USA - Kansas, 3 maanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:27

Cher had naar mijn weten gewoon keurig netjes een visum....

Marit schreef:
Liegen is not done? Allemaal leuk en aardig maar als je alles braaf eerlijk gaat vertellen kom je er echt niet. Dit was gewoon een vervelende miscommunicatie.

Marit : met liegen kom je er dus al helemaal niet. Dit bewijst het maar weer.

Ik vind het gewoon zwaar sh*t voor Cher....
En ik vraag mij echt af waarom ze in Amerika gezegd hebben dat ze betaald voor haar verblijf terwijl dit niet zo is... Ik snap het niet... Waarom moet je daarover liegen?
Waren ze bang dat ze niet door de douane heen zou komen als ze wisten dat ze gratis verblijf heeft?
Waarom hebben ze dit gezegd... en waarom niet gewoon eerlijk : Nee ze zit hier gratis.
Als Cher haar papieren in orde waren(visum) dan had dit geen problemen opgeleverd...
Nu is een leugen dus hetgeen wat dit gevolg heeft gebracht.. Dat Cher weer naar NL terug is...

Waarom...???? da's de enige vraag die ik mij stel..
Ik werd vannacht ook overdonderd toen ik contact had met Cherry...
Dus ik ben net zo verbaasd en overdonderd als jullie...

Anoniem

Re: USA - Kansas, 3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:30

Jollie, de waarheid is dat ze tegen kost en inwoning zou gaan werken daar en dat mag niet. Iedereen die voor een werkvakantie naar de US gaat, zal daarover moeten liegen omdat de waarheid gewoon illegaal is. Het is dus terecht dat dit meisje terug gestuurd is naar Nederland. Hopelijk krijgt de guestranch er niet teveel gedoe mee en kunnen de betalende vakantiegangers gewoon blijven komen.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:31

Jemig wat verschrikkelijk!! Arme Cherry ;( zomaar een duur ticket weggegooid en weken voorpret en voorbereiding voor niks.. Hadden jullie dan niet besproken wat jullie zouden zeggen in het geval van? Dit is wel een heel naar geval van miscommunicatie ;(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:33

Lovely schreef:
Jollie, de waarheid is dat ze tegen kost en inwoning zou gaan werken daar en dat mag niet. Iedereen die voor een werkvakantie naar de US gaat, zal daarover moeten liegen omdat de waarheid gewoon illegaal is. Het is dus terecht dat dit meisje terug gestuurd is naar Nederland. Hopelijk krijgt de guestranch er niet teveel gedoe mee en kunnen de betalende vakantiegangers gewoon blijven komen.

Ah, dat wist ik niet.
Dat daar die regel aan vast zat... :)

Maar Cher is vorige keer ook gewoon gegaan, en heeft toen ook niet lopen liegen....

En een werkvakantie mag toch mits je een werk-visum hebt?

hoop ook dat ze er in Amerika geen gedonder mee krijgen...
Dat zou echt dikke oliebol zijn...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:34

Dreamy schreef:
Leuke foto Renee :+:
Heb vanochtend ook met mama gekeken voor tickets :D Zij gaat me vanavond of morgen even helpen met het visuuum :):) Heb haar creditcard natuurlijk nodig :+
Dit heeft ze vorige week geschreven, vrees dat ze hier haar Esta mee bedoelt want het duurt minimaal een paar weken maar in de regel een aantal maanden om een visum aan te vragen en dat doe je niet even in een avond daarvoor zul je meerder keren naar het consulaat moeten.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:36

Dan had ze dus geen werkvisum maar heeft ze gewoon een ESTA aangevraagd. ;)
Dat het vorige keer wel is gelukt is dan een mazzeltje geweest, of ze hebben haar er toen niet uit gepikt en niet doorgevraagd.

Inderdaad Katja, veel mensen verwarren een ESTA met een visum maar dat is het dus NIET!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:38

Ze heeft toen ook 'lopen liegen'. Hoewel ik het niet echt liegen vind, je werkt ten slotte niet voor geld maar als je het verhaal niet een beetje verdraaid kom je er nooit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:39

Visum aanvragen kan snel gaan dacht ik..
Mijn vriend is net terug van 5 weken amerika..Die heeft niet maanden van te voren zijn visum aangevraagd, sterker nog, alles is via internet gegaan...Hij is nergens heen geweest zover ik weet.

Ik zit inmiddels al even te babbelen met iemand die er behoorlijk wat verstand van heeft..die ook alles voor mijn vriend heeft geregeld toen... (haar zoon heeft 1.5 jaar in Amerika gewoond voor werk)
Die zegt nu al : De fout ligt 'm bij het werken... geen werkvisum...

Het blijft gewoon onwijs kl*te..
Ben ook erg benieuwd naar Cher haar hele verhaal...
En wellicht dat WillieB hier ook nog verheldering zou kunnen geven...

En vorige keer is ze er ook uitgepikt en ondervraagd....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:41

Wat heeft jouw vriend dan in Amerika gedaan waarom hij een visum moest hebben? Heeft hij niet gewoon op een Esta gereisd?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:43

Hij is 5 weken op vakantie geweest naar zijn beste maatje die daar al 1.5 jaar zat voor werk (en ook klaar was dus)
Rondtrip gedaan, oostkust en westkust.

Hij had zowel een visum als die esta nodig :)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:44

Jolliegirl schreef:
Cher had naar mijn weten gewoon keurig netjes een visum....

