Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PowerReiner

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:05

Ik ben naar Zanzibar gevlogen met Kenya airways, via Nairobi.

Vind deze luchtvaartmaatschappij helemaal tof. Beter dan KLM voor mij.

Nairobi, tja, hoe lang moet je daar wachten? Het is een soort halve maan. Dus 1 lange hal. Een aantal winkeltjes te vinden en helemaal aan het eind van de hal een eettentje, de enige. Wij hebben daar toen 3 kwartier moeten wachten in de rij om een frietje te scoren haha. Maar misschien hadden wij gewoon pech met de aankomsttijd.
Toiletten gaan wel, niet heel hygienisch maar te doen. Verder is het allemaal nogal oude bende.
Als je daar niet zo lang hoeft te wachten valt het allemaal wel mee.

Op de terugweg bleek dat onze vlucht naar Adam 3 uur vertraging had door een aswolk ergens. Wij waren allebei rokers dus we baalden als een stekker gezien we net al 3.5 uur onderweg waren. We liepen naar beneden en wilden een visum kopen zodat we lekker naar buiten konden en daar verder konden wachten. Onderweg liep er al een hele tijd een bewaker achter ons aan waarvan ik een beetje de kriebels kreeg gezien hij echt ons aan het achtervolgen was. Eenmaal beneden aangekomen wilden we beginnen om formulier in te vullen en toen riep hij me naar de zijkant. Hij vroeg wat we gingen doen. Dus ik leg hem uit dat we naar buiten willen omdat onze vlucht veel vertraging had en we wilden roken. Hij gebaarde dat we met hem mee moesten lopen. We zijn hem maar gevolgd, wij beiden denkend wat er nu weer aan de hand was. Hij loodste ons door allerlei gangetjes die niet toegankelijk zijn voor reizigers door het vliegveld en uiteindelijk kwamen we bij een kamer met tralies. Heel even dacht ik dat we warden opgesloten haha. Daar mochten we roken van de bewaker. Heel vriendelijk.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:19

Kan me voorstellen dat dat wel even spannend was zeg! Best eng lijkt me!

Goed om te weten dat t vliegveld zo klein is. De terugreis zouden we een uur overstaptijd hebben, maar als ik t goed lees zou dat dus wel prima zijn. Heenreis is de overstaptijd 2 uur en 25 minuten.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:28

O dat is wel prima inderdaad. Met in/uitstappen kun je al minimaal een half uur afstrepen van overstaptijd. Als ik naar onbekend terrein ga zorg ik altijd dat ik minimaal 1.5 uur heb, liever iets wachten dan te laat komen. Nairobi lukt prima met een uur, Chicago is een ander verhaal. Daar had ik 3 uur overstaptijd en nog maar net onze vlucht kunnen halen -O-

De terugreis hadden we anderhalf uur overstaptijd maar door de vertraging werd dat ruim 4 uur. Dat was wel errug lang om daar te wachten, dan had ik liever op Schiphol gezeten :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:53

Ik vind een uur ook erg weinig, maar las ergens dat t vliegveld klein is, dus dacht dat t dan misschien wel kon... Kan ook via Londen en dan vind ik een uur echt te weinig (eigenlijk bij de meeste grote vliegvelden).

Ga ik deze vlucht iig noteren als optie, thanks :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 07:04

Oef, ja, Londen is een ander verhaal. Daar duurt het al een uur voor je door de bewaking bent.. Moet je nog met zo'n treintje en dan nog naar je vliegtuig. In 3 uur redde ik dat prima, maar korter is stressen denk ik.

Hier flink veel regen gehad, zo veel dat sommige dammen weer wat voller staan :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:43

miccamaaike schreef:
Ik zit te kijken naar tickets. Is iemand wel eens met Kenya airways die kant op gevlogen?
Ben benieuwd hoe dat is bevallen en hoe de overstap op Nairobi is...

Ik ben er één keer mee gevlogen maar het is mij niet goed bevallen, slecht vliegtuig, puinhoop in Nairobi, ik wil voor dat soort lange vluchten toch echt wat meer comfort dan dat. Ik zweer nu bij KLM/Air France, boek altijd via Air France Amsterdam-Parijs-Johannesburg, dat is veel goedkoper dan bij KLM gek genoeg.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:52

Hmm dat klinkt minder, maar heb ook hoop goede berichten gelezen inmiddels over Kenya air.
Heb even gekeken naar die optie, maar die is behoorlijk prijzig voor ons helaas.

Heb mijn vriend nu wel zo goed als overtuigd dat we gaan :D
Waarschijnlijk in augustus, met camper... ben heel erg benieuwd!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:25

Met een camper, stoer! Maar heb je dan niet dat je mooie stukken mist omdat je er niet kunt komen? Hier in de buurt is bijvoorbeeld een van de gaafste uitkijkpunten te vinden, op de Drakenbergen. Maar zonder stevige auto niet te doen, laat staan een camper. Weet niet of dat vaak voorkomt hoor, dat zou mijn persoonlijke overweging zijn.

