat hij nederlander was, kon ik wel z'n nederlands accent horen, maar daarvoor heb ik er ook totaal niet opgelet...het was sowieso 6 uur 's ochtends haha ;) ). Hij woont in Calgary, en werkt voor de greyhound bus.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 06:36

Nee, dat zal hem dan niet geweest zijn dan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:25

Mijn vlucht is eindelijk geboekt, 27 augustus tem 27 januari ga ik naar Vancouver :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:51

Wat grappig Yasmine, jij komt precies aan als ik weer weg ga. Kunnen we op het vliegveld naar elkaar zwaaien :+

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:59

Boktmeeting gaat em niet worden: wij gaan toch even heen en weer naar de oostkust. Heeft iemand ervaring met het reizen met een baby van 7/8 maanden? Wij willen een vlucht met een basinet en zo min mogelijk tussenstops.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:05

Toen ze met mij ( :+ ) als baby tussen Amerika en België vlogen, moesten ze iig een extra plaats voor mij boeken. Als je de maatschappij op voorhand waarschuwt, mag je ook vroeger op het vliegtuig etc. Meeste maatschappijen geven erg goede service als je met een baby/kind reist.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 04:12

Heeft iemand hier ervaring met een auto kopen en verzekeren in Alberta (misschien heb ik die vraag hier al een gesteld)? Ikzelf wil graag een auto kopen, wat geen probleem zal zijn. Maar ik heb een nederlands rijbewijs + internationaal, nu zat ik eraan te denken om een alberta rijbewijs te halen. Nadeel is dat je je NL rijbewijs moet inleveren, en niet terugkrijgt en vervolgens opnieuw theorie en praktijk voor AB moet doen. Maar de verzekering is mogelijk iets goedkoper met AB license. Weet iemand wat de kosten voor een autoverzekering zijn als je hier met je NL rijbewijs een auto verzekerd?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:13

Yasmine schreef:
Toen ze met mij ( :+ ) als baby tussen Amerika en België vlogen, moesten ze iig een extra plaats voor mij boeken. Als je de maatschappij op voorhand waarschuwt, mag je ook vroeger op het vliegtuig etc. Meeste maatschappijen geven erg goede service als je met een baby/kind reist.

Wij willen om die reden een bassinet (= slaapbedje in het vliegtuig) reserveren. Ik vind het wel spannend zo'n lange reis met een baby. Eerst maar even oefenen met een korte vliegreis (Griekenland). :)

De vliegmaatschappij vooraf waarschuwen dat we met een baby reizen doen we sowieso.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:04

Heb je voor de provincie alberta een internationaal rijbewijs nodig?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:21

Je hebt voor heel Canada geen internationaal rijbewijs nodig.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:29

Voor auto's en verzekeringen is Saskatchewan het goedkoopste. Ik denk om meer te weten wat de regels zijn kun je het beste naar een AAA kantoor (soort ANWB) gaan.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:31

bedankt, ik heb vandaag mn rijbewijs gehaald en ga Dinsdag naar Canada dus precies op tijd! :)

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:51

Nog een paar weekjes dan ga ik ook :D