Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ual_95 schreef:Zou me ook niet te veel zorgen maken om het links rijden. Je bent het zo gewend en eigenlijk vind ik het nu logischer ook. De echte uitdaging vond ik meer de slechte éénbaanswegen in de bergen. En rijden in het donker. Er is heel veel wild... heel eng vond ik dat.
ual_95 schreef:@San87 Skye is absoluut heel erg mooi en ik had wel verwacht dat het toeristisch zou zijn. Het is vooral dat wij ruim twee weken in weinig/niet toeristische gebieden zijn geweest. Daar hadden we regelmatig zo'n 'alleen op de wereld' ervaring. Op Skye was dat wel even anders, maar prachtig is het absoluut. We hadden het beter andersom kunnen aanpakken.![]()
Hier wat nog wat plaatjes van Stac Pollaidh (omgeving waar we eerder zaten) en Skye natuurlijk!
[ [url=m/7Dnie7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hfeIHQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bxEH8L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jf7Ts9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/41MBLe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BRBAod.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iXuY1Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bkgoIj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3CHAot.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RYh7sn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mandarijn schreef:Ik ga volgende week dan eindelijk naar Edinburgh!![]()
Heeft er iemand nog tips waar je goed kunt eten (zowel ontbijt als avondeten) en waar ze ook genoeg vegetarische opties hebben?
xDenies schreef:De natuur wil ik echt niet missen en ik zou willen kijken of er een uniek Outlander punt is wat ik kan meepakken. Het gaat vooral om de beleving in Schotland te zijn.
nienke555 schreef:Hoi bokkers, misschien zijn deze vragen al eens gesteld. Heb een paar pagina's gelezen maar niet alle 56 haha!
Ik ben in 2019 met mijn toenmalige vriend een week in Schotland geweest, rondom Aviemore/Cairngorms, in een AirBnB. Daar vooral gewandeld.
Nu wil ik deze herfst graag Edinburgh bezoeken, dit keer alleen. Ik denk dat ik 4 nachten wil gaan. Hebben jullie ervaring met hier in je eentje heengaan? Volgens mij is het wel een redelijk veilige stad, maar hoe is het om bijvoorbeeld 's avonds alleen naar je hotel terug te lopen? Zoiets lijkt me toch wel spannend.
Ik ben afgelopen maart in mijn eentje naar Lapland geweest, maar daar woonde verder niemand dus dat was niet zo spannend. Maar dit vind ik dan toch een beetje 'eng'.
En hebben jullie nog leuke aanraders voor een hotel voor iemand alleen?
Alleen uit eten gaan lijkt me ook heel gek. Maar misschien valt dat wel mee, haha! Een hotel met een restaurant lijkt me ideaal, dan hoef ik niet 's avonds nog de stad in.
Als jullie verder nog tips hebben... ik hoor het graag!
ikke schreef:nienke555 schreef:Hoi bokkers, misschien zijn deze vragen al eens gesteld. Heb een paar pagina's gelezen maar niet alle 56 haha!
Ik ben in 2019 met mijn toenmalige vriend een week in Schotland geweest, rondom Aviemore/Cairngorms, in een AirBnB. Daar vooral gewandeld.
Nu wil ik deze herfst graag Edinburgh bezoeken, dit keer alleen. Ik denk dat ik 4 nachten wil gaan. Hebben jullie ervaring met hier in je eentje heengaan? Volgens mij is het wel een redelijk veilige stad, maar hoe is het om bijvoorbeeld 's avonds alleen naar je hotel terug te lopen? Zoiets lijkt me toch wel spannend.
Ik ben afgelopen maart in mijn eentje naar Lapland geweest, maar daar woonde verder niemand dus dat was niet zo spannend. Maar dit vind ik dan toch een beetje 'eng'.
Alleen uit eten gaan lijkt me ook heel gek. Maar misschien valt dat wel mee, haha! Een hotel met een restaurant lijkt me ideaal, dan hoef ik niet 's avonds nog de stad in.
Edinborough is prima alleen te doen. Natuurlijk zijn er plekken waar je beter weg blijft maar dat heeft elke stad; Edinborough is geen uitzondering.
Vier dagen is echt te weinig dus ben kritisch in waar je naartoe gaat. Doe goed wat je doet en laat de rest voor een volgende keer.