Voor zij die in Afrika wonen :P Merken jullie veel van de rellen? Hier in de omgeving helemaal niks, erg fijn moet ik zeggen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 21:27

Welk punt in de Drakensbergen? (altijd leuk tips)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:30

Mariepskop :D Echt fantastisch!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:37

Rellen zijn toch denk ik in de steden? Niet daarbuiten? anders ga ik nog een keer nadenken voordat ik boek... :+

Hmm.. ook wel weer goed punt dat je dat misschien wat mist. Maar het lijkt me een heerlijke belevenis met een camper rondrijden. Het is zo'n Mercedes spinter busje, niet een super grote camper, maar echt off road zal er dan niet echt in zitten denk ik..

zo een:
Afbeelding

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:40

Volgens mij alleen in de grote steden ja :j Maar die zullen toch zeker niet duren tot augustus?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 21:42

MiccaMaaike...... in maar 2 weken (toch?) moet je al zo veel selecteren en ga je zoveel moois zien dat je je daar echt niet druk over hoeft te maken hoor. Je kan toch niet alles.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:44

Sokje_6 schreef:
Met een camper, stoer! Maar heb je dan niet dat je mooie stukken mist omdat je er niet kunt komen? Hier in de buurt is bijvoorbeeld een van de gaafste uitkijkpunten te vinden, op de Drakenbergen. Maar zonder stevige auto niet te doen, laat staan een camper. Weet niet of dat vaak voorkomt hoor, dat zou mijn persoonlijke overweging zijn.

Voor zij die in Afrika wonen :P Merken jullie veel van de rellen? Hier in de omgeving helemaal niks, erg fijn moet ik zeggen.

Ik heb er weinig van gezien, hoewel mijn vriend van de week door een groep demonstranten voor alles en nog wat uitgemaakt werd. Gelukkig was er beveiliging in de buurt die er tussen sprong.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:45

Is ook zo... lijkt me zo gaaf om met camper de wereld in te trekken :)
Hebben ruim week, woensdag 12 aug heen, aankomst op 13 augustus en dan vliegen we in de nacht van 28 op 29 augustus (om 1:50) weer terug. De rondreis zelf is dan 15 dagen. Dus idd keuzes maken en wat we niet zien, ach ja dat weten we dan toch niet :P

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:32

horseyfries schreef:
miccamaaike schreef:
Ik zit te kijken naar tickets. Is iemand wel eens met Kenya airways die kant op gevlogen?
Ben benieuwd hoe dat is bevallen en hoe de overstap op Nairobi is...

Ik ben er één keer mee gevlogen maar het is mij niet goed bevallen, slecht vliegtuig, puinhoop in Nairobi, ik wil voor dat soort lange vluchten toch echt wat meer comfort dan dat. Ik zweer nu bij KLM/Air France, boek altijd via Air France Amsterdam-Parijs-Johannesburg, dat is veel goedkoper dan bij KLM gek genoeg.

Wat apart. Ik had op de heenreis Kenya Airways en terug KLM. Op de terugweg was ik juist aan het vloeken omdat ik het een stuk minder comfortabel vond zitten. Stoelen gaan maar 2 millimeter naar achteren en zitten veel harder.
Puinhoop in Nairobi is denk ik niet echt aan de maatschappij te verwijten, het is daar uberhaupt een zooitje.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:39

Ik zit in Pretoria (Noord) en ik heb er tot zoverre nog geen last van gehad.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:00

Ben net terug van een trip Stellenbosch, Durban, Potchefstroom, Pretoria, Johannesburg en heb niets gemerkt van de rellen, wel verhalen gehoord, blijkbaar gaat het meer onderling onder de zwarte bevolking in de townships mis, maar blanken hebben weinig last.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:02

Goed om te horen horseyfries!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:05

Ik ben net terug van een weekend op een farm. Mensenkinderen, wat een prachtige plek! Zeker een aanrader voor jullie: Mountainview game Ranch in Naboomspruit. Fantastische accommodatie, goed betaalbaar, super leuke mensen en (de naam verraad het al) een prachtig uitzicht!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:07

Heb je ook foto's kunnen maken? Ben heel benieuwd!
Vriendlief is gevraagd om voor werk naar Midden Afrika te reizen en ik hoop stiekem dat ik mee mag :)

Ik was afgelopen weekend in Stellenbosch, bij vrienden van ons, waar we heerlijk genoten hebben van de omgeving, de wijn en de muziek :)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:11

Iriscope schreef:
Heb je ook foto's kunnen maken? Ben heel benieuwd!
Vriendlief is gevraagd om voor werk naar Midden Afrika te reizen en ik hoop stiekem dat ik mee mag :)

Ik was afgelopen weekend in Stellenbosch, bij vrienden van ons, waar we heerlijk genoten hebben van de omgeving, de wijn en de muziek :)

Spannend! Ja ik zal even wat foto's uploaden :)!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:21

Ben benieuwd Marije!

Ik heb net tickets geboekt naar Johannesburg en onze camper vastgelegd :D
We gaan van 13 - 29 augustus :D :D :D

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:22

miccamaaike schreef:
Ben benieuwd Marije!

Ik heb net tickets geboekt naar Johannesburg en onze camper vastgelegd :D
We gaan van 13 - 29 augustus :D :D :D

*\o/* *\o/* *\o/*

Hierbij wat foto's;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:47

Heerlijke foto's meid!

Iemand zei hier laatst iets over de steak bij Van Hunks? Die heb ik vorige week geprobeerd was inderdaad heeeeer-lijk.
Is er hier iemand die een idee heeft voor een goede sushi tent omgeving Long Street- Kloof Street?
Vriendje vanavond verrassen met sushi op t dak van mn flat, uitzicht over de Tafelberg :)