Lol wat een verhalen over die customs zeg
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar gewoon glimlachen en lief blijven en dan kom je er wel doorheen 

Maar dat is ook omdat ik geen visum had (wat niet nodig is, alleen als je wilt werken terwijl je studeert) en ze dus zeker wouden zijn dat ik mezelf kon onderhouden zonder te werken. 
en als er vertraging oid is of ze moeilijk doen bij Customs heb ik lekker de tijd. FOG schreef:haha oh god wat een verhalen allemaal!
Ik vond het op het consulaat in A'dam ook een gedoe zeg. Wachten voor het hek. Wachten voor de beveiliging. Tas controleren, door het poortje, naar binnen, wachten, loket, wachten, loket: oke klaar doei. Achteraf viel het nog wel mee, ik had verwacht dat ik een heel gesprek moest gaan voeren ofzo omdat ik echt een 'appointment' had..
Jij gaat er toch studeren? Al mijn vrienden die een studentenvisum gingen aanvragen voor Amerika moesten een superstreng interview afleggen waarin ze dus echt moesten aantonen hoeveel geld ze op hun rekening hadden staan, welke vakken ze gingen volgen, hoeveel credits ze opnamen, waar ze gingen verblijven etc. HCRanch schreef:lifaya schreef:Ja maar ben echt bang dat ze dan gaan denken dat ik in hun land geld ga verdienendat wil ik niet
Heb net iemand hier gehad met camera's uit Deutschland, nou daar is menig prof jaloers op. Hij heeft geen problemen gehad bij de douane daarover.
laat het allemaal sowieso niet thuis 
Ik neem denk ik maar 2 lenzen mee, scheelt gewicht
Hoe gaat dat trouwens met handbagage? worden camera en laptop ook nog gewogen of niet? Want dan kom ik dik aan de 10 kilo
( schiet in RAW) ... dus dacht, misschien is dit wel iets? http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/S ... 54291.html wil wel een tasje erbij ofzo
Ik heb toen ik naar Tunesie gehad vooraf gebeld, want het was gewoon zwaar, en dit was geen probleem, omdat je altijd je laptop mee mag nemen, nou is de mijne wel een geval apart dat die zo zwaar is (21" ) 
) 
(waarom? Gewoon omdat het kan
)
was al een excursie op zich!
doen ze bij de douane niet moeilijk dan? denk dat ik mijn pil en paracetamol en melatonine in mijn ruim bagage doe, dat scheelt toch wat 
maar zit dan wel 3 kilo boven gemiddelde handbagage gewicht
en dan neem ik nog niet eens iets anders mee

Ik wil dat ook
Is dat een slaapmiddel? ik ben zo'n fiets slechte slaper, als dat een goede optie is koop ik dat wel

)meegenomen met die stof in paracetamol. Heet dan ook painreliever PM, incl maantje en sterren op de verpakking. Maar je hebt het ook los als slaapmiddel 
FOG schreef:Ik vlieg ook alleen naar de VS. Ga vanaf Dusseldorf naar Atlanta, door moet ik 8! uur wachten op mn overstap naar San Fran.. Pfff iemand die dat vliegveld kent? kan ik me daar wat vermaken?
Ik zit daar waarschijnlijk toch doodzenuwachtig me te verheugen op wat komen gaaten als er vertraging oid is of ze moeilijk doen bij Customs heb ik lekker de tijd.
Je kan het beste direct uitzoeken welke gate en alles je moet hebben, omdat ze redelijk ver uit elkaar liggen. Er zijn vooral enkel eettentjes en helaas moet je voor internet/wifi betalen. Ik was gelukkig nog samen met iemand, maar ik zou iets van een filmpje of 2 meenemen, zodat je in ieder geval iets te doen hebt 
Maar voor de rest vroegen ze daar nergens om. Ook bij de douane hebben ze bij ons vrijwel nergens om gevraagd, omdat we al visa etc in ons paspoort hadden zitten en er die dag nog veel meer internationals aankwamen.
Yasmine schreef:FOG schreef:
Moest jij geen gesprek voeren?Jij gaat er toch studeren? Al mijn vrienden die een studentenvisum gingen aanvragen voor Amerika moesten een superstreng interview afleggen waarin ze dus echt moesten aantonen hoeveel geld ze op hun rekening hadden staan, welke vakken ze gingen volgen, hoeveel credits ze opnamen, waar ze gingen verblijven etc.