Maar wat MOET: https://www.fudgekitchen.co.uk/![]()
https://eskbankhotel.co.uk/ leuke B&B inkl spannende verhalen en een tikkie maffe eigenaar maar een aardige kerelJe moet wel tegen onorthodoxe ontbijten kunnen, hij heeft z'n eigen versie "full Englisch" met vis, hartige taart, eigen gebakken brood (Lekker!) en andere lekkernijen en verteld daar graag sappige verhalen bij
![]()
Diverse restaurants in de omgeving, veilig dorp en de bus naar Edinborough stopt voor de deur (letterlijk!) en voor 2 pond stonden wij retour binnenstad Edinborough. Kun je het gehannes met een auto niet voor hebben.
Heb je je auto bij, dan zijn de Kelpies en Falkirk wheel aanraders. Doe de Kelpies bij avond als je de tijd hebt; zie foto's eerder in het topic.
nienke555 schreef:ikke schreef:Edinborough is prima alleen te doen. Natuurlijk zijn er plekken waar je beter weg blijft maar dat heeft elke stad; Edinborough is geen uitzondering.
Vier dagen is echt te weinig dus ben kritisch in waar je naartoe gaat. Doe goed wat je doet en laat de rest voor een volgende keer.
Maar wat MOET: https://www.fudgekitchen.co.uk/![]()
https://eskbankhotel.co.uk/ leuke B&B inkl spannende verhalen en een tikkie maffe eigenaar maar een aardige kerelJe moet wel tegen onorthodoxe ontbijten kunnen, hij heeft z'n eigen versie "full Englisch" met vis, hartige taart, eigen gebakken brood (Lekker!) en andere lekkernijen en verteld daar graag sappige verhalen bij
![]()
Diverse restaurants in de omgeving, veilig dorp en de bus naar Edinborough stopt voor de deur (letterlijk!) en voor 2 pond stonden wij retour binnenstad Edinborough. Kun je het gehannes met een auto niet voor hebben.
Heb je je auto bij, dan zijn de Kelpies en Falkirk wheel aanraders. Doe de Kelpies bij avond als je de tijd hebt; zie foto's eerder in het topic.
Ik was van plan om deze keer alleen de stad zelf te doen, voor het gebied eromheen is 4 nachten echt te weinig inderdaad haha! Heb ook geen auto bij me dan![]()
Ik wil op dag 1 heenreizen en dan in de namiddag alvast de stad in. Dan dag 2, 3 en 4 volledig voor de stad en haar bezienswaardigheden en dag 5 weer naar huis.
Ik ga je linkjes even bekijken!
Leo schreef:Wat had je precies anders verwacht dan 2 paardenkoppen?
Parkeergeld betaal je vrijwel overal als het om beheerde parkeerplekken of populaire plekken gaat. Meestal is dat 3 pond, we hebben ook ergens 10 pond betaald. Prima verder. We zijn op vakantie. Ook zat plekken waar je niet betaalt, maar dan mag je er vroeg bij zijn of mazzel hebben.
ikke schreef:Leo schreef:Wat had je precies anders verwacht dan 2 paardenkoppen?
Parkeergeld betaal je vrijwel overal als het om beheerde parkeerplekken of populaire plekken gaat. Meestal is dat 3 pond, we hebben ook ergens 10 pond betaald. Prima verder. We zijn op vakantie. Ook zat plekken waar je niet betaalt, maar dan mag je er vroeg bij zijn of mazzel hebben.
Kelpies is ook het verhaal wat erbij hoort; je kunt erin, waarbij dan ook uitleg over de constructie.
Idem voor The Wheel, dat is meer dan alleen rondje varen. Als je te voet door de tunnel gaat en aan de andere kant het sluizencomplex beklimt, heb je een beeld waarom het er allemaal is. Dat ding is geen geintje, het heeft een functie!
Wij denken dat we heer en meester zijn als het over water gaat, maar die Britten hebben toch echt dingen moeten verzinnen waarvan ik me afvraag of wij dat zo simpel voor elkaar gekregen zouden hebben.
In de basis is het systeem van kanalen (en narrowboats) afgekeken van het Nederlandse systeem met de trekschuit maar in de pannekoek NL is dat een stuk simpeler bouwen dan in GB.
nienke555 schreef:Hoi bokkers, misschien zijn deze vragen al eens gesteld. Heb een paar pagina's gelezen maar niet alle 56 haha!