Marit schreef:
Liegen is not done? Allemaal leuk en aardig maar als je alles braaf eerlijk gaat vertellen kom je er echt niet. Dit was gewoon een vervelende miscommunicatie.

Marit : met liegen kom je er dus al helemaal niet. Dit bewijst het maar weer.

Ik vind het gewoon zwaar sh*t voor Cher....
En ik vraag mij echt af waarom ze in Amerika gezegd hebben dat ze betaald voor haar verblijf terwijl dit niet zo is... Ik snap het niet... Waarom moet je daarover liegen?
Waren ze bang dat ze niet door de douane heen zou komen als ze wisten dat ze gratis verblijf heeft?
Waarom hebben ze dit gezegd... en waarom niet gewoon eerlijk : Nee ze zit hier gratis.
Als Cher haar papieren in orde waren(visum) dan had dit geen problemen opgeleverd...
Nu is een leugen dus hetgeen wat dit gevolg heeft gebracht.. Dat Cher weer naar NL terug is...

Waarom...???? da's de enige vraag die ik mij stel..
Ik werd vannacht ook overdonderd toen ik contact had met Cherry...
Dus ik ben net zo verbaasd en overdonderd als jullie...

ik kreeg vannacht een sms'je van Cher dat ze Amerika niet in mocht. Dit is dus de reden waarom... Wat zwaar oliebol joh! ;(

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:45

Hij heeft dan gewoon een ESTA aangevraagd, dat is alles wat je nodig hebt voor een paar weken vakantie. De ESTA vraag je inderdaad gewoon via internet aan, dat is zo gebeurd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:46

Nadir schreef:
Hij heeft dan gewoon een ESTA aangevraagd, dat is alles wat je nodig hebt voor een paar weken vakantie. De ESTA vraag je inderdaad gewoon via internet aan, dat is zo gebeurd.

Hij had niet alleen een esta.
Ook een visum.

Dat weet ik 100% zeker.
Is allemaal geregeld voor hem.
Al maanden voordat hij weg ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:46

De fout is inderdaad dat er geen werkvisum was en dat geldt dus voor iedereen die tegen kost en inwoning een aantal maanden in de US wil gaan werken en geen werkvisum regelt. Het is volgens mij nog niet zo eenvoudig om een werkvisum te krijgen en is dat ook de reden waarom die stap meestal overgeslagen wordt en men op een halve waarheid naar de US gaat.

Je kan nooit een visum en een ESTA tegelijk hebben, het is het een of het ander. (Behalve ik dan, ik heb een indefinite visum in een oud paspoort dat ik niet meer gebruik)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:47

Jolliegirl schreef:
Hij had zowel een visum als die esta nodig :)
Als je een visum hebt dan heb je geen Esta nodig en voor een gewone vakantie heb je (op een enkele uitzondering na) geen visum nodig. Beide heb je in ieder geval nooit nodig.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:48

Dan zal ik ergens de fout maken, sorry.
Dan weet ik het ook niet meer.

Ik weet nu wel dat Adamoontje het verhaal weer bevestigd...
Ben echt heel benieuwd naar het verhaal uit amerika zelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:52

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:54

Alleen als je iets anders doen dan vakantie vieren of langer dan 90 dagen gaat rondreizen heb je een visum nodig. Uitzondering is natuurlijk dat je wel een toeristenvisum moet aanvragen als je ESTA om 1 of andere reden geweigerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:55

Of als je een paspoort hebt van een land dat niet opgenomen is in het Visa Waiver Program (ESTA).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:18

Ik wil niemand tegen z'n hoofd stoten, maar als ze geen geldig visum had dan mag het ook gewoon niet en is het illegaal. Om dan dingen te zeggen als "how can they be that cruel?", "takke amerikanen", tsja.. Regels zijn regels en de regels waren natuurlijk bekend voordat ze vertrok.. Dan is het een enorme gok en super balen/klöte dat ze terug word gestuurd, maar wel begrijpelijk.

Als ze wel een visum had dan heb ik niks gezegd := Ik hoop dat het ticket niet al te duur was :(:) Moet ze die terug reis nu ook betalen? Mijn vriend is ook een keer weg gestuurd uit Nederland (stond ie al in Amsterdam), maar hij moest dus ook de vliegreis terug betalen en die was nog ontzettend duur ook. :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:22

Hoe doen ze dat als je er écht geen geld voor hebt Anthea?

Ik weet niet anders dan dat Cher met een visum bezig was..
Ze is al eens eerder geweest, ze zal dan toch weten hoe het werkt?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:25

Jolliegirl schreef:
Hoe doen ze dat als je er écht geen geld voor hebt Anthea?

Ik weet niet anders dan dat Cher met een visum bezig was..
Ze is al eens eerder geweest, ze zal dan toch weten hoe het werkt?

Dat zei ze tegen mij ook. Ze vond al dat het zo verbazingwekkend snel ging, maar als ik haar mag geloven had ze gewoon een geldig visum.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:28

Zal het dan toch een ESTA geweest zijn?
Dat daar de fout is gemaakt....

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:30

Ik kan me niet voorstellen dat je in zo'n korte tijd een werkvisum weet te egelen... Nu kan het naar ons ethische geoel wel zo zijn dat ze dit 'werk' ook prima op een toeriatenvisum had mogen doen en het blijft enorm, enorm balen voor haar, maar als ze geen werkvisum had was ze officiëel dus niet correct bezig en hadden ze recht om haar terug te sturen...

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:30

misschien wel.... maar rot voor haar is het wel natuurlijk...