USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:05

Stoer, voel me nu helemaal rebels dat ik straks ga liegen over paardrijden 8-)

Lol wat een verhalen over die customs zeg :oo

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:09

Customs geven je altijd het gevoel dat je een moord hebt begaan :D Maar gewoon glimlachen en lief blijven en dan kom je er wel doorheen :j
Ze stellen soms erg rare vragen, maar gewoon netjes antwoorden. Toen ik in Canada studeerde en de grens naar Amerika overging vroegen ze zelfs de namen van de vakken die ik nam en de professoren :+

Canadese immigrations zijn ook hilarisch, toen ik aankwam voor mijn uitwisseling vroegen ze hoeveel geld ik op mijn rekening had :Y) Maar dat is ook omdat ik geen visum had (wat niet nodig is, alleen als je wilt werken terwijl je studeert) en ze dus zeker wouden zijn dat ik mezelf kon onderhouden zonder te werken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:11

Ik voelde mij ook een echte crimineel haha :')

De andere rij had echter wel een vet toffe douane dame! Bij het maken van de foto had ze het over 'het eerste vakantiekiekje in de VS, die wel leuk kijken' , vroeg naar spannende uitjes en zwaaide de mensen uit!
Echt zo tof! Ik was jaloers haha.

Maar op die manier stelde ze mensen zo op hun gemak dat ze ook alles vertelden hahs

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:23

haha oh god wat een verhalen allemaal!
Ik vond het op het consulaat in A'dam ook een gedoe zeg. Wachten voor het hek. Wachten voor de beveiliging. Tas controleren, door het poortje, naar binnen, wachten, loket, wachten, loket: oke klaar doei. Achteraf viel het nog wel mee, ik had verwacht dat ik een heel gesprek moest gaan voeren ofzo omdat ik echt een 'appointment' had..

Ik vlieg ook alleen naar de VS. Ga vanaf Dusseldorf naar Atlanta, door moet ik 8! uur wachten op mn overstap naar San Fran.. Pfff iemand die dat vliegveld kent? kan ik me daar wat vermaken?
Ik zit daar waarschijnlijk toch doodzenuwachtig me te verheugen op wat komen gaat :D en als er vertraging oid is of ze moeilijk doen bij Customs heb ik lekker de tijd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:24

My god zeg wat erg Yasmine
:')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:28

FOG schreef:
haha oh god wat een verhalen allemaal!
Ik vond het op het consulaat in A'dam ook een gedoe zeg. Wachten voor het hek. Wachten voor de beveiliging. Tas controleren, door het poortje, naar binnen, wachten, loket, wachten, loket: oke klaar doei. Achteraf viel het nog wel mee, ik had verwacht dat ik een heel gesprek moest gaan voeren ofzo omdat ik echt een 'appointment' had..

Moest jij geen gesprek voeren? :wow: Jij gaat er toch studeren? Al mijn vrienden die een studentenvisum gingen aanvragen voor Amerika moesten een superstreng interview afleggen waarin ze dus echt moesten aantonen hoeveel geld ze op hun rekening hadden staan, welke vakken ze gingen volgen, hoeveel credits ze opnamen, waar ze gingen verblijven etc.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:31

lifaya schreef:
Ja maar ben echt bang dat ze dan gaan denken dat ik in hun land geld ga verdienen :') dat wil ik niet :')

Heb net iemand hier gehad met camera's uit Deutschland, nou daar is menig prof jaloers op. Hij heeft geen problemen gehad bij de douane daarover.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:32

HCRanch schreef:
lifaya schreef:
Ja maar ben echt bang dat ze dan gaan denken dat ik in hun land geld ga verdienen :') dat wil ik niet :')

Heb net iemand hier gehad met camera's uit Deutschland, nou daar is menig prof jaloers op. Hij heeft geen problemen gehad bij de douane daarover.

ah dat is positief :P laat het allemaal sowieso niet thuis :')

Blijf het nog steeds jammer vinden dat je geen plek hebt hahaha, jij woont zo mooi met superleuke paarden <3

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:43

Ze zien ook niet aan je bagage dat je een camera mee hebt :) Ik heb 1,5 maand rondgereisd met een trolly (handbagage) waar een camera, 5 lenzen, een laptop en externe HD in zaten en niemand heeft daar ooit naar gevraagd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:46

