Griekenland

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:55

raket schreef:
Had ik al gezegd dat we naar Lesbos gaan? Ik heb er echt zin in.
En ik heb in Grieks koken een nieuwe hobby. Alhoewel het nooit x o smaakt als daar, dat is onovertroffen.....

Ik heb heel veel Griekse kookboeken, van voor het internettijdperk :D . Het smaakt nooit zo als daar. Mijn schoonmoeder logeerde vroeger weleens bij mij en als zij dan hier kookte, viel het mij altijd op, hoe lang alles in de oven moet en hoe heet de oven wordt ingesteld. Veel langer en heter dan in kookboeken wordt verteld. Mijn rookmelders gingen altijd af in huis, als mijn schoonmoeder kookte. ;)
Ik ben dol op Griekse stoofpotjes met bijv. aubergines en feta, maar helaas het is nooit zo lekker. Terwijl ik vaak hier naar Griekse restaurants ga en dan vind ik het wel lekker, dus waarschijnlijk ben ik geen (Griekse) keukenprinses. :D

NatasjavE

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:01

Ander dingetje is dat wij hier de Griekse tomaten niet hebben. Die krengen zijn lelijk om te zien(naar Albert Heijn begrippen) maar zooooooo ontzettend lekker. Veel meer smaak.

dus ja,...tomatensausje word hier gewoon anders dan daar.

En tijd,..koken kost inderdaad tijd. Ik geloof meteen dat je schoonmoeder er meer van bakt dan wij.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:15

Ik moest zaterdag ook de deuren en ramen openzetten... Alles stond blauw...
En ik heb inderdaad ook alles langer in de oven. Op vakantie op lesbos kun je bij een restaurant tegenover ons hotel meekoken. Dat staat dus op mijn verlanglijstje.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:50

@Natasja
Ik ga (vooral 's zomers) vaak tomaten/courgettes/aubergines bij de Turkse groenteboer/supermarkt halen, die hebben wij genoeg in Rotterdam ;) . Stuk goedkoper en betere smaak.
Ach mijn schoonmoeder kan hier niet meer heen komen en is inmiddels te oud om voor ons uitgebreid te koken als we daar zijn, we nemen haar daarom altijd mee uit eten. Jammer, zij kan ontzettend goed koken, maar kost veel tijd vind ik. Moussaka maken doet zij 2 dagen over :D

@Raket
Als je eens een lekker recept hebt Raket, ik hou me aanbevolen (via PB om niet off-topic te gaan) ;)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:30

Ah, ik zat net te denken, een goed kokende griekse schoonmoeder, dat is een soort utopia voor mij. Maar mijn vriend wil het niet hebben. :+
ACh het topic heet griekenland, dus eten hoort er ook bij... (toch?!?!?)
Ik doe nu alleen nog simpel, griekse pita, souvlaki, opgeklopte feta, fetarolletjes en wat simpele ovenschotels....

Maar om dan ontopic te blijven:
Lesbos, kun je vanaf daar andere eilanden bezoeken?? Of iemand nog goede tips, we zitten in Petra.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:44

Heel herkenbaar allemaal wat jullie zeggen. Ik ben gelukkig gezegend met een goed kokende schoonmoeder en schoonzus _/-\o_ . Die maken echt de lekkerste dingen voor mij/ons klaar.
Over de tomaten, uit onze groententuin komen de meest misvormde tomaten, maar met een geweldige smaak!

Leuk om al jullie vakantie plannen te zien. Ons hotel gaat over anderhalve week open, zijn nu druk met alle voorbereidingen. Wel leuk om te zien hier in de omgeving hoe iedereen zich voorbereidt op het seizoen. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 16:07

Ik vind sowieso alle groenten en fruit lekkerder smaken in Griekenland. Je proeft de zon gewoon.
Tzatziki smaakt bij mij wel hetzelfde als in Griekenland, maar daarvoor heb je niet echt speciale dingen nodig.

Lesbos is leuk en mooi! Als je het eiland goed wil zien raad ik je aan een auto te huren, het is best groot.
Wij zaten zelf in Skala Kalloni. Petra is een leuk dorpje.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:27

_Mel schreef:
Ons hotel gaat over anderhalve week open, zijn nu druk met alle voorbereidingen. Wel leuk om te zien hier in de omgeving hoe iedereen zich voorbereidt op het seizoen. :)

In welk hotel zit jij? Je loopt er stage ofzo? :)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:01

Mee eens! Het smaakt een stuk lekkerder hier. Nu zijn wij ook wel verwend met een grote moestuin en heel veel verschillende fruitbomen. Kan ik wel echt van genieten. Van die simpele dingen die je gelukkig maken ;)

Hotel waar ik in werk is Janno Beach. Mijn vriend beheert dat samen met zijn familie. Geen stage, ik woon hier vast op het eiland. Vriend wilde helaas niet mee naar NL :Y)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:10

@_Mel, ik geef je vriend geen ongelijk ;)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 05:44

Electra63 schreef:
@_Mel, ik geef je vriend geen ongelijk ;)

Ik ook niet haha. Ik weet gewoon dat hij in Nederland nooit zou kunnen wennen. Ik ben hier prima gewend, al mis ik wel ben familie en vrienden natuurlijk.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 15:13

Een paar pagina's terug poste ik hier dat we naar een leuke bestemming op Kefalonia aan het zoeken waren, maar (Fitzroy, je had gelijk!) daar zijn we te veel aan gaan twijfelen.

