[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 16:44

Alle bomen zijn weggehaald en omgezaagd. En daarna kwam de tractor met sneeuwschuiver. Die had er nog best moeite mee, hij reed op een gegeven moment ook bijna onze vijver in.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lukka63
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:32

Wel service zeg,jullie wonen toch best afgelegen.

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 17:45

lukka63 schreef:
Wel service zeg,jullie wonen toch best afgelegen.

Klopt, wel maar 7 km van het stadje hoor. Ze komen altijd wel heel snel als er iets is, goede gemeente denk ik. Is ook best een grote gemeente kwa oppervlakte, alleen niet zo veel inwoners. Wel de grootste gemeente in de omgeving. Ze hebben dan ook best veel mensen in dienst en veel materieel.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:19

_/-\o_ Top service dit !
Dit is nog echt hoe ik de gemeentediensten in mijn hoofd heb. Gewoon aan de gang voor de inwoners als er wat scheelt.

Lag wel een beste bult zo te zien :wow:

JudithO

Berichten: 7121
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:22

Fijn dat ze de sneeuw weggeschoven hebben en de boom weggezaagd. Dan zit je niet meer zo opgesloten :)

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 18:34

Morgen maar proberen om naar het stadje te gaan met de auto. En hooi naar de wei ook met Milko zijn auto, dat wordt echt een zooitje in de auto. Mijn auto met trailer gaat niet, heb geen winterbanden, die slipt bij blaadjes al weg. Door het anti slipsysteem slipt ie niet echt weg, maar je staat dan gewoon stil.

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 11:37

Er is vannacht weer heel veel sneeuw gevallen, tegen de 40 cm. Dus we kunnen nog niet weg, want het vrijgemaakte pad is weer helemaal bedekt met sneeuw.

lukka63
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:26

Zelfs in Nederland op sommige plekken sneeuw,hier alleen regen.

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 18:58

Afbeelding
Lekker takje eten

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 17:09

Nou, we hebben weer eens geen stroom. We gaan toch maar eens zorgen dat die generator stand by staat, we hebben niet eens brandstof ervoor in huis. Gelukkig kunnen we wel even zonder stroom. De houtkachel stond al aan dus het is lekker warm binnen, alleen in de woonkamer.
Het stond op de site van Enedis dat ons hele weggetje zonder stroom zit, dus er zal boven aan iets gaande zijn. Gelukkig maar, want ons stuk ligt nog steeds een berg sneeuw.
Milko is net al wezen kijken en hoorde al ketting zagen en zag lichtflitsen, ze zijn er al mee bezig dus.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 17:33

Jakkes, dat is ook een best pakje sneeuw. Ergens een tak over stroomdraden gegaan? Gelukkig hotukachel voor de warmte en wat licht.

Hoe lang duurt het meestal?

Zijn jullie trouwens nu vanavond op tv?

Goed plan trouwens, zorgen voor een werkende agregaat. :+

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 17:47

Na 45 minuten hadden we weer stroom, er was een boom op de hoogspanningskabel gevallen bij de buren 2 km verderop. Vandaar de vonken, is natuurlijk hartstikke gevaarlijk, dus daar komen ze snel voor.
En de tractor van de gemeente met sneeuwschuiver is net ook geweest. Die man had storingsdienst en kon op komen draven in het weekend. We hadden gisteren al een mail gestuurd.
We komen vanavond op tv met ik vertrek.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 17:49

Dat is inderdaad linke soep. Gelukkig geen brand of zo uitgebroken, lekker snel hersteld

Ik ga er vanavond voor zitten, ik ben benieuwd. Jullie zelf ook spannend wat je gaat zien?

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 17:50

We hebben het vorige week al gezien, kon bij NPO plus en we hadden een link voor downloaden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 17:53

Oh dat is wel fijn. Viel het mee of tegen? Ik kan me voorstellen dat het wel leuk is. Proffesioneel gefilmd hoe jullie alles hebben gedaan, leuk dagboek wel

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 18:02

Ja een leuk dagboek, veel drone opnames, wel mooi. De tijdlijn klopte niet allemaal en ze zetten toch een bepaald beeld neer wat niet helemaal klopt, ook bijvoorbeeld dat ons geld op is, dat is dus niet zo.
Ik kijk nu niet meer naar al het commentaar op Facebook, daar wordt ik heel kwaad over, want dat klopt gewoon niet.
Er is bijvoorbeeld een stukje waarin Milko de koeien weg jaagt. Hij moest er langs om naar de bron te gaan. Het filter zat verstopt. Dat vonden veel mensen dierenmishandeling. Hij kon toch moeilijk dwars door die kudde koeien, kalfjes en een stier lopen, dat is hartstikke gevaarlijk.

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 18:15

Nou we hebben toch maar half stroom. De lampen knipperen of geven heel zwak licht. En sommige lampen doen het helemaal niet. Op de linky staat helemaal niets, ook al vreemd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 19:09

Linky heeft dan geen stroom? Raar eigenlijk. Je hebt stroom of geen stroom maar niet half stroom. (Alhoewel eerst deden bij mij de stofzuigers het niet en nu kan er een electrische kachel op. Eerst deed een buitenlamp het maar nu niet meer, Er is niks verandert aan de stroom of de linky of het abbonement..)


Slik een kudde met stier en kalfjes waar je doorheen moet? Hoe moet je dat dan doen? Lief vragen? Ik ga het vanavond zien hoe dat dan gebeurd. Maar wel raar geld op wat niet op is? Toch te weinig drama anders? Vreemd.

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 19:12

Half stroom heet brownout of te weinig spanning op het electriciteitsnet. Niet goed voor je apparaten. Er zit dus ergens nog een stuk storing in jouw stukje kabel, anders had je wel een nieuwsbericht gehad.

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 19:57

Dat zal het zijn ja. Ik heb gebeld met Enedis, ze wilde iets weten over de linky, maar ik snapte niet wat, toen hing ze op. Schiet niet op dus, morgen maar weer proberen te bellen dan zeg ik gewoon dat ik helemaal geen stroom heb.

lukka63
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:04

Laadt wel even de telefoons op dan.
Wij kijken ook vanavond.

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 20:36

De telefoons laden ook niet echt lekker op. De buitenlamp van de gemeente gaat ook steeds aan en uit, heel irritant.

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 23:15

Ik zit de aflevering te kijken! Heel leuk :D

lukka63
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 23:29

Erg leuke aflevering.
Mooi gebied ook,zou voor mij te steil zijn of is dat gewenning?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 23:31

Ah leuke aflevering hoor. :D En hihi alsof ik mezelf met gv bezig hoor, :)) en ook ik word wat kort van stof bij een te vol hoofd. :P

Maar wat was er nu mis met de koeien zo? Ik zie er werkelijk geen dieronvriendelijke zaken in. Je wilt niet dat die kudde over je heen dendert :n