Lol dat is wel fijn :P Ik neem denk ik maar 2 lenzen mee, scheelt gewicht :') Hoe gaat dat trouwens met handbagage? worden camera en laptop ook nog gewogen of niet? Want dan kom ik dik aan de 10 kilo :')

ik wil nog even een externe HD kopen, want in Tunesie had ik niet voldoende aan de ruimte die ik op mijn laptop had :') ( schiet in RAW) ... dus dacht, misschien is dit wel iets? http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/S ... 54291.html wil wel een tasje erbij ofzo :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:57

Het beste even nakijken hoeveel handbagage je mag meenemen. Ik mocht 23kg handbagage + personal item (handtas of rugzak). Gewoonlijk mag je één stuk handbagage (met gewichtsbeperking uiteraard) en één personal item (laptoptas/handtas/rugzak). Ze moeten wel allemaal een bepaalde afmeting zijn want anders passen ze niet in die bagagedingetjes op het vliegtuig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:15

Alles heeft de geschikte afmeting, en ik zou dan 2 tassen meenemen. Mijn camera tas en laptop tas. Mijn mijn laptop weegt, schrik niet, 5 kilo alleen al :+ Ik heb toen ik naar Tunesie gehad vooraf gebeld, want het was gewoon zwaar, en dit was geen probleem, omdat je altijd je laptop mee mag nemen, nou is de mijne wel een geval apart dat die zo zwaar is (21" )

En ik heb een hele apotheek aan pillen mee :')
(de pil, 3 maanden, omeprazol, 3 maanden, melatonine, 3 maanden, paracetamol, medicinet 2 maanden.... :') )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:31

Valt mee hoor, ik had veel meer mee haha :D
En dan rekening ik niet eens de voorraad meegeteld van de gewone drogisterij middelen hihi (paracetamol, anti misselijkheid, anti diarree, ors) maar ik kwam met veel meer pillen thuis haha, groot verpakkingen pillen 'gniffel'
750 stuks anti maagzuur bijvoorbeeld :') (waarom? Gewoon omdat het kan :') )
Echt je lacht je rot in de supermarkt wat je allemaal tegenkomt en in welke hoeveelheden :') was al een excursie op zich!

Wil weer terug 'snif'
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-04-12 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:35

Hahahahaah djeez :') doen ze bij de douane niet moeilijk dan? denk dat ik mijn pil en paracetamol en melatonine in mijn ruim bagage doe, dat scheelt toch wat :')

Man ik hoop echt dat ik gewoon die camera tas en laptop mee kan nemen, want ik heb beide gewoon nodig :') maar zit dan wel 3 kilo boven gemiddelde handbagage gewicht := en dan neem ik nog niet eens iets anders mee :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:37

Nee hoor, mag je gewoon invoeren hahaha, dat is het mooie :D
Zijn gewone legale middelen immers.
(overigens heb ik die aankopen inderdaad in de ruimhartige gedaan)

Mijn geweldigste aankoop; originele dramamine; ik viel in het busje naar het vliegveld al in slaap en mijn vriend heeft mij op de stoel moeten vasthouden want ik lazerde al naar voren.
In slaap vallen is toch wel erg fijn als je kotsmisselijk bent :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:39

wat is dramamine? :oo Ik wil dat ook :oo Is dat een slaapmiddel? ik ben zo'n fiets slechte slaper, als dat een goede optie is koop ik dat wel :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:40

Nee is een anti reisziekte tablet met een sterke anti allergie middel erin; slaap verwekkend!
Dat anti allergie middel is ook zo te koop; slaap gegarandeerd!

Diphenhydramine heet het :)
Staat ook in de supermarkt bij de slaapmiddelen :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-04-12 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:41

vuurneon schreef:
Nee is een anti reisziekte tablet met een sterke anti allergie middel erin; slaap verwekkend!
Dat anti allergie middel is ook zo te koop; slaap gegarandeerd!

