Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:56

Denk dat je de zeis moet gebruiken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 10:11

-O- startklaar maar ik mag eerst "gezellig" naar de tandarts, alweer een stuk kies afgebroken. Goddank weet ik nu de oorzaak maar ja de schade is al gedaan. Ik doe kennelijk aan kaakklemmen s nachts. Ik loop al denk ik 30 jaar met afbrekende dingen ontstoken kaakkopje enz, kaakfysio en meerdere tandartsen maar nog nooit heeft iemand me hierop gewezen. Nu een bitje ervoor sinds een paar dagen maar ja de schade is al gedaan. Het zijn ook steeds dezelfde kiezen die hier last van hebben. -O-

karuna
Drukke kabouter

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 20:28

Nog 200 km morgen. De tandarts kon de boel snel repareren gelukkig. Wel wat last maar dat trekt wel weg.

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:32

Welkom terug.
En camper nu goede remmen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 21:12

Ja alles is gedaan inclusief grote beurt en apk. :j Als ik weer terug kom gaat hii naar een camperbedrijf voor de camperdingen die gecheckt moeten worden en schoongemaakt gasslangen koelkastbrander, boilerbrander en alle slangen van water en gas.

Ik heb nu een kleine 2 weken. Dan moet mijn paps terug zijn ivm zijn aangepaste schoenen. Dan ben ik 2/3 weken in nl. Of mogelijk al weer eerder op pad met gv.

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:38

Nou je hebt iig geluk met het weer. Komen mooie dagen aan.
Groetjes aan je vader.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:42

Wat betreft sleutel en slot , voor het geld van brandstof om naar Duitsland te gaan kun je ook gewoon het slot laten vervangen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 16:17

We zijn alweer twee uur hier. Boodschappen gedaan. Genoeg eten in huis voor de komende periode en de vriezer wat verder gevuld. Stukje citroen taart gegeten

Gras valt mee 20/25 cm hooguit. Daar gaat zo een stuk vanaf al. Ik pit vannacht nog in de camper morgen schoonmaken en stroom op orde maken voor vandaag is het op wat grasmaaien na wel goed. Mijn vader leest een boek oude dame is al uit geweest buikje vol en die is zojuist met een tevreden zucht gaan slapen

De vorige keer voelde ik me geestelijk knap prut. Deze keer voelde het weer als soort van thuis. Wel.zo prettig

Geen nieuwe planten slachtoffers en deels is bijgetrokken gelukkig ook

Alleen een punt van nadenken het hoge gras heeft zaad losgelaten op de boomschors en dat is met de regen nu ontkiemd. Niet fijn en nadenken hoe ik dat kan wegkrijgen zonder mijn eigen planten te slopen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:31

Met felle zon een beetje los schoffelen dan komen de wortels los en verdrogen. Andere oplossing als plukje voor plukje eruit trekken.

Kan ook zijn dat je meerdere keren moet schoffelen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 19:58

Afbeelding
Afbeelding

Een prive vliegshow vanavond
:oo *\%/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 22:02

Er zaten er op een gegeven moment zelfs drie.

Wat fotos van vandaag. De avond eerst afgesloten op het zitje achter in de zon, daarna met een gegrilde hamburger. En voor buiten gezeten op twee plekken om van de zonsondergang te genieten met het toetje.

En zaterdag is hier van alles te doen en ik ben er zowaar *\o/* eerst s middags een soort vossenjacht voor de jeugd in de twee dorpen, met als vossen mensen in oorlogsjaren outfit zowel frans als duits. Er zijn oorlogsvoertuigen. Een cafe ingericht als in die tijd ook. :j En s avonds een gallische avond. :D de naastbuurvrouw overlegt morgen even of ik mijn eigen eten kan meenemen. Ik kan wel betalen en dan moet ik toekijken hoe anderen eten. Dat is ook niet echt wat. -O- mijn papa gaat hondsitten dus ik heb een avondje vrij.

Voor de week erop even kijken, we moeten zondag avond terug zijn. Maar die zondag ochtend begin een paar dorpen verderop de dag van het bos, waar ik al fotos van gezien heb. Waarvan ik graag een deel zou zien.

Heerlijke citroengateau :Y)

Afbeelding

De lengte van het gras valt mee :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn papa wilde ook proberen, geen succes :')

Afbeelding

Afbeelding

Wat bloempjes en fruit. En een donkere klaver die spontaan is opgekomen en bloeide. Omheen gemaaid,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hagedisje schrok zich rot :knuffel:

Afbeelding

Afbeelding

Mijn papa gaf vanmorgen een leuk toneelstukje. Dit was poging 4 :))

Afbeelding

Afbeelding

De rest van de fotos staat nog op mijn telefoon en die hangt aan de lader een stukje verderop

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 10:15

Mooi die kolibrievlinder!
Fijn dat de tuin een beetje is bijgetrokken. Boomschors inderdaad schoffelen en laten indrogen (dus plannen op droge dagen!)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 10:59

Staat voor vanmiddag of morgen vroeg op de planning. Slim idee had ik nog niet aan gedacht. Goed doorharken zal ook werken denk ik.