Nu wordt het hoogstwaarschijnlijk Samos! :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 06:49

Het Boktwereldje is klein. Ik zit vanaf 18 spril in Janno Beach, bij _Mel en familie. :))
En tot nu toe bevalt dat prima! Lekker rustig nog, fijn hotel, gezellige familie, pal aan het strand.
En het eten is inderdaad erg lekker :9

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:56

Ben jaloers, wil ook erg graag.
Ik tel de dagen af.....
Is het al echt lekker warm of nog niet helemaal?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:51

Het is rond de 20 graden. Wel af en toe wat wolkjes, maar over het algemeen heel zonnig. De eerste dag ben ik al enorm verbrand (zon, windje en vergeten in te smeren :o ). Ik ben ook al de zee in geweest, ngo wel frisjes, maar wel goed te doen.
Maandag een ongelukje gehad, dus ik moet nu verplicht op een ligbed bij het zwembad doorbrengen. Geen grote straf met dit weer ;)
Afbeelding

Dit is het weerbericht voor komende week in Laganas
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:56

Is het niet fris? Er staat: voelt als 16 graden?

Wat heb je gedaan dat je been in het gips/verband zit?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:58

Bikkel, nu al in de zee!
Ik vind het water in juli vaak nog koud haha.
Geniet ervan hoor ;).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:03

7 graden voelt als 16. Dit was vanochtend vroeg :D
Ik heb een afstapje gemist, zwikte mijn voet en vermoeden is nu middenvoetsbeentje gebroken of gescheurd. Foto's waren onduidelijk, arts heeft me voor de zekerheid in het gips gezet en morgen moet ik terug. Zullen er wel nieuwe foto's gemaakt worden.

Het ziet er nu zo uit op de app.
Afbeelding

En in de praktijk zo. Het wolkje op de app zie je helemaal rechts denk ik. Verder is het namelijk strak blauw :+
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:13

Lekker hoor! Sterkte met je voet!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 11:23

Dat klinkt toch wel goed, Amanda.
Balen van je voet, sterkte ermee. Ik hoop dat het meevalt!

Ik heb trouwens de tickets geboekt gisteravond. Kefalonia, here we come!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:02

Hoi!

ik ben al tijdje aan het zoeken naar een vakantie en mijn vriend en ik willen graag naar griekenland dit jaar
wat wij zoeken:
- niet te rustig (ook geen cherso of iets dergelijks)
- gezellige boulevard/haven met winkeltjes restaurantjes etc
- betaalbare hotels liefste logies ontbijt

ben zelf ooit een keer in kos geweest, erg lang geleden geen idee hoe ik dat daar vond haha
We zijn ook naar marmaris, alanya en dalyan geweest in turkije, zulke vergelijkbare plaatsen zoeken wij in griekenland :) !

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:50

MD_Triumph: ik ben enkele jaren geleden met mijn ouders en zusje naar Chersonissos geweest en het is me heel erg meegevallen moet ik zeggen. We zaten een beetje aan de rand, dus niet per se in de volle drukte, maar konden toch de restaurants en cafeetjes opzoeken als we daar zin in hadden.
Verder ben ik ooit op Corfu geweest, maar dat is al vrij lang geleden. :=

Sterkte met je voet, Amanda! Ik zag toevallig van de week je topic. Klinkt niet echt fijn. -O-

Ik zit eraan te denken om eind augustus twee weken te gaan rondreizen door Noord- (en Midden-)Griekenland. Met school heb ik enkele jaren geleden Athene, Aegina, een stukje Peloponnesos (Korinthe, Olympia) en Delphi gezien, maar ik wil deze zomer op zoek naar Thessalische paarden en Griekse goden op de Olympus. 8-)

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:16

Wij hebben zojuist een vakantie geboekt naarLefkas. Iemand hier al eens geweest en hoe was het?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 20:17

Ja, Lefkas is leuk en mooi!
Zitten jullie in Nidri? Dat vond ik zelf wat toeristisch. Vassilikos is een heel leuk plaatsje.

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:49

Dit jaar het idee om naar Griekenland te gaan in de zomer.
Nu kwam ik een reis tegen waarbij je naar verschillende eilanden gaat. Het is een reis incl. vliegtuig, ferry overtochten en apartementen (zonder ontbijt ed) en een huur auto. Het kwam uit op iets meer dan 3000 euro voor 2 personen. Dit vind ik best wat, het is natuurlijk wel in het hoogseizoen. Het is dan geregeld via een tussenpersoon.
De eilanden die ons aanspreken zijn Lefkas, Ithaki en Kefalonie. Zijn dit in juli erg druk bezochte eilanden?