:oo waaaaar kan je dat kopen? :oo kruidvat?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:42

Nee in Nederland is het helaas niet te koop.... Alleen in de VS
Zie mijn edit boven je voor de stofnaam :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:42

jammer -O- wat werkt goed om te slapen?

maar niemand verder met errvaring over handbagage? anders bel ik morgen wel even

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:44

Ja, ik was binnen een uur na inname echt heel ver weg (beetje 'oeps' toen ik dat al in het busje had hahaha, wist ik veel dat dat spul zo sterk was!)
Maar heb een pot (250 pillen :') )meegenomen met die stof in paracetamol. Heet dan ook painreliever PM, incl maantje en sterren op de verpakking. Maar je hebt het ook los als slaapmiddel :)

Handbagage geen idee van! Ik had alleen een handtas mee, met daarin mijn pillen en zakje met vloeistoffen.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:36

FOG schreef:
Ik vlieg ook alleen naar de VS. Ga vanaf Dusseldorf naar Atlanta, door moet ik 8! uur wachten op mn overstap naar San Fran.. Pfff iemand die dat vliegveld kent? kan ik me daar wat vermaken?
Ik zit daar waarschijnlijk toch doodzenuwachtig me te verheugen op wat komen gaat :D en als er vertraging oid is of ze moeilijk doen bij Customs heb ik lekker de tijd.

Ja, ik! Toen ik terugkwam van Memphis naar Amsterdam, hadden we ook een tussenstop van ik geloof 6 uur op Atlanta. Dan denk je: heerlijk, een groot vliegveld, nee dus :+ Je kan het beste direct uitzoeken welke gate en alles je moet hebben, omdat ze redelijk ver uit elkaar liggen. Er zijn vooral enkel eettentjes en helaas moet je voor internet/wifi betalen. Ik was gelukkig nog samen met iemand, maar ik zou iets van een filmpje of 2 meenemen, zodat je in ieder geval iets te doen hebt :)

@Lifaya: Welke ranch ga je?? Een vriendin van mij zit ook via dezelfde mensen in Kansas op een ranch nu!^^ Voor de rest had ik voor m'n half jaar ook én mn laptop, én mn camera, én nog gewone handbagage van iets van 10 kilo bij me. Kan je vertellen, niet handig om mee te lopen op het vliegveld, gezien ze daar niet van die handige karretjes als op Schiphol hebben :') Maar voor de rest vroegen ze daar nergens om. Ook bij de douane hebben ze bij ons vrijwel nergens om gevraagd, omdat we al visa etc in ons paspoort hadden zitten en er die dag nog veel meer internationals aankwamen.

@Yasmine: Bij de ambassade hier dachten wij ook dat we zo'n gesprek moesten voeren, maar het is inderdaad wachten voor de beveiliging, poortje door, even naar een algemeen hokje met een vrouw die super aardig is en enkel een paar vragen stelt van waar ga je studeren, en 10 minuten later stond ik weer buiten :P

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:41

Yasmine schreef:
FOG schreef:

Moest jij geen gesprek voeren? :wow: Jij gaat er toch studeren? Al mijn vrienden die een studentenvisum gingen aanvragen voor Amerika moesten een superstreng interview afleggen waarin ze dus echt moesten aantonen hoeveel geld ze op hun rekening hadden staan, welke vakken ze gingen volgen, hoeveel credits ze opnamen, waar ze gingen verblijven etc.

Nee, hoefte alleen even aan het loket wat vragen te beantwoorden over m´n studie hier (welk jaar, bachelor?) en dat was het.
Ik had ook zo'n gesprek verwacht, maar nee. Misschien omdat ik maar 6 weken ga studeren? Of omdat ze aan het verbouwen zijn op het consulaat? (het leek niet echt alsof er ruimtes waren voor interviews). Dat zou wel een beetje een stomme reden zijn haha.
Maar goed, lekker makkelijk

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:22

23 kilo handbagage? Dat klinkt wel als heel veel. Is dat niet de gewone bagage die 23 kilo mag zijn?

Of hoeveel mag je gewone koffer dan nog wegen? En is dat per vliegmaatschappij ook nog anders? Wij vliegen met een Duitse maatschappij vanaf Frankfurt namelijk.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 15:36

Die 23 kg zal inderdaad wel voor de gewone bagage gelden, dat krijg je echt niet mee als handbagage. :D

Dat verschilt per maatschappij Scum. Staat vaak op je ticket en ook wel op de website.