Mijn schouder is au. "Even" de stroomrol met de kruiwagen verplaatsen de tuin in. Dat was teveel. Toen maar onkruid voor geplukt. Ik ga zo harken daar ook. Mijn papa wilde echt percee maaien. Die is nu voor met de mini draadmaaier bezig

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:35

Gaat erom dat je de wortels een beetje loswerk en het mooiste is boven komen liggen. Dan verdroog het en verteer het uiteindelijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 13:44

Voor nu te warm iets te doen, dus siesta tijd.

Vanmorgen zoet bezig geweest. Mijn papa wilde percee maaien en hier het bewijs.

Afbeelding

Afbeelding

Voor het onkruid trekken

Afbeelding

En erna
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kwam er weinig van het harken. Er kwam teveel moois voorbij. Ook mijn all time favoriet. Waarvan ik wist dat hij er zat en elders wel al gezien had, nu zaten er een paar hier. <3 . *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lastig om ze goed op de foto te krijgen met een gewone telefoon ze fladderen teveel. Hier en daar niet scherp maar het idee is er, ook de kolibri vlinders waren er weer. Ik telde op een gegeven moment 5 verschillende soorten vlinders en zeker 5 bijen en hommelsoorten, <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gister goede maaihulp gehad :))

Afbeelding

Afbeelding

Gewoon wat zinloze plaatjes van plantjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze zijn regionaal, zaadjes vorig jaar meegenomen van een camperplek in de buurtl opgekweekt door mijn papa en nu hier bloeiend in de tuin :D
Afbeelding

Afbeelding

En de zonsondergang gisteravond

Afbeelding

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 13:48

Oeh lekker wijnbes. Mijne zijn al klaar. Maarre, wat is nou je favoriet? Kon het uit de foto's niet opmaken. Wel mooie vlinders.

Hard gewerkt weer :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 13:56

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 14:00

Oh dat is een serieuze bij haha.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 14:00

Echt niet te missen als je ze eenmaal weet te herkennen. :D Echt enorme dieren die je overigens niet hoort vliegen ondanks hun formaat

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 14:28

Zo da's een potige jongen! Dat is dus dat bolletje met vleugels op de eerste foto's :))

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 14:42

De eerste keer dat ik een houtbij zag, dacht ik dat het een hoornaar was :Y) Ze zijn echt gigantisch.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 08:54

Gaap :O korte nacht en al een zakelijk gesprek achter de rug met een erg snel pratende meneer. :+ Maar de offerte voor de septic tank komt eraan. Het wordt toch een iets ander systeem dan bedacht door het andere bedrijf ivm de plek waar het moet. Op het andere systeem mag niks zwaars meer gezet worden, en al helemaal geen autos. Dit systeem kan dat wel aan (helaas ietsje duurder ivm zwaar materieel voor de plaatsing). Mocht het nodig zijn voor bv bouwwerkzaamheden aan het dak kan daar gewoon iets op staan. Slim om aan te denken. En stel ik moet verkopen is dat ook gunstiger voor de verkoop.

Alleen de ventilatie is dan een issue. Deze bak heeft die wel nodig, en die mag niet op het woonhuisdak komen binnen 60 cm. Ze moeten dan na het rioolaansluiting doorgraven naar de garage, daar mag het wel op. :')

Maar dat loopt ook.

Vandaag door met operatie stroom, gister gestopt ivm een stekker die we niet dichtgedraaid krijgen. _-:( Simpele handeling zou je zeggen maar nope. :n en gister de snippers gied doorgeharkt. Alle grasjes liggen nu bloot.

Vandaag ook de zijkant maaien voor het te warm wordt. Even de condens laten drogen nog zodat het minder soppig maaien is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 14:23

Het is alweer even siesta tijd. Gras is kort waar moet. Voor ik wegga alles nog een keer extra kort maaien volgende week. Een gesneuvelde plantbak weg aan de zijkant zodat ik beter kan maaien ook daar. *\o/* en de parasol verplaatst naar bij de achterdeur voor wat extra schaduw in de ochtend.

Stekker 2 nog steeds niet vast maar nu veel te warm. Wel met protesterend gepruttel van mijn papa maar ik gun hem geen zonnesteek :n graag niet weer richting ziekenhuis deze keer.

Een grote pan val peertjes staan in de slowcooker stoofpeer te worden. En een grote pan val pruimen worden ergens vandaag compote :j .

Afbeelding

Voor de garage
Afbeelding

De zijkant nu kort, de tweede accu was helaas net 3 minuten te vroeg leeg :+
Nog net te zien aan het gras waar de bak stond overdwars. Lichte streep nu
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 15:16

Jullie hebben nog blauwe lucht,wij komen terug uit Bretagne en staan u voor de nacht in neuf.... maar wel wat regen nu.

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 17:49

Oh daar kan zo'n verschil in zitten hier. Ene kant van de heuvel zon andere kant regen